Интерфейс элементтері Бұл дәрісте терезелердің даму ортасы мен мақсаты, командалар мәзірі, басқару түймелері және басқа басқару элементтері туралы айтылады.
Әзірлеу ортасы іске қосылғаннан кейін жүктеу терезесі компьютердің жұмыс үстелін қарайтын бірнеше жаңа терезелермен ауыстырылады. Барлық осы терезелер Borland C++ Builder 6 бағдарламасының интерфейсі болып табылады, ол 3.1 суретте көрсетілген..
Сур. 3.1. Borland C++Builder 6 бағдарламасының интерфейсі
Бағдарламашылар терминологиясында бұл интерфейс Rad (Rapid Application Development) қосымшаларын жылдам әзірлеу ортасы деп аталады. Ол бұл атауды алды, өйткені онда бағдарламаны құру болашақ бағдарламаның сыртқы түрін дайын текшелерден қарапайым жобалауға дейін азаяды, ал компьютер адам үшін стандартты және күнделікті операциялардың көп бөлігін орындайды. Мысалы, компьютер автоматты түрде оқиғаларды өңдеу функциялары үшін бағдарлама мәтінінің бос орнын жасайды. Бірақ бұл туралы кейінірек.
Интерфейстің ең жоғарғы негізгі терезесі (сурет. 3.2) C++Builder 6 - Project 1 тақырыбы бар, ол Даму ортасының атауын және жұмыс істейтін бағдарлама алынатын жаңа жобаның атауын көрсетеді.
Сур. 3.2. Интерфейстің негізгі терезесі
Жоба-бұл соңғы орындалатын бағдарламаны құру үшін қажет бағдарламалық файлдардың бүкіл тобы. Мысалы, жоба құрамына бағдарлама мәтіндері бар файлдар, курсорлар мен белгішелердің (белгішелердің) суреттері бар ресурстар файлы, дыбыстық файлдар және т.б. кіруі мүмкін. Сонымен қатар, егер сіз бағдарламадан шығуды шешсеңіз немесе жаңа жоба жасауға тырыссаңыз, интерфейстің өзі жобаны сақтауды ұсынады.
Интерфейстің негізгі терезесін қарастырыңыз. Жоба тақырыбының жолында терезені бүктеу, қалпына келтіру және жабу түймелері бар. Тақырыптың астында даму ортасының барлық функциялары мен командаларына қол жеткізуге мүмкіндік беретін негізгі мәзір жолағы орналасқан. Негізгі мәзірдің астында тағайындалған топтарға біріктірілген жылдам түймелер орналасқан. Олар сізге жиі қолданылатын командаларға жылдам қол жеткізуге мүмкіндік береді.
Жылдам түймелердің оң жағында VCL визуалды компоненттер палитрасы орналасқан (Visual Component Library, visual component library). Бұл Windows-қа арналған визуалды бағдарламаларды тез құруға арналған нысандар немесе бағдарламалық компоненттер. Компоненттер бағдарламада әртүрлі бағдарламалық түймелерді, сызбаларды, жазуларды, таймерлерді, күнтізбелерді және т.б. жылдам жасауға мүмкіндік береді. Дәл осы компоненттердің көмегімен сіз жаңа бағдарламаларды тез жасайсыз.
Кезде шағын рұқсаттар экранның барлық бетбелгілер жоқ вмещаются шегіне жұмыс экраннан көрінбей қалады. Оларды пайдалануға қол жеткізу үшін компоненттер палитрасының жоғарғы оң жағында орналасқан айналдыру батырмаларын (көрсеткілерді) пайдалану керек. Меңзерді батырмалардың біріне апарып, тінтуірдің сол жақ батырмасын басыңыз. Бұл жағдайда бетбелгілер жылжиды және бастапқыда көрсетілмеген топ пайда болады (қол жетімді емес).
Экранның ортасында пішін дизайнерінің терезесі орналасқан (сурет. 3.3). Бұл болашақ бағдарламаның терезесі. Онда forml пішінінің атауын (әдепкі бойынша жасалған) және терезені басқару батырмаларын көрсететін тақырып жолы бар. Бұл терезенің өрісіне VCL компоненттері бағдарламалық түймелер, жазулар және болашақ бағдарламаның басқа элементтері түрінде орналастырылады.
Сур. 3.3. Пішін дизайнерінің терезесі
Пішін дизайнерінің терезесінің астында код редакторының терезесі орналасқан (сурет. 3.4) unitl тақырыбымен.бағдарлама кодын (мәтінін) теріп, өңдейтін cpp (әдепкі бойынша жасалған).
Келесі интерфейс терезесі экранның төменгі сол жағында орналасқан. Бұл объект инспекторының терезесі Object Inspector (сурет. 3.5). Бұл терезеде визуалды компоненттердің негізгі қасиеттері реттеледі. Бағдарламада объект инспекторының терезесінің орналасуы бекітілмеген және қаласаңыз, оны бағдарламаның жұмыс аймағының сізге ыңғайлы бөлігіне жылжытуға болады. Мұны істеу үшін терезенің тақырып жолағындағы тінтуірдің сол жақ батырмасын басып, оны ұстап тұрып, терезені жылжыту керек.
Сур. 3.4. Код редакторы терезесі
Сур. 3.5. Объект инспекторының терезесі
Нысан инспекторының терезесінің үстінде Object Tree View нысандарын қарау терезесі орналасқан (сурет. 3.6). Ол формалардан, бағдарламалардың кодтарынан (мәтіндерінен) және басқа ресурстардан (файлдардан) тұратын жобаның бүкіл құрылымын ағаш түрінде көрсетеді.
Сур. 3.6. Нысандарды қарау терезесі
Мен оқырмандарға оның бейнесін жадта бекіту үшін компьютердегі даму ортасының интерфейсімен біраз уақыт танысуға кеңес беремін.
Бұл интерфейс бағдарламаларды құру кезінде сіздің ең маңызды құралыңыз болады.