3 семестірлік жұмыс тақырыбы: К. Поппердің «ашық қоғам»



бет1/2
Дата18.12.2023
өлшемі33,33 Kb.
#197529
  1   2
Байланысты:
фил


Коммерциялық емес акционерлік қоғам
Ғұмарбек Даукеев атындағы
АЛМАТЫ ЭНЕРГЕТИКА ЖӘНЕ БАЙЛАНЫС УНИВЕРСИТЕТІ

Электротехника кафедрасы


3 СЕМЕСТІРЛІК ЖҰМЫС

Тақырыбы: К.Поппердің «ашық қоғам» идеясы,
(семестірлік жұмыстың атауы)

Орындады: Жайық Әділжан тобы: Рэтк-22/4
(студенттің аты-жөні) (академиялық топтың коды)

Қабылдаған: аға оқытушы Джаркенбаев Елзат .
(Қабылдаушы есімі)

Алматы 202___г.


Жоспар

Кіріспе............................................................................................3


Негізгі бөлім
1 тарау. Ашық қоғам идеясы
1.1 Ашық қоғам дұшпандары кім.
Қорытынды ......................................................................................1
Пайдаланылған әдебиеттер.........................................................1

Кіріспе

Мақсаты:
-Ашық қоғам арнасының негізін қалау
Міндеті:


  • Адамдардың адамгершілік пен рухани құндылық дұрыс ұғына білу біліктіліктерін дамытуға ықпал ету;

  • Қоғамның шыншылдыққа, адалдыққа, шынайылыққа,сыйластыққа бағыттау.

  • Демократиялық және либералды ашық қоғам, деп санайды Поппер, сондай-ақ капиталистік болуы керек. Алайда, бұл жерде ол Маркстің күресуге шақырған мүлде капитализм емес екенін баса айтады.

Негізгі бөлім


Карл Поппер Екінші дүниежүзілік соғыс кезінде өзінің екі томдық «Ашық қоғам және оның жаулары» атты еңбегін жазды және оны нацизм мен коммунизмді жеңуге қосқан жеке үлесі деп санайды.

Поппердің ойынша, ашық қоғам деген не?

Бастапқыда ашық қоғам түсінігін Анри Бергсон тұжырымдады, бірақ Поппер осы тұжырымдаманы ашып, оны ХХ ғасырдағы саяси режимдерді сынга салуда белсенді қолданды.

Сонымен, ашық қоғам дегеніміз демократиялық қоғам, сыни тұрғыдан ойлау және дәстүрлілік пен табуларды қабылдамау. Өз кезегінде жабық қоғам, керісінше, дәстүрлі түрде тыйым салынады, оның көзқарастары мен ережелері сыни көрініске ұшырамайды.Поппердің айтуы бойынша, ашық қоғам бұл:

«Демократиялық («буржуазиялық») қарапайым азаматтар бейбіт өмір сүре алатын, еркіндігі жоғары бағаланатын және ойлана және жауапкершілікпен әрекет ете алатын қарапайым нысаны, бұл жауапкершілікті қуанышпен қабылдайды.»

Жауапкершілік бұл Поппер шақыратын адамның негізгі қасиеті. Тек жетілген және жауапкершілікті адамдар қоғамдастығы ашық, тыйым мен қисынсыз көзқарастардан арыла алады.

Демократиялық және либералды ашық қоғам, деп санайды Поппер, сондай-ақ капиталистік болуы керек. Алайда, бұл жерде ол Маркстің күресуге шақырған мүлде капитализм емес екенін баса айтады. Поппер өзінің орыс оқырмандарына жазган хатында (және бұл Ашық қоғамдағы жеке шағын бөлім) былай деп жазады:

«Бейбітшілік пен еркіндікті өте жоғары бағалайтын бұл ашық қоғам бірқатар терең және түбегейлі революциялар нәтижесінде пайда болды. Бұл менің балалық шағымнан бері көп нәрсе өзгертті, бірақ кейбір марксисттер гана емес, оларды «капитализм» деп те атайды, бірақ Маркстің қазіргі қоғамымен онша көп

Араласпады, тіпті онымен де аз болды. Маркс сипаттаған және оны «капитализм»

Деп атаған».

Ашық қоғам капитализмі Маркст сынға алған қатыгез эксплуатациялық капитализм емес, Смиттің өзін-өзі реттейтін нарықтық экономика.

Кішкентай дигрессияны жасау керек. Әлбетте, индустриалды дәуірдің

Капитализмі, постиндустриалды дәуірдің капитализмі екі түрлі әлеуметтік- экономикалық жүйе. Маркс 19 ғасырда көрген және сынға алған және бұл, ең

Алдымен, жұмысшыларды, соның ішінде балаларды қатыгез пайдалану, әлеуметтік кепілдіктердің болмауы және т.б., теорияның арқасында көп гасырдың ішінде елу жылда өзгерді. Маркстің өзі және оның ізбасарларының әрекеттері. Бүгінде капитализм, бірқатар елдерді қоспағанда, кәсіподақтармен және жұмысшыларға әлеуметтік кепілдіктермен жеткілікті адамгершілікке негізделген жүйе болып табылады. Әрине, бұл жүйе идеалдан алыс және жетілдіруді қажет етеді. Алайда

Қазіргі заманғы капитализмді Маркс пен оның ізбасарлары бұдан жүз жыл бұрын жасаган көзқарас тұрғысынан сынга алу мүлдем дұрыс еместігі анық.

Поппер тұжырымдамасының маңызды элементі сонымен қатар тарихизмнен бас тарту болып табылады, яғни қоғамдық дамуды табиғат заңдарына ұқсас кез келген объективті заңдармен реттелетін процесс ретінде қабылдау.

Тарихи тұжырымдама, мысалы, тарихты қозғаушы принцип ретінде өзінің марксизммен таптық күресі; дегенмен, бұл нацистік идеология, мұнда таптар күресінің орнына нәсілдер күресі. Поппер өзінің жеке, әйгілі «Тарихи кедейлік» атты еңбегінде бұл тәсілге неғұрлым егжей-тегжейлі талдау жасады.

Олар кім, ашық қоғамның дұшпандары?

Ашық қоғамның дұшпандарының есімдері Попперді ашық және дөрекі түрде атайды. Бұл Платон, Гегель және Маркс. Соңғы попперге жанашырлық танытады.

Платон Попперді демократияны әділетсіз багалау үшін айыштайды, іс жүзінде насихаттау, оның мақсаты Афинының қазіргі құрылымының демократиялық формасына нұқсан келтіру болды.

Платон алдымен өзінің жүйесін құрады, соған сәйкес қоғам, адам сияқты барлық заттар өздерінің идеалды формаларынан (идеяларынан) ең нашарга дейін төмендейді. Бұл тұрғыдан алганда, Платонның қазіргі мемлекеттік жүйесі ең нашар, өйткені ол үшін кейінгі; жетілу тек алыс өткенде ғана орын алды, ал болашақта нашарлау беталысы өзгермейді. Бұл тәсіл Попперді қабылдамайды және сынайды. Ол былай деп жазады:




Достарыңызбен бөлісу:
  1   2




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет