«Євреї, безперечно, раса, але не людська». Адольф Гітлер. Саме такий епіграф одержав цей комікс



Дата28.11.2022
өлшемі16,71 Kb.
#160136
Байланысты:
Маус


«Маус» – це великий комікс про Голокост. Комікс про що? Про спроби вижити, про те, що не можна вдаватися до відчаю навіть у найтемніші часи. Про те, що спогади про болючі роки залишаються з тобою, вони не відпускають, про нерозуміння і неприйняття наступних поколінь. Арт Шпігельман розповідає історію свого батька Владека, який пережив Аушвіц. Про їхнє спільному з дружиною виживання в той нещадний час. . Маючи все, про що багато хто лише мріє – прибуткова справа, любляча дружина, маленький син, приємна зовнішність, зрештою – все це (крім дружини) було змито нацистською хвилею, що хлинула з Третього Рейху на Польщу, що роздиралася з двох сторін.

«Євреї, безперечно, — раса, але не людська». Адольф Гітлер. Саме такий епіграф одержав цей комікс.


У міру читання читач спостерігає відразу і минуле, і сьогодення, тому можна розділити твір на 3 частини: «До війни», «Війна і полон» та «Наслідки полону».

«До війни» має важливу роль у структурі твору. Ця частина готує читача до наступних подій. Тут нам показують, хто такий Владек, як він познайомився зі своєю майбутньою дружиною чи як народився їхній перший син. Прибери цю частину з розповіді і ми просто побачимо, як невідомий нам персонаж розповідає про те, як він у молодості вирушив на війну та потрапив у полон. Читач може і співпереживав би йому, але не на тому ж рівні, на якому суперничаєш, знаючи, що це за людина і що з нею було до цих страшних подій.


«Війна і полон» —ця частина роману насичена лякаючими подробицями подій в Аушвіці та Біркенау. Тут показують, як швидко була захоплена Польща і як ставилися німецькі солдати з єврейськими полоненими. Весь той жах, який довелося пережити людям.

«Наслідки полону». Читач переноситься в 1970-і до передмістя Нью-Йорка, в сім'ю, де батько глибоко травмований пережитим, а син відчуває провину за те, що його життя благополучне і безпечне. Нарешті, інші лінії порушують питання особистих трагедій у сім'ї (мати Арта наклала на себе руки), тему відповідальності суспільства та необхідності зберегти пам'ять про події Другої світової війни. Таким чином, виходить, що навіть після кінця свого існування нацистська Німеччина змогла зганьбити не тільки розум тих, хто вижив, але і тих, хто не бачив того, що сталося.

Стиль
Головне, що бачить читач, коли тільки-но починає читати книгу — це вигляд усіх персонажів роману. Кожна раса в цій книзі зображена у вигляді відповідного виду тварини: євреї - миші, нацисти - коти, поляки - свині, американці - собаки, французи - жаби та інші...
За словами автора, це зроблено для того, щоб підкреслити абсурдність сприйняття народів за різними шаблонами та кліше

Цінність «Мауса» полягає не лише в сюжеті, психологізмі, літературних складових. Не менш важливим виявляється візуальне оформлення роману. Шпігельман пропонує чорно-білі, навмисно спрощені ілюстрації, які точно передають факти і при цьому не перевантажують читача емоціями. Автор розповідає історію своєї сім'ї трохи відсторонено, не доходячи до пафосного драматизму, делікатно і навіть трохи сухо – так, як і треба говорити про справжню трагедію.



«Маус:Сповідь уцілілого» — це дуже барвиста, незважаючи на те, що вона намальована в чорно-білих кольорах, дуже особиста, завдяки чому природна, правдива і просто страшна історія. Це комікс не просто про Голокост. Швидше він про людей, які пережили цей жах та який вплив ці події мають на все життя жертв.



Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет