|
Саясаттану және әлеуметтану негіздері Бадел Айдос Баделұлы
|
Дата | 10.05.2024 | өлшемі | 235,5 Kb. | | #201954 |
| Байланысты: 169973325311 2
Саясаттану және әлеуметтану негіздері
Бадел Айдос Баделұлы
Әлеуметтану пәнінің зерттейтіні:
Қоғамның табиғи құрылымы.
Адамдардың ойлану қабілеті.
Тірі жандардың мінез-құлқы.
Адамдардың қажеттіліктері.
Қоғамның әлеуметтік құрылымы.
Әлеуметтанудың зерттеу заттары:
Табиғат.
Жануарлар.
Қоғам.
Мемлекеттер.
Басшылар.
Әлеуметтік институттарының негізгі артықшылықтары:
Қарапайымдылығы.
Жеңілдігі.
Ыңғайлылығы.
+Түсініктілігі.
Тұрақсыздығы.
Қоғам дамуының үш сатысы туралы теорияны ұсынғандар:
+Д. Белл.
М. Лескин.
Дж. Мид.
М. Вебер.
Г. Спенсер.
Әлеуметтік-демографиялық қауымдастықтарға жататындар:
Ересектер.
18-жастан асқан адамдар.
+Әйелдер.
49-жасқа дейінгі еркектер.
49-жасқа дейінгі әйелдер.
Өлшем тұрғысынан қоғамдасудың түрлері:
Санына қарай.
+Тұрақтылық дәрежесіне қарай.
Нәсіліне қарай.
Діндеріне қарай.
Мақсатына қарай.
О. Конттың шығармалары:
+Қарапайым астрономия туралы философиялық трактаттар.
Негативтік катехизис.
Огюст Конттың өсиеттері.
Әлеуметтік трактат.
Огюст Конттың трактаты.
Әлеуметтанудағы үш сатылы заңдар:
Астрономиялық.
Әдеби.
Теократиялық.
+Теологиялық.
Негативтік.
Г. Гегельдің айтуынша азаматтық қоғамның негізгі элементтері:
+Әлеуметтік қажеттіліктер жүйесі.
Жұмыскерлер.
Қоғам.
Тұрақты экономика жүйесі.
Басшы.
Әлеуметтік жүйелер теориясының авторлары:
М. Вебер.
Т. Парсонс.
Г. Моска.
Ж.Ж. Руссо.
В. Парето.
Кең мағынадағы әлеуметтіктің түрлері:
Өзіндік әлеуметтік.
Өзгелік.
Қоғамдық.
Табиғи.
Биологиялық.
Т. Парсонстың айтуынша адамды жіктерге бөлетін белгілері:
Әр түрлі кәсіби-еңбек қызметі.
Жеке меншік.
Материалдық құндылықтар.
Адамдарды басқару мүмкіндігі.
+Этникалық тегі.
Адамды жіктерге бөлудің топтары:
+Рухани құндылықтар.
Этникалық тегі.
Жеке меншік.
Жас ерекшеліктері.
Жыныс ерекшеліктері.
Ш. Уәлиханов өзінің шығармаларында қазақ қоғамындағы мынандай көкейтесті әлеуметтік мәселелерді зерттеді:
Негізгі әлеуметтанулық ұғымдарды.
Шаруашылық және қоғамды.
Баянауыл округі туралы.
Әлеуметтанудың негізгі мәселелерін жаңаша қоюды.
Сот реформасы жайлы жазбаларды.
М. Вебердің еңбектері:
Әлеуметтік реформа.
Мемлекетсіз коммунизм.
Сахарадағы мұсылмандық туралы.
Протестанттық этика және капитализм рухы.
Өркениет.
Әлеуметтік институт тұрғысында бірнеше фазаларды қамтитын өмірлік циклдарының реті мынандай нұсқаларда келтірілген:
Қалыптасу - өсіп өну.
Қалыптасу - азаю.
Өсіп өнудің аяқталуы - отбасының ыдырауы.
Өсіп өнудің аяқталуы - азаюдың аяқталуы.
Азаю - өсіп өну.
«Эпистема» түсінігінің мағынасы:
Зерттеу принципі.
Ғасырдағы таным бағыттары және ойлау стилі.
Зерттеу әдісі.
Анықтайтын субъектілердің қатынасы.
Белгілі ғылым ортаға тән құндылықтар.
Парадигма - бұл:
Интерпретация әдісі.
Зерттеу әдісі.
Таным субъектісінің қатынастары.
Сәйкес дәуірдегі таным бағыттары және ойлау стилі.
+Белгілі ғылыми тән құндылықтарды бағыттау.
Тарихи материализм принципін құрастырған ойшыл:
К. Маркс.
М. Вебер.
Э. Дюркгейм.
Г. Спенсер.
О. Конт.
Әлеуметтанудың ғылым ретіндегі қалыптасу кезеңі:
17-ші ғасыр.
19-ші ғасырдың ортасы.
18-ші ғасырдың ортасы.
18-ші ғасырдың басы.
20-ші ғасырдың басы.
19-ші ғасырдың ортасында:
Әлеуметтану ғылым ретінде қалыптасты.
О. Конт дүниеге келді.
К. Маркс дүниеге келді.
Әлеуметтануда феноменологиялық бағыт қалыптасты.
Әлеуметтануда құрылымдық - қызметтік бағыт қалыптасты.
Әлеуметтанудың негізін қалаған:
Г. Спенсер.
М. Вебер.
Г. Зиммель.
Т. Парсонс.
О. Конт.
«Философияның позитивтік курсы» деген еңбегінің авторы:
О. Конт.
М. Вебер.
Г. Зиммель.
Э. Дюркгейм.
К. Леви-Стросс.
Әлеуметтанулық білімінің негізгі постулаттарын көрсеткен еңбек:
Позитивті философияның курсы.
Социологияның негіздері.
Социология.
Әлеуметтік физика.
Қазіргі қоғамның жүйелері.
О. Конттың ойлап тапқан тұжырымдамасы:
Тарихи материализм.
Формализм.
Позитивизм.
Релятивизм.
Структурализм.
Позитивизмнің негізгі принципі:
+Эмпирикалық тұрғыда негіздеу.
Идеология ғылыми түсініктеменің негізі болады.
Танымды обьективизациялау.
Танымды субьективизациялау.
Танымды рационализациялау.
О. Конттың айтуынша адамзат ойының дамуындағы кезеңдері:
Теологиялық.
Позитивті.
Рационалды.
Иррационалды.
Құрылымдық.
О. Конттың айтуынша әлеуметтік теорияның деңгейлері:
Әлеуметтік теория.
Әлеуметтік статика.
Эмпирикалық әлеуметтану.
Конструктивті әлеуметтану.
Әлеуметтік физика.
О. Конттың айтуынша әлеуметтік статиканың оқытатыны:
Қоғамдық өмірдегі үрдістерінің дамуы.
Әлеуметтік өлшемдерді қалыптасу үрдістері.
Әлеуметтік үрдістердің зандылықтары.
+Қоғамдық құрылыстың көрінісі.
Әлеуметтік мәдени жүйелер.
О. Конттың айтуынша әлеуметтік динамиканың оқытатыны:
Қоғамдық өмірдегі үрдістерінің дамуы.
Қоғамдық құрылыстың көрінісі.
Әлеуметтік өлшемдерді қалыптасу үрдістері.
Әлеуметтік үрдістердің зандылықтары.
Әлеуметтік мәдени жүйелер.
Г. Спенсерге тән қасиет:
+Эволюциялық тоқталым.
Тарихи тоқталым.
Динамикалық тоқталым.
Рационалды тоқталым.
Детерминистік тоқталым.
Г. Спенсердің эволюциялық тұжырымдамасына әсер еткен ғалым:
Ч. Дарвин.
Т. Дрейк.
Дж. Миллс.
Р. Вагнер.
К. Маркс.
Г. Спенсердің айтуынша қоғамның ұқсайтыны:
Физикалық денеге.
Әлеуметтік психологияға.
Биологиялық ағзаға.
Индивидтік психологияға.
Биологияға.
Г. Спенсердің айтуынша эволюция дегеніміз:
+Дифференциация материясы.
Градация материясы.
Деградация материясы.
Интеграция материясы.
Материялық дезинтеграциясы.
Г. Спенсердің айтуынша бір индивидтің құқықтары мен бостандықтарының шектелетіні:
Мемлекет арқылы.
+Басқа адамның құқықтары мен бостандықтары арқылы.
Әскер арқылы.
Құқық өлшемдері арқылы.
Заң санкциялар жүйесі арқылы.
Г. Спенсердің айтуынша әлеуметтік институттар дегеніміз:
Әлеуметтік әрекеттің тұрақты құрылымы.
Әлеуметтік әрекеттің тұрақты емес құрылымы.
Болмыстың ерекше тәсілі ретінде сенімді, барлық тәртіпті көрсететін топтың ұстанымы.
Әлеуметтік ұстаным.
Діни наным мен көзқарастар жүйесі.
Г. Спенсердің айтуынша қоғамның түрлері:
+Әскери.
Дәстүрлі.
Постиндустриалдық.
Архаикалық.
Индустрияға дейінгі.
Г. Спенсердің айтуынша «Индивид мемлекет үшін» девизі мынандай қоғамға тән:
Әскери қоғамға.
Постиндустриалды қоғамға.
Ашық қоғамға.
Индустриалды қоғамға.
Өндірістік қоғамға.
Г. Спенсердің айтуынша «Мемлекет индивид үшін» девизі мынандай қоғамға тән:
Индустриалды қоғамға.
Жабайы қоғамға.
Дәстүрлі қоғамға.
Әскери қоғамға.
Жаратылыс қоғамға.
«Алғашқы топ» - ұғымының авторы:
О. Конт.
+Ч. Кули.
Э. Фромм.
А. Адлер.
Дж. Мид.
Э. Дюркгеймнің айтуынша ынтымақтастықтың әлеуметтік түрлері:
Органикалық емес.
Механикалық.
Механикалық емес.
Әлеуметтік.
Әлеуметтік емес.
«Протестанттық этика және капитализм рухы» еңбектің авторы:
М. Вебер.
Э. Дюркгейм.
Г. Зиммель.
О. Конт.
К. Леви-Стросс.
М. Вебердің айтуынша легитимдік биліктің түрлері:
+Дәстүрлі.
Иррационалды.
Дәстүрлі емес.
Авторитарлық.
Экономикалық.
«Хотторн экспериментінің» басқарушы:
+Э. Мейо.
Т. Парсонс.
П. Сорокин.
П. Бурдье.
Р. Мертон.
Макроәлеуметтанудың бағыттары:
+Құрылымдық функционализм.
Драматургиялық әлеуметтану.
Символикалық интеракционизм.
Этнометодология.
Феноменология.
Микроәлеуметтанудың бағыттары:
Функционализм.
Механицизм.
Марксизм.
Әлеуметтік дарвинизм.
+Этнометодология.
Т. Парсонcтың ұстанған бағыты:
Бихевиоризм.
+Құрылымдық функционализм.
Символикалық интеракционизм.
Феноменологиялық әлеуметтану.
Структурализм.
Құрылымдық функционализмнің өкілдері:
В. Парето.
А. Шюц.
И. Гоффман.
Дж. Мид.
+Р. Мертон.
Р. Мертонның айтуынша латентті қызметіне жататыны:
+Жасырын.
Формалді.
Құрылымдық.
Вербалді.
Интегралді.
Дж. Мидтің шығарған теориялары:
+Символикалық интеракционизм.
Бихевиоризм.
Құрылымдық функционализм.
|
|