1. «Үңгір аллегориясы: қазіргі оқылу» тақырыбына сараптау жұмысын эссе



Pdf көрінісі
Дата20.05.2024
өлшемі73,06 Kb.
#202609
түріРеферат
Байланысты:
Философия



1. «Үңгір аллегориясы: қазіргі оқылу» тақырыбына сараптау жұмысын (эссе, 
реферат, баяндама және т.б.) дайындау. 
Философия тарихындағы ең атақты метафоралардың бірі болып табылатын 
үңгір аллегориясы Платонның ежелгі грек тіліндегі «Республика» 
диалогында ұсынылған. Бұл диалогта Платон үңгірдің ішінде адамдар артына 
байланған, айнала алмайтын және тек алдындағы қабырғалардағы 
көлеңкелерді ғана көре алатын адамдар болатын жағдайды сипаттайды. Бұл 
аллегория қарапайым адамдардың бұрмаланған қабылдауының шектеулерін, 
сондай-ақ шынайы білімге саяхат жасау мүмкіндігін білдіреді. 
Үңгір аллегориясын заманауи оқу жаңа перспективалар мен түсіндірулерді 
ашады. Бүгінгі жағдайда біз ақпараттың шамадан тыс жүктелуімен және 
біздің көзқарастарымыз бен пікірлерімізді қалыптастыруға үнемі ықпал 
ететін көптеген ақпарат көздерімен жиі бетпе-бет келеміз. Дегенмен, бұл 
көзқарастар мен пікірлер үңгір қабырғаларындағы көлеңкелер сияқты толық 
емес және бұрмаланған болуы мүмкін. 
Әлеуметтік желі, жаңалықтар, жарнама, саяси пікірталас – осының барлығы 
дүниенің толық және объективті бейнесінің елесін тудыруы мүмкін. Бірақ 
шын мәнінде бұл ақпарат көздері біржақты, бұрмаланған немесе тіпті жалған 
болуы мүмкін. Біз үңгірде қаламыз және тек ақиқаттың енетін нұры ғана 
өзімізді босатуға көмектеседі. 
Сондықтан үңгір аллегориясының заманауи интерпретациясы сыни тұрғыдан 
ойлаудың және тәуелсіз ақпарат іздеудің маңыздылығын атап көрсетеді. Бізге 
ұсынылған нәрсені жай ғана қабылдаудың орнына, біз өз көзқарастарымыз 
бен сенімдерімізге күмән келтіріп, тексеруіміз керек. Бұл күш пен уақытты 
қажет етуі мүмкін, бірақ бұл бұрмаланған қабылдаудан құтылу және шынайы 
білімге қол жеткізу жолы. 
Сонымен қатар, үңгір аллегориясының заманауи оқулары да оны 
технологиялық дамумен және виртуалды шындықпен байланыстырады. 
Біздің заманауи цифрлық дәуірде біз виртуалды әлемдерге көбірек еніп, 
бұрмаланған шындықпен шектелетін өз «үңгірлерімізді» жасаймыз. Бұл 
технология арқылы көрген және қабылдайтын нәрселерге қаншалықты 
сенуге болатындығы туралы сұрақтарды тудырады. 
Осылайша, үңгір туралы аллегорияның заманауи оқуы бізді 
қабылдауымыздың шектеулілігін және шындыққа ұмтылу қажеттілігін тануға 
шақырады. Ол ақпаратқа сыни тұрғыдан ойлаудың маңыздылығын еске 


салады, сонымен қатар білім алу мен өзін-өзі дамытуға мүмкіндік береді. 
Үңгірдің шектеулерін сезіну арқылы ғана біз шынайы білімнің еркіндігіне 
қол жеткізе аламыз және ойлайтын және ақылды тіршілік иелері ретінде дами 
аламыз. Сондай-ақ, үңгір аллегориясының заманауи оқуы білім мен оқу 
орындарының маңыздылығын еске салады. Жақсы білім бізге білім мен 
дағдыларды беріп қана қоймайды, сонымен қатар сыни ойлауды, ақпаратты 
талдау қабілетін және үстірт бұрмалаулардан ары қарай көру қабілетін 
дамытуға көмектеседі. Білім шектеулі қабылдау үңгірінен құтылудың кілті 
болуы мүмкін. 
Ақырында, үңгір аллегориясын заманауи оқу бізге эмпатия мен түсінудің 
маңыздылығын еске салады. Біз өзімізді «үңгірден» және бұрмаланған 
қабылдаулардан босатқанда, біз басқа адамдарды және олардың тәжірибесін 
жақсырақ көріп, түсіне бастаймыз. Біз әр адамның өз көзқарасы, көзқарасы 
мен тарихы бар екенін мойындаймыз және біз оларды құрметтеуіміз керек. 
Үңгір аллегориясының бұл қыры толеранттылық пен әртүрлі пікірлерге ашық 
болу маңыздылығын еске салады. 
Тұтастай алғанда, үңгір аллегориясының заманауи оқулары метафораның 
өзектілігін көрсетеді. Ол бізді бұрмаланған қабылдауларға сыни көзқараспен 
қарауға, шындықты белсенді түрде іздеуге және басқа адамдарды түсінуге 
ұмтылуға шақырады. Бұл аллегория шектеулерді жеңу және шындық пен 
еркіндікке ұмтылу қабілетіміздің маңызды еске салуы болып табылады. 
2. «Қоғамдық сананы модернизациялаудағы сыни ойлау» тақырыбына 
шығармашылық жоба дайындау. 
Ағылшынның ұлы философы, әдебиет бойынша Нобель сыйлығының иегері 
Бертран Рассел ой тарихында өшпес із қалдырды. Оның философиясының 
негізгі аспектілерінің бірі сыни тұрғыдан ойлау болды, ол оны тек 
академиялық еңбектерінде ғана емес, сонымен қатар кең аудиторияға 
арналған шешендік және жазу өнерінде де қолданды. Рассел өзінің 
интеллектуалдық күшін қоғамдық сананы модернизациялау және оны саналы 
және саналы ету үшін пайдаланды. 
Рассел сыни ойлаудың орталығына догматикалық ойлаудан арылуға және
дәлелдер арқылы шындықты қабылдауға ұмтылуды қойды. Ол адамдарды 
ешнәрсені жайдан-жай қабылдамай, үнемі сұрақ қойып, объективті 
шындықты іздеуге шақырды. Оның «Философия мәселелері» және «Батыс 


философиясының тарихы» сияқты еңбектері көпшілікті өмірдің маңызды 
тұстары туралы сыни тұрғыдан ойлауға итермелейтін шабыт көзіне айналды. 
Рассел сондай-ақ соғысқа, зорлық-зомбылыққа және ақылсыз идеологияларға 
белсенді түрде қарсы шықты. Ол халықтар арасындағы татулық пен 
ынтымақтастыққа шақырды, оның гуманистік мұраттары қоғамдық санаға 
айтарлықтай әсер етті. Оның әскери қақтығыстар мен агрессивті сыртқы 
қауіпсіздік саясатын сынауы қақтығыстарды бейбіт жолмен шешу және 
халықаралық ынтымақтастықтың маңыздылығы туралы пікірталастарға 
түрткі болды. 
Сонымен қатар, Рассел әлеуметтік әділеттілік пен теңдік мәселелеріне назар 
аударды. Ол әйелдер құқығын қорғап, нәсілшілдік пен кемсітушілікке қарсы 
күресті. Оның «Батыстағы қоғам» және «Қазіргі әлемдегі саяси идеялар» 
сияқты қоғам және саясат философиясына арналған еңбектері адамдарды 
билік құрылымдары мен қоғамдағы теңсіздік туралы сыни ойлауға 
шабыттандырды. 
Сонымен, Бертран Рассел өзінің сыни ойлауы мен белсенді қоғамдық қызметі 
арқылы қоғамдық сананы жаңғыртуда шешуші рөл атқарды деуге болады. 
Оның философия, саясат және әлеуметтік мәселелер жөніндегі жұмысы бүкіл 
әлемдегі адамдарды неғұрлым әділ және парасатты қоғам құру жолында 
ойлауға және әрекет етуге шабыттандырады. 


Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет