Опера жанрының пайда болуымен музыканың белгілі бір элементтері адамның жеке басының дамуына әсер етті



Дата05.05.2023
өлшемі14,7 Kb.
#176141
Байланысты:
12.09.2020 21 А қазақ әдебиеті, Психология Здоровья, СОР -1 9 класс 9.12.22, docx1581261446

2-ТАПСЫРМА
XVII ғасырдағы музыка тарихында өнердің жаңа түрлері мен бағыттары пайда болды. Кәсіби шіркеу музыкасы тоқтап, опера өнері пайда болды.

Опера жанрының пайда болуымен музыканың белгілі бір элементтері адамның жеке басының дамуына әсер етті.


Опера-өнердің ең дамыған түрі. Опера театры, поэзия, би және музыка бір-бірімен тығыз байланысты. Опера өнерінің жетекші жанры бүгінгі күнге дейін сақталып келеді. XVII-XVIII ғасырларда опера өнерімен қатар аспаптық музыка, опера, оркестрлік және балеттік сюиталар, драмалық опера және симфония пайда болды. Сонымен бірге үрмелі музыка, оратория, кантата, Операның драмалық бейнелері мен формалары, вокалдық стильдегі концерт және композиция принциптері дами бастады.


Опера демократиялық аудиторияда үлкен сана мен жаппай өтті.Тарих дамудың ескі көзқарастары, әлеуметтік өнерге идеологиялық, ғылыми, әдеби, саяси көзқарастар, опера жанрынан бас тарту мәселесіне айналды.


Итальяндық опера. Италия-опера жанрының отаны. Опера жанрында халықтық және заманауи өнерге тән элементтер бар. XVI ғасырда музыкалық театрға және музыкалық өнерде ән айтуға деген қызығушылық артты. Флоренция-көркем мәдениетке бай опера өнерінің туған жері. Флоренциялық меценаттар Джовани Барди мен Якопо Корси ашқан поэтикалық, музыкалық және өнерді сүйетін ілімдер тарих бойы белгілі. Бұл үйірмелерде эстетикалық принциптер мен музыкалық-драмалық өнердің жаңа түрлері жоспарлануда. Суретшілер, ақындар, мүсіншілер, камераттың барлық қатысушылары ежелгі ежелгі музыкамен қаныққан.


Шығарманың мазмұны мен формасын ежелгі грек жазушылары мен философтарының еңбектерінен байқауға болады. Грек трагедиясының жарқын поэзиясы мен музыкасы ежелгі өнердің басты үлгісі болып саналды. Ертеде керемет музыкант, шебер лютеист, әнші-композитор Барди Винчинцо, Галилей өмір сүрген. 1581 жылы Джелилидің "Ежелгі және қазіргі заман музыкасы туралы Диолог"трактаты жарық көрді. Бұл тарактатта қазіргі заманғы музыка мен вокалды Полифония туралы айтылады. Гелиус әннің қасиеттерін зерттеп, флорн операсының негізін речитативті вокалдық стильде қалады. Флоренциядағы алғашқы опера 1594 жылы Корси театрында Пери музыкасына Ринуччинидің сөзімен жазылған "Дафна" болды. Флоренция операсынан тек "Эврика"операсы бүгінгі күнге дейін сақталған. Бұл операның сюжеті Орфей туралы ежелгі аңызға негізделген. "Эврика" операсы 1600 жылы француз королі Генрих IV пен Мария де Медичидің үйлену тойында қойылды. Опера шағын аспаптық ансамбльмен және үрмелі аспаптармен сүйемелденді.


Ежелгі трагедия-бұл прологтың мазмұны, музыкалық әсерлері бар жылдам және қысқа пьеса. Флоренциялық композиторлар өздерінің опералық хорларында ежелгі трагедияларды ұсынды. Мұның себебі-өмірдің өсуі, Құдайға деген сенім, музыкалық драманың әсері. 1600 жылы Джунно Каччинидің "Евридика" операсының сюжеті сақталды. MNA композициялық драматургия принциптерін сақтай отырып, вокалдық өнердің виртуоздық үлгілерін пайдаланды. Флоренция музыкаға үлкен қызығушылық пен ақсүйектерге деген үлкен сүйіспеншілікке ие болды.


Ежелгі трагедияны зерттеу барысында монодикалық білімнің жаңа түрімен жеке вокалдық модель жасалды. Речитатив драмалық декламация мен музыкалық драманың негізін қалады. Ежелгі Италияның опера өнерінің орталығы-Рим. Ағайынды Барберни Римде Опера театрын ұйымдастырды және құрды. Барберни операға танымал композитор-әншілерді тартуды жөн көрді. Олардың арасында талантты музыканттар Стефано Ланди, ағайынды Мазоки, Марко Маразоли, Лоретто Виттори және басқалар болды.


Римде итальяндық опера өнерінің жаңа кезеңі басталды, музыкалық жоспарлар жасалды және сюжеттер жасалды. Римдіктер хор мен ансамбльге арналған опералық композицияға, жеке қойылымға, ариоза мен арияның речитативті қойылымына қол жеткізді. Рим операсы Стефано Ландидің жұмысымен тығыз байланысты. 1632 жылы Барберни театрында Лундидің "Әулие Алексей "операсы қойылды. Бұл опера-итальяндық операның ең биік шыңы. Римдік спектакльдердің сюжеттері христиан дініне табынушылықты көрсетті. "Алексей "операсында драмалық комедияның жаңа элементтерін көруге болады. Римде театрларда, қала алаңдарында және қоғамдық жиындарда христиан дініне қарсы опералық қойылымдар қойылды. Сонымен қатар, көрермендердің көңілін көтеретін комедиялық қойылымдар көрсетіледі. Халық музыкасы мен комедиялық эпизодтар бір тақырыпқа арналды. Рим мектебінің әуесқойлары Венециандық және неаполитандық операларды оқыды. Рим мектебінің алғашқы операларының бірі-Лоретто Викторидің "Галатея" операсы. Ромен Роллан Викторияның осы операсы туралы былай деді: "музыканың сұлулығын позаның шеберлігімен өте шебер үйлестірді, мұндай көріністі Глюктің ежелгі түрде жазылған "Орфей" операсынан табуға болады".


XVII ғасырдағы музыкалық әдебиеттің тарихы ұлы итальяндық композитор Клаудио Монтевердидің шығармашылығымен тығыз байланысты. К. Ментоверди 1567 жылы Кремонға Дунейег дәрігерлерінің отбасында келді. Ол Кремона университетінде білім алып, мансабын Пьемонт шіркеуінде капеллмейстер ретінде бастады. Монтеверди 1600 жылы "Орфей" және 1608 жылы "Ариадна" операларын жазды. Монтеверди вокалдық және полифониялық өнердің нағыз шебері болды. Ол эмоциялар арқылы полифониялық музыканы тани алды. Монтеверди опера туралы жаңа трактат жасап, камератқа опера тұжырымдамасын жазды.


Композитор 1641 жылы "Улисстің көтерілуі" және 1642 жылы "Поппейдің таққа отыруы" операларын жазды. Оның драмалары флоренциялық Операның мысалы ретінде өзіндік ритағымен ерекшеленетін мифологиялық сюжеті бар тарихи шындыққа негізделген. "Көкнәр таққа отыру" операсы Венеция Республикасының дамуы туралы жазылған. Бұл операның желісі келесідей: Сенеканың қайтыс болғанға дейін шәкірттерімен отбасымен қоштасуы туралы трегдиан сахнасы Октавианның монологымен, Ханшайым мен Неронның Махаббат дуэтімен аяқталатын лирикалық-комедиялық үй билеушілерінің дуэтіне жол береді. Монтевернидің шығармалары Шекспирдің шығармаларына өте ұқсас. Композитор оркестр құрамына назар аударды. Оның өзі оркестрде 40-тан астам аспапты өзінің операларын сүйемелдеу үшін қолданды және уақыт өте келе оркестрдің құрамын қысқартты және ежелгі аспаптарды скрипкалармен, Ішекті аспаптармен, үрмелі аспаптармен алмастыра отырып, жаңа оркестр құрды. Монтеверди операға жеке әндер жазды. Сол кездегі дауларға байланысты Монтеверди вокалды музыканың жаңа түрлерін қалыптастырды. Ұлы композитор Монтеверди итальяндық опера өнерінде өз орнын алады.




Француз операсы. XVII ғасырдың екінші жартысы Француз операсының даму кезеңі болды. Мұның себебі-Француз монархиясының дамуы, француз мемлекетінің бірігуі, халық санасының өсуі, көрші елдер арасындағы сауда және мәдени байланыстардың нығаюы. Италияның көптеген адамдары мен суретшілері француздық өнер сарайларында ғибадат етеді. Ұлы суретші Леонард да Винчидің өзі өмір сүрген Франциска Срае өмірінің соңғы күндеріне дейін. XV ғасырдан бастап Францияның мәдениеті, музыкасы, әдебиеті мен театры дамып келеді. 1567 жылы Парижде Музыка және поэзия академиясы ашылды. Алғашқы опера театры Парижде Люллидің басшылығымен құрылды және ашылды. Париждің музыкалық өнерінің арқасында монументалды жанрлардың жаңа түрі мәдениет пен шығармашылықтың орталығына айналды. Франциядағы итальяндық музыкалық театр Кэтрин де Медичидің итальяндық музыка мен комедияға деген қызығушылығының арқасында ұйымдастырылды және ашылды. 1647 жылы Парижде итальяндық композитор Луиджи Россидің "Орфей"атты алғашқы операсы қойылды. Опера халыққа ұнағанының арқасында ол бірнеше рет сахнаға қойылды. Бұған Француз оппозиционерлері қарсы болды. Осыған байланысты бірнеше жылдан кейін ғана париждіктер итальяндық опералардан ләззат ала алды. 1660 жылы Каваллидің "Херекс", ал 1662 жылы "Геркулес"опералары қойылды. Бұл опералар композиторлық сапардың басталуымен сәйкес келді Дж. Б. Люлли. Ол Каваллидің "Херекс" операсына балет музыкасын жазды. Парижде Кавалли операларының қойылымы Француз опера өнеріне алғашқы қадам болды. Француз операсын ақын Пьер Перри мен музыкант Ромбер Камбер құрды. 1658 жылы Камбердің "не болды"музыкалық туындысы қойылды. 1669 жылы Перри мен Камбер өнер орталығын ашты Корольдік музыка академиясы. Осылайша пайда болған музыкалық театр Францияның музыкалық өнерінде бүгінгі күнге дейін "Үлкен Опера"деген атпен жалғасуда.

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет