Саяси ойлар тарихындағы басқарудың "дұрыс" және "бұрыс" формалары Политология
Ежелгі Шығыстағы саяси ой (Мысыр,Қосөзен,
Үндістан,Қытай)
|
Антикалық саяси ой
( Ежелгі Грекия, Ежелгі Рим)
|
Негізгі деректер мен авторлар:
Конфуций “Лунь Юй”,”Ману заңдары”,Каутилья “Артхашстра “
|
Платон “Мемлекет”,
Аристотель”Саясат”,
”Афинылық полития”;
Полибий “Тарих”;
Цицерон “Мемлекет туралы”,”Заңдар туралы”
|
Негізгі идеялар:
-Жеке адам билігін нығайту мен ақтау;
-басқарушының шығу тегін құдіретпен байланыстыру;
-мемлекеттің орталықтануы;
-төменгілердің басқарушыға сөзсіз бағынуы;
-азаматтық қоғамның болмауы;
|
Негізгі идеялар:
-басқарудың идеалды формасын іздеу;
-полистік орталықтанбаған демократияны ақтау;
-азаматтық қасиеттерге тәрбиелеу;
-азаматтық құқықты және республикалық идеяны қалыптастыру;
| Платон (б.з.б. 427 – 347 ж.ж.) - Шын аты – Аристокл.
- Платон атақты фәлсафашы Сократтың шәкірті
- Платонның 200 еңбектері бар
- Олардың ішінде саясаттану ғылымына қатысы бар шығармалар “Мемлекет”, “Саясатшы”, “Заңдар”, “Софист”, “Парменид”.
Платонның ойынша, Платонның ойынша, - Адамдар қажеттіліктерін жеке-дара өтей алмайды. Олар бірігудің арқасында ғана қажеттіліктерін өтейді. Осы бірігудің арқасында қоғам, мемлекет пайда болады.
Платон адамдарды үш үлкен топқа (сословиеге)бөлді:
Адамдар
Әкімдер
Фәлсафашылар –
табиғатынан
шындықты, игілік
идеясын саралап
танып білуге
икемді болуы керек
Қорғаушылыр
Әкімдердің ой-ниеттерін
іске асырады, мемлекетті
қорғайды
Өндірушілер
Егіншілер мен
қолөнершілер –
өмірге қажетті
қаржыларды
тауып,
мемлекетті
материалдық жағынан
қамтамасыз етеді
Мемлекеттік құрлысты 5 түрге бөлді: - Аристократия
- Тимократия
- Олигархия
- Демократия
- Тирания
Осылардың ішінде аристократияны қолдады және қоғамдық меншікті қолдап, жеке меншікке қарсы тұрды Аристотель (б.з.б. 384 – 322 ж.ж.) - Аристотель Платон академиясында білім алған.
- Аристотель Афинада өз лицейін ашып, саяси ғылымды пән ретінде енгізді және өзі сабақ берді
- Саясаттануға қатысты еңбектері “Саясат”, “Афиналық полития”, “Этика”, “Риторика”
Аристотельдің ойынша - Мемлекет – қауымның дамыған түрі
Қауым - отбасының дамыған түрі
Мемлекет
Дұрыс
- Монархия
- Аристократия
- Полития
Бұрыс
- Тирания
- Олигархия
- Демократия
Полибий бойынша басқару формаларының шеңберлік ауысуы
тирания
аристократия
олигархия
демократия
охлократия
монархия
Цицеронның( 106-43жж) негізгі саяси идеялары - Мемлекет халықтың ісі ( res publica)
- Халық – ортақ мүдделері мен құқықтары бірлескен адамдар
Орта ғасыр мен қайта өрлеу дәуіріндегі саяси ұғымдар - Бұл дәуірде рухани өмірде дін түгелдей үстемдік етті
- Христиан діні феодалдық қоғам көзқарасынның өзегі, бір тұтас христиан мәдениетінің негізі болды
Ортағасырлардың саяси ілімдерінің сипатты белгілері:
Сипатты белгілер
саяси идеяларды діни догматикамен
Монархия басқарудың идеалды түрі
Теократия мемлекет пен шіркеудің байла
нысы ретінде ақтау
Антикалық грек рим дәстүрінің ықпалы
Реформация кезеңіндегі негізгі саяси идеялар ( xv-xvi ғғ.) - Мартин Лютер / ұлттық шіркеудің папалық куриядан тәуелісіздігі
- Жан Кальвин/ Мемлекетке тәуелсіз пресвитирандық шіркеу.Әр христианның ақиқат іздеу мен Құдаймен священниксіз араласуға құқығы бар
Иммануил Кант (1724 – 1804 ж.ж.) - Оның саяси пікірлері “Космополиттік көзқарас жөніндегі жалпы тарихтың идеялары”, “Өмірлік бейбітшілікке” деген еңбектерінде баяндалған
Канттың әлуметтік көзқарасының негізгі қағидалары - Әрбір адам ар-намысының, шексіз құндылықтың иесі
- Қандай игілікті жоспар болмасын адам оны жүзеге асыру жолында әдіс, айла , құрал болуға тиіс емес
XX ғ. саяси ілім - XX ғ. бірінші жартысында Батыс елдерінде солидаризм ілімінің өріс алуы.
- XX ғ. саяси ілімінде өзінің ізін қалдырған немістің көрнекті саясаттанушысы, фәлсафашысы, тарихшысы, әлеуметтанушысы ...
Дайндаған:
Достарыңызбен бөлісу: |