№
|
Сұрақтары
|
|
Әлеуметтану – бұл:
табиғат, қоғам және ойлаудың жалпы даму заңдары туралы ғылым;
саяси құбылыстардың пайда болуы мен даму жолдары, заңдылықтары мен формалары туралы қоғамдық ғылым;
экономикалық құбылыстардың пайда болуы мен даму жолдары, заңдылықтары мен формалары туралы қоғамдық ғылым;
қоғамның пайда болуы, қызмет етуі мен оның даму заңдылықтары туралы ғылым;
тылсым құбылыстардың пайда болуы мен даму жолдары, заңдылықтары мен формалары туралы қоғамдық ғылым.
|
|
Америкалық әлеуметтанушы Л.Козер өзінің шиеленіс теориясында қоғамдық өмірдің негізі ретінде нені қарастырды:
құрылымдық шиеленісті (конфликт);
өзара әрекеттер, келісімдер;
әлеуметтану бақылауының қажеттігі;
мәжбүр ету;
тұрақсыздық.
|
|
Ұйымға тән:
жеке тұлғаның әлеуметтік мәртебесінің өзгеруі;
еңбек бөлінісі және мамандану;
қоғамның ашықтық дәрежесінің өзгеруі;
әлеуметтік бірлестік;
Қайшылықтар, мүдделер қақтығысы.
|
|
Бірлігінде әлеуметтік құрам мен әлеуметтік байланыстар нені құрайды?
ұжымды;
әлеуметтік құрылымды;
стратификацияны;
мемлекетті;
мәртебені.
|
|
Қоғам – бұл:
ортақ тілі мен территориясы бар адамдар тобы;
адамдардың өзара байланысы мен өзара әрекеттесуінің бірлескен өмірі;
бір елде тұратын адамдар жиынтығы;
ортақ мүдделермен біріктірілген адамдар жиынтығы;
екі немесе одан да көп адамдар, топ.
|
|
Топтық нормадан ауытқу:
әлеуметтік бақылау;
аномия;
сәйкестік;
девиация;
әлеуметтік көмек.
|
|
Ересек адам балаға ескерту жасады. Бұл...
ауытқулар.
әлеуметтік жанжал.
әлеуметтік бақылау.
аномиялар.
әлеуметтік өзгеріс.
|
|
Үстем мәдениеттің үлгілеріне қарсы мәдениет түрі:
бұқаралық мәдениет;
субмәдениет;
контрмәдениет;
элиталық мәдениет;
маргиналды мәдениет.
|
|
Бұқаралық ақпарат құралдарының дамуына байланысты пайда болатын мәдениет:
Халықтық.
Дәстүрлі.
Жоғары.
Элиталық.
Бұқаралық.
|
|
Модернизация дегеніміз не:
индустрияға дейінгі қоғамнан индустриалды қоғамға көшу;
дәстүрге оралу;
механикаландырылған еңбектен қол еңбегіне көшу;
егіншіліктен егін жинауға көшу;
әлеуметтік регресс.
|
|
Еңбек бөлінісі нашар дамыған, экономикасы ауылшаруашылығына негізделген, мәдениеті дәстүрлі болып табылатын қоғам:
Индустрияға дейінгі.
Индустриалды.
Постиндустриалды.
Жаһандық.
Ақпараттық.
|
|
Орындауға міндетті әлеуметтік норма:
Дәстүр;
Әдет-ғұрып;
Топтық әдет;
Құқықтық норма;
Моральдық норма.
|
|
Әлеуметтік институт ең алдымен мынаған негізделген:
мүдделер қақтығысына;
қажеттіліктердің бірдей деңгейіне;
шығармашылыққа;
тәжірибе алмасуға;
өзара қатынастарды әлеуметтік реттеуге.
|
|
Әлеуметтік жүйелерге тән емес:
Динамизм;
Реттілік;
Элементтер арасындағы байланыстардың болуы;
Өзгерістердің болмауы;
Функцияларды бөлу.
|
|
Отбасылық-неке институтына қандай ұғым жатпайды?
Функция;
Дисфункция;
Ата-ана;
Технология;
Туыстық қатынас;
|
|
Тірі ерлі-зайыптылардың некені тоқтатуы – бұл:
үзіліс;
ажырасу;
қақтығыс;
жанжал;
дағдарыс.
|
|
Қазіргі Қазақстанға қандай отбасы тән?
нуклеарлы;
көп буынды;
кеңейтілген;
үлкен;
классикалық.
|
|
Отбасы институтының қызметіне жатпайды:
Қорғау;
Әлеуметтену;
Экономикалық;
Репродуктивті;
Декларативті.
|
|
Отбасы әлеуметтік топ ретінде:
Аут-топ болып табылады;
Екінші топ болып табылады;
Формальды топ болып табылады;
Кәсіби топ болып табылады;
Бастапқы топ болып табылады.
|
|
Неке қатынасының бұл түрінде топ мүшесі осы топтан тыс топтан өзіне серіктесті таңдай алады:
экзогамия;
полигиния;
эндогамия;
моногамия;
полиандрия.
|
|
Қазіргі қоғамдағы кең тараған неке формасы:
полиандрия;
полигиния;
топтық неке;
моногамия;
полигамия.
|
|
Адамның қоғамдағы әлеуметтік позициясын сипаттайтын ұғым:
әлеуметтік рөлі;
әлеуметтік мәртебесі;
әлеуметтік беделі;
мінез-құлық моделі;
мінез-құлық нормасы.
|
|
Екі немесе одан да көп мәдениеттер шекарасында қалған жеке адамның аралық жағдайы:
тік ұтқырлық;
маргиналдылық;
көлденең ұтқырлық;
аномия;
конформизм.
|
|
Жеке адамның немесы топтың бір әлеуметтік қабаттан екінші бір қабатқа өтуі:
Құрылымдық ұтқырлық.
Жеке ұтқырлық.
Тік ұтқырлық.
Көлденең ұтқырлық.
Топтық ұтқырлық.
|
|
Тік әлеуметтік ұтқырлыққа келетін мысал:
Көшіп кету.
Неке құру.
Конфессиянің өзгеруі.
Лауазымын жоғарылату.
Басқа жұмысқа ауысу.
|
|
Көлденең әлеуметтік ұтқырлықтың мысалы:
Рақымшылық;
Парламентке сайлану;
Басқа ұйымға лауазымын сақтай отырып ауысу;
Лауазымын жоғарылату;
Жұмыстан шығару.
|
|
Элементтердің механикалық жиынтығы жүйеге айналады:
Әртүрлікке байланысты;
Даму арқасында;
Байланыстар арқылы;
Өзін-өзі сақтау арқылы;
Сенімділік таныту арқылы.
|
|
Әлеуметтік жанжалды шешудің ең тиімді әдісі:
Компромисс;
Бәсекелестік;
Келіссөздер;
Консенсус;
Жанжал тараптарының өзара жойылуы.
|
|
Индивидтің қоғамның әлеуметтік құрылымындағы алатын орны:
әлеуметтік рөлі;
әлеуметтік мәртебесі (статус);
әлеуметтік беделі;
мінез-құлық моделі;
мінез-құлық нормасы.
|
|
Стратификация жүйесі – бұл:
Әлеуметтік институттардың ерекше тәртібі мен өзара байланысы.
Әлеуметтік қауымдастықтар мен институттар бірлік ретінде.
Халықтың әлеуметтік-демографиялық құрамы
Өндірісті, тұтынуды, бөлуді және айырбастауды қамтамасыз ететін қоғамның ішкі жүйесі.
Әлеуметтік қабаттарға жіктеудің сипаты мен тәсілі.
|
|
Әлеуметтік институтқа жатады:
Радиостанция.
Достық.
Махаббат.
Білім беру.
Көршілік.
|
|
Әлеуметтік қатынастардың, нормалар мен әлеуметтік рөлдердің бұл тұрақты жүйесінің мақсаты қоғамдық қажеттіліктерді қанағаттандыру болып табылады:
Қоғам.
Әлеуметтік институт.
Референтті топ.
Халық құрамы.
Ұтымды әрекет.
|
|
Қоғамның немесе топтың көптеген мүшелеріне ортақ болып табылатын стандартталған сезіну және әрекет ету тәсілі:
Ауытқу.
Құндылық.
Норма.
Ұғым.
Қатынас.
|
|
Делинквенттілік – бұл:
Қылмыстық мінез-құлық;
Рөлдік мінез-құлық;
Әлеуметтік мақұлданған мінез-құлық;
Мәртебелік мінез-құлық;
Нормалар шеңберіндегі мінез-құлық.
|
|
Әлеуметтік нормалардың, моральдық құндылықтар мен идеялардың әлсіреуі мен жойылуымен сипатталатын қоғамның жағдайы:
Диффузия;
Интеракция;
Аномия;
Сублимация;
Аккультурация.
|
|
Әлеуметтік ауытқу мінез-құлқының мысалы:
Шизофрения;
Паранойя;
Психоз;
Ұрлық;
Невроз.
|
|
Девиантты мінез-құлық:
қоғамдық дамудың қайшылығы;
дене және ой еңбегң арасындағы қайшылық;
жалпы қабылданған нормаларды бұзу;
дамушы жүйенің оның өмір сүруінің сыртқы және ішкі жағдайларына толық бейімделмеуі;
кездейсоқ оқиғалар тізбегі.
|
|
Қоғамның барлық деңгейлерінде іске асырылатын және девиантты мінез-құлықты алдын алуға, оларды түзетуге немесе жазалауға бағытталған процестер мен механизмдер:
Қолдау;
Қауіпсіздік;
Қызмет көрсету;
Әлеуметтік бақылау;
Даму.
|
|
Әлеуметтік сыйақының мысалы:
Девиация;
Қайта әлеуметтендіру;
Қайта құру;
Премия тағайындау;
Қамауға алу.
|
|
Қоғамдық өмірдің басты параметрлерін, оның экономикалық даму деңгейімен байланыстырған:
Маркс;
Леонтьев;
Франкл;
Фрейд;
Леви-Стросс.
|
|
Әлеуметтік өзара әрекеттесу мен қарым-қатынастың негізгі агенті:
адам, тұлға;
қоғам;
мемлекет;
ру;
тайпа.
|
|
Тұлға – бұл:
туа біткен қасиеттері мен қасиеттері;
жеке тұлғаның бірегей, қайталанбас ерекшелігі, тек өзіне тән жеке-психикалық ерекшеліктердің жиынтығы;
көрнекті адам;
адамның әлеуметтік қатынастарды орнату негізінде қалыптасатын әлеуметтік қасиеттері;
азаматтық мәртебе
|
|
Позитивті девиацияға жататын әрекет:
қаңғыбастық;
алдау парағын пайдалану;
жезөкшелік;
адамның ерлігі;
суицид.
|
|
Қоғамда қабылданған нормалар мен құндылықтарға сәйкес мінез-құлық:
конформды;
нонконформистік;
девиантты;
құқық бұзушылық;
ритуалды.
|
|
Жеке тұлғаның қалыптасуына ең үлкен әсер етеді:
Білім беру жүйесі;
Саяси жүйе;
Құқықтық тәртіпті қорғау органдары;
Әлеуметтендіру агенттері;
Экономикалық жағдайлар.
|
|
Әлеуметтану объектісі:
экономикалық және саяси процестер;
әлеуметтік шындық;
әлеуметтік мәртебеге сәйкес мінез-құлық;
бейсаналық;
бізге сезіммен берілген шындық.
|
|
Эмиль Дюркгейм жалпы қабылданған нормалардан ауытқу мінез-құлқын белгілеу үшін енгізген ұғым:
Стратификация.
Жанжал.
Аномия.
Девиация.
Бақылау
|
|
Аналитикалық зерттеудің негізгі мақсаты:
Клиентке экономикалық қолдау көрсету, несиелеу;
Сот талқылауы барысында мінез-құлық стратегиясын анықтау;
Әлеуметтік құбылыстың себептері мен факторларын анықтау;
Клиентке адамгершілік, эмоционалдық қолдау көрсету;
Клиентке шұғыл медициналық көмек көрсету.
|
|
Әлеуметтанудағы қандай ұғымға мыналар жатады: тік және көлденең, жеке және топтық, ерікті және мәжбүрлі, ұрпақішілік және ұрпақаралық?
Ынтымақтастық;
Көші-қон;
Ұтқырлық (мобильділік);
Рефлексия;
Жұмыспен қамту.
|
|
Адамдардың шағын тобын белгілі бір мәселеге назар аударуды және оны сұхбат берушімен сұхбат форматында талқылау әдісі:
Салыстыру;
Фокус-топтар;
Консалтинг;
Тренинг;
Оңалту.
|
|
Әлеуметтік қақтығыс (конфликт) – бұл:
Жеке мүдделер қақтығысы;
Жанжал;
Топтық мүдделер қақтығысы;
Әлеуметтік институт жұмысының бұзылуы;
Саяси акция.
|
|
Әлеуметтік құбылыстар мен процестер туралы ақпарат алу үшін ортақ мақсатпен біріктірілген логикалық дәйекті әдіснамалық, әдістемелік, ұйымдастырушылық-техникалық процедуралар жүйесі:
Социологиялық зерттеудің қорытындылары.
Социологиялық зерттеу бағдарламасы.
Социологиялық ақпаратты жинау кестесі.
Социологиялық зерттеу нәтижелері.
Проблемалық жағдайдың сипаттамасы.
|
|
Әлеуметтанулық зерттеу бағдарламасының бөлігіне жатпайды:
Проблемалық жағдайдың сипаттау;
Тақырыптың өзектілігін анықтау;
Зерттеудің мақсаттары мен міндеттері анықтау;
Гипотезаларды белгілеу;
Қорытындылар мен ұсыныстар жасау.
|
|
Әлеуметтанулық ақпаратты жинаудың қандай әдісі цифрлық технологиялардың кең тарауына байланысты жаңа мүмкіндіктерге ие болды?
Ретроспективті сұхбат;
Фокус-топ;
Бақылау;
Контент-анализ;
Терең сұхбат.
|
|
ХХ ғасырда әлеуметтанулық ақпаратты жинаудың қай әдісі кең таралды?
Сауалнама;
Фокус-топ;
Бақылау;
Контент-анализ;
Терең сұхбат.
|
|
Әлеуметтанулық ақпаратты жинаудың қандай әдісі алдымен пайда болды?
Сауалнама;
Фокус-топ;
Бақылау;
Контент-анализ;
Терең сұхбат.
|
|
Тәжірибемен тікелей байланысты әлеуметтанулық зерттеу түрі:
Барлау;
Сипаттау;
Аналитикалық;
Қолданбалы;
Іргелі.
|
|
Әлеуметтану ғылымы бойынша алғашқы арнайы еңбек:
Н.Макиавелли «Патша» (Билеуші);
К.Маркс «Капитал»;
Аристотель «Саясат»;
О.Конт «Позитивті философия курсы»;
Ф.Энгельс «Отбасының, жеке меншіктің және мемлекеттің шығу тегі».
|
|
Әлеуметтік құрылым-бұл:
әлеуметтік ұтқырлық;
мақсаттар, көзқарастар мен пікірлердің қайшылығы;
адамдардың механикалық жиынтығы;
әлеуметтік жүйе элементтері арасындағы тұрақты байланыстардың жиынтығы;
әлеуметтік қатынастар.
|
|
«Әлеуметтік ұтқырлық» терминін 1927 жылы әлеуметтануға енгізген кім?
Б.Барбер;
А.Турэн;
П.Сорокин;
Л.Уолнер;
Р.Дарендорф.
|
|
Дін әлеуметтануы нені зерттейді?
діни сананың қоғамғадағы сипаттамалары;
діннің әлеуметтік процеске ықпал етуін;
қоғамның конфессиялық құрамын;
діни сананың даму динамикасын;
жоғарыда айтылғандардың бәрін.
|
|
Этностың тарихи типтері:
ру, тайпа, ұлыс, ұлт;
таптар, топтар, жіктер;
қабат, нәсіл, ұжым;
отбасы, партия, мемлекет;
кәсіподақ қоғамдық қозғалыстар.
|
|
Негізгі әлеуметтік институттар:
университет, кәсіпорын, банк, мектеп, балабақша;
ұжым, спорт, денсаулық сақтау, құрылыс;
әлеуметтік қамсыздандыру, еңбекпен қамтамасыз ету;
өкімет, полиция, прокуратура, әділет орындары;
отбасы, білім беру, экономика, дін, мемлекет.
|
|
Әлеуметтік жыныс:
Герменевтика;
Гералдика;
Гендер;
Феминизм;
Эмансипация.
|
|
Ақпараттық қоғамның екінші атауы:
Индустриалды;
Аграрлы;
Дәстүрлі;
Индустриаға дейін;
Постиндустриалды.
|
|
Әлеуметтік мәселелерді практикалық тұрғыдан шешуге негізделген әлеуметтану саласы:
теориялық;
абстрактілі;
қолданбалы;
діни;
иллюзиялық.
|
|
«Протестанттық этика және капитализм рухы» еңбегінің авторы:
Э. Дюркгейм.
О. Конт.
Дж. Мид.
Н. Смелзер.
М. Вебер.
|
|
Дәстүрлі қоғамнан индустриалды қоғамға өту шарты:
жазудың пайда болуы;
өнеркәсіптік революция;
натуральды шаруашылықтың пайда болуы;
отбасының дамуы;
экономикалық байланыстардың босаңсуы.
|
|
«Қоғамның интеллектуалды эволюциясының үш кезеңі» идеясын тұжырымдады:
М.Вебер.
О. Конт.
К.Маркс.
Э.Дюркгейм.
Г.Спенсер.
|
|
Позитивизмнің және әлеуметтанудың жеке ғылым ретінде негізін қалаушы:
М.Вебер.
О. Конт.
К.Маркс.
Э.Дюркгейм.
Г.Спенсер.
|
|
«Әлеуметтану әлеуметтік әрекетін зерттеуге бағытталуы тиіс» — деген:
М.Вебер.
О. Конт.
К.Маркс.
Э.Дюркгейм.
Г.Спенсер.
|
|
Әлеуметтанудағы «әлеуметтiк дарвинизм» деп аталатын бағыттың өкілі:
М.Вебер.
О. Конт.
К.Маркс.
Э.Дюркгейм.
Г.Спенсер.
|
|
«Страта» ұғымы социологияға қай ғылымнан келді:
Геология;
Механика;
Геральдика;
Химия;
Филология.
|
|
«Ақпараттық қоғам» ілімін ғылыми қолданысқа енгiзген:
Р.Арон.
Э.Гидденс.
Ф.Фукуяма.
С.Хантингтон.
А.Тоффлер.
|
|
Алғашқы әлеуметтанулық ақпарат көзі болып табылатын адам:
филантроп;
йог;
дервиш;
субъект;
респондент.
|
|
«Әлеуметтану» терминінің этимологиялық тұрғыдан мағынасы:
адам туралы ғылым;
қоғам туралы ғылым;
әлеуметтікке ұмтылу;
табиғат туралы ғылым;
әлеуметтік заңдылықтар туралы ғылым.
|
|
Сұхбат және сауалнама қандай әдіс түріне жатады?
жауап алу.
фокус топ.
бақылау.
эксперимент.
контент-анализ.
|
|
«Постиндустриялық қоғам» теориясының авторы:
Д.Белл
Р.Арон
Э.Гидденс
О.Тоффлер
Ф.Фукуяма
|
|
Әлеуметтану ғылым болып қашан қалыптасты?
XIX ғасырда.
XVI ғасырда.
XX ғасырда.
орта ғасырларда.
ХІІІ ғасырда.
|
|
«Социология» терминін алғашқы қолданған кім?
К.Маркс.
Аристотель.
Н.Макиавелли.
И.Кант.
О.Конт.
|
|
Э. Дюркгеймнің негізгі әдіснамалық принципі:
әлеуметтік шындық әмбебап табиғи тәртіптің бөлігіне жатпайды;
әлеуметтану жаратылыстану ғылымдардың әдістерді қолдануы керек;
социологиялық конструктивизм;
қоғам деген – Құдай;
социологиялық реализм
|
|
Дюркгейм бойынша әлеуметтік фактілер объективті және:
Материалдық;
рухани сипатына ие;
нормативтік сипатына ие;
жеке тұлғаның мінез-құлқына әсер ету қабілетіңе ие;
болжап білуге болмайтын.
|
|
Карл Маркс әлеуметануға нені енгізді?
1. қоғам дамуына экономикалық көзқарас;
2. түсіну әдісі;
3. институционалдық талдау;
4. әлеуметтік байланыстар тұжырымдамасы;
5. адами капитал теориясы.
|
|
Протестанттық этиканың капитализмнің дамуына әсерін зерттеген әлеуметтанушы.
М. Вебер
В. Парето
В. Ленин
А. Чаянов
У. Петти
|
|
Символдық интеракционизм нені зерттейді?
әлеуметтік өзара әрекеттесу
отбасы мен некенің шығу тегі
қоғам құрылымын қалыптастыру
жанжалды өзара әрекеттесу
қоғамдық өмірдің әртүрлі салаларын дамыту
|
|
Символдық интеракционистер тұрғысынан әлеуметтік өзара әрекеттесу процесінде
Ортақ мүдделер туындайды
Топтық құндылықтар туындайды
Ым-ишара туындайды
Іс-әрекеттердің мәні бойынша үйлестіруі туындайды
Дау-жанжал туындайды
|
|
Қоғам күрделі жүйе ретінде қарастырылады, мұнда әр бөлік өз міндеттерін орындайды. Бұл ХХ ғасырдың қандай әлеуметтанулық тұжырымдамасы?
марксизм;
конфликт теориясы;
құрылымдық-функциялык.теория;
этнометодология;
сыни әлеуметтануы.
|
|
Қоғамның революциялық жолмен дамуын жақтаған кім?
П.Сорокин.
К.Маркс.
М.Вебер.
А.Бебель.
Д.Рикардо.
|
|
Конттың пікірінше адам зияттың даму реттілігі:
теология кезені – позитивтік кезені – метафизика кезені
позитивтік кезені – метафизика кезені – теология кезені
теология кезені – метафизика кезені – позитивтік кезені
метафизика кезені – позитивтік кезені – теология кезені
позитивтік кезені – теология кезені – метафизика кезені
|
|
Қоғамдық ынтымактастық теорияның негізін қалаушысы.
А. Смит
К. Маркс
Дж.С. Милль
Ж.Б. Сэй
Э. Дюркгейм
|
|
Ч. Кулидың (Коулидың) тұжырымдамасы.
«Өзінді айнадан көру».
Аномия.
Психоталдау.
«Жалпы басқа».
Орта денгейлі теориялардың.
|
|
Құрылымдық-функциялық теориясындағы негізгі ұғым:
Саясат
Әлеуметтік жүйе
Бұқаралық мәдениет
Индустриалды даму
Адамның даралығы
|
|
Парсонс әлеуметтанулық теориясы:
Этнометодология
Қурылымдық функционализм
Түсіндірмелі әлеуметтануы
Символдық интеракционизм
Әлеуметтік дарвинизм
|
|
Түсіндірмелі әлеуметтануының негізін қалаушылары.
Дарендорф, Миллз
Дюркгейм, Парсонс
Зиммель, Вебер
Маркс, Энгельс
Конт, Спенсер
|
|
Түсіндірмелі әлеуметтануы неге бағытталған?
адамдардың жеке іс-әрекеттерін зерттеуге;
адамның мінез-құлқының уәждеме мен мәнің зерттеуге;
таптарды зерттеуге;
әлеуметтік институттарды зерттеуге;
әлеуметтік өмірдің экономикалық алғышарттарын зерттеуге.
|
|
Бұл теорияда қоғам қоғамдық байланыстар мен өндіріс қатынастардың жиынтығы ретінде қарастырылады.
Конфликтологиялық
Марксистік
Позитивистік
Құрылымдық
Микроәлеуметтанулық
|
|
Ақпарат пен ойын-сауық симбиозы?
инфотайнмент (infotainment)
digital divide
масс-медиа
Интернет
Әлуметтік коммуникация
|
|
Макс Вебер теориясындағы "Бәрі осылай жасайды"қағидаты бойынша әлеуметтік әрекет түрі
Аффективті
Рационалды
Рационалды құндылық
Дәстүрлі
Әлеуметтік
|
|
Әлеуметтік интеракция теориясының авторы:
Ф. Ладберг
О. Конт
М. Мид
Р. Мертон
А. Гастев
|
|
Вебер әлеуметтануындағы "идеалды тип" - бұл:
1. таптық тәсілдеме
2. позитивтік фактілерді зерттеу
3. әлеуметтік шындықты зерттеу құралы
4. мәдени бейтараптық
5. субъективтілік
|
|
Жеке адамдар арасындағы коммуникация
Тулғааралық
Функциялық-рөльдік
Топтық
Топаралық
Бұқаралық
|
|
Әлеуметтанушылардың қайсысы ынтымақтастықты қоғамның барлық мүшелері мойындайтын ең жоғары моральдық принцип, ең жоғары құндылық ретінде қарастырды?
1. Г. Спенсер
2. Э. Дюркгейм
3. О. Конт
4. Г. Гарфинкель
5. Т. Парсонс
|
|
Джордж Герберт Мидше айтқанда, балалар өздерінің мінез-құлқын қарым-қатынас жасайтын барлык басқа адамдардың пікірлері арқылы бағалауды үйренеді. Бұл адамдар әлеметтануда қалай аталады?
1. «Жалпы басқа»
2. «Мен»
3. «Мені»
4. «Ол»
5. Идеал
|
|
Дюркгейм тұжырымдасында суицидтің себебі.
1. адамның тұқым қуалаушылығы
2. психикалық жай-күйі
3. атавизмнің сыртқы келбеті мен мінез-құлқындағы көріністері
4. жеке тұлға жататын қауымдастықтағы әлеуметтік еркіндік пен тәртіптің арақатынасы
5. қоғамның экономикалық даму деңгейі
|
|
"Негізігі жиынтық" термині мыналарды білдіреді:
1. осы әлеуметтанулық зерттеу шеңберінде зерттеуге жататын барлық ықтимал әлеуметтік объектілердің жиынтығы
2. таңдамалы жиынтықтың негізгі жиынтықтың сипаттамаларын қамтып көрсету қасиеті
3. статистикалық талдау әдістерінің бірі
4. зерттеу нәтижелерінің сапалық сипаттамасы
5. екі айнымалы шаманың арасындағы эмпирикалық байланыс
|
|
Әлеуметтану тұлғаны зерттеуде неге бағытталған?
1. темпераментке
2. мінезке
3. әлеуметтік-типтікке
4. ерікті қасиеттерге
5. жеке қабілеттеріне
|
|
Ұзақ тұлғааралық және топ ішіндегі қарым-қатынастың нәтижесінде өздігінен қалыптасқан байланыстардың, нормалардың, әрекеттердің жүйесі:
1. ұйымның ресми құрылымы
2. бейресми ұйым
3. ресми ұйым
4. бюрократия
5. олигархия
|
|
Мақсаттар туралы ортақ идеялар:
1. құндылықтар
2. нормалар
3. ережелер
4. ұғымдар
5. әдеттер
|
|
Шегі толығымен жабылмаған мұрагерлік кәсібімен, құқықтарымен, артықшылықтарымен біріктірілген адамдар тобы:
1. ұйым
2. отбасы
3. каста
4. сословие
5. бөлім
|
|
Референтті (эталон) топ:
1. ең бірінші адам баратын
2. экономика үшін ең маңызды
3. адамдар әрдайым өздерін салыстырып отыратын және солармен өздерін теңестіргісі келіп, ұқсауға тырысатын үлгілі топ.
4. саяси мүдделер негізінде біріктіретін
5. адамдар мәртебелер мен рөлдер негізінде өзара әрекеттесетін
|
|
Адамның қоғамнан қашуын (қаңғыбастар, маскүнемдер, нашақорлар) әлеуметтанулық түсіндіруі:
1. психикалық ауытқулар
2. қоғамда жақтырған жолдармен табысқа жету мүмкін емес
3. мектеп тәрбиесінің кемшіліктері
4. адамның генетикалық бейімділігі
5. өзін-өзі танытуға ұмтылу
|
|
Белгілі бір топтың қоғамның көпшілігінен айырмашылығы бар нормалар мен құндылықтар жүйесі:
1. мәдени релятивизм
2. мәдени универсалиялар
3. қарсы мәдениет
4. мәдени диффузия
5. субмәдениет
|
|
Тек қол жеткізген мәртебелер қай нұсқада көрсетілген?
1. қазақ, ер адам, жұмысшы
2. қыз, студент, қала тұрғыны
3. ақ нәсілді, ағылшын, протестант
4. қара нәсілді, жасөспірім, мектеп оқушысы
5. күйеуі, профессор, химик
|
|
М. Вебер тұжырымдамасындағы таным әдісі:
1. диалектика
2. парадигма
3. идеалды тип
4. әлеуметтік ынтымақтастық
5. жоғарыда айтылғандардың барлығы
|
|
Әлеуметтік мінез-құлық және әлеуметтік құрылымдар дегеніміз әлеуметтанудің
1. нысаны (объектісі)
2. заңы
3. әдісі
4. құрылымы
5. функциясы
|
|
Жеке әлеуметтік институттарды, процестерді немесе қауымдастықтарды зерттейтін теориялық әлеуметтанудың саласы:
1. жалпы социологиялық теория.
2. арнайы (салалық) теориялар
3. эмпирикалық әлеуметтану
4. қолданбалы зерттеулер
5. іргелі ғылым
|
|
Нақты (эмпирикалық) социологиялық зерттеулер:
1. әлеуметтік фактілерді жинайды
2. жалпы социологиялық теория болып табылады
3. арнайы социологиялық теория болып табылады
4. қоғамды өзгертеді, жетілдіреді
5. әлеуметтанулық категориялар мен заңдылықтар жүйесін қалыптастырады
|
|
Теориялық әлеуметтану мыналарды қамтиды:
1. жалпы теория және арнайы социологиялық теориялар.
2. жалпы теория және қолданбалы әлеуметтанулық зерттеулер.
3. нақты әлеуметтанулық зерттеулер және әлеуметтік инженерия.
4. арнайы социологиялық теориялар және қолданбалы социологиялық зерттеулер.
5. жалпы теория және әлеуметтік инженерия.
|
|
Өзара қарым-қатынаста және байланыста болатын және белгілі бір әлеуметтік объектіні құрайтын әлеуметтік құбылыстар мен процестердің жиынтығы:
1. дене
2. жүйе
3. құрылымы
4. функция
5. субъект
|
|
Әлеуметтануда процестердің келесі деңгейлері бөлінеді:
1. метапроцестер
2. жаһандық және жергілікті процестер
3. микроәлеуметтік және макроәлеуметтік
4. механикалық, физикалық және биологиялық
5. аяқталған және аяқталмаған
|
|
Адамдардың этникалық қауымдастығының тарихи қалыптасқан, тұрақты формалары:
1. тап, страта, ұлт, этнос;
2. ру, тайпа, ұлыс; ұлт;
3. демографиялық, кәсіби, таптық қауымдастықтар;
4. әр түрлі субмәдениеттер;
5. конфессиялар, деноминациялар, қауымдар.
|
|
Бірыңғай экономикалық кеңістік; аумақтың, тілдің, мәдениеттің ортақтығы:
1. тайпаға тән;
2. ұлысқа тән;
3. ұлтқа тән;
4. Руға тән;
5. этноска тән касиеттер.
|
|
Бір тәуелсіз этностың екіншісімен бірігуіне ықпал ететін және біріншісінің өз тілін, мәдениетін, этникалық сана-сезімнің жоғалтуымен бірге жүретін саясат:
1. мультикультурализм;
2. геноцид;
3. интернационализм;
4. геттоизация;
5. ассимиляция.
|
|
Мәдени, тілдік, конфессиялық теңбілдікке бағытталған саясат:
1. мультикультурализм;
2. геноцид;
3. интернационализм;
4. геттоизация;
5. ассимиляция.
|
|
Этникалық, ұлттық немесе діни топты толығымен немесе ішінара жою ниетімен жасалған жаппай зорлық-зомбылық түрі:
1. сепарация;
2. геноцид;
3. авторитаризм;
4. геттоизация;
5. ассимиляция.
|
|
Қоғамның (топтардың, институттардың, ұйымдардың) күйлерінің біртіндеп алмасуы, ең алдымен сандық сипаттамаларда көрінеді:
1. эволюциялық әлеуметтік өзгерістер;
2. революциялық әлеуметтік өзгерістер;
3. әлеуметтік қақтығыс;
4. әлеуметтік жүйенің дағдарысы;
5. регрессия.
|
|
Түбегейлі төңкеріс, қоғамның бір күйден екінші күйге күрт ауысуы, ең алдымен сапалы, терең өзгерістермен сипатталады:
1. эволюциялық әлеуметтік өзгерістер;
2. әлеуметтік өзгерістер;
3. өркениеттік өзгерістер;
4. аймақтық қақтығыстар;
5. революция.
|
|
Реформистік қоғамдық қозғалыстардың бағыттылығы:
1. қоғамдық өзгерістерді тоқтату және ескі тәртіпке оралу;
2. мемлекетті жою;
3. әлеуметтік даму түрінің өзгеруіне байланысты қоғамның сапалы, терең өзгерістері;
4. жүйенің прогрессивті бірітіндеп өзгерістері;
5. жеке меншікті тарату.
|
|
Регресивтік қоғамдық қозғалыстардың бағыттылығы:
1. қоғамдық өзгерістерді тоқтату және ескі тәртіпке оралу;
2. мемлекетті жою;
3. әлеуметтік даму түрінің өзгеруіне байланысты қоғамның сапалы, терең өзгерістері;
4. жүйенің прогрессивті бірітіндеп өзгерістері;
5. жеке меншікті тарату.
|
|
Тұрмыс деңгейінің төмендікпен немесе төмендеуімен, еңбек мазмұнының төмен деңгейімен, мәртебесінің білім деңгейіне сәйкес келмеуімен сипатталатын объективті әлеуметтік жағдай.:
1. депривация;
2. экспектация;
3. әлеуметтену;
4. сублимация;
5. ынталандыру
|
|
Әлеуметтану жеке ғылым ретінде қашан қалыптасты?
1. ХХ ғ. 1-ші жартысында;
2. ХІХ ғасырда;
3. ХХ ғ 2-ші жартысында;
4. ежелгі уақытта;
5. XVIII ғ. 2-ші жартысында
|
|
Әлеуметтану дегеніміз
1. қоғам туралы, оның шеңберінде өзара әрекеттесетін институттар мен қауымдастықтар туралы ғылым;
2. қоғамның саяси қатынастарының қызмет істеу және өзгерістер заңдары туралы ғылым;
3. халықтың көбею заңдылықтары, оның таралуы және осы процестердің динамикасы туралы ғылым;
4. тарихи оқиғалардың ауысу фактілері мен заңдылықтарын зерттейтін ғылым;
5. адамның ойлау заңдылықтары және ойлау формалары туралы ғылым.
|
|
Әлеуметтанудың пәні:
адамдардың экономикалық қызметіне байланысты барлық процестер;
қоғамның әлеуметтік өмірі; әлеуметтік қауымдастықтар мен топтардың өзара әрекеттесуінен туындайтын әлеуметтік даму формаларының нақты көріністері;
биліктің қалыптасу және даму заңдылықтары, оның жұмыс істеу формалары мен әдістері;
ғылыми теориялар мен тұжырымдамалар;
дұрыс ойлау формалары.
|
|
Нақты (нақты-әлеуметтанулық) материалды жинақтау, жинау және талдау жүзеге асырылатын әлеуметтанудың саласы.
1. эмпирикалық әлеуметтану;
2. теориялық әлеуметтану;
3. салыстырмалы әлеуметтану;
4. саяси әлеуметтану;
5. әлеуметтану тарихы.
|
|
Әлеуметтік шындықты түсіндіруге, қоғамның дамуы мен жұмыс істеуінің жалпы және нақты заңдары мен заңдылықтарын белгілеуге, осы заңдардың қоғамдық өмірдің әртүрлі салаларында формалары мен механизмдерінің көрініске бағытталған зерттеулер.
эмпирикалық әлеуметтану;
теориялық әлеуметтану;
қолданбалы әлеуметтану;
саяси әлеуметтану;
әлеуметтану тарихы.
|
|
О. Конттің ойынша қоғамды зерттеуге әлеуметтанулық көзқарастың ерекшелігі:
философиялық рефлексия арқылы қоғамды түсіну;
жаратылыстану ғылымдарының тәжірибесіне сүйене отырып, әлеуметтік құбылыстар мен нақты фактілер заңдарын зерттеуде;
әлеуметтік құбылыстардың заңдылықтарын парасаттылық пен өмірлік тәжірибе арқылы зерттеу;
теологияға негізделген қоғамды зерттеу;
адам санасын зерттеу
|
|
Әлеуметтанудағы органицизмнің өкілі.
1. Э. Дюркгейм;
2. О. Конт;
3. Аристотель;
4. Г. Спенсер;
5. К. Маркс.
|
|
Әлеуметтану әдіснамасының алғашқы әзірлеушілерінің бірі, "Әлеуметтану әдісі"еңбегінің авторы:
1. Э. Дюркгейм;
2. О. Конт;
3. Аристотель;
4. Г. Спенсер;
5. К. Маркс.
|
|
Э. Дюркгеймнің пікірінше өзгерістердің көзі:
көрнекті тұлғалардың қызметінде;
табиғи сұрыпталу және тіршілік үшін күресте;
қоғамдық еңбек бөлінісі және ынтымақтастық;
таптық қайшылықтар;
Құдайдың бұйырғаны.
|
|
Қоғамдық дамудың зандылыққа сай сипаты туралы ілімнің авторы. Осы дамудың қайнар көзі болып табылатын әлеуметтік қайшылықтар.
1. К. Маркс пен Ф. Энгельс;
2. И. Кант;
3. Г. Гегель;
4. Э. Дюркгейм;
5. П. Сорокин.
|
|
Қоғамдық болмысының алғашқылығы, қоғамдық сананың соңғылығы туралы идея
1. әлеуметтік дарвинизмге жатады;
2. психоанализга жатады;
3. тарихты материалистік тұрғыда түсінуге жатады;
4. әлеуметтік идеализмге жатады;
5. алмасу теорияларына жатады..
|
|
Әлеуметтік ғылымдардағы зерттеудің негізгі әдіснамалық құралы ретінде "идеалды тип"ұғымын қолдануды ұсынған әлеуметтанушы:
1. Э. Дюркгейм;
2. Г. Спенсер;
3. М. Вебер;
4. Ф. Теннис;
5. Г. Зиммель.
|
|
Ауқымды зерттеулер жүргізу алдында олардың мақсаттар, гипотезалар, міндеттер, сұрақтарін нақтылайтын зерттеу түрі:
1. нүктелік;
2. панельдік;
3. аналитикалық;
4. пилотаж;
5. сипаттамалық.
|
|
Зерттелетін әлеуметтік құбылыс туралы жалпы түсінік беретін эмпирикалық зерттеу түрі:
1. нүктелік;
2. панельдік;
3. аналитикалық;
4. пилотаж;
5. сипаттамалық.
|
|
Зерттелетін құбылыстың немесе процестің негізінде жатқан себептерді анықтайтын зерттеу түрі:
нүктелік;
панельдік;
аналитикалық;
пилотаж;
сипаттамалық.
|
|
Әлеуметтану әдісі, оның көмегімен барлық социологиялық ақпараттың 90% - дан астамы жиналады:
1. құжаттарды талдау;
2. сауалнама;
3. бақылау;
4. эксперимент;
5. контент-талдау
|
|
Жеке адамдар, әлеуметтік топтар, қабаттар немесе таптар әлеуметтік иерархияның әртүрлі сатыларын алатын әлеуметтік дифференциация түрі:
1. аномия;
2. әлеуметтік теңсіздік;
3. кемсітушілік;
4. біріктіру;
5. даралау.
|
|
Әртүрлі критерийлер бойынша бөлінетін қоғамның қабаты:
1. страта;
2. халық;
3. ұлт;
4. тайпа;
5. ұлты.
|
|
Жеке тұлғаның топтағы немесе топтың басқа топтармен қарым-қатынастағы позициясы:
1. әлеуметтік рөл;
2. әлеуметтік мінез-құлық;
3. әлеуметтік функция;
4. әлеуметтік бейімделу;
5. әлеуметтік мәртебе.
|
|
Мәртебеге байланысты әлеуметтік нормалармен, міндеттермен және талаптармен реттелетін мінез-құлық:
1. әлеуметтік рөл;
2. бірігейлік;
3. әлеуметтену;
4. әлеуметтік әрекет;
5. әлеуметтік мәртебе.
|
|
Тұлғаның күш-жігері мен еңбегіне қарамастан қоғам анықтаған, шығу тегіне, туған жеріне және т. б. байланысты мәртебе.
1. сатып алынған;
2. отбасылық;
3. кәсіби;
4. дәстүрлі;
5. берілген.
|
|
Жеке тұлғаны қоғамға ену процесі, оның барысында белгілі бір қоғамда табысты қызмет істеу үшін қажетті мінез-құлық үлгілері, әлеуметтік нормалар мен құндылықтар игеріледі:
1. девианттылық;
2. дезадаптация;
3. әлеуметтену;
4. әлеуметтену;
5. даралау.
|
|
Жеке тұлғаны жетілу және қоғамда болу кезеңіндегі қайта құру кезеңі:
1. бастапқы әлеуметтену;
2. еліктеу;
3. девианттылық;
4. екінші әлеуметтену;
5. маргинализация.
|
|
Жеке тұлғаның әлеуметтік орта жағдайларына белсенді бейімделу процесі:
1. девианттылық;
2. жүйелеу;
3. әлеуметтену;
4. бейімделу (адаптация);
5. даралау.
|
|
Өзіңізді белгілі бір әлеуметтік топтармен байланыстыру және олардың құрамына болушілікті түсіну процесі:
1. ауытқу;
2. жұмылдыру;
3. бірегейлік;
4. тексеру;
5. жалғандық.
|
|
Әлеуметтену агенттеріне мыналар жатады:
1. жеке тұлғалар, адамдар топтары, институттар мен ұйымдар, соның арқасында жеке тұлға қалыптасады, әлеуметтік нормалар мен құндылықтарды игереді, әлеуметтік рөлдерді игереді;
2. табиғат құбылыстары;
3. тек отбасы мүшелері мен жақын адамдар;
4. тек білім беру ұйымдарында оқу процесін жүзеге асыратындар;
5. тек бұқаралық ақпарат құралдары.
|
|
Топтағы немесе қоғамдастықтағы адамдардың көп бөлігі қабылдаған нормаларға сәйкес келмейтін әлеуметтік мінез-құлық:
1. сәйкестік;
2. девиантты мінез-құлық;
3. маргиналдылық;
4. қылмыстық мінез-құлық;
5. өзін-өзі көрсету.
|
|
Адамның іс - әрекеттерінде бейнеленген қоғамға қарсы заңсыз мінез-құлқы:
1. сәйкестік;
2. нормотиптік мінез-құлық;
3. маргиналдылық;
4. делинквенттілік;
5. перформанс.
|
|
Қоғамның құндылық және нормативтік құрылымының ыдырауы және осы нәтижесінде пайда болатын әлеуметтік ұйымдастықтың төмен денгейі.
1. ынтымақтастық;
2. реконструкция;
3. даралау;
4. аномия;
5. қоғамдық байланыстарды институттандыру.
|
|
Аномия теориясының авторларының бірі, оның зерттеу тақырыбы адамдардың қоғамға қарсы мінез-құлқы болды:
1. Э. Дюркгейм;
2. Т. Парсонс;
3. К. Маркс;
4. Мертон;
5. П. Сорокин.
|
|
Билік өкілеттіктері мен санкцияларды пайдалану арқылы әлеуметтік тәртіпті сақтау механизмі:
1. әлеуметтену;
2. аномия;
3. бірігейлік;
4. даралау;
5. әлеуметтік бақылау.
|
|
Жеке адамдар, әлеуметтік топтар, қабаттар немесе таптар әлеуметтік иерархияның әртүрлі сатыларын алатын дифференциация түрі:
1. аномия;
2. стратификация;
3. кемсітушілік;
4. біріктіру;
5. даралау.
|
|
Ресми оқу жүйесіне жауапты әлеуметтік институт.
Экономика
Балабақша
Мектеп
Білім беру
Министрлік
|
|
Әр үрпақтың өкілдері қоғамның үздіксіз тіршілігі үшін қажетті дағдыларды меңгеруіне кепіл болатын институт.
Экономика
Балабақша
Докторантура
Мектеп
Министрлік
|
|
Конфликт теориясы бойынша, білім беру ... көмектеседі:
теңдікті жүзеге асыруға
теңсіздікті жүзеге асыруға
технологияны жүзеге асыруға
методиканы жүзеге асыруға
реформаны жүзеге асыруға
|
|
Айрықша білімі туралы куәлігінің арқасында ғана біреулерді басқалардан жоғары деп санау.
Социализм
Коммунизм
Креденциализм
Демократия
Протекционизм
|
|
Жоғары әлеуметтік таптарды сипаттайтын көзқарастар мен білімне ие болу.
1. Әлеуметтік теңсіздік
2. Әлеуметтік стратификация
3. Мәдени саясат
4. Мәдени шок
5. Мәдени капитал
|
|
Жасырын оқу бағдарламасы жастарды бағынышты мәртебеге сәйкес әлеуметтендіреді. Бұл көзқарасы қандай теориясына жатады?
1. Символдық интеракционизм
2. Жанжал теориялары
3. Позитивизм
4. Құрылымдық функционализм
5. Органицизм.
|
|
Кез келген мәдені ерекшеліктерді өз мәдениетінің тұрғысынан бағалау керек. Бұл пікір қандай тұжырымдамаға жатады?
Мәдениет салмастырмалығы.
Әлеуметтануды түсіну
Әлеуметтік дарвинизм
Құрылымдық функционализм
Стигматизация
|
|
Ресурстардың, тәжірібелер мен адамдардың көбінесе жергілікті деңгейде емес, әлемдік деңгейде әрекет ету процесі
1. жаһандану;
2. жүйелеу;
3. әлеуметтену;
4. бейімделу;
5. даралау.
|
|
Қоғамға бейімделген діни ұйым
Секта
Партия
Деноминация
Ғибадатхана (шіркеу)
Страта
|
|
Мүшелерінің толық бағынуына негізделген, орналасқан қоғамды, оның мәдениеті мен үстем дінін қабылдамайтын діни топ.
Секта
Партия
Деноминация
Ғибадатхана
Страта
|
|
Мемлекетке икемделетін және басқа ғибадатханаларға төзімділік танытатын ғибадатхана
1. Секта
2. Партия
3. Деноминация
4. Шіркеу
5. Страта
|
|
Дін функционалды, қоғамда дәстүрлі тәжирібені қолдайды және үздіксіздік пен тұрақтылықты қамтамасыз етеді. Бұл қай әлеуметтанушының көзқарасы?
1. М.Вебер
2. Ч. Кули
3. К.Маркс
4. Э.Дюркгейм
5. Э. Сазерленд
|
|
Дін жаңа идеяларды туындатады, сол арқылы қоғамды өзгертуге мүмкіндік береді. Бұл қай әлеуметтанушының көзқарасы?
1. М.Вебер
2. Ч. Кули
3. К.Маркс
4. Э.Дюркгейм
5. Э. Сатерленд
|
|
Дін статус-квоны ұстап тұрұшы, консервативті күш қызметін атқарады. Бұл қай әлеуметтанушының көзқарасы?
1. М.Вебер
2. Ч. Кули
3. К.Маркс
4. Э.Дюркгейм
5. Э. Сазерленд
|
|
Символдық интеракционизм Девианттылық – девиантты іс-әрекет пен девианттық болмыс қалыптастыратын әрекеттесу нәтижелері.
1. Конфликт теориясы
2. Құрылымдық функционализм
3. Символдық интеракционизм
4. Марксизм
5. Модернизация теориясы
|
|
Эдвин Сатерленд: «Айналасындағы адамдардың көпшілігі конформизмге қарағанда девиантты мінез-құлыққа жақын болса, ол адам да девианттылыққа бейімделеді деп санайды». Бұл пікірге қатысты тұжырымдама:
Дифференциалды ассоциация
Түсіндірмелі әлеуметтануы
Әлеуметтік тежеу теориясы
Құрылымдық функционализм
Ат тану (стигматизация) теориясы
|
|
Әлеуметтік құрылымдар конформизм үшін лайықты марапат болмаған жағдайда адамдар девианттылыққа ойысады. Бұл пікірге қатысты тұжырымдама:
Дифференциалды ассоциация
Түсіну әлеуметтану
Әлеуметтік тежеу (қорқытып-үркіту) теориясы
Құрылымдық функционализм
Ат тану (стигматизация) теориясы
|
|
«Жоғалтатыным аз, табатыным көп». Бұл девиантты мінез құлықтың мотивациясы. Ол қандай теорияда көрсетілген?
Дифференциалды ассоциация
Түсіну әлеуметтану
Әлеуметтік тежеу (қорқытып-үркіту) теориясы
Құрылымдық функционализм
Ат тану (стигматизация) теориясы
|
|
Говард Беккер, Эдвин Лемерт белгілі бір адамдарға және іс-әрекетке «девиантты» деген ат жапсыру процесін зерттеген. Олар қандай теорияны дамытты?
Дифференциалды ассоциация
Түсіну әлеуметтану
Әлеуметтік тежеу (қорқытып-үркіту) теориясы
Құрылымдық функционализм
Ат тану (стигматизация) теориясы
|
|
Девианттылықтың объективті себептері бар, девианттылық әлеуметтік заңдылық болып табылады. Бұл пікірге қатысты теория:
Конфликт теориясы
Құрылымдық функционализм
Символдық интеракционизм
Түсіндірмелі әлеуметтануы
Модернизация теориясы
|
|
Девианттылықтың объективті себептері нәсілдік және таптық теңсіздік болып табылады. Бұл пікірге қатысты теория:
Дифференциалды ассоциация
Түсіну әлеуметтану
Конфликт теориясы
Құрылымдық функционализм
Ат тану (стигматизация) теориясы
|
|
Қаны бір болу немесе некеге тұру, бала асырап алу, неке тектес міндеттемелер арқылы байланысатын адамдар тобы
Тайпа
Отбасы
Ру
Ұлыс
Ұлт
|
|
Екі адамның ресми, әлеуметтік немесе заңды түрде мойындаған одағы.
Ру
Неке
Топ
Қауым
Тайпа
|
|
Тек бір әйел мен бір күйеу болатын неке
Полигиния
Полиандрия
Моногамия
Полигамия
Экзогамия
|
|
Ерлі-зайыптылардың бір уақытта бірнеше жұбайы болатын неке
Полис
Эндогамия
Моногамия
Полигамия
Экзогамия
|
|
Аралас (гетерогамия) некелер қандай адамдар арасында кең тараған?
Жоғары білімді адамдар арасында
Білім деңгейі төмен адамдар арасында
Табысы төмен адамдар арасында
Денсаулығы төмен адамдар арасында
Билік деңгейі төмен адамдар арасында
|
|
Өз мәртебене ұқсас адаммен отбасын құру
Гомогамия
Эндогамия
Моногамия
Полигамия
Экзогамия
|
|
Қоғам мүшелерінің статустары мен әлеуметтік жағдайларын өзгертулеріне мүмкіндік бар әлеуметтік құрылым.
Ашық
Жабық
Жартылай жабық
Қол жеткізетін
Прогрессивтік
|
|
Феодалдық қоғамдағы стратификациялық жүйе.
1. Құлдық жүйе
2. Сословиелік жүйе
3. Тайпалық жүйе
4. Ашық жүйе
5. Индустриялық жүйе
|
|
Индустриалды қоғамдарда орташа табыс деңгейіен есепке ала отырып халықтың көпшілігін қай тапқа жатқызады?
Жоғары тапқа
Ортаңғы тапқа
Төмендегі тапқа
Жұмысшы тапқа
Элитаға
|
|
ХХ ғасырда бұл тап негізгі болды.
Жоғары тап
Ортаңғы тап
Төмендегі тап
Жұмысшы тап
Элита
|
|
Көбею арқылы халық саның сақтап тұру – бұл қандай әлеуметтік институттің міндеті?
Мемлекеттің
Отбасының
Мектептің
БАҚ
Денсаулық сақтау
|
|
Ерлі-зайыптылар мен олардың балалары өзге туыстарымен, яғни ердің не әйелдің ата-анасымен немесе бауырларымен бірге өмір сүретін отбасы қандай түріне жатады?
Нуклеар отбасы
Кеңейтілген отбасы
Аралас отбасы
Дәстүрлі отбасы
Патриархалдық отбасы
|
|
Балаларды күту және әлеуметтену – бұл қандай әлеуметтік институттің міндеті?
Мемлекеттің
Отбасының
Құқықтың
БАҚ
Денсаулық сақтау
|
|
Ата-анасы мен балалары өзге туыстардан бөлек үйде тұратын, тәуелсіз отбасы
Нуклеар отбасы
Кеңейтілген отбасы
Аралас отбасы
Дәстүрлі отбасы
Патриархалдық отбасы
|
|
Ерлі-зайыптылардың бірінің немесе екеунің де алдығы некесіне баласы бар отбасы.
Нуклеар отбасы
Кеңейтілген отбасы
Аралас отбасы
Дәстүрлі отбасы
Патриархалдық отбасы
|
|
Жыныстық мінез-құлықты реттеу – бұл қандай әлеуметтік институттің міндеті?
Білім беру институттің
Отбасының
Нарықтың
БАҚ
Денсаулық сақтау
|
|
Достық, қамқорлық және эмоционалдық қолдау көрсету – бұл қандай әлеуметтік институттің міндеті?
Білім беру институттің
Отбасының
Нарықтың
БАҚ
Денсаулық сақтау
|