1 Мәдениеттің ерекше саласы, танымдық қызмет, ерекше әлеуметтік институт,– бұл:
ғылым
2 Ғылымның әлеуметтік институт ретінде қызметін сүйемелдейтін ерекше моралдық нормалар жиынтығы
ғылым этосы
3 Гносеология дегеніміз:
Таным туралы ілім
4 Философияның дүниеге жәй көзқарастан айырмашылығы:
< variant > тәжірибемен байланысты болуы
шатастырып жіберуі
теориялық дәлелі мен ғылыми сипатының жоғары болуы
күрделі терминдері мен тұлғалық сипаты
дара сипаты мен жүйесіздігі
5 К.Поппер теориясына сәйкес ғылым мына әлемге тиесілі
Үшінші әлемге
6 Қоғам мен мәдениеттегі ғылымның маңызы мен ролін тым әсірелеу – бұл:
сциентизм
7. Ғылым дамуын оның ішкі факторларымен байланыстыратын көзқарас–бұл:
интернализм
8.Ғылым таным деңгейлері
Эмпириалық және теориялық
9.Ғылымның институттануы мына ғасырларда болды:
XVII – XVIII ғғ
10.Ғылыми танымның эмпирикалық түрлері:
Факт, эмпирикалық қорытынды
11.Философиялық білімнің мына бөлімінде ғылыми таным мәселелері қарастырылады:
Эпистемология.
12.XVII ғасырдан бастап ғылым мына сипатта дамыды:
антропоморфизм
ғылым этосы
техногендік өркениет
детерминизм
солипсизм
13.Әлем туралы түрлі ғылымдардың фундаментальды білімдері синтезінің нәтижесі:
әлемнің ғылыми бейнесі
14.Дедуктивті зерттеу әдісінің принциптерін жасаған ойшыл:
Р.Декарт
15.Дүниенің ғылыми бейнесінің алғашқы тарихи формасы:
механикалық
16. Галилейдің пайымдауынша, «Табиғат кітабы» жазылған:
поэзия тілінде
философия тілінде
математика тілінде
классикалық латын тілінде
эвристика тілінде
17. Ғылым философиясының өзіндік зерттеу саласына айналған кезі:
ХІХ ғасыр ортасында (У.Уэвелл, Дж.С.Милль)
18. Ғылыми танымда жетекші ролді эксперимент атқарады деп санайтын көзқарас:
эмпиризм
19 Классикалық ғылым мен классикалық философияның құндылық принциптері дегеніміз – фундаментализм, монизм, субстанциональдық және…
редукционизм
20 Мына дәуірде эксперименттік зерттеулер болған жоқ деп санауға болады:
Ортағасырлар
Антика
Қайта өрлеу
Жаңа заман
Қазіргі заман
21. Әлемнің классикалық емес ғылыми бейнесі жасалған уақыт:
ХХ ғ. басы
22. Ежелгі Египет пен Вавилонда ғылымның пайда болуының себебі:
рухани қажеттілік
практикалық қажеттілік
озық ойлы адамдардың қызығушылығы
қоршаған дүниені тануға деген талпыныс
заттардың нағыз табиғатын тануға ұмтылыс
23.Зенон апориялары тиесілі:
24.«Таным дегеніміз адамның бір кезде көрген идеяларын ойға түсіру» тұжырымы мына ойшылға тиесілі:
Платондікі+
25.>Пифагордың тұжырымдауынша сан:
A) зат пен масса
B) абстракция
C) ақыл-ой
D) болмыстың бастамасы
E) атом мен бос кеңістік
26>Платондағы идея мен заттың қатынасы:
A) Идея мен заттың бір-біріне қатысы жоқ
B) Идея – заттың бейнесі, көшірмесі
C) Идея мен зат қарама- қарсы
D) Идея мен зат тең
E) Зат – идеяның өзге болмысы, көшірмесі
<27.> Өзінің этикалық ілімін атомизм арқылы негіздеген ойшыл:
28.> Ортағасырлық араб тіліндегі «фәлсафа» сөзінің мағынасы:
әдет-ғұрып
мұсылмандық діни ілім
дүниені мистикалық тану тәсілі
мұсылмандық құқық
дүниені рационалдық тану тәсілі
29 Жаңа заман философиясына қатысты:
Антропоцентризм тән болды
Негізгі мәселесі адам болды
Бұл дәуірде философия діннің қызметшісіне айналды
Негізгі мәселесі Құдай болды
Бұл дәуірде философия ғылыммен бірікті
30. Ф.Энгельс «Табиғат диалектикасы» еңбегінде:
дуалистік көзқарасын дәйектеген
абсолют идеяның қозғалысын көрсеткен
материя қозғалысының классификациясын жасаған
пантеистік көзқарасты тұжырымдаған
субстанция деп идеяны таныған
31. XX ғ. екінші жартысында жасалған дүние бейнесі:
постклассикалық емес
32.Жалпы ғылыми әдіске жатады:
эксперимент
33 Т.Кун ғылым динамикасында екі фазаны бөліп көрсетті: қалыпты ғылым және…
34. Теориялар пролиферациясы принципін ұсынған:
35. Т.Кун бойынша парадигма дегеніміз – бұл:
36.«Тұлғалық білім» атты еңбектің авторы:
37. Ақиқаттың салыстырмалылығын абсолюттендіретін көзқарас:
интернализм
экстернализм
релятивизм
ғылымдағы тоқырау
абсолют ғылым
38. К.Поппердің эмпирикалық ғылымның теорияларын және пікірлерін демаркациялауға мүмкіндік жасайтын ұғымы:
фальсификация
формализация
рационализация
верификация
логикалау
39. Ғылым дамуы концепциясын Дарвиннің эволюциялық теориясы үлгісімен жасаған:
40. Постклассикалық емес ғылыми рационалдылық дегеніміз:
классикалық рационалдықты жалғастыру
ғалымның білім құндылығын есте сақтауы
күрделілігі басым,өздігінен даму үдерісіндегі жүйені зерттеу
дамуда басым бағыттың бар екендігіне сүйену
дамудағы кездейсоқ факторды елемеу
41. И.Лакатос ұсынған ғылымды дамыту концепциясы, бұл:
гипотезалардың көп болуы
парадигмалардың бәсекесі
жеке ғылыми теориялардың ауысуы
ғылыми-зерттеу бағдарламаларының бәсекесі
эмпирикалық әдістерге мән бермеу
42. К.Поппер ғылыми танымдағы орнын асыра дәріптеді, бұл:
парадигма
ақиқат
әдіс
логика
адасу
43. Дүние түгел жанды деп білетін ілім:
Достарыңызбен бөлісу: |