Қоғам құндылығы – халықтың тілі, мәдениеті, салт-дәстүрі. Орфографиялық норма. Сөйлеу тілі. Абай шығармашылығы. «Сегіз аяқ» өлеңі
Қоғам құндылығы – халықтың тілі, мәдениеті, салт-дәстүрі.
Қоғам құндылығы – халықтың тілі, мәдениеті, салт-дәстүрі.
Құндылық — бір заттың маңыздылығы, пайдалылығы. Сырттай құндылық зат не құбылыстың қасиеті болып анықталады. Алайда оның маңыздылығы мен пайдалылығы табиғаттан, объекттің ішкі құрылымының әсерінен емес, адам болмысына енген, адам оған құштар не қажеттілік сезетін нақты қасиеттердің субъективті бағалануынан болады.
Ұлы ақын, композитор, философ, саясаткер, ағартушы, қазақтың реалистік жаңа жазба әдебиетінің негізін қалаушы.
Ұлы ақын, композитор, философ, саясаткер, ағартушы, қазақтың реалистік жаңа жазба әдебиетінің негізін қалаушы.
Абай Құнанбайұлы “Сегіз аяқ”
“Сегіз аяқ” Абайдың 1889 жылы жазған өлеңі Бұл өлеңінде Абай халықтың мұңы мен зарын дәуірдің қайғысын жырлайды. Жанындағы адамдардың сауатсыздығы жанына қатты батып, ән арқылы жырлайды. https://www.youtube.com/watch?v=rd4zYAlf0aw
Өлеңнің тақырыбы мен идеясын талдау Ортақ сұрақ
Өлеңдегі автор мұңы,оның негізгі себебі неде екеніне ой жүгірт
Өлеңде автор заман, заман адамы туралы жаңаша бір толғаныспен сөз қозғауына көңіл қой
Тапсырмалар/ Задании
Морфологиялық принцип
Фонетикалық принцип
Тарихи-дәстүрлі принцип
Жазса
жарқабақ
хат
1. Берілген сөздерді орфографиялық принциптерге бөліп жазыңдар, ережесін түсіндіріңдер. (Напишите данные слова на орфографические принципы, поясняйте правила)
Жазса, сенбі, фестиваль, түнгі, қашанғы, жарқабақ, орынбасар, көзбе-көз, тауып, қан қызыл, құлағы, боз жусан, көк дөнен, жүрегі, белбеу, керек екен, қолғап, самауыр, шәйнек, пәуеске, бөрене, пайда, хат, ес жоқ, жеребе
Тапсырмалар/ Задании
2. Қою қаріп пен жазылған сөздердің ережесін еске түсіріп, қандай принцип бойынша жазылғанын анықтаңдар. (Вспомните правила орфографии написанных слов и определите, по какому принципу написано).
1. Төмен сырғанақтаған бөшкені бүктетіле тіреп, сілеусін көзі ызғар шаша қарап қалғаны Танабайдың көзалдынан кетпей қойды (Ш.А.). 2. Бейшара несіне жетіседі, мұның халінде бетеге ден биік, жусаннан аласа тірліктен басқа не бар? (Ш.А.). 3. Биыл Қарауыл суы мол тасып, Жидебай, Мұсақұл үстіндегі кең қорық көк жайқын қалың шалғын боп келе жатыр еді (М.Ә.). 4. Дәл бүгін осы қонысқа жеткен ше бұл ауылдар өзге Шыңғыс бөктерінен көшкен Бөкенші, Жігі текті қуып жете алмаған (М.Ә.). 5. Сөйтіп, қазаннан жаңа түскен ет бір қолдан бір қолға лып-лып етіп, салқындамай, тоңазымай лезде жетіп тұрды (М.Ә.). 6. Берді қожаның көнген хабарын алысымен, Құнанбай қалың малды, жыртысты бір-ақ жібертті (М.Ә.). 7. Көлқайнардың суы мол болғанымен, кең қоныс емес еді (М.Ә.). 8. Кітап әпер, оқысын балаң, қолына, Малды аяма оқу-білім жолына (М.Ж). 9. Өзіне таныс Бура тиген, Көк -үйірім сияқты қоныс-құдықтардың тұсына келген де, ас тындағы жарау бестісін ағызып-ағызып алады (М.Ә.).