Қ
аза
қ
станда
ғ
ы
к
ө
шпелілерді
ң қ
аза
қ
хал
қ
ыны
ң
м
ә
дениетіне
тигізген ы
қ
палы
Орында
ғ
ан:
Тілеу
қ
абыл Аяулым, То
қ
анова Аяужан, То
қ
тасынова Еркежан,
Батыршаева Лиза,
Ә
бсаттар Аида, Акимжан Елдар
Тексерген:
Кудайбергенов Сергазы
Жоспар:
Кіріспе.
Негізгі б
ө
лім:
-К
ө
шпелілер м
ә
дениетіні
ң
ерекшелігі;
-
Р
ухани м
ә
дениеттті
ң
даму ерекшеліктері;
Қ
орытынды.
КӨШПЕНДІЛЕР ӨРКЕНИЕТІН
ЗЕРТТЕУ МӘСЕЛЕЛЕРІ
Көшпенділер туралы түсінік
алдымен отырықшы халықтар
арасында қалыптасты.
Б.з.д. Vғасырда өмір сүрген тарихшы
Геродот көшпелі скиф тайпаларының
тұрмысын мақтап жазады.Көшпелілердің
табиғат аясындағы өмірін басқа да антик
тарихшылар,философтар,орта ғасыр
ойшылдары сипаттайды.Оларға
табиғаттың төл баласы сияқты көшпенді
өмірі таза,қулық-сұмдықтан,отырықшы-
қалалық өркениеттің жаман қасиеттерінен
адал болып көрінді.
То
қ
анова Аяужан
КӨШПЕНДІЛЕР МӘДЕНИЕТІНІҢ
ЕРЕКШЕЛІГІ:
Көшпелілер мәдениетінің бір ерекшелігі — олардың
мәдениетінің көбінесе синкретті болып келуінде .
Көне заманда қазақ жерінде өмір сүрген тайпалар ,
одан кейін орта ғасырлардағы түркілер бүкіл
Еуразиялық көне және ортағасырлық өркениеттер мен
әр түрлі себептер арқылы араласты . Сол аркылы
көшпелілер өздеріне түрлі халықтардың жақсы мәдени
жетістіктерін қабылдады , өздерінің мәдени үлгілерін
басқа халықтарға жұғыстырды . Көшпелілер түрлі
мәдениеттердің бір-бірімен араласуына ,
жақындасуына қозғаушы күш болған , дәнекер
қызметін атқарған .
То
қ
анова Аяужан
Қазақстан шеңберінде көшпелілік
қалыптасқан аймаққа Каспий маңы
ойпаттары, Үстірт, Торғай, Жем
жоталары, Бетпакдала, Балқаш маңы
далалары, Сарыарқа, Мұғалжар,
Маңғыстау жоталары, Алтай,
Тарбағатай, Жоңғар, Іле
Алатауларының тау беткейлері және
таулы өлкелері жатады.
Археолог К.Ақышевтың пікірі бойынша,
Қазақстан жерінде көшпелі мал
шаруашылығының қалыптаса бастауы қола
дәуірінің соңы, темір дәуірінің басына, яғни
б.з.д. IX—VII ғасырларға жатады. Осы
кезден бастап, Орталық, Батыс Қазақстан
жерінде меридиан бойымен көшу, ал Шығыс
Қазақстан мен Жетісуда қыста жазықтар мен
қар аз түсетін таулардың қойнауын қыстап,
жазда биік таулы жайлауларға көшу
қалыптасқан.
То
қ
анова Аяужан
Достарыңызбен бөлісу: |