«Қазіргі заманғы Қазақстанның үшінші жаңғыруын жүзеге асырудағы философияның рөлі»



Дата13.11.2022
өлшемі17,67 Kb.
#157873
Байланысты:
бөж 1 фило


«Қазіргі заманғы Қазақстанның үшінші жаңғыруын жүзеге асырудағы философияның рөлі»

Орындаған: Амандық Таңат ИС-21/5 

Мен алдымен жаңғыру туралы сөз бастамастан бұрын философияның маңызын айта кеткім келіп тұр.Қазіргі кезде философияның саясат үшін өте маңызды екенін атап өтуге болады.Бұл оның қоғам дамуының өте күрделі екендігімен де байланысты.Онтология(болмыс туралы ілім),антропология(адам туралы ілім),пракселогия(практика,іс-әрекет туралы ілім),гнеселогия(кең мағынада,таным туралы ілім) терминдерінің мағынасын еске түсіре отырып,философиядатсаясаттың осы бөліктерінің әрқайсысы зерттейді деп айтуға болады.Саяси онтология биліктің,саяси уақыттың,саяси кеңістіктің болуын зерттейді;ал саяси антропология-адамның саясаттағы орны,адамның саяси өзін-өзі анықтауы;саяси пракселогия-саяси 
әрекет;саяси гнесеология-саясаттағы түсіндіру және түсіну және т.б. 
Мемлекет басшысы өз жолдауында Қазақстанның Үшінші жаңғырудың табалдырығын аттағанын мәлімдеген болатын.Нұрсылтан Назарбаевтың Үшінші жаңғырудың табалдырығын аттағанын мәлімдеген болатын.Нұрсұлтан Назарбаевтың жолдауында бес басымдық туралы айтылған:экономиканы жеделдетілген технологиялық жаңғырту;іскерлік ортаны күрт жақсарту және кеңейту;макроэкономикалық тұрақтылық;адами капиталды жақсарту;институционалдық трансформация,қауіпсіздік және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс қимыл. 

Бірақ мұның философияға қандай қатысы бар,деген сұрақ туындайды.Мәселе мынада:философия-өмір даналығы туралы ғылым.Бұл дегеніміз,философия білім беруден бастап,экономикаға дейінгі барлық салада болуы керек.Философия адамның тіршілік етуінің мүмкін болатын жағдайларына қол жеткезудің маңызды факторларының бірі болып табылатын субъктінің өмірді тануына бағытталғанына келісуіңіз керек.Бұл біздің елдегі үшінші модернизацияның мақсатына ұқсас екені сөзсіз

Қазақстандағы саяси модернизация процесін зерделей отырып,біз жеке адамның өмірі мен оның 《жеке》 мүдделері мен қоғамдық өмірінің арасында қатаң сызық слу мүмкін емес деген пікірге негізделеміз.Менің түсінігім бойынша адамның қоғамдағы өмірі және оның белгілі бір мемлекеттің азаматы ретіндегі орны әр жауапты жеке сана үшін қажетті ойлау обьктісі болып табылады.Аристотель атап өткендей,мемлекет 《өмір сүру үшін ғана емес,жақсы өмір үшін,өзі үшін жеткілікті және толыққанды өмір сүру үшін құрылған кезде》пайда болады.Тиісінше,кез келген саяси жүйенің бүкіл қоғам үшін маңызды мәсклерді шешудің тәсілі ретіндегі негізгі элементті-индивидтің адамгершілік қағидаларын жетілдіру мен әлеуметтік өмір сүру тәртібін,әлеуметтік нормалар мен онда жұмыс істейтін институттарды жаксарту арасындағы тікелей байланыс.

Үшінші жаңғыру ягни бұл қазіргі заманғы жаһандық сын-қатерлер мен әлемдік дағдарысты шешудің жоспары емес,бұл біз әлемнің дамыған 30 елінде қарқынды экономикалық өсу мен табысты ілгерілеуді қалпына келтіру үшін болашаққа бағыттап отырған сенімді көпір болп табылады.



Үшінші жаңғырту 《Бес институционалды реформаны жүзеге асырудың 100 нақты қадамы》ұлт жоспарының,мемлекеттік бағдарламалар мен жоспарларын өсудің жаңа моделіне көшуге бағыттай отырып,алдағы онжылдыққа өзара байланысты болп табылады.

《Біздің өміріміз- бұл біздің ойымызды нәрсе》.Рим императоры және философы Марк Аврелий осылай ойлады.Бұл сөздерді,әрине,Қазақстанның үшінші жаңғыруына жатқызуға болады деп ойлаймен,өйткені біздің өмірімізді көп нәрсе біздің ойымызға байланысты.Бұл бірнеше рет дәлелденді.Осылайша,сіздің еліңізді түрлендіру және оны жақсы және гүлденген болашаққа бағыттау үшін алдымен оның адамдарының ойлауынан бастау керек.Бұл мәселеге ақылмен және ойлана қарау керек.

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет