Дүние бір бастамадан тұрады деп есептейтін философиялық ілім



Дата29.05.2022
өлшемі62,05 Kb.
#145422
Байланысты:
1) ФИЛОСОФИЯ сессия
1.Ситуациялық есеп Жедел және жоспарлы операцияға дайындаудағы медбикенің рөлі., 406 қорытынды бақылау есептері






Сұрақ-жауаптар

Дұрыс жауап

1

Дүние бір бастамадан тұрады деп есептейтін философиялық ілім:



  1. плюрализм

  2. монизм

  3. дуализм

  4. релятивизм

  5. идеализм

2

2

Дүние екі бастамадан турады деп есептейтін философиялық ілім:



  1. плюрализм

  2. монизм

  3. дуализм

  4. релятивизм

  5. идеализм

3

3

Көп субстанцияны мойындайтын философиялық ілім:



  1. плюрализм

  2. монизм

  3. дуализм

  4. релятивизм

  5. идеализм

1

4

Мифологиялық дүниетанымға тән белгі:



  1. логикалық талдау

  2. антропоморфизм

  3. рационалдылық

  4. логикалық құрылым

  5. логикалық қорытынды

2

5

Буддизмнің негізін қалаушы:



  1. Лао-цзы

  2. Сиддхартха Гаутама

  3. Патанджали

  4. Мо-Цзы

  5. Махавира Вардхамана

2

6

Ортағасырлық философияға тән сипаттама:



  1. космоцентризм

  2. теорцентризм

  3. антропоцентризм

  4. ғылымицентризм

  5. пантеизм

2

7

Ф. Бэконның «Жаңа Органон» еңбегінде танымға бөгет болатын елестер (идолдар):



  1. Театр, ғылым, өнер, философия

  2. Тектік, үңгір, нарық, театр

  3. Философия, өнер, музыка, табиғат

  4. Нарық,музыка, табиғат, театр

  5. Нарық,музыка, табиғат, театр

2

8

Неміс классикалық философиясының негізін салушы:



  1. И.Фихте

  2. Л.Фейербах

  3. Г.В.Ф.Гегель

  4. И. Кант

  5. Ф.Шеллинг

4

9

Бейнелеу:



  1. өлi табиғаттың қасиетi

  2. Мидың қасиетi

  3. Адам санасының қасиетi

  4. Тiрi табиғаттың қасиетi

  5. материяның жалпы қасиеті

5

10

Н.А. Назарбаевтың қандай кітабында ұлттық тарих және халық дәстүрлерін сақтау мәселелері толық баяндалады:



  1. Қазақстан XXI ғ. басында

  2. ҚР Конституциясында

  3. Тарих толқынында

  4. Жыл сайынғы Президенттің халыққа жолдауында

  5. Қазақстан - 2030

3

11

Қозғалыстың әлеуметтік формасы:



  1. белокты денелердің әрекеттестігі

  2. кеңістікте денелердің алмасуы

  3. атомдар мен молекулалардың әрекеттестігі

  4. оптикалық құбылыстар

  5. қоғамдық байланыстар және қатынастар

5

12

Ф.Энгельс материя қозғалысының негізгі формаларына жатқызады:



  1. тыныштық, ауыспалылық, әрекеттестік, өзгеру

  2. кеңістікте денелердің алмасуы

  3. прогресс, регресс, ұласу

  4. механикалық, физикалық, химиялық, биологиялық, әлеуметтік

  5. тура сызықты, ирек тәрізді, сатылы-үдемелі, шиыршықты

4

13

Сана дегеніміз:



  1. сезімділік саласы

  2. субъективтік шындық, сөйлеумен байланысты адам миы функциясы

  3. психикалық жалпылық

  4. оптикалық құбылыстар

  5. өзін және қоршаған болмысты сезінудің тамаша сыйы

2

14

Сананың түбегейлі белгісін құрайтын тек адамның ғана өзіндік қабілеті:



  1. еркіне бағыну қабілеті

  2. мақсат қою қабілеті

  3. бейсаналық қабілеті

  4. инстинкт қабілеті

  5. сезімдік қабілеті

2

15

Эмпиризмнің негізгі пайымдауы:



  1. ақыл дүниені танудың басты көзі болып табылады

  2. дүниені танып білуге болады

  3. адамның бүкіл білімі тәжірибеге негізделеді

  4. танымның жоғарғы түрі - түйсік

  5. таным көзі тамаша жаңалық болып табылады

3

16

Ақиқаттың конвенционалистік концепциясына сай келетін жағдайы:



  1. ақиқат – ойлаудың қарама-қайшылықты еместігі

  2. ақиқат – шындыққа сәйкес келетін білім

  3. ақиқат – анық және айқын білім

  4. ақиқат – Құдайдың ашық айтуымен келісетін білім

  5. ақиқат – ғалымдардың шартты келісімі нәтижесі

5

17

Білім дегеніміз:



  1. заттардың есте сақталған бейнесі

  2. шындық туралы ең анық, негізделген ақпарат

  3. абстракты ой

  4. бір нәрсе дәлелденетін немесе теріске шығарылатын ой

  5. заттардың жеке қасиеттерінде көрінетін психикалық үрдіс

2

18

Білім мен оның функцияларының өмірге пайдалысын насихаттап қарастыратын философия:



  1. прагматизм

  2. Марсксизм

  3. Неоатомизм

  4. Неоэмпиризм

  5. Персонализм

1

19

«Философия – ойлау арқылы ақиқатқа, білімге жету» деп пайымдаған:



  1. Геродот

  2. Аристотель

  3. Платон

  4. Сократ

  5. Пифагор

4

20

Философияның функциясы:



  1. манипулятивті

  2. прагматикалық

  3. көзқарастық

  4. идеологиялық

  5. тәрбиелік

3

21

Философияның басты сұрағы «Адам дегеніміз не?» деп айтқан:



  1. Кант

  2. Гегель

  3. Фихте

  4. Шеллинг

  5. Фейербах

1

22

«Философия таңғалудан басталады» деп есептеген антик ойшылы:



  1. Фалес

  2. Аристотель

  3. Платон

  4. Сократ

  5. Пифагор

2

23

Қазақ халқының философиялық дүниетанымының басты категориясы:



  1. өмір

  2. салт-дәстүр

  3. аңыз

  4. кеңістік

  5. уақыт

1

24

Қазақ дүниетанымының қалыптасуының алғы шарты:



  1. ерекше мәдениет

  2. материалды құндылықтар

  3. аңыз

  4. көшпелі өмір салты

  5. аңыз-әңгімелер

4

25

Көне Үнді философиясындағы «варна» ұғымы білдіреді:



  1. қасиетті қолжазбалар

  2. түс, бояу

  3. араласу

  4. парыз

  5. абыз

2

26

Веда:



  1. Көне Қытайдың негізгі философиялық ескерткіші

  2. Көне Үндінің негізгі философиялық ескерткіші

  3. Ежелгі Грекияның негізгі философиялық ескерткіші

  4. Ежелгі Мысырдың негізгі философиялық ескерткіші

  5. Кіші Азияның негізгі философиялық ескерткіші

2

27

Веданың бөлімі:



  1. Упанишада

  2. Санскрит

  3. Варна

  4. Нирвана

  5. Сансара

1

28

Упанишадалар:



  1. Құдайларға арналған гимндер жинағы

  2. Философиялық мазмұны терең, рационалистік сипаттағы жинақ

  3. «Орман кітаптары» жинағы

  4. Діни салт өлеңдер жинағы

  5. Ғылым туралы жинақ

2

29

Көне Үнді философиясындағы материалистік деп қабылданған бағыт:



  1. ньяя

  2. чарвака-локаята

  3. йога

  4. миманса

  5. джайнизм

2

30

Нирванаға жету үшін «сегіздік жолды» ұсынған Көне Үнді философиясының мектебі:



  1. ньяя

  2. чарвака-локаята

  3. буддизм

  4. миманса

  5. джайнизм

3

31

Жайнизм іліміндегі «джива» ұғымы:



  1. зат

  2. тірі, жан, рухани субстанция

  3. қозғалыс

  4. кеңістік

  5. уақыт категориясы

2

32

Ақиқат, абсолюттік анық білімге тек ақылдың көмегімен ған жетуге болады деген философиялық бағыт:



  1. материализм

  2. дуализм

  3. рационализм

  4. сенсуализм

  5. агностицизм

3

33

Танымның қайнар көзі ақыл-ойда. Осы пікір қай гносеологиялық концепцияға жатады:



  1. эмперизмге

  2. агностицизмге

  3. сенсуализмге

  4. скептицизмге

  5. Рационализмге

5

34

Көне Қытайдың негізгі философиялық ескерткіші:



  1. «Орман кітаптары»

  2. «Өзгерістер кітабы»

  3. «Махабхарата»

  4. «Жэнь»

  5. «Чжун Юн»

2

35

Конфуций философиясындағы «жэнь» ұғымы білдіреді:



  1. этикет

  2. адамды сүю

  3. алтын орта

  4. дұрыс жол

  5. ритуал

2

36

Конфуций философиясындағы «цзюнь-цзы» ұғымы білдіреді:



  1. Бекзат адам

  2. Адамды сүю

  3. Субстанция

  4. дұрыс жол

  5. ритуал

1

37

Конфуций философиясындағы «чжун юн» ұғымы білдіреді:



  1. Этикет

  2. Алтын орта

  3. Субстанция

  4. Дұрыс жол

  5. Материя

2

38

«Жан сыры» («Исповедь») шығармасының авторы:



  1. Фома Аквинский

  2. Әл Кинди

  3. Томас Мор

  4. Әл Фараби

  5. Августин Авреллий

5

39

«Құдайы қаласы» еңбегінің авторы:



  1. Фома Аквинский

  2. У. Оккам

  3. Томас Мор

  4. Августин Авреллий

  5. Томас Мор

4

40

Мұхаммед пайғамбардан кейінгі екінші мұсылман деген атаққа ие болған ойшыл:



  1. Әл Ғазали

  2. Әл Кинди

  3. Ибн Сина

  4. Әл Фараби

  5. Ибн Халдун

1

41

«Философтарды терістеу» еңбегінің авторы:



  1. Әл Ғазали

  2. Қ.А. Яссауи

  3. Ибн Сина

  4. Әл Фараби

  5. Ибн Халдун

1

42

Өзінің философиялық пайымдауларында Платон идеяларына негізделген ортағасырлық ойшыл:



  1. Томас Мор

  2. Николла Макиавелли

  3. Августин Аврелий

  4. Фома Аквинский

  5. Данте Алигьери

3

43

Қайта Өркендеу Дәуірінің негізгі сипаты:



  1. гиллозоизм

  2. материализм

  3. антропоцентризм

  4. номинализм

  5. реализм

3

44

Қайта Өркендеу Дәуірінің өкілі:



  1. Августин Аврелий

  2. Томас Мор

  3. Томас Аквинат

  4. Имануил Кант

  5. Жан Жак Руссо

2

45

Қайта Өркендеу Дәуіріндегі әлеуметтік-саяси философияны дамытқан ойшыл:



  1. Августин Аврелий

  2. Николо Макиавелли

  3. Вольтер

  4. Имануил Кант

  5. Жан Жак Руссо

2

46

«Құдайы комедия» шығармасының авторы:



  1. Августин Аврелий

  2. Николо Макиавелли

  3. Луций Анней Сенека

  4. Данте Альгиери

  5. Жан Жак Руссо

4

47

«Құдай даналығының көріністерінің бәрінен де ғажайыбы – адам» деп айтқан:



  1. Августин Аврелий

  2. Николо Макиавелли

  3. Луций Анней Сенека

  4. Данте Альгиери

  5. Жан Жак Руссо

4

48

Адам – «екінші Құдай» деп пайымдаған ойшыл:



  1. Николай Кузанский

  2. Жан Жак Руссо

  3. Луций Анней Сенека

  4. Данте Альгиери

  5. Жан Жак Руссо

1

49

«Ақымақтықты мадақтау» («Похвала глупости») еңбегінің авторы:



  1. Эразм Роттердамский

  2. Франческо Петрарка

  3. Луций Анней Сенека

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

1

50

«Тәжірибелер» («Опыты») шығармасының авторы:



  1. Эразм Роттердамский

  2. Франческо Петрарка

  3. Мишель Монтень

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

3

51

«Әрбір адам өзін мүлдем өзгерте алады» деген қағиданы ұсынған Қайта Өркендеу дәуірінің ойшылы:



  1. Эразм Роттердамский

  2. Франческо Петрарка

  3. Мишель Монтень

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

3

52

Гелиоцентристік сипаттағы идеяларды дамытқан Қайта Өркендеу дәуірінің ойшылы:



  1. Джордано Бруно

  2. Франческо Петрарка

  3. Галилео Галилей

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

3

53

Әйгілі «Утопия» еңбегінің авторы:



  1. Джордано Бруно

  2. Франческо Петрарка

  3. Галилео Галилей

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

4

54

«Күн қаласы» еңбегінің авторы:



  1. Томмазо Кампанелла

  2. Франческо Петрарка

  3. Галилео Галилей

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

1

55

«Мақсат құралдарды ақтайды» («Цель оправдывает средства») деген қағиданы ұсынған:



  1. Томмазо Кампанелла

  2. Николла Макиавелли

  3. Галилео Галилей

  4. Томас Мор

  5. Николай Кузанский

2

56

Жаңа Дәуір философиясы қалыптасты:



  1. 21 ғасырда

  2. 17 ғасырда

  3. 20 ғасырда

  4. 18 ғасырда

  5. 19 ғасырда

2

57

«Сизиф туралы аңыз» шығармасының авторы:



  1. Дильтей

  2. Камю

  3. Гадамер

  4. Ницше

  5. Гадамер

2

58

«Бейсаналық» ұғымын қолданысқа енгізген:



  1. З. Фрейд

  2. О. Конт

  3. Г. Спенсер

  4. Ф. Гумдольдт

  5. К.Г. Юнг

1

59

«Адам адамға қасқыр» афоризмінің авторы:



  1. Дж. Локк

  2. Николла Макиавелли

  3. Д. Юм

  4. Б. Спиноза

  5. Т. Гоббс

1

60

«Заратустра осылай деген» еңбегінде өз философиялық концепциясын дәйектеп көрсеткен:



  1. Шлейермахер

  2. Камю

  3. Гадамер

  4. Ницше

  5. Гадамер

4

61

Шығыс перипатетизмнің негізін қалаған:



  1. ибн-Рушд

  2. аль-Фараби

  3. Омар Хайям

  4. Жүсіп Баласағұн

  5. Хайдар Дулати

2

62

ХХ-ғасырдың 20-40 жылдарындағы қазақ философиясында саяси мәселелермен айналысқан:



  1. Ш. Уәлиханов

  2. Ә. Бөкейханов

  3. М.Қашғари

  4. Жүсіп Баласағұн

  5. Хайдар Дулати

2

63

«Ізгілікті қала тұрғындарының көзқарастары туралы трактаттың» авторы:



  1. ибн-Рушд

  2. аль-Фараби

  3. Омар Хайям

  4. Жүсіп Баласағұн

  5. Хайдар Дулати

2

64

«Құтадғу білік» шығармасының авторы:



  1. ибн-Рушд

  2. аль-Фараби

  3. Омар Хайям

  4. Жүсіп Баласағұн

  5. Хайдар Дулати

4

65

Адамның мақсаты - кемел адам қалпына жету, ал кемелдік жолы - сопылық - деп пайымдаған:



  1. Қожа Ахмет Йассауи

  2. аль-Фараби

  3. Омар Хайям

  4. Жүсіп Баласағұн

  5. Хайдар Дулати

1

66

«Философия» термині көне грек тілінен аударғанда қандай мағына береді:



  1. даналық

  2. даналыққа құштарлық

  3. адамгершілікке құштарлық

  4. білім

  5. кітап

2

67

Қытайдағы философия бастауындағы тұлға:



  1. Фалес

  2. Конфуций

  3. Махавира

  4. Сыма Цянь

  5. Мэн Цзы

2

68

Дүниенің субстанциясы екеу – материя және рух деп есептейтін философиялық бағыт:



  1. реализм

  2. идеализм

  3. дуализм

  4. конвенционализм

  5. плюрализм

3

69

Идея, рух, сана дүниенің бастауы деп білетін көзқарас:



  1. реализм

  2. идеализм

  3. дуализм

  4. деизм

  5. плюрализм

2

70

«Философия – ғылымдар негізі» деген анықтама берген антикалық философ:



  1. Фалес

  2. Сократ

  3. Аристотель

  4. Платон

  5. Пифагор

3

71

Онтология дегеніміз:



  1. болмыс туралы ілім

  2. құндылықтар туралы ілім

  3. адам туралы ілім

  4. таным туралы ілім

  5. дін туралы ілім

1

72

Материяның маңызды атрибуты:



  1. себеп

  2. кеңістік

  3. сана

  4. идея

  5. атом

2

73

Гносеология дегеніміз:



  1. болмыс туралы ілім

  2. құндылықтар туралы ілім

  3. адам туралы ілім

  4. таным туралы ілім

  5. дін туралы ілім

4

74

Рационалдық танымға келесі формалар жатады:



  1. сезiну, қабылдау, елестету

  2. ұғым, пікір, ой-тұжырым

  3. сезiм, эмоция, парасат

  4. "мен" "ол" "жоғары-Мен"

  5. фантазия, ойлау, болжам

2

75

Танымның сезімдік деңгейінің үш негізгі формасы:



  1. идея, гипотеза, интуиция

  2. ұғым, пікір, ой-тұжырым

  3. түйсік, қабылдау, елестету

  4. ұғым, пайымдау, елестету

  1. субстрат, материя, болмыс

3

76

Аксиология дегеніміз:



  1. болмыс туралы ілім

  2. құндылықтар туралы ілім

  3. адам туралы ілім

  4. таным туралы ілім

  5. дін туралы ілім

2

77

Этика дегеніміз:



  1. болмыс туралы ілім

  2. құндылықтар туралы ілім

  3. мораль, адамгершілік туралы ілім

  4. таным туралы ілім

  5. дін туралы ілім

3

78

Философиялық антропология дегеніміз:



  1. болмыс туралы ілім

  2. құндылықтар туралы ілім

  3. адам туралы философиялық ілім

  4. таным туралы ілім

  5. дін туралы ілім

3

79

Танымның мақсаты:



  1. салыстыру

  2. ақиқатқа жету

  3. идеалдау

  4. эксперимент

  5. бақылау

2

80

Конфуций философиясындағы ізгіліктің орталық принципі:



  1. қатаң заңға бағыну

  2. гуманизм принципі

  3. әр адамның өз принципі

  4. азаптан құтылу

  5. нирванаға жету

2

81

Философия қай елде пайда болды?



  1. Еуропада

  2. Ежелгi қытайда

  3. Ежелгi үндiстанда

  4. Ежелгi Грецияда

  5. Бір уақытта ежелгі Үнді, Қытай және Греция жерлерінде

5

82

Философияның ерекшелігі:



  1. қатаң ғылыми ой-тұжырымдарда тануға тырысу

  2. әлемді, оның жалпыға ортақтығы мен тұтастығында алып тануға тырысу

  3. анықталмайды

  4. әлемге деген практикалық қатынаста

  5. догматизмде

2

83

Дүниетанымның қандай тарихи типтерін бөліп қарастыруға болады?



  1. Мифология, дін, философия

  2. Мифология, ғылым

  3. Метафизикалық, дiни, позитивтiк

  4. әдебиет, философия, ғылым

  5. эпос, пафос, логос

1

84

Әлем және ондағы адамның алатын орнына деген тұтас көзқарас:



  1. таным

  2. сана

  3. жан

  4. дүниетаным

  5. аксиология

4

85

Орыс философы Вл.Соловьев былай деген: «ақыл терезесі» - бұл:



  1. экзистенциализм

  2. ғылым

  3. атеизм

  4. дүниетаным

  5. аксиология

4

86

Өзінің рационалдылығымен, жүйелігімен, логикасымен және теориялық рәсімделгендігімен айрықшаланатын рухани дүние:



  1. мәдениет

  2. мифология

  3. дiн

  4. таным

  5. философия

5

87

Танымның негізгі әдістерін жасайтын философияның функциясы:



  1. дүниетанымдық

  2. методологиялық

  3. теориялық-ойлау

  4. әлеуметтiк

  5. аксиологиялық

2

88

Әлемнің тұтас картинасын қалыптастыруға мүмкіндік туғызатын философияның функциясы:



  1. дүниетанымдық

  2. методологиялық

  3. теориялық-ойлау

  4. әлеуметтiк

  5. аксиологиялық

1

89

Концептуалды ойлауға және теоретизациялауға үйрететін философияның функциясы:



  1. дүниетанымдық

  2. методологиялық

  3. теориялық-ойлау

  4. әлеуметтiк

  5. аксиологиялық

3

90

Адамға мейлінше зейін салғанда жүзеге асатын философияның функциясы:



  1. гуманистік

  2. методологиялық

  3. теориялық-ойлау

  4. әлеуметтiк

  5. аксиологиялық

1

91

Гректің филео-сүйемін, софия-даналық деген сөздернен шыққан термин:



  1. мәдениет

  2. мифология

  3. дiн

  4. таным

  5. философия

5

92

Дүниетанымның рефлексивті типі:



  1. мәдениет

  2. мифология

  3. дiн

  4. таным

  5. философия

5

93

Тәрбие, білім, қоршаған әлеуметтік орта, ата-ана кімнің қалыптасуына ықпал етеді:



  1. азамат

  2. әскер

  3. өсiмдiк

  4. жануар

  5. тұлға

5

94

Ғылым адамзат мәдениетінің ең жоғарғы құндылығы және адам да сол арқылы әлемде өзін бағдарлайды деп есептейтін бағытты көрсетіңіз:



  1. Неопозитивизм

  2. Сциентизм

  3. Антисцентизм

  4. Модернизм

  5. Футурология

2

95

Күнделікті сана – бұл:



  1. Нанымдар мен сенiмдер, болмысты әсерлеп түсiну

  2. Адамдардың әртүрлі қоғамдық құбылыстарды күнделікті өмірдегі түсінуі

  3. Көңiл-күйлердiң жиынтығы

  4. Еңбек пен тiршiлiк

  5. Сезiмдердiң жиынтығы

2

96

Мәдениетті символдар, белгілердің жүйесі деп қарастыратын ағым:



  1. семиотика

  2. функционализм

  3. структурализм

  4. гуманизм

  5. социология

1

97

Қай философияда мәдениет алғаш рет философиялық зерттеудің пәні болып қалыптасқан?



  1. Антикалық философияда

  2. Қайта өрлеу дәуiрi философиясында

  3. Ағартушылық, тарих философиясы

  4. Фейербах философиясында

  5. Кант философиясында

3

98

Танымды тек сөзімдік таныммен шектейтін философиялық ағым:



  1. материализм

  2. идеализм

  3. вульгарлы материализм

  4. сенсуализм

  5. агностицизм

4

99

Игілікке қарсы бағытталған, оны бұзатын қасиеттерді сипаттайтын этикалық категорияны көрсет:



  1. жақсылық

  2. бақытсыздық

  3. әдiлетсiздiк

  4. жеккөрушiлiк

  5. зұлымдық

5

100

Танудың мүмкіндігін жоққа шығаратын философиялық ағым:



  1. материализм

  2. идеализм

  3. вульгарлы материализм

  4. сенсуализм

  5. агностицизм

5


Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет