БөЖ тақырыбы: «Ыбырай Алтынсариннің білім философиясы»



бет1/4
Дата18.09.2023
өлшемі2,78 Mb.
#181385
  1   2   3   4
Байланысты:
философия бөж
2 kurs kaz vm vs , 1-5&, Бежевый Коричневый Элегантный Простой Корпоративный Засечки Презентация (1), Положение EPF-IX (2024), 105045

БӨЖ тақырыбы: « Ыбырай Алтынсариннің білім философиясы»

Дайындағандар: Лесбек Аружан

Малибекова Назерке

Байдаулет Абақ

Топ: ТФП21-006

1. Кіріспе

  • 1. Кіріспе
  • 2. Ыбырай алтынсариннің білім және тәрбие философиясы
  • 3. Ыбырай Алтынсарин заманы және оның ағартушылық қызметі
  • 4. Таным мен тәрбие – дала ұстазы дүниетанымының өзегі
  • 5. Этноәлеуметтік және діни таным мәселелері
  • 6. Қорытынды
  • 7. Әдебиеттер тізімі

Ыбырай Алтынсарин ең алдымен және негізінен ағартушы, көптеген педагогикалық, жаңашыл еңбектер жариялаған, қазақ даласына оқу-ағарту ісінің таралуы мен дамуына практикалық тұрғыдан көп еңбек сіңірген ұстаз ретінде белгілі. Бірақ Ы.Алтынсариннің ағартушылық идеялары мен педагогикалық тәжірибесінің бастапқы ортақ негізі оның әлеуметтік-философиялық көзқарастар жүйесі болды.

  • Ыбырай Алтынсарин ең алдымен және негізінен ағартушы, көптеген педагогикалық, жаңашыл еңбектер жариялаған, қазақ даласына оқу-ағарту ісінің таралуы мен дамуына практикалық тұрғыдан көп еңбек сіңірген ұстаз ретінде белгілі. Бірақ Ы.Алтынсариннің ағартушылық идеялары мен педагогикалық тәжірибесінің бастапқы ортақ негізі оның әлеуметтік-философиялық көзқарастар жүйесі болды.

Ы.Алтынсаринді кәсіпқой философ деп пайымдау дұрыс болмас еді.Алтынсарин шығармаларында күрделі философиялық тұжырымдар, сіңісіп кетуі қиын метафоралар кездеспейді, өйткені ол шығармашылық пен практикалық іс-әрекетте қарапайым адамға түсінікті болуға ұмтылды. Оның үстіне оның философиялық көзқарастарын дәйекті материалистік (мұндай көзқарас, атап айтқанда, Қазақстандағы кеңес өкіметі тұсында айтылған) немесе бір мағыналы идеалистік деп жариялау артықтау болар еді. Қазіргі таңда Ы.Алтынсарин шығармашылығын зерттеушілердің көпшілігі философиялық көзқарастар бойынша ол әрекет болған деген пікірге бейім. Ал бұл дүниенің объективтік болмысын мойындай отырып, сонымен бірге қоршаған шындықтың жаратушысы ретінде Құдайдың бар екендігін мойындағанын білдіреді. . Ы.Алтынсарин өзінің «Білімді адам» әңгімесінде ешбір ерекше шегініссіз тікелей былай дейді: «Далаға шықсаң – аспан мен жерді, күн мен айды, тауларды, тастарды, желді, жаңбырды, аспандағы жұлдыздарды көресің. Осының бәрін адам жасай ала ма? Ал егер солай болса, мұның барлығын біз білмейтін қандай да бір табиғаттан тыс күш жаратты деп ойлау керек.

  • Ы.Алтынсаринді кәсіпқой философ деп пайымдау дұрыс болмас еді.Алтынсарин шығармаларында күрделі философиялық тұжырымдар, сіңісіп кетуі қиын метафоралар кездеспейді, өйткені ол шығармашылық пен практикалық іс-әрекетте қарапайым адамға түсінікті болуға ұмтылды. Оның үстіне оның философиялық көзқарастарын дәйекті материалистік (мұндай көзқарас, атап айтқанда, Қазақстандағы кеңес өкіметі тұсында айтылған) немесе бір мағыналы идеалистік деп жариялау артықтау болар еді. Қазіргі таңда Ы.Алтынсарин шығармашылығын зерттеушілердің көпшілігі философиялық көзқарастар бойынша ол әрекет болған деген пікірге бейім. Ал бұл дүниенің объективтік болмысын мойындай отырып, сонымен бірге қоршаған шындықтың жаратушысы ретінде Құдайдың бар екендігін мойындағанын білдіреді. . Ы.Алтынсарин өзінің «Білімді адам» әңгімесінде ешбір ерекше шегініссіз тікелей былай дейді: «Далаға шықсаң – аспан мен жерді, күн мен айды, тауларды, тастарды, желді, жаңбырды, аспандағы жұлдыздарды көресің. Осының бәрін адам жасай ала ма? Ал егер солай болса, мұның барлығын біз білмейтін қандай да бір табиғаттан тыс күш жаратты деп ойлау керек.


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет