Стоицизм және гедонизм



бет1/2
Дата07.02.2022
өлшемі117,97 Kb.
#91058
  1   2
Байланысты:
БОӨЖ 8


ҚАЗАҚСТАН БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
АЛМАТЫ ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ



БОӨЖ №8

Тақырыбы:"Стоицизм және гедонизм"

Орындаған: Бейсенбаева Айғаным
Тобы: ТмЖ 19-14
Тексерген: Бижанова Меруерт
Алматы, 2020ж
Жоспар:
І. Кіріспе
II. Негізгі бөлім
2. Стоицизм туралы мәлімет
3. Гедонизм
ІІІ. Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
1.Стоицизм туралы мәлімет

Б. з. б. IV ғ. соңында Грецияда 16 стоицизм қалыптасады, ол эллиникалық, сондай-ақ кейінірек римдік кезеңде ең көп таралған философиялық ағымдардың бірі болады. Оның негізін қалаушы Китиядан Зенон болды (336-264 б. д.). Афинада ол кейінгі философиямен (академиялық, сондай-ақ киника және мегарский мектептерінің философиясымен) танысып, б.з. д. шамамен 300 Ж. өз мектебін негіздейді.


Диоген Лаэртский Зенон, шамасы, бірінші «адам табиғаты туралы» трактатында жариялады, бұл негізгі мақсат — «табиғатқа сәйкес өмір сүру, және бұл қайырымдылыққа сәйкес өмір сүру» 17. Осы арқылы ол этикаға және оны әзірлеуге негізгі бағдар берді. Ұсынылған идеалды ол өз өмірінде жүзеге асырды. Зеноннан философияның үш бөлігін (логиканы, физиканы және этиканы) бір тұтас жүйеге біріктіруді күшейтеді. Стоиктер философияны адам ағзасымен жиі салыстырды. Олар логиканы скелет, этиканы — бұлшықет, ал физиканы — жан деп санайды.


Зенонның шәкірті мен ізбасары Асса Клеанф (б. з. д. 331-232) 18 болды.


Жүздік ойлаудың белгілі бір түрін тұздан (б. з. д. 280-207) Хрисипп береді. Ол жүздік философияны кең жүйеге айналдырады.


Стоиктер философияны «даналықтағы жаттығу»деп сипаттады. Философия құралы, оның негізгі бөлігі логиканы санады. Ол ұғымдармен жұмыс істеуге, ой-пікірлерді және ой-пікірлерді құруға үйретеді. Онсыз ол жүздік философияның орталық бөлігі болып табылатын физиканы да, этиканы да түсінуге болмайды. Табиғат философиясы, бірақ олар асыра бағаланбайды. Бұл олардың басты этикалық талаптарынан «табиғатпен келісімде өмір сүру», яғни табиғатпен және бейбітшілік тәртібімен — логоспен туындайды. Алайда, негізінен, олар бұл салаға жаңа ештеңе енгізбеген. Г.-В. Ф. Гегель дәл сипаттайды стоическую физикасына:»…ең алдымен, онда өзіндік аз, өйткені ол ескі физиктерден жиналған тұтас және ең көп Гераклиттен тұрады » 20.


Онтологияда (олар «табиғат философиясына» орналастырған) стоиктер екі негізгі қағидатты мойындайды: материалдық қағидат (материал), ол негіз болып саналады және рухани қағидат — логос (Құдай), ол бүкіл материя арқылы еніп, нақты бірен-саран заттарды құрайды. Бұл Аристотель философиясында кездесетін дуализм. Алайда, егер Аристотель материя мен форманың бірлігі болып табылатын бірлі — жарым «бірінші мәнді» көрсе және форманы материяның белсенді басы ретінде жоғарылатса, онда стоиктер, керісінше, материалдық принципті мәні деп санаған (дегенмен, ол материяны пассивті деп таныды, ал логос (Құдай) — белсенді қағидат).


Жүздік философиядағы Құдай ұғымын пантеистік деп сипаттауға болады. Логос, олардың көзқарастарына сәйкес, бүкіл табиғатты сіңіреді, бүкіл әлемде көрініс табады. Ол қажет заң, отырықшы. Құдайдың түсінігі детерминистік болмыстың барлық концепцияларын, фатализмге дейін, мінез-құлқын және олардың этикасын көрсетеді.


Стоиканың таным теориясы саласында сенсуализмнің антикалық түрін басымдықпен ұсынады. Танымның негізі, олардың көзқарастарына сәйкес, нақты, бірлі-жарым заттардан туындайтын сезімдік қабылдау болып табылады. Жалпы жалғыз ғана бар. Бұл жерде Аристотельдің жалпы және бірлі-жарым өзара қарым-қатынасы туралы ілімінің әсері байқалады. Алайда, стоиктер санаттың Аристотель жүйесін едәуір жеңілдетеді. Олар оны тек төрт негізгі санаттармен шектеді: субстанция (мәні), саны, белгілі бір сапа мен қарым-қатынас, белгілі бір сапаға сәйкес. Осы санаттардың көмегімен шындық пайда болады.


Стоиктер ақиқат мәселесіне көп көңіл бөледі. Таным теориясы мәселелеріндегі сенсуалистік ұстанымды олар алыпсатарлық сипатқа ие сәттермен толықтырады. Таным ақиқатының орталық түсінігі мен белгілі бір өлшемі, олардың пікірінше, қабылдау субъектісінің белсенді қатысуымен қабылданатын заттың әсерінен пайда болатын (каталептикалық) көрініс туралы ілім (каталептика фантазиясы) болып табылады. Каталактикалық көрініс қабылданатын затты тікелей анық «басып алады». Тек бұл айқын және айқын қабылдау ақылға (синкатотезис) келісім туғызады және қажеттілік түсінікке (каталепсис) айналады. Қалай түсіну ұғымдық ойлаудың негізі болып табылады.


Жүздік философияға сәйкес, таным орталығы және тасымалдаушы Жан болып табылады. Ол дене, материалдық нәрсе ретінде түсініледі. Кейде ол пневма (ауа мен оттың қосылуы) ретінде белгіленеді. Оның орталық бөлігі, онда ойлау қабілеті оқшауланады және қазіргі терминдерде психикалық қызмет ретінде анықтауға болатын барлық нәрсе Ақылға қонымды (гегемоник) деп аталады. Ақыл адамды бүкіл әлеммен байланыстырады. Жеке ақыл-бұл әлемдік ақылдың бір бөлігі.






Достарыңызбен бөлісу:
  1   2




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет