11-12 Семинар сабақ.
ХІХ-ХХ ғғ. материалистік және иррационалдық бағыттар.
1. ХІХ ғасырдағы материалистік ілімдер.
2. ХІХ ғасырдағы идеалистік ілімдер.
Сабақтың мақсаты: XIX ғасырдағы материалистік және иррационалдық бағыттардың сипаттық мазмұнын, негізгі мәселелерін сараптау.
Тақырыптың ең маңызды аспектілері:
К.Маркс: жаттанған еңбектің мәнін ашу. Жаттану және жеке меншік. Әлеуметтік проблематика - марксизмнің ядросы. Материалдық базис - қоғамдық өмірдің бүкіл жүйесінің басты звеносы. Маркс ілімі және әлемдік философиясының әрі қарай дамуы. Ф.Энгельс табиғи ғылымдардың философиялық негіз-демесі туралы.
Ф.Ницше - Шопенгауэрдің «өмір философиясын» жалғас-тырушы және өзгертуші. Христиан құндылықтарын қайта баға-лау. Ницшенің Аса туған адам туралы ілімі. Адамның бақыты - оның өсу және өзін анықтау процесіне ұмтылысында.
Къеркегордің экзистенциализмі мен «өмір философиясы-ның» ортақ сипаттары. Трагикалық және экзистенциалдық таң-дау мәселесі оның философиясының орталық проблемасы ретінде.
Әдебиеттер.
1.Р.Е.Жүншеев, Ө.С.Төкенов, А.Ә.Ізтілеуов. Философия - А., 2007. 175-186 бет.
2. Әбішев К. А.Философия - А.,1998 8-19 бет
3. КішібековД.,Сыдықов Ұ. А. Философия - 2002, 7-17 бет.
4. Тұрғынбаев Ә. А. Философия - 2005, 9-24 бет.
5. Ғабитов Т.Х. Философия - А., 2002, 6-11 бет.
6. Алтай Ж., Қасабек А., Мұхамбетали Қ.А.Философия, 1999, 5-17 б.
7. Қасабек А. Тарихи философиялық таным - А., 2006
13-14 Семинар сабақ.
Қазіргі заман философиясының негізгі концепциялары.
1. Неопозитивитизм, прагматизм, психоанализ.
2. Персонализм, экзистенциализм, феноменология.
3. Неофрейдизм, неотомизм, постмодернизм.
Сабақтың мақсаты: XX ғасырдағы философияның сипаттық мазмұнын, негізгі мәселелерін сараптау.
Тақырыптың ең маңызды аспектілерін Блум таксаномиясы бо йынша айшықтау:
Сабақ кезеңдері
|
Оқытушының
іс-әрекеті
|
Студенттердің
іс-әрекеті
|
1. Білу (қайталау, еске түсіру)
Қызығушылықтарын ояту
|
Студенттердің лекция сабағында өтілген жаңа тақырыпты игеруге деген ынтасын арттыру.
|
Оқу бағдараламасына сәйкес XX ғасырдағы философияның сипаттық мазмұнын, негізгі мәселелерін сараптайды..
|
2. Түсіну (түсіндіру, жеткізу, тұжырымдау)
|
Студенттердің түсінік айту және өз ойын еркін жеткізе білу деңгейін айшықтау.
|
Студенттер ХХ ғасыр философиясының негізгі концепцияларының өзіндік ерекшеліктері мен байланысының тұжырымдарды айшықтау.
|
3. Қолдану (жасап көру, көрсетіп беру)
Диалогтік әңгімеге құрылған көрініс.
|
Студенттердің жаңа тақырыпты қолдана алу деңгейін айқындау.
|
Студенттер жаңа тақырыптың негізгі мәселелерін өмірмен байланыстыра отырып мысал келтіреді және өз мамандығымен байланыстыра айшықтайды.
|
4. Талдау (бөліп шығару, талқылау, мәселені шешу)
|
Студенттердің тақырыпты талдай білу деңгейін бақылайды.
|
ХХ ғасыр философиясының негізгі философиялық мектептерінің негізгі тұжырымдарын байланыстыра отырып, ерекшеліктерін талдап береді.
|
5. Жинақтау(құрастыру, шығармашылықпен орындау)
|
«Жаңа тақырыпты біз былай түсінеміз»
(кітап, шығармашылық жұмыс, жинақтау, бағалау) .
|
ХХ ғасыр философиясының негізгі философиялық тұжырымдарының негізі мәселелерінің туындау себептері мен салдарын сараптайды.
|
6. Бағалау (ұсыныс жасау, таразылау
|
Студенттердің жалпы сабақ барысында жинақтаған бағаларын жалпы қорытындылайды.
|
Қоғылған мәселелерідің шешілу жолдарын ұсыну.
|
Позитивизм: тәжірибеге сүйенетін нәрсе ғана ақиқат. О. Конт: философияның міндеті - объективті өмір сүретін матери-алдық әлем туралы нақты ғылымдардың мәліметтерін жалпы-лау және жүйелеу. Махизм: әлем «түйсіктер комплекстері» түрінде.
Неопозитивизм - қазіргі батыс философиясының субъек-тивтік-идеалистік бір бағыты ретінде, ғылымды философияға қарсы қойып, тек арнаулы ғылымдар ғана дүниені танып білудің бірден-бір көзі, философияның зерттейтін пәні жоқ деп санайды. К.Поппер, И.Лакатос, Т.Кун: ғылыми теориялардың шын екендігін анықтау әдістерін жасау.
XX ғ. экзистенциализмі Европадағы терең әлеуметтік дағ-дарыстардың бейнесі ретінде. Философиялық талдау объек-тісі - адамның өмір сүруі мәселесі, абсурдті қоғамнан жаттанған адамның сөзімдері мен уайымы. Экзистенциализмнің катего-риалдық аппараты: жалғыздық, азап шегу, күйзелу, тасталған-дық, үрей. Неміс экзистенциализмі. М. Хайдеггер: экзистенция - өзіндік сана негізі, адам болмысының орталығы. К.Ясперс: адам болмысының және оның өмірінің мәнінің «шекаралық жағдай-ларда» ашылуы. Француз экзистенциализмі. Ж.П.Сартр: экзис-тенциализм гуманизм ретінде. Адам тек «проект» қана, ол өзін өзі қалыптастыруы тиіс. А.Камю: адамға абсурд дүние қарсы тұрады. Итальяндық экзистенқиализм. Н. Аббаньяно: экзистен-циализмнің позитивті сипаты.
Герменевтика - түсіну философиясы. Мәтінді талқылау мәселесі. В. Дильтейдің гременевтиканы рух туралы ғылым әдістемесі деп түсінуі. Г.Гадамер түсіну механизмдері (тіл, қимылдар, өзара үнсіздік сақтау) туралы. Түсіну - диалог процесінде өмірді "ұстап алу". Мәтін философиялық рефлексия феномені ретінде.
Бұл бағыттармен қоса постструктурализм, модернизм, постмодернизмнің ерекшеліктерін айқындау керек.
Әдебиеттер.
1.Р.Е.Жүншеев, Ө.С.Төкенов, А.Ә.Ізтілеуов. Философия - А., 2007. 186-216 бет.
2. Кішібеков Д.,Сыдықов Ұ. А. Философия - 2002, бет.
3. Ғабитов Т.Х. Философия - А., 2002, 57-66 бет.
4. Тұрғынбаев Ә. А. Философия - 2005, 70-86 бет.
5. Алтай Ж., Қасабек А., Философия, 1999,
Достарыңызбен бөлісу: |