Орындаған: Бримжан Рамазан дзк-201



Дата11.03.2022
өлшемі16,91 Kb.
#135005
Байланысты:
ОСӨЖ №4 композиция 2 Р


Қ. Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік мемлекеттік университеті.

ОСӨЖ №4
Статика және динамика, кеңістік және көлемді салмақтылық. Форманың гармониялық құралдары.

Орындаған: Бримжан Рамазан ДЗк-201

Ақтөбе 2021


Бейнелеу өнері «композиция» ұғымына негізделген. Бұл шығарманың мәні мен тұтастығын қамтамасыз етеді.Көркемдік мәселені шеше отырып, суретші мәнерлеу құралдарын таңдап, идеяның жүзеге асу формасын ойластырып, композиция құрастырады. Идеяны ұсыну үшін суретшіге әр түрлі құралдар қажет, олардың бірі композициядағы динамика мен статика. Статикалық және динамикалық құрамның ерекшеліктері туралы айтайық.

Композиция туралы түсінік


Өнерде композиция – көркем форманың жетекші сипаттамасы. Ол шығарманың барлық элементтері мен бөліктерінің бірлігі мен өзара байланысын қамтамасыз етеді. «Композиция» тұжырымдамасына зерттеушілер экспрессивтік құралдарды шебер үйлестіру, материалдағы автордың ниетін жүзеге асыру, тақырыпты кеңістікте және уақытта дамыту сияқты мағыналарды қояды. Дәл осы оның көмегімен автор негізгі және екінші ретті ұсынады, семантикалық және визуалды орталықтарды құрайды. Ол өнердің кез-келген түрінде болады, бірақ композициядағы динамика мен статика бейнелеу өнерінде айтарлықтай сезіледі және маңызды. Композиция – бұл барлық мәнерлі құралдарды ұйымдастыратын және суретшіге форманың ең жоғары мәнерлілігіне қол жеткізуге мүмкіндік беретін құрал түрі. Композиция форма мен мазмұнды біріктіреді, оларды автордың эстетикалық идеясы мен көркемдік ниеті біріктіреді.

Композиция принциптері


Композицияның негізгі біріктіруші қағидасы суретшінің ерекше идеясы болғанына қарамастан, композициялық форма құрылысында біркелкі заңдылықтар кездеседі. Композицияның негізгі қағидалары немесе заңдылықтары көркемдік практикада дамыды, олар жасанды түрде ойлап табылған жоқ, бірақ көптеген суретшілердің ғасырлық шығармашылық процесі барысында дүниеге келді. Тұтастық – композицияның бірінші және маңызды заңы. Оның ойынша, жұмыста концепцияны бұзбай ешнәрсе алуға немесе қосуға болмайтын мұқият калибрленген форма болуы керек.

Идеяның формадан басымдығы – композицияның тағы бір заңы. Барлық құралдар әрдайым суретшінің идеясына бағынады, алдымен тұжырымдама туындайды, содан кейін ғана заттық нақыш түсінде, текстурасында, дыбысында және т.б. пайда болады. Кез-келген композиция қарама-қайшылықтар негізінде құрылады және бұл тағы бір заңдылық. Түстердің, өлшемдердің, текстуралардың қарама-қарсылығы көрермен назарын форманың кейбір элементтеріне аударуға, композициялық орталықты бөліп көрсетуге және идеяға ерекше мәнерлілік беруге мүмкіндік береді. Композицияны құрудың тағы бір өзгермейтін заңы – жаңалық. Әрбір өнер туындысы – құбылысқа немесе жағдайға ерекше авторлық көзқарас. Мүмкін мәңгілік және таныс идеяны бейнелеудің жаңа перспективасы мен жаңа құралдарын табуда жасампаздықтың басты құндылығы жатыр.

Композиция құралдары
Әрбір өнер түрі өзіндік экспрессивті композициялық құралдар спектрін дамытты. Бейнелеу өнерінде бұларға сызықтар, штрихтар, түс, хиароскуро, пропорциялар және алтын арақатынас, форма жатады. Сонымен қатар көптеген өнер түрлеріне тән жалпы құралдар бар. Оларға ырғақты, симметриялы және асимметриялы, композициялық орталықты бөлектейді. Композициядағы динамика мен статика – эстетикалық ойды білдірудің әмбебап құралы. Олар кеңістіктегі және уақыттағы композицияның болуымен тығыз байланысты. Әр түрлі ақпарат құралдарының ерекше арақатынасы суретшілерге жеке және түпнұсқа туындыларды жасауға мүмкіндік береді. Автордың стилі осы экспрессивті арсеналдың орналасуында көрінеді.

Статикалық композиция


Тұрақтылық пен статикалықтың адамдарда ерекше бірлестіктері бар. Бүкіл әлем қозғалуға бейім, сондықтан тұрақты, өзгермейтін, қозғалмайтын нәрсе қандай да бір құндылық ретінде қабылданады. Зерттеушілер композиция заңдылықтарын зерттей отырып, статиканың өнердің барлық түрлерінде болатындығын анықтады. Ежелден бері суретшілер заттың немесе заттың сұлулығын бейнелеуде ерекше өнерді және қиын тапсырманы көрді. Статикалық композициялар бейбітшілік, келісім, тепе-теңдік эмоциясы ретінде қабылданады. Бұл тепе-теңдікті табу – суретші үшін нағыз қиындық. Бұл мәселені шешу үшін суретші түрлі құралдарды қолданады.

Статикалық композиторлық құралдар


Жай фигуралар негізгі өрнек құралы болып табылатын статикада да, композициядағы динамикада да формалардың басқа жиынтығы қолданылады. Тіктөртбұрыштар мен квадраттар сияқты геометриялық фигуралар статиканы жақсы көрсете алады. Статикалық композициялар жарқын контрасттардың болмауымен сипатталады, түстер мен текстуралар бір-біріне жақын жағылады. Композициялардағы заттар мөлшері жағынан көп ерекшеленбейді. Мұндай композициялар нюанстарға, реңктер ойынына негізделген.

Динамикалық құрамы


Біз анықтаманы ұсынатын композициядағы динамика мен статика дәстүрлі өрнек құралдары: сызықтар, түстер, өлшемдер көмегімен шешіледі. Өнердегі динамика – бұл өмірдің өткіншілігін бейнелеуге деген ұмтылыс. Статика сияқты, қозғалысты жеткізу – бұл күрделі көркемдік мәселе. Оның сипаттамалары әртүрлі болғандықтан, статикадан айырмашылығы, бұл мәселе көптеген шешімдерге ие. Динамика әртүрлі эмоцияларды тудырады, бұл ойлау мен эмпатия қозғалысымен байланысты.

Динамиканы құралдары


Қозғалыс сезімін беру үшін экспрессивті құралдардың кең ауқымы қолданылады. Бұл тік және толқынды сызықтар, заттардың кеңістікте таралуы, контраст. Бірақ негізгі құрал – бұл ырғақ, яғни объектілердің белгілі бір интервалмен кезектесуі. Композициядағы қозғалыс, статика, ырғақ әрқашан өзара байланысты. Әр жұмыста сіз осы принциптердің әрқайсысының элементтерін таба аласыз. Бірақ динамика үшін ырғақ негізгі принцип болып табылады.

Композициядағы статика мен динамиканың мысалдары


Өнердің кез-келген түрі статикалық және динамикалық композициялардың мысалдарын ұсына алады. Бірақ бейнелеу өнерінде оларды байқау әлдеқайда жеңіл, өйткені бұл принциптер визуалды форма үшін негіз болып табылады. Біз мысал келтіргіміз келетін композициядағы статика мен динамиканы әрдайым суретшілер қолданған. Статикалық композициялардың мысалдары – бастапқыда қозғалысты тоқтату сәті ретінде салынған натюрморттар. Көптеген классикалық портреттер де тұрақты, мысалы, Тропининнің, Боровиковскийдің. Статиканың бейнесі – К.Малевичтің «Қара алаң» картинасы. Көптеген жанрлық, пейзаждық және шайқас туындылары динамикалық композициялар болып табылады. Мысалы, В.Перовтың «Үштігі», В.Суриковтың «Боярыня Морозов», А.Матиссенің «Биі».

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет