Орындаған : 3 -курс, Ауғамбаева Алма Қабылдаған



Pdf көрінісі
бет1/2
Дата30.11.2023
өлшемі0,58 Mb.
#194212
  1   2
Байланысты:
Мәдениеттану философиясының құрылымы
сессия, Алгоритм Ерген М, Орталық Азияның ортағасырлық мәдениеті Орталық Азия аймағындағы -emirsaba.org, АСЫЛ АНАЛАР


Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті 
Философия және исламтану факультеті
Мәдениеттану және дінтану кафедрасы
Мәдениеттану мамандығы
Мәдениет философиясының құрылымы
Орындаған
:
3
-курс, Ауғамбаева Алма
Қабылдаған:
Өндірістік тәжірбие жетекшісі Есболова Мөлдір


Мәдениет — философиялық ой-толғамның аса маңызды, терең теориялық мәнді
ұғымдарының бірі. Мәдениет ұғымы коғам өмірінің түрлі салаларына байланысты
жиі пайдаланылады. Сонымен қатар адамзат тарихын зерттеушілер де мәдениет
мәселесін қамтымайынша, дұрыс пайымдаулар жасай алмайтынын ескерте кету керек.
Қысқасы, бұл ұғым саналы іс-әрекет жемісін даму процесінде көрсетуге бағытталған.
Әрбір тарихи дәуірдің өзіндік мәдениеті бар. Сол сияқты әрбір халықтың өзіне ғана
тән дәстүрлері болады. Бұдан мәдениеттің көп түрлілігі ондағы жалпылықты,
әмбебаптықты теріске шығарады деген қорытынды тумайды. Керісінше, мәдениеттің
нактылы — тарихи түр алуы оның мазмұнының күрделілігін және ондағы жалпы
ерекшеліктің диалектикасын білдіреді.
Мәдениет философиясының құрылымы


Мәдениет философиясы-бұл мәдениетті тұтастық ретінде қарастыратын
философияның бір саласы.
Мәдениет философиясының құрылымы
Мәдениет философиясы төрт бағытта 
дамуда:
1.ақыл-ойды жетілдіру мәселесі 
тұрғысынан мәдениетті қарастыру
2.соңғысын ұжымдық қоғамдық 
өнім түрінде көрсетеді
3.тарих философиясында дамыған
тұжырымдама
4.мәдениет біртұтас, практикалық
дизайнда мәдениетті талдау мен
түсіндірудің әр түрлі және нақты
тәсілдерін
синтездеуді
мақсат
еткен көзқарасты дамытады


философиясы”
“Мәдениет
терминін
XIX
ғасырдың басында неміс
философы А.Мюллер енгізді.
XX
ғасырдың
басында Мәдениет философиясы мәдениет
эволюциясының әр түрлі кезеңдерін
зерттеуге
бағыт
алды.
Осыған
мәдениет
орай
феномендерін зерттеуде ерекше
тәсілдерді қолданып, онымен айналысатын
арнайы
идеясы
ғылым
туды.
саласын
қалыптастыру
Мысалы, неокантшылдар
В.Виндельбанд пен Г.Риккерт “мәдениет
туралы ғылымдар” мен “табиғат
ажыратуды
туралы
ұсынды.
ғылымдарды”
Осылайша
олардың
тұжырымдамасы
табиғат
мәдениет
пен
мәселесін,
сондай-ақ
арақатынасы
мәдениеттің
құндылықтық мәнін айқындады.
Мәдениет философиясының құрылымы
В.Виндельбанд
Г.Риккерт


Мәдениет философиясының құрылымы
Мәдениеттану құрылымы
Мәдениеттану
мәдениет теориясы
мәдениет философиясы 
мәдениет антропологиясы 
мәдениет әлеуметтануы
мәдениет тарихы
қолданбалы мәдениеттану


Мәдениет
әлемі
-
құндылықтар
әлемі.
Кез
келген
мәдениетті
нақты
құндылықтардың жиынтығы ретінде қарастыруға болады. Философиялық тұрғыдан
алғанда құндылық дегеніміз – жалпы қоғам үшін, топ, адам үшін ең қадірлі, ең
қасиетті нәрсе туралы түсінік. Әрбір мәдени дәуірдің өзіне тән құндылықтары, яғни
белігілі бір аса құрметтелетін қасиеттер, құбылыстар жүйесі болды. Осы рухани
абсолюттер ауысқан уақытта басқа дәуір басталады.
Құндылық ұғымы мәдениеттің ерекшелігін түсінуге көмектеседі. Адам өзі үшін не
нәрсе маңызды екенін өзі анықтайды. Көптеген рухани абсолюттер көп адамдарға
ортақ. Мысалы, тіршілік ету, өмірді сүю, ата-ананы қадірлеу, құрметтеу. Бұл барлық
адамдарға қымбат, ортақ рухани абсолюттер.
Мәдениет философиясының құрылымы


Мәдениет философиясының құрылымы
материалдық
рухани
Құндылық


o
Материалдық құндылықтар – еңбек құралдары мен тікелей тұтынатын заттар.
o
Рухани құндылықтар – философиялық, діни, эстетикалық, моральдық, құқықтық,
саяси, идеялар.
Барлық құндылықтар қоғамдық өндірістің нәтижелері.
Мәдениет философиясының құрылымы




Достарыңызбен бөлісу:
  1   2




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет