1. Кітап пен теорияларды 100 рет оқысаңда сен түсіруді үйрене алмайсын..
2. Ереже бұзу үшін жаралған...
Оператор деген кім?
Оператор - әртүрлі типтегі және мақсаттағы жабдықтардың (қондырғылардың) жұмысын басқаруға арналған кәсіптер тобы; әскери және арнайы көлік құралдарының, әуе кемелерінің, тұрақты нысандардың (зеңбірекші-оператор, байланыс жүйесінің операторы, штурман-оператор және т.б.) техникалық құралдар мен жабдықтарды басқарудағы бірқатар әскери мамандықтарды, сондай-ақ фото-бейне және бейне түсіру жұмыстарын жүргізуге және қамтамасыз етуге.
Енді қолына видеокамера ұстаған адамдар тап болатын мәселелер
Мұндай да штатив немесе «стадикам» қолданса болады. Бірақ ол әрдайым жаныңнан табылмайды.
Ол үшін мына деректі қолдансаңыз
Ол үшін мына деректі қолдансаңыз
қадр жақсы шығады
1. Панарома және камерамен түсіру
- камераны денеге жақын ұстаған дұрыс, қолыңызды жинақы ұстаңыз.
- Камераны екі қолыңызбен ұстаңыз (біреуі қаңқа, екіншісі линза астында).
- Сіз бір нәрсеге (қабырғаға, терекке, ағашқа, еденге және т.б.) сүйене аласыз.
Егер сіз панорама түсіріп жатсаңыз, камераны жайлап бұрыңыз, әйтпесе бәрі бұлыңғыр әрі жағымсыз болады.
Панорама түсірілімін белгіленген позициядан бастаған дұрыс. Ақыр соңында сіз бірнеше секундқа тоқтауыңыз керек. Панораманың ұзақтығы 8 секундтан аспауы керек деп саналады. Бірақ ол ережені бұзуға болады.
Класикалық кино түсіру ережесінде кадрды жан-жақтан алу міндетті. Ол шеттен, бұрыштан, төменнен жоғары, үстінен төмен т.б. Бірақ Эмануэль Любецкинің «Гравитация» киносы бір кадры 17 минут түсірілген. Негізі кадр бөлу монтаж жасаушығада пайдасы жоғары, кино немесе видео сапасын жоғарлатады.
Видеоны түсірмес бқрын орынды зерттеп, көзше өлшеп алған түсірілімді екі есе оңайлатады.
3. Қалай түсіру керек...
3. Қалай түсіру керек...
А) Бөлме ішінде түскенде камераның ақ түс балансына көбірек көңіл бөлінгені жөн. Себебі ол реттелмеген жағдайда сурет қараңғы болып, кейбір түстер көрінбей қалады.
Б) Балалар мен кішкентай балаларды отырып түсірген жөн.
В) Сәтті қадр қай уақытта болатыны белгісіз, сондықтан камераның өшіп қалмағандығын тексеріп тұрыңыз.
Д) Масштабты нормадан асырмаңыз, машстаб үлкен рөл ойнайды.
Ережеге қарсы келетін түсірілімдер:
Ережеге қарсы келетін түсірілімдер:
1. Штативпен түсірген кейде қызық болмайды, сондықтан кадр орнын өзгертіп тұрған жөн.
2.Жүріп түсірсеңіз сіз жануар немесе адам көзімен түскендей ерекше көрінеді.
3.Камераны айналдыру: шайқас, төбелесте немесе эффекті видеоларда
4.Төменнен түсіру: қозғалыс динамикасын керемет толықтырады
5.Жоғары, иық, шеттен алу: адамға көз еркіндігін береді. Кадрды анық көреді
6.Голландский угол: бұл кадрды көлденең алу арқылы кадр арқылы трагедия немесе қиын жағдайға түсіп қалғандығнын көрсету
7.Алыстан бірақ, жақындатып түсіру: артқы фонды кішірейтіп бұлыңғыр етіп көрсетеді.
8. Қараңғы да түсіру немесе жарыққа қарсы түсіру; екеуі де кадр арқылы бір идеяны түсіндіреді.
Монтаж ережесі
Монтаж жасау кезінде Планның не екенін білген дұрыс:
План- бұл түсірілім масштабы, кадр «өлшемін» білдіреді.
Планның қандай түрлері:
Планның қандай түрлері:
1) Бөлік /бөлшек/- үлкен объект, мысалы, көз, ауыз, қол, мұрын.
2) Жақын план - адамның бет-бейнесі үлкен.
3) бірінші орта план - бұл басынан белге дейінгі адам.
4) екінші орта план - адамның басынан тізеге дейінгі фигурасы.
5) Жалпы план- адамның бойы толық алынған кадр. Жоғарыда және төменде кішкене орын қалдыру керек.
6) Алыс план - алыстағы адамның фигурасы. Нысанның өлшемі биіктіктегі раманың 1/7 бөлігінен аспайды.
Монтаждың негізгі ережесі - «өлшемді» орнату. Көздеріміз бен миымыз «план бойынша» жақсы ескереді.
Монтаждың негізгі ережесі - «өлшемді» орнату. Көздеріміз бен миымыз «план бойынша» жақсы ескереді.
Бірдей өлшемдер ыңғайсыздық тудыруы мүмкін. Сондықтан, әр планды әр түрлі алған жөн:
Диалогты немесе екі объектінің бір-бірімен кез-келген әрекеттесуін түсіргенде, нысанда адам бет-бейнесі немесе иығы байланысып тұрғаны жөн.
Мысал: екі адам AB осінде сөйлеседі, оны әрекет осі деп атайды. Екі камера да осы осьтің бір жағында шығарылып, ось арқылы орналаспауы керек.
Жүрісті монтаждау
Егер адам серуендеп жүрсе, сол немесе оң аяғымен жүгіріп, өлшемін өзгерткен кезде, сіз қозғалыс фазасын есте сақтауыңыз керек. Яғни, бір ұшақта бір адам сол аяғымен қадам жасады, содан кейін келесі жоспардың басында ол екінші аяғымен қадам жасайды. Нысанның кез-келген циклдік қозғалыстарын ескеру қажет. Мысалы, карусельді, велосипедшіні, педальды, жонглерді, темір ұстаны және т.б.
Фильмде қозғалыс фазасы бойынша редакциялауды есепке алу үшін әр көрініс әр түрлі мөлшерде және әртүрлі жерлерде бірнеше рет түсіріледі. Содан кейін, орнату кезінде әр жақтауды өлшемі бойынша да, қозғалысы бойынша да реттеу оңай болады.
Композиция бойынша редакциялау. (Фокустың ауысуы)
Кадрды әр тұстан алған сәтте, видео компазициясын ұмытпаған жөн. Мұны тек енді камера ұстағандар емес, тәжірибелі режиссерлерде қателікке бой алдырады
Түс пен Жарық монтажды
Жарық көбіне қиындық тудырады, мәселен, адамның бетін сол жақтан алғанда жарыққа қарама-қарсы тұрып, келесі кадр жарыққа анық түскені кадрды бүлдіреді. Сондықтан профи операторлар күнді бұлт жапқанда түсіреді.
Монтажда артық түс болмағаны жөн, егер қосылған жағдайда 30 пайыздан аспағаны жөн. Тағы да айтарылық видео жанрында түс үлкен рөл ойнайды
Егер видеоға қосатын кадр болмаса? «Үзіліс»
Теорияда бәрі керемет, бірақ кино түсіруде, әсіресе репортажда әр түрлі кадрды түсіру әрқашан мүмкін емес. Осыған көмек үзіліс болып табылады.
Үзіліс дегеніміз - бір-біріне ұқсас өлшемдер немесе бір-біріне мүлде сәйкес келмейтін кадрларды байланыстыруға арналған кадр.
Мысалы: Сіз бір мұғлы бейне түсірдіңіз, ортада оның өз ойы кеткен кезде, соңында оның түрі ғана берілсе қызық болмайды, сондықтан көбіне жапырақ түскені немесе өмірбаяны басынан соңына дейін беріледі.
фейдер туралы.
Фэйдер дегеніміз- кадрлардың ерітіндісі немесе қара мен ақ түске ауысу және жаңа кадрға оралуыдан тұратын кадрлар арасындағы тегіс ауысу.
Көбінесе бір эпизодтан екінші эпизодқа көшу кезінде фейдерлер қолданылады. Мәселен, сіз эффекті видео түсіру үшін қара түсті қолдансаңыз кадр тартымды шығады.