|
«Аннал» мектебінің арқасында тарихи антропология алғаш пайда болған жоқ, тек қайта түледі» деген пікірді айтқан ғалым
|
Дата | 20.10.2022 | өлшемі | 46,49 Kb. | | #154198 |
| Байланысты: Тарихи антропология каз 1РК
«Жаңа тарих ғылымы» атты энциклопедиялық сөздігінде Андре Бюргье жазған тарихи антропологияның алғашқы бағдарламалық манифестерінің бірі болып табылатын очерктің жарияланған жылы:
1978 г.+
1989 г.
1965 г.
1998 г.
2001 г.
«Аннал» мектебінің арқасында тарихи антропология алғаш пайда болған жоқ, тек қайта түледі» деген пікірді айтқан ғалым:
А.Бюргьер.+
Питер Берк.
А.Л.Топорков.
Натали Земон Дэвис.
М.М. Кром.
XVIII ғ. аяғында көптомдық «История частной жизни французов» атты зерттеуді іске асыруды ойластырған («Истории питания» атты үш томы жарық көрген) тарихшы:
Легран д’Осси.
Натали Земон Дэвис.
Жюль Мишле.
Ф. Корнфорд.
Ле Руа Ладюри.
А.Бюргьер өзінің тарихнамалық очеркінде тарихи антропологияның қалыптасуындағы алғашқы отан санатына жатқызған ел:
Франция.
Германия.
Англия.
Италия.
АҚШ.
Ағылшын тарихшысы Питер Берк өзінің бір мақаласында тарихи антропологияның негізін қалаушы ретінде атаған ғалымдар:
Ф.Ницше, А. Варбург, Ф. Корнфорд, М. Блок.
Ф.И.Буслаев, Жюль Мишле, К.Лампрехт.
Легран д’Осси, Люсьен Февр, Марк Блок.
А.А.Потебни, А.Н.Веселовский, Ф.Бродель.
Натали Земон Дэвис, Л. Нэмир, Р.Тоуни.
Беделді энциклопедиялық басылым беттерінде ерекше пән ретінде «тарихи антропология» атты мақаласы алғаш жарияланған ғалым:
А.Бюргьер.
Жак Ле Гофф.
Э. Ле Руа Ладюри.
Питер Берк.
Натали Земон Дэвис.
XIX ғ. аяғына қарай әлемдік тарихнамада үстемдік құрған әдіснамалық тұрғы:
Позитивизм.
Модернизм.
Релятивизм.
Антисцентизм.
Диффузионизм.
Әлемдік тарихнамада тарихиты жазудың басым қалпы ұлы оқиғалар мен ұлы адамдар туралы әңгіме болып келген кез:
XIX ғ. аяғына дейін.
XVIII ғ. аяғына дейін.
XV ғ.
ХХ ғ. 70-ші ж. дейін.
ХХ 50-ші ж. дейін.
XIX ғ. аяғына қарай әлемдік тарихнамада назардың ортасында болған сұрақтар:
Мемлекет және оның билеушілері.
Экономика және тұрмыс.
Қоғамдық инститтар тарихы.
Адам және оның өмірі.
Шаруалардың күнделікті тірлігі тарихы.
XX ғ. алғашқы онжылдығында К.Лампрехт Германияда, Л. Февр мен М.Блок Францияда, Л. Нэмир мен Р.Тоуни Англияда жақтаушыларымен күрес жүргізген тарихтың бір түрі:
Оқиғалық тарих.
Экономикалық тарих.
Тұрмыстық тарих.
Мифтік тарих.
Институционалдық тарих.
Әлемдік тарихнамада сандық, математикалық (клиометрия) әдістер кең тарай бастаған кез:
ХХ ғ.50-ші ж. бастап.
XIX ғ. 70-ші ж. бастап.
XX ғ. 90-шы ж. бастап.
XVIII ғ. аяғынан бастап.
XIX ғ. ортасынан бастап.
Тарих, «массаларды» зерттей отырып, өзінің назарынан шынайы, тірі адамды жоғалтып алып, анонимді және иесіз болып кетті» деген пікірлер әлемдік тарихнамада айтыла бастаған кез:
ХХ ғ. 60-шы ж.
XIX ғ. ортасы.
ХХ ғ. басы.
ХХ ғ. 30-шы ж.
XIX ғ. аяғы.
Ең ірі медиевист Ж.Дюбидің куәлігінше француз тарихшылары «экономикалық тарихтың мүмкіндіктеріне» артқан үміттерінен түңіліп, сұлбасы Л.Февр мен М.Блок еңбектерінде белгіленген діл (ментальность) тарихына көңіл аудара бастаған кез:
ХХ ғ. 60-шы ж.
ХХ ғ. 20-шы ж.
ХХ ғ. 80-ші ж.
ХХ ғ. 70-ші ж.
ХХ ғ. 40-ші ж.
К.Леви-Строс еңбектерінің арқасында кең танымалдылыққа ие болған және тарихшыларға сын-тегеурінді шақыру тастаған әлеуметтік антропологияның жетістіктеріне француз тарихшылары қызығып, ден қоя бастаған кез:
ХХ ғ. 60-шы ж.
ХХ ғ. 90-шы ж.
ХХ ғ. 30-шы ж.
ХХ ғ. 80-ші ж.
ХХ ғ. 40-шы ж.
Кейінде «әлеуметтік-мәдени» немесе «жаңа мәдени» тарих деп аталған бағыттың қалыптасуына және дәстүрлі «халықтық мәдениетке» деген қызығушылықтың тууына ықпалы тиген Англиядағы зерттеу бағыты:
Әлеуметтік антропология.
Экономикалық тарих.
Демография.
Этнопсихология.
Саяси тарих.
Кейінде «әлеуметтік-мәдени» немесе «жаңа мәдени» тарих деп аталған дәстүрлі «халықтық мәдениетке» деген қызығушылық аясында шығармашылығы дамыған АҚШ ғалымы:
Натали Земон Дэвис.
К.Гинзбург.
Питер Берк.
Э.Томпсон.
Э. Ле Руа Ладюри.
Ғылымдағы басымдылықтың алмасуы тарихшылардың зерттеуіне «оқиғаны және саяси тарихты қайтару керек» деген пікірлердің айтыла бастауына алып келген кез:
ХХ ғ. 70-ші ж. басы.
ХХ ғ. 20-шы ж. аяғы.
ХХ ғ. 50-ші ж. ортасы.
ХХ ғ. 80-ші ж. аяғы.
ХХ ғ. 90-шы ж. басы.
Тарихтағы бірегейлік пен индивидуалдық зерттеушілердің қызығушылығын қайтадан тудырып, ғылыми биография жанры қайта «сәнге» айнала бастаған кез:
ХХ ғ. 80-шы ж. аяғы.
ХХ ғ. 70-ші ж. басы.
ХХ ғ. 30-шы ж. аяғы.
ХХ ғ. 60-шы ж. ортасы.
ХХ ғ. 90-шы ж. аяғы.
ХХ ғ. бірінші жартысында тарихшылар үлгілерін кең қолданып, ең алдымен тәжірибесімен рухтанған ғылымдар:
География, социология, экономика, психология.
Антропология, демография және лингвистика.
Экономика, география, антропология, лингвистика.
Философия, антропология, политология және демография.
Философия, антропология, экономикя және лингвистика.
Тарих ғылымында пәнаралық байланыстағы басымдылық антропология, демография және лингвистикаға көптеп беріле бастаған кез:
XX ғ. 60-80-ші ж.
XIX ғ. 70-80-ші ж.
XIX ғ. 60-70-ші ж.
XX ғ. 30-40-шы ж.
XX ғ. 80-90-шы ж.
1991 ж. сұхбаттында діл (ментальность) тарихын идеология, қиял, құндылықтар тарихымен «толықтыру» керек деп ұсыныс жасаған ғалым:
Жак Ле Гофф.
Филипп Арьес.
Алан Буро.
Питер Берк.
Карло Гинзбург.
Тарихшыларға, оқығанда, түсіндірудің жаңа моделін, деректерге түсініктеме берудің жаңа мүмкіндіктерін беретін әдебиеттердің ғылыми саласы:
Этнология.
Әлеуметтану.
Психология.
Экономика.
Лингвистика.
Европацентризмнен, ағартушылардың кезінен келе жатқан адамзаттың прогресс жолымен дамуы әмбебап және бір бағытты болады деген түсініктен арылуға тарихшылардың қай ғылыммен кездесуі мен диалогы себеп болды:
Этнология.
Лингвистика.
Психология.
Әлеуметтану.
Экономика.
Тарихнама эволюциясының белгілі бір кезеңінде тарихи антропологияға бетбұру тарихшылардың діл (ментальность) тарихын зерттеу арқылы іске асқан ел:
Франция.
АҚШ.
Германия.
Исталия.
Англия.
«Аннал» мектебінің бірнеше ұрпақ тарихшылары адал ұстанған, «Аннал» журналының негізін қалаушы Л. Февр мен М. Блокты рухтандырған идея:
«Тотальді», бәрін қамтитын (кешенді) тарих.
«Микро», жеке тарих.
«Жанды», өмірлік тарих.
«Рухани», мәдени тарих.
«Субъективті», адамдық тарих.
Діл (ментальность) тарихы аясын шектей бастаған тенденция байқала бастаған кез:
90-шы ж. басы.
60-шы ж. аяғы.
70-ші ж. ортасы.
80-ші ж. басы.
90-шы ж. аяғы.
Соңғы онжылдық бойында тарихшылар еңбегіне жиі сілтеме жасаған антрополог (этнолог):
Клиффорд Гирц.
Леви Строс.
Эванс Притчард.
Бронислав Малиновский.
Марсель Мосс.
Психологияда кейін қолданыстан шығып қалған, ал тарих пен антропологияда оны ұзақ әрі жарқын болашақ күтіп тұрған термин:
«Ментальность».
«Этос» .
«Архетип».
«Либидо».
«Жан».
М.М.Кромның пікірінше қазіргі жаңарған тарих «қандай» тарих бола алады:
«Этнологиялық».
«Экономикалық».
«Психологиялық».
«Субъективті».
«Әлеуметтік».
Автордың тірі кезінде кұнына сай бағаланбай келген король-әулие (чудотворец) туралы кітабы зерттеушілердің арасында кең танымалдылыққа ие болған кез:
ХХ 70-80-ші ж.
ХХ ғ. 30-40-шы ж.
ХХ ғ. 90-шы ж.
ХХ ғ. 40-50-ші ж.
ХХ ғ. 60-шы ж.
«Магистраттар мен сиқыршылар» атты ортағасырлар туралы зерттеу (автор, мәселе, елі):
А.Макферлейн.
Л.Февр.
Мыстандарды ел деңгейінде қудалау.
Мыстандықтың табиғаты.
Франция.
Эссекстегі мыстандарды қудалау үдерістерінің 500-ден астам хаттамалары негізінде мыстандарды деревня деңгейінде аулау мәселесін зерттеген ғалымды қызықтырғаны: кім айыптаушы, кім – сыйқыршылықпен айыптаудың құрбаны болғаны еді (автор, кітаптың атауы, елі):
Алан Макфарлейн.
Макс Глакман.
М.Фортес.
«Менталдық тарихы».
Германия.
Мыстандарды қудалау үдерістері туыстар немесе (көпшілік жағдайда) көршілердің арасындағы қақтығыстардардан туындап жатты; «мыстандардың» ішінде қартамыс әйелдер саны көп болды, ал олардың қастығынан жәбір көрді-мыс дегендері, әдетте, олардан жас болды: яғни бұл жерде ұрпақ аралық қақтығыс та болды - деп қорытынды жасаған ғалым, зерттеуі және оның елі:
Алан Макфарлейн.
Макс Глакман.
М.Фортес.
АҚШ.
60-70-ші ж. менталдық тарихы пәнін психилиогиялық тұрғыдан түсіндіру ықпал еткен үш француз тарихшылары:
Ж. Делюмо.
Легран д’Осси.
А.Н.Веселовский.
А. Варбург.
Р. Мандру.
Фрайбургтегі тарихшылар конгресінде әлеуметтік тарихты тарихи антропологияға қарай ұластырудың бағдарламасын ұсынған (ғалым, елі, жылы):
1967 ж.
1969 ж.
Ханс Медик.
ГДР.
АҚШ.
«Тарихи антропологияның» пәні тұлға мен оның уақытын өзінде біріктіретін антропологиялық құрылымдар, нақты кеңістік пен нақты кезеңдегі динамикадағы тұлға мен қоғамның өзара қатынасы – деген: (ғалым, жылы, елі):
Томас Ниппердей.
Август Ничке.
Ханс Медик.
1961.
ГДР.
Saeculum деген жалпы тарих журналының төңірегіне топтасқан Германиядағы тарихи антропология өкілдері ХХ ғ. 70-80-ші жж. оның беттерінде өздерінің мақалалары мен шолуларын жариялап отырды. Олардың зерттеулерінің орталық тақырыбы – мінез-құлықтың элементарлы қалыптары болды:
В.Лепениес.
Э.Хобсбоум.
А. Макфарлейн.
М. Глакман.
А.Бернье.
Немістердің алғашқы тарихи антропология институты құрылған (жыл, қала, негізін қалаушы):
1975 ж.
Франкфурт на Майне.
Бонн.
О. Келлер.
Т. Браге.
Фрайбургтегі тарихи антропология институты (құрылған жылы, негізін қалаушы, басты мақсты):
1975 ж.
«Тотальді тарихты» жасау.
Экономиканы тану.
О. Келлер.
Т. Браге.
Қазіргі заманғы тарихи антропологияның және онымен туыстас бағыт – микротарихтың қалыптасуына өткенді зерттеудің жаңа тұрғысы ретінде еңбектері (хрестоматиялық) үлгі болған ғалымдар:
Н.З.Дэвис.
М. Фортес.
Эдвард Томпсон.
Люсьен Февр.
Иохан Хейзинг.
Англияның Эссекс графтығындағы XVI – XVII ғғ. мыстандықты (ведовство) аймақтық тұрғыдан зерттеген ғалым:
Алан Макфарлейн.
Макс Глакман.
Кейт Томас.
М. Фортес.
Э. Хобсбоум.
XVI – XVII ғғ. британдықтардың халықтық сенімдері: магия, сәуегейлік, рух пен фея, астрологияға және т.б. сенім іргелі монографиясының зерттеу тақырыбына арқау болған ғалым:
Кейт Томас.
Э. Хобсбоум.
|
|