Акк-216 Хасан Бауыржан Сәтбайұлы



Дата08.02.2022
өлшемі47,45 Kb.
#122736
Байланысты:
лунь юй бауыржан хасан

АКК-216 Хасан Бауыржан Сәтбайұлы

Лун Юй

Конфуций

Лун Юй

  • Конфуций ілімі Қытайдың этикалық және саяси ойының бүкіл тарихында маңызды рөл атқарды. Оның көзқарастары шәкірттері құрастырған "Лун Юй" (әңгімелер мен мәлімдемелер) кітабында баяндалған. Көптеген ғасырлар бойы бұл кітап қытайлардың дүниетанымы мен өмір салтына айтарлықтай әсер етті.

Лун Юй

  • Конфуций дәстүрлі көзқарастарға сүйене отырып, мемлекеттің патриархалды-патерналистік тұжырымдамасын жасады. Мемлекет оны үлкен отбасы ретінде түсіндіреді. Императордың (аспан ұлының) күші әкенің билігіне теңеледі, ал билеуші мен субъектілердің қарым — қатынасы жас адамдар үлкендерге тәуелді болатын отбасылық қатынастарға теңеледі. Конфуций бейнелеген әлеуметтік-саяси иерархия адамдардың теңсіздігі принципіне негізделген:" қараңғы адамдар"," қарапайым адамдар"," төмен"," кіші "" асыл күйеулерге"," ең жақсы"," жоғары","аға" бағынуы керек. Осылайша, Конфуций биліктің ақсүйектер тұжырымдамасын жақтады, өйткені қарапайым халық мемлекетті басқаруға қатысудан толығымен жойылды

Лун Юй

  • Рас, оның саяси идеалы рулық ақсүйектер мен байлардың емес, ізгілік пен білім ақсүйектерінің билігінде болды, сондықтан ол ұсынған Үкіметтің идеалды құрылымы сол кездегі әлеуметтік-саяси шындықтан өзгеше болды және соның арқасында белгілі бір сыни әлеуетке ие болды. Бірақ тұтастай алғанда, Конфуций мен оның ізбасарлары үшін, жекелеген сын - пікірлер мен пайымдауларға қарамастан, қолданыстағы бұйрықтарға сыни тұрғыдан қарағанда, татуласу мен ымыраға келу тән. Сонымен бірге, конфуцийшілдікке тән мемлекеттік басқарудағы ізгілік принциптерін сақтау талабы бұл ілімді Қытайдың саяси тарихына тән деспотикалық басқару тәжірибесінен де, субъектілерге қарсы деспотикалық зорлық-зомбылықты негіздейтін және саясаттағы моральдық ұстамдылықты қабылдамайтын теориялық тұжырымдамалардан да жақсы ажыратады.

Лун Юй

  • Конфуций биліктің зорлық-зомбылықсыз әдістерінің жақтаушысы бола отырып, билеушілерді, шенеуніктер мен субъектілерді өздерінің қарым-қатынастарын ізгілік негізінде құруға шақырды. Бұл үндеу ең алдымен билеушілерге бағытталған, өйткені олардың ізгілік қағидаларын сақтауы шешуші рөл атқарады және субъектілердің мінез-құлқындағы моральдық нормалардың үстемдігін анықтайды. Конфуций зорлық-зомбылықтан бас тартып: "неге мемлекетті басқарып, адамдарды өлтіру керек? Егер сіз жақсылыққа ұмтылсаңыз, онда адамдар мейірімді болады. Асыл күйеуінің адамгершілігі жел сияқты; төмен адамның адамгершілігі шөпке ұқсайды. Шөп жел соғатын жерге сүйенеді".

Лун Юй

  • Конфуций іліміне сәйкес, Конфуцийдің саяси этикасы тұтастай алғанда қоғамның жоғарғы және төменгі деңгейлері арасындағы ішкі бейбітшілікке қол жеткізуге және басқаруды тұрақтандыруға бағытталған. Таза моральдық факторлардан басқа, ол халық арасындағы байлық пен кедейліктің поляризация процестерін жеңу қажеттілігіне назар аударады. "Байлық біркелкі бөлінген кезде, - деді ол, - онда кедейлік болмайды; елде үйлесімділік орнаған кезде, адамдар аз болмайды; бейбітшілік орнаған кезде (шыңдар мен низдер арасындағы қарым-қатынаста) билеушіні құлату қаупі болмайды. Конфуций көтерілістер мен билік үшін күрестен бас тартып, азаматтық әлемнің артықшылықтарын жоғары бағалады.

Лун Юй

  • Конфуций сыртқы соғыстарға, қытай патшалықтарының бір-біріне немесе басқа халықтарға (варварларға) қарсы жаулап алу жорықтарына теріс қарады. Конфуций, негізінен, қытай билеушілерінің гегемониялық талаптарын қабылдамай, оларға: "алыс және бағынбайтын адамдар", "білім мен мораль арқылы жеңіске жету керек"деп кеңес берді. "Егер сіз оларды жеңе алсаңыз, — деді ол, - олардың арасында әлем орнаған болар еді". Бұл мәдени-аймақтық және бітімгершілік мотивтерді кейіннен Қытай билеушілері өздерінің жаулап алу әрекеттерін моральдық тұрғыдан жабу және басқа халықтардың билігіне бағыну үшін жиі қолданған.

Лун Юй

  • Конфуций іліміндегі ізгілік нормалары арқылы саяси қатынастарды реттеу заңдар негізінде басқаруға күрт қарама-қайшы келеді. "Егер, — деп атап өтті ол, - халықты заңдар арқылы басқару және жазалау арқылы тәртіпті сақтау үшін, адамдар жазадан жалтаруға тырысады және ұялмайды. Егер сіз адамдарды ізгілік арқылы басқарсаңыз және рәсімді қолдана отырып тәртіпті сақтасаңыз, адамдар ұятты біледі және ол жақсарады".

Лун Юй

  • Жалпы алғанда, Конфуций түсіндірмесіндегі ізгілік-бұл салт-дәстүр (ли), адамгершілік (жен), адамдарға қамқорлық (шу), ата-аналарға құрмет (сяо), билеушіге адалдық (чжун), парыз (т.б.) ережелерін қамтитын этикалық және құқықтық нормалар мен қағидаттардың кең жиынтығы.


Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет