И. Хейзинга: «Ойнаушы адам»



Дата11.12.2021
өлшемі0,54 Mb.
#99035
түріӨмірбаяны
Байланысты:
Ойнаушы адам

И.Хейзинга: «Ойнаушы адам»


Орындаған: Туякова Мөлдір

Тобы: Вт-25

Тексерген: Сайыновна Ш.

Орал, 2020

Жәңгір хан атындағы Батыс Қазақстан аграрлық - техникалық университеті

Хейзинг Иохан (1872- 1945) - нидерланд философы және тарихшысы.


И.Хейзинга туралы қысқаша мәлімет
  • Хейзинг Иохан (1872- 1945) - нидерланд философы және тарихшысы.
  • Мәдениеттің тарихы мен философиясымен айналысқан.
  • 1915 жылдан бастап Лейденде профессор.
  • Морфологиялық талдаудың арқасында мәдениеттің дамуын терең түсінген.

Иохан Хейзинга-Нидерланд философы, тарихшы, мәдениет зерттеушісі, Гронинген (1905-1915) және Лейден (1915-1940) университеттерінің профессоры.

Хейзинга 1872 жылы 7 желтоқсанда Гронинген қаласында діни қызметкер меннониттің отбасында дүниеге келді. Үнді-еуропалық әдебиет тарихын және жалпы тарихты зерттеді.

- 1897 жылы Үнді драмасындағы видушаки бейнесіне арналған диссертация қорғады.

- 1905 жылы Гронинген университетінің профессоры лауазымын алып, 1915 жылға дейін сабақ берді. Содан кейін ол Лейден университетіне ауысып, 1942 жылға дейін оның профессоры болып қала берді, сол кезде неміс оккупациялық билігі оған нацизм мен антисемитизм туралы жағымсыз пікірлер үшін сабақ беруге тыйым салды.

Нидерландтың фашистік оккупациясы кезінде ғалым тұтқындалып, 1942 жылдың тамыз-қазан айларында концлагерьге қамалды, содан кейін оған Лейденде тұруға тыйым салынды. Ол 1945 жылы 1 ақпанда Арнем қаласының маңында өзінің әріптесі Рудольф Клеверингидің үйінде қайтыс болды. Хейзинг батыс еуропалық орта ғасырлар мен қайта өрлеу тарихын зерттеу арқылы әлемге әйгілі болды.

Өмірбаяны



Ең танымал шығармалары — "орта ғасыр күзі" (1919) және "Эразм" (1924). Кейіннен Хейзингтің ең танымал шығармасы Homo Ludens трактаты болды («ойнаушы адам", 1938)

1919ж. Орта ғасырдың күзі

1924ж. Эразм

1938ж. Ойнаушы адам

«Ойнаушы адам»

  • Homo ludens - бұл 1938 жылы Нидерланд тарихшысы және мәдениеттанушысы Иохан Хейзинга жариялаған тракт.

Мазмұны

«Ойнаушы адам»

I. Ойынның табиғаты мен маңызы мәдени құбылыс ретінде

II. Тілдегі ойын тұжырымдамасы мен түсінігі

IІІ. Ойын және мәдениет құрылысы ретінде бәсекелестік

IV.Ойын және әділеттілік

V. Ойын және әскери бизнес

VI—XІ

XII.Қазіргі заманғы мәдениеттің ойын элементі

Ойын сипаттамасы


  • Ойынға кіру тегін, ойынның өзі - еркіндіктің көрінісі.
  • Ойын «қарапайым» немесе «нақты» өмір емес.
  • Ойын «қалыпты» немесе «нақты» өмірден ерекшеленеді. «Оның мағынасы оның ішінде».
  • Ойын тәртібті белгілейді және тәртіб болып табылады. Ойын абсолютті және толық тәртібті қажет етеді.
  • Ойын материалдық қызығушылықпен байланысты емес және пайда әкеле алмайды.

Назарыңызға рахмет!!!

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет