Орындаған: Шамшабек Ерзат Қайратұлы, 6B01601 – Тарих Педагогика



Дата13.01.2022
өлшемі24,26 Kb.
#111788
Байланысты:
Ми қызметiнiң патологиясы және ерiктiк әрекеттiң бұзылуы
Қола дәуірі тайпалар шаруашылығы, 7-лекция. Педагогика. Тәрбие (1), Тұлғаны дамыту, қалыптастыру, тәрбиелеу факторларының өзара байланысы. Әртүрлі жастағы оқушыларды оқытудың, тәрбиелеудің ерекшеліктері, Аннотация Махабхарата” және “Рамаяна, «Мәңгілік ел» идеясының ұстанымдары, Ежелгі Арабия мәдениеті, Ежелгі Парсы Мәдениеті мен Діні, Ежелгі дәуірдегі Қазақстан тарихының тарихнамасы, Эмоция мен сезім түрлері, Эмоция мен сезім түрлері, Очерки по истории Алаш Орды, Тарихшы Е Бекмахановтың, 1897 жылғы халық санағы бойынша қазақтардың саны құрамы, Тевкелев

Орындаған: Шамшабек Ерзат Қайратұлы, 6B01601 – Тарих Педагогика

Ми қызметiнiң патологиясы және ерiктiк әрекеттiң бұзылуы (апраксия және абулия)
Ішкі қиындықтарды жеңуге бағытталған қызметті саналы ұйымдастыру және өзін - өзі реттеу ретінде Ерік-бұл ең алдымен өзіне, оның сезімдеріне, іс-әрекеттеріне билік ету. Әр түрлі адамдарда бұл билік әр түрлі дәрежеде болатыны белгілі. Кәдімгі сана ерік-жігердің жеке ерекшеліктерінің үлкен спектрін белгілейді, олардың көріністерінің қарқындылығымен ерекшеленеді, бір полюсте күш ретінде, ал екіншісінде ерік әлсіздігі ретінде сипатталады. Күшті ерік-жігері бар адам мақсатқа жету жолында кездесетін кез-келген қиындықтарды жеңе алады, сонымен бірге батылдық, батылдық, батылдық, шыдамдылық және т.б. сияқты ерікті қасиеттерді ашады.

Әлсіз ерік көріністерінің ауқымы күшті ерік-жігердің тән қасиеттері сияқты үлкен. Әлсіздіктің экстремалды дәрежесі психиканың нормасынан тыс. Бұған, мысалы, абулия және апраксия жатады.

Абулия-бұл ми патологиясының негізінде пайда болатын іс-әрекетке шақырудың болмауы, оны орындау немесе орындау туралы шешім қабылдау қажеттілігін түсіну мүмкін еместігі.

Дәрігердің бұйрығын орындау қажеттілігін нақты түсініп, абулиядан зардап шеккен науқас бұл үшін ештеңе істей алмайды. Оған ең тән-далалық мінез-құлық.

Апраксия-бұл ми құрылымдарының зақымдануынан туындаған іс-әрекеттердің мақсатты түрде бұзылуы. Егер жүйке тінінің зақымдануы мидың фронтальды лобтарында локализацияланған болса, онда апраксия пайда болады, ол Берілген бағдарламаға бағынбайтын қозғалыстар мен әрекеттердің ерікті реттелуінің бұзылуында көрінеді, сондықтан ерікті әрекетті жүзеге асыруға мүмкіндік бермейді.

Абулия мен апраксия-бұл психикалық бұзылулары бар адамдарға тән сирек кездесетін құбылыстар. Мұғалімнің күнделікті жұмысында кездесетін әлсіз ерік-жігері, әдетте, ми патологиясымен емес, дұрыс емес тәрбиемен байланысты, балалар мен жасөспірімдердің жеке басын мақсатты қалыптастыру нәтижесінде толығымен жойылады.

Әлсіз ерік-жігердің ең типтік көрінісі-жалқаулық - адамның қиындықтарды жеңуден бас тартуға деген ұмтылысы, ерікті күш-жігер жұмсағысы келмеуі. Бір қызығы, көптеген адамдар, барлық басқа жағдайларда, кез-келген кемшіліктерді мойындауға бейім емес, бұл кемшілікті оңай мойындайды. "Мен жалқаумын, бұл дұрыс", Жас жігіт жолдасымен сөйлескен кезде өзінің әлсіз жақтарына деген ақкөңіл пейілмен келіседі. Әлбетте, бұл танудың артында жалқаулыққа байланысты ғана Анықталмайтын өзіндік құндылық туралы түсінік жатыр. Мұндай жарықта жалқаулық адамның белгісіз қасиеттерін жасыратын экран сияқты кемшілікке ұқсамайды.

Бұл арада елес. Жалқаулық-адамның әлсіздігі мен летаргиясының, оның өмірге қабілетсіздігінің, жалпы іске немқұрайдылықтың дәлелі. Жалқау адам әдетте бақылаудың сыртқы локализациясына ие, сондықтан жауапсыз. Жалқаулық-Бұл В.И. Ленинді жек көретін адамның қасиеті. Оның шығармаларының беттерінде Обломовтың есімі мен "обломовизм"сөзі бірнеше рет кездесетіні кездейсоқ емес. Ленин Обломовтың "еркін шапаны мен аяқ киімі" туралы, "орыс обломовтарының бәрін, бәрін және бәрін эвтанизациялаудың қарғыс әдеті"туралы жазады. Жалқаулық, сондай—ақ әлсіздіктің басқа көріністері-қорқыныш, шешілмеу, ұстамау және т.б. жеке дамудың елеулі ақаулары болып табылады, оларды жеңу күрделі тәрбие жұмысын, ең алдымен өзін-өзі тәрбиелеуді ұйымдастыруды талап етеді.

Ерік-жігердің жағымды қасиеттері, оның күшінің көріністері іс-әрекеттің сәттілігін қамтамасыз етеді, ең жақсы жағынан олар адамның жеке басын сипаттайды. Мұндай ерікті қасиеттердің тізімі өте үлкен: батылдық, табандылық, батылдық, тәуелсіздік, өзін-өзі басқару және басқалар.

Ішкі қиындықтарды жеңуге бағытталған қызметті саналы ұйымдастыру және өзін - өзі реттеу ретінде Ерік-бұл ең алдымен өзіне, оның сезімдеріне, іс-әрекеттеріне билік ету. Әр түрлі адамдарда бұл билік әр түрлі дәрежеде болатыны белгілі. Кәдімгі сана ерік-жігердің жеке ерекшеліктерінің үлкен спектрін белгілейді, олардың көріністерінің қарқындылығымен ерекшеленеді, бір полюсте күш ретінде, ал екіншісінде ерік әлсіздігі ретінде сипатталады. Күшті ерік-жігері бар адам мақсатқа жету жолында кездесетін кез-келген қиындықтарды жеңе алады, сонымен бірге батылдық, батылдық, батылдық, шыдамдылық және т.б. сияқты ерікті қасиеттерді ашады.

Әлсіз ерік көріністерінің ауқымы күшті ерік-жігердің тән қасиеттері сияқты үлкен. Әлсіздіктің экстремалды дәрежесі психиканың нормасынан тыс. Бұған, мысалы, абулия және апраксия жатады.

Абулия-бұл ми патологиясының негізінде пайда болатын іс-әрекетке шақырудың болмауы, оны орындау немесе орындау туралы шешім қабылдау қажеттілігін түсіну мүмкін еместігі.

Дәрігердің бұйрығын орындау қажеттілігін нақты түсініп, абулиядан зардап шеккен науқас бұл үшін ештеңе істей алмайды. Оған ең тән-далалық мінез-құлық.

Апраксия-бұл ми құрылымдарының зақымдануынан туындаған іс-әрекеттердің мақсатты түрде бұзылуы. Егер жүйке тінінің зақымдануы мидың фронтальды лобтарында локализацияланған болса, онда апраксия пайда болады, ол Берілген бағдарламаға бағынбайтын қозғалыстар мен әрекеттердің ерікті реттелуінің бұзылуында көрінеді, сондықтан ерікті әрекетті жүзеге асыруға мүмкіндік бермейді.

Абулия мен апраксия-бұл психикалық бұзылулары бар адамдарға тән сирек кездесетін құбылыстар. Мұғалімнің күнделікті жұмысында кездесетін әлсіз ерік-жігері, әдетте, ми патологиясымен емес, дұрыс емес тәрбиемен байланысты, балалар мен жасөспірімдердің жеке басын мақсатты қалыптастыру нәтижесінде толығымен жойылады.

Әлсіз ерік-жігердің ең типтік көрінісі-жалқаулық - адамның қиындықтарды жеңуден бас тартуға деген ұмтылысы, ерікті күш-жігер жұмсағысы келмеуі. Бір қызығы, көптеген адамдар, барлық басқа жағдайларда, кез-келген кемшіліктерді мойындауға бейім емес, бұл кемшілікті оңай мойындайды. "Мен жалқаумын, бұл дұрыс", Жас жігіт жолдасымен сөйлескен кезде өзінің әлсіз жақтарына деген ақкөңіл пейілмен келіседі. Әлбетте, бұл танудың артында жалқаулыққа байланысты ғана Анықталмайтын өзіндік құндылық туралы түсінік жатыр. Мұндай жарықта жалқаулық адамның белгісіз қасиеттерін жасыратын экран сияқты кемшілікке ұқсамайды.

Бұл арада елес. Жалқаулық-адамның әлсіздігі мен летаргиясының, оның өмірге қабілетсіздігінің, жалпы іске немқұрайдылықтың дәлелі. Жалқау адам әдетте бақылаудың сыртқы локализациясына ие, сондықтан жауапсыз. Жалқаулық-Бұл В.И. Ленинді жек көретін адамның қасиеті. Оның шығармаларының беттерінде Обломовтың есімі мен "обломовизм"сөзі бірнеше рет кездесетіні кездейсоқ емес. Ленин Обломовтың "еркін шапаны мен аяқ киімі" туралы, "орыс обломовтарының бәрін, бәрін және бәрін эвтанизациялаудың қарғыс әдеті"туралы жазады. Жалқаулық, сондай—ақ әлсіздіктің басқа көріністері-қорқыныш, шешілмеу, ұстамау және т.б. жеке дамудың елеулі ақаулары болып табылады, оларды жеңу күрделі тәрбие жұмысын, ең алдымен өзін-өзі тәрбиелеуді ұйымдастыруды талап етеді.

Ерік-жігердің жағымды қасиеттері, оның күшінің көріністері іс-әрекеттің сәттілігін қамтамасыз етеді, ең жақсы жағынан олар адамның жеке басын сипаттайды. Мұндай ерікті қасиеттердің тізімі өте үлкен: батылдық, табандылық, батылдық, тәуелсіздік, өзін-өзі басқару және басқалар.

Шешім-бұл жауапты шешімдерді өз бетінше қабылдау және оларды іс-әрекетте тұрақты жүзеге асыру қабілетімен және қабілетімен байланысты ерік-жігердің жеке сапасы. Шешуші адамда мотивтердің күресі көп ұзамай шешімнің қабылдануымен және орындалуымен аяқталады. Айқындықтың көрінісі әрдайым тез емес, бірақ жағдайды ескере отырып, әрқашан мәселені білетін уақтылы шешім болып табылады. Асығыс шешімдер көбінесе адамның ішкі шиеленістен арылуға және мотивтерді талқылауға деген ұмтылысы туралы емес, ерік күші туралы емес, әлсіздік туралы куәландырады. Екінші жағынан, шешім қабылдауды немесе орындауды үнемі кешіктіру, оны "ұзақ қорапқа" қою, өз кезегінде, ерік-жігердің дамымағандығын білдіреді. Ерік-жігердің тәуелсіздігі басқа адамдардың пікірлерін, олардың кеңестерін ескере отырып, осы пікірлер мен кеңестерге қатысты белгілі сыншылдықты қамтиды. Айқындық сияқты, Тәуелсіздік негізінен ерікті әрекетті бақылаудың ішкі локализациясын анықтайды. Ерік-жігердің тәуелсіздігі бір жағынан қыңырлыққа, екінші жағынан ұсынысқа қарсы болуы мүмкін. Ұсынылған тақырып өз пікіріне ие емес және басқа адамдардың жағдайлары мен қысымының әсерінен әрекет етеді, сәйкестік көрсетеді. Салдары безволия болып табылады және қырсықтық, ол жұмылдырады түсе дәлелдеріне қарамастан ақыл-кеңестеріне қоршаған. Қыңыр адамның табандылығы негізсіз, ол саналы ұйым емес және іс-әрекет пен мінез-құлықты өзін-өзі реттеу емес. Тұлғааралық өзара әрекеттесу жағдайында ерік-жігердің тәуелсіздігі ұжымдық өзін-өзі анықтауда толық көрінетін жеке тұлғаның сапасы ретінде әрекет етеді.

Ерікті сапаны бағалауды "күш - әлсіздік"шкаласымен ғана білдіруге болмайды. Маңызды, егер шешуші болмаса, ерік-жігердің моральдық тәрбиесі маңызды. Ерік көріністерінің сипаттамасы, оларды моральдық бағалау ерікті актіні жүзеге асыруға негіз болған мотивтердің әлеуметтік маңыздылығына байланысты. Моральдық тұрғыдан тәрбиеленген еркі бар адам, ең алдымен, өзінің жеке ұмтылыстарын ұжымның еркі мен беделіне, социалистік қоғамның мүдделеріне бағындыратын коллективист.

Оқушылармен, жасөспірімдермен және ерте жасөспірімдермен жұмыс істейтін мұғалім оларға ерік-жігердің маңыздылығын, күшті ерік-жігердің болуын, әлсіз ерік-жігердің қауіптілігін дәлелдеуге мәжбүр емес. Олар үшін бұл аксиома. Революция, Азаматтық және Ұлы Отан соғыстарының батырлары, кеңес адамдарының еңбек ерліктері туралы баяндайтын фильмдер мен кітаптарда батылдық, табандылық, батылдық, батылдық стандарттары бар. Алайда, көркем әдебиетте және әсіресе фильмдерде процестің өзінен гөрі ерік-жігердің пайда болу нәтижесі көбірек көрінеді. Мұғалімнің міндеті-ерік-жігердің шеңберін құру, олардың маңызды моральдық принциптермен ішкі байланысын ашу ғана емес, сонымен қатар ерікті қасиеттерді дамытудың қандай әдістері тиімді және қандай пайдасы жоқ екенін көрсете отырып, ерік-жігерді өзін-өзі тәрбиелеуге ұмтылатын оқушыға көмектесу. Егер біз педагогикалық әдебиеттерде сипатталған жасөспірімдердің ерік-жігерін өзін-өзі тәрбиелеумен айналысатын аңғалдық пен ойдан шығарылған әдістерді ескеретін болсақ, бұл одан да маңызды. "Шыдамдылықты дамыту" үшін бір оқушы кинокомедия кезінде күлмеуге тырысты, ал біреу қолын қаламмен кесіп тастады немесе карнизді аралап шықты және т.б. бұл өзін-өзі тәрбиелеу әдістерінің тиімсіздігі, ең алдымен, жасөспірім бір уақытта осындай "ерікті әрекетті" жүзеге асыра отырып, өзінің күшті еркі туралы пікірде екендігінде, ал ерік-жігерді өзін-өзі тәрбиелеудің негізгі проблемасы-бұл күнделікті өмірдегі, оқудағы және еңбектегі қиындықтарды жүйелі түрде жеңу. Сонымен қатар, еңбек, білім беру, спорттық іс-әрекеттің әр сәті ерік-жігердің қатаюына жағдай жасайды, бұл білім беру, Еңбек және басқа да іс-әрекеттерді жүзеге асыруға кедергі келтіретін бір сәттік тілектерді жеңуден тұрады.

Ерік-жігерді өзін-өзі тәрбиелеу әдістері өте әртүрлі болуы мүмкін, бірақ олардың барлығы келесі шарттарды сақтауды қамтиды.

1. Ерік-жігерді тәрбиелеу салыстырмалы түрде кішігірім қиындықтарды жеңу әдетін алудан басталуы керек. Алдымен кішігірім қиындықтарды жүйелі түрде жеңе отырып, уақыт өте келе адам өз еркін жаттықтырады және шыңдайды. Әрбір кедергіні "жазылмаған бекініс" ретінде қарастырып, оны жеңу үшін, осы "бекіністі" "алу"үшін қолдан келгеннің бәрін жасау керек. Ерік-жігері жоқ адамдар үнемі күнделікті өмірде ерікті әрекеттерді жасауға дағдыланған, сондықтан жауынгерлік және еңбек қызметінде ерекше ерліктер жасай алды. Жасөспірімдерге Кеңес Одағының Батырлары Зоя Космодемьянская, Олег Кошева, Сергей Тюленин, Ульяна Громова және басқалары соғысқа дейін қарапайым мектеп оқушылары болғанын және олардың ерікті қасиеттері Оқу, Еңбек және әлеуметтік қызмет жағдайында дамығанын еске салу керек.

2. Қиындықтар мен кедергілерді жеңу белгілі бір мақсаттарға жету үшін жасалады. Мақсат неғұрлым маңызды болса, ерік-жігердің деңгейі неғұрлым жоғары болса, адам соғұрлым үлкен қиындықтарды жеңе алады. Күнделікті істер арасындағы адам ешқашан ұзақ болашағын жоғалтпауы, қызметтің түпкі мақсаттарын ұмытпауы маңызды. Сондықтан ерік-жігерді тәрбиелеудің қажетті шарты — бұл қызметтің жоғары мотивтерін қалыптастыру-коммунистік дүниетанымға негізделген моральдық принциптер мен сенімдер. Осыған байланысты әлеуметтік қажеттіліктерді, сана мен парызды тәрбиелеу ерекше маңызды.

3. Қабылданған шешім орындалуы тиіс. Шешім қабылданған кезде, Бірақ орындау қайта-қайта кейінге қалдырылса, адамның еркі өзгереді. Қабылданған шешімдердің жүйелі түрде орындалмауы адамның ерік-жігерін жұмсартады. Бірақ шешім қабылдағанда оның орындылығын да, орындылығын да ескеру қажет. Осылайша, кез-келген шешім жан-жақты ойластырылуы керек, бірақ шешім қабылдап, орындалуы керек.

4. Егер адам ұзақ мақсат қойса, алыс перспективаға ие болса, осы мақсатқа жету кезеңдерін көру, жақын перспективаларды белгілеу, жеке міндеттерді шешу өте маңызды, нәтижесінде түпкілікті мақсатқа жету үшін жағдай жасалады.

Адамның ерік-жігерін қалыптастырудың маңызды шарттарының бірі-күн тәртібін қатаң сақтау, адамның бүкіл өмірінің дұрыс тәртібі. Әлсіз ер адамдарға жүргізілген бақылаулар, әдетте, олар өз жұмыстарын да, демалысын да ұйымдастыра алмайтындығын көрсетеді. Бір нәрсе үшін, екіншісі үшін ұстап, олар ештеңені аяқтамайды. Ержүрек адам-Өз уақытының иесі. Өз қызметін ақылмен ұйымдастыра отырып, ол Жоспарланған әрекеттерді асықпай орындайды, оның мінез-құлқы жинақылық пен мақсаттылықпен сипатталады. Өз еркіңізді қатайту үшін күнделікті жұмыста және күнделікті өмірде шашыраңқы, ұқыпсыздықпен күресу керек.

Адамның ерік-жігерін қатайтудың маңызды шарттарының бірі-жүйелі спорт. Дене шынықтыру сабағындағы қиындықтарды жеңу-бұл адамның бұлшық еттерін ғана емес, сонымен бірге оның ерік-жігерін де шынайы оқыту.

Туралы айта отырып, ерік-жігерді тәрбиелеуде екендігін ұмытпауымыз керек, бұл табысты орындау қызметіне ғана байланысты емес қалыптастыру, сол немесе өзге де қасиеттерін және тиісті дағдыларын ретінде талаптарын нақты орындау көзделген, қойылған мақсаттарға қол жеткізу. Бір нәрсені шын жүректен тілеу жеткіліксіз, мысалы, колхозға жем дайындауға көмектесу керек, бірақ сіз мұны жасай білуіңіз керек. Осылайша, пайдалы дағдыларды, ең алдымен еңбек дағдыларын қалыптастыру мақсаттарға сәтті қол жеткізудің маңызды шарттарының бірі болып табылады.

Қорытындылай келе, негізгі ерікті қасиеттердің дамуы адамның басқа адамдармен үнемі қарым-қатынасында, олармен бірге жұмыс жасауда болатындығын атап өткен жөн. Қоғамнан тыс, ұжымнан тыс адамның еркі қалыпты дами алмайды.



Әр оқушының ерік-жігерін дамыту және өзін-өзі тәрбиелеу үшін барлық мүмкіндіктері бар. Ерік-жігерді тәрбиелеудің саналы процесі неғұрлым ертерек басталса, соғұрлым ол жетістікке жете алады.

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет