Медиа - коммуникация құралдарын, ақпаратты беру тәсілдерін, сондай-ақ олар түзетін ортаны (медиакеңістікті) қамтитын кең түсінік.
Мазмұны
1Анықтамасы
2Проблематикасы
3Тарихы
4Сын
Анықтамасы[өңдеу]
Медиа-коммуникация теориясының Торонталық мектебінің негізгі термині. Бұл латын medium-ден құралған көпше түрі, "орташа" немесе "делдал"деп аударылады. Күш немесе кез келген басқа әсер берілетін субстанцияны білдіреді, негізінен спиритулизм және бірқатар рухани-эзотериялық практикалар контекстінде пайдаланылады.
Қазіргі заманғы контексте медиа-белгілі бір түрдегі ақпараттық хабарламаны нақты тұтынушыға беру үшін қызмет ететін технологиялық құралдар мен коммуникация тәсілдерінің барлық жиынтығын қамтитын кең түсінік: мәтін, музыка, сурет. Әдетте медиатекст, массмедиа, медиакеңістіктік, медиакеңістіктік, медиакеңістіктік, медиадеректер, медиасабайланыс, медиасөзге тәуелділік, жаңа медиа, альтернативті медиа, Әлеуметтік медиа және т.б. сияқты күрделі сөздердің бір бөлігі бола отырып, медиа терминін дербес пайдаланбайды. Олар, өз кезегінде, коммуникациялардың әсер ету салалары мен ерекшеліктерін туындатады.
Медианы бұқаралық ақпарат құралдарымен, телекоммуникациялармен және басқа да аралас ұғымдармен шатастырудың қажеті жоқ. Екі басты айырмашылық: 1. Медиа ұғымы осындай терминдердің әрқайсысынан немесе олардың жиынтығынан әлдеқайда кең. Медиа әдеттегі түсінікте байланыс құралдарына мүлдем қатысы жоқ заттарды қамтиды. Киім, сәулет немесе дөңгелек медиа саналуы мүмкін[1]. 2. Медианың олар беретін хабарламаға әсері хабардың өзіне қарағанда маңызды және кем емес. БАҚ берілетін хабарламаның мәніне әсер етпейтін коммуникация құралы немесе арнасы ретінде ғана қарайды. Бұл идея Маклюэннің "medium is the message" сөзінен анық көрініс алды, оны "коммуникация құралы және хабар бар"деп аударуға болады.
Проблематикасы[өңдеу]
Қоршаған ортаны зерделеуге деген көзқарас, ол тұрақты қозғалыстағы қоршаған әлемнің матрицасын айналып кетуі үшін жеткілікті икемді және бейімделген болуы тиіс. Мен өзімді ғылымның кішкентай клочкасына іліккен тар маман емес, әмбебап ғалым деп санаймын,оны өзінің зияткерлік жері деп жариялады және айналасында ештеңе көрмейді. Менің жұмысым, шын мәнінде — терең талдау — психиатриядан металлургия мен құрылымдық талдауға дейінгі көптеген заманауи пәндер үшін әдеттегі тәжірибе. Бұқаралық коммуникация құралдарын тиімді зерделеу тек мазмұнмен ғана емес, сондай-ақ осы құралдар қолданылатын құралдармен де, мәдени мәнмәтінмен де айналысады. Қандай да бір феноменнің әрекет ету принциптері мен негізгі күштік сызықтарын анықтау үшін оны сырттан бақылау қажет. Менің зерттеулерімде радикалды немесе сенсациялық ештеңе жоқ,Мен үшін бірдеңеге дейін ешкімге бұл жұмыс істеуге тура келді. Батыс өркениетінің соңғы 3500 жылда бұқаралық ақпарат құралдарының әсері — сөз, хат, баспа, фотосурет, радиохабар немесе теледидар болсын, — Социум зерттеушілері жүйелі түрде бағаламаған. Тіпті, біздің электронды төңкеріс заманында ғалымдар осы түйеқұс емес көзқарасты қайта қарауға ниет білдірмейді.
Тарихы[өңдеу]
Медиа тұжырымдамасының негізін қалаушылардың қатарында Гарольд Иннис пен Маршалл Маклюэн-Торонт университетінің қызметкерлері бар. Маклюэн медианың психологиялық және физиологиялық әсерлерін зерттеуге көңіл бөлді,ал Иннис әлеуметтік-экономикалық, мәдени және материалдық салдармен айналысты.
Медиа және олар жасайтын кеңістік, кем дегенде, 1960-шы жылдардан бастап зерттеледі (Маршалл Маклюэннің және басқа да экология өкілдерінің байланыс құралдарын атап өту). Осыған байланысты, әдетте электронды-ақпараттық кеңістік туралы сөз болып отыр.
Бұл феноменнің тағы бір көрнекті зерттеушісі-Нейл Постман. Өз жұмысында "өлімге дейін көңіл көтереміз" автор медиа трансляцияланатын ақпаратқа көрсететін "ойын-сауық" әсерін қарастырады. Автор медиа ақпараттың сапасын артқы жоспарға жылжыта отырып, бос уақыт пен ойын-сауық қажеттілігін қанағаттандыруды бірінші орынға қояды деген тұжырым жасайды. Кітапқа сәйкес, медиадағы адамның немесе заттың бейнесі шынайылықтың өзінен кем емес. Оның айтуынша, осы кезеңде технологиялардың дамуына байланысты сайлаушылар тіпті оның нақты қызметіне емес, саясат түріне көбірек көңіл бөледі.[4]
"Медиакеңістіктік" жүйелік-әрекеттік тәсіл шеңберінде жүйенің тепе — теңдігі мен ішкі гомеостазисін қамтамасыз етуде, сондай-ақ оны жеңуде өз рөлін орындай отырып, екі ортадағы-мәдени және әлеуметтік өнім ретінде түсініледі.
Сын[өңдеу]
Медиа терминін орыс тілді халықтың кейбір бөлігі теріс қабылдауы мүмкін. Бұл жағдайда, көбінесе оны артық англицизмдерге жатқызады және оны пайдалану тек мәтінді қабылдауға кедергі келтіреді. Бұл ұстанымның жақтаушылары "бұқаралық коммуникация құралдары"терминін қолдануды талап етеді. Олардың пікірінше, "бұқаралық коммуникация құралдары" ұғымы "медиа" бірдей, сондықтан орыс тілінде қатысып отырған ұғымды алудың қажеті жоқ. Сондай — ақ, олар осы пән бойынша жинақталған білім мен зерттеулерді қорғауды жақтайды және жаңа терминді пайдалану-барлық жиналған тәжірибені жоққа шығаруға тырысу ғана деп санайды.[6]
Нейл М. Маклюэннің жоғары мәртебесі мен беделі оның идеяларын сынауға кедергі келтіретінін және бұл идеяларды қоғамды қалай қабылдайтынына елеулі әсер ететінін атап өтті. Осы себепті автордың жұмысына деген қатынасы дұрыс емес және бұрмалауға ұшырауы мүмкін. Кейбір дәрежеде М. Маклюэн медиа-құрал өзінің Жолдауда көрініс табатынының дәлелі болды, өйткені Маклюэннің тұлғасын оның идеяларынан ажырату қиын. С. Нейл өзінің өзі М. Маклюэн теорияларының көпшілігін сынап, олардың ғылыми негізділігі мен дәлелденуіне күмән келтірді. Оның пікірінше," Laws of Media " М. ең үздік кітабы болды. Маклюэн, себебі онда дәлелдеу базасы бар.[7]
ДЕРЕККӨЗДЕР[1][2] ↑ Бузин В. Н. Социальное управление российским медиапространством. Системно-деятельностный подход 2012
↑ Аннотация к Понимание Медиа (недоступная ссылка). Дата обращения 27 ноября 2017. Архивировано 25 июня 2016 года.