1. Мотивація діяльності. Основні питання. Епіграф. Історичні підсумки епохи



Дата15.11.2016
өлшемі25,47 Kb.
#1777
  • Бароко.
  • Портрет доби
  • 1. Мотивація діяльності.
  • 2. Основні питання.
  • 3. Епіграф.
  • 4. Історичні підсумки епохи.
  • 5. Нова картина світу.
  • 6. Походження терміну бароко.
  • 7. Своєрідні ознаки.
  • 8. Складові елементи і чинники доби бароко.
  • 9. Погляд на людину.
  • 10. Найвидатніші представники бароко.
  • 11. Барокове мистецтво.
  • 12. Українське бароко.
  • 13. Підбиття підсумків уроку.
  • Джон Донн
  • 1572-1631
  • Звелася люта велич нанівець —
  • Так церква у вогні знайшла кінець.
  • Вітрила ремонтує екіпаж,
  • Немов лахміття, звис наш такелаж,
  • Уламки скрізь. У тій шаленій грі
  • Було сигнальні збито ліхтарі...
  • Особливості барокового світосприйняття.
  • Що таке бароко?
  • Які чинники мали вплив на його формування?
  • Провідні риси літератури бароко.
  • Яку роль відіграло українське бароко?
  • Якою постає людина в барокову добу?
  • Основні питання
  • Митці бароко жили у світі, де… «розпалася гармонія», у світі оголених
  • протиріч і антиномій, що мисляться ними як норма буття і водночас як естетичний принцип, що реалізується в поетиці контрастів.
  • Д.Наливайко …
  • Загарбницькі, релігійні війни та революції
  • Реформація.
  • Контр-
  • реформація
  • Наукові відкриття
  • Крах віри в людину
  • Впорядкований і гармонійний світ
  • Людина – вроджений гуманіст (добро)
  • Незбагненний хаос
  • Людина – роздвоєна істота (добро-зло)
  • Історичні підсумки епохи Відродження
  • Винахід книгодрукування, пороху і компаса справив на людські стосунки такий вплив, якого не справляла жодна влада, жодна секта, жодна зірка.
  • Френсіс Бекон
  • Питома вага природничих і точних наук
  • Метафізич-
  • ний неспокій
  • Тріщина геоцентричної та антропоценричної картин світу
  • Нова картина світу
  • Бароко (італ. barocco – дивний, химерний; порт. perola barocca – перлина неправильної форми; фр. baroquer - розчинятися,пом'якшувати контур) – напрям у літературі та мистецтві ХVІІ - ХVІІІ ст., що зародився і зазнав найкращого розквіту в Іспанії, поширився в Європі, а також в Америці.
  • Бароко – це ???

Ідеологічна передумова

  • Ідеологічна передумова
  • Активні пропагандисти бароко
  • Барокосинтез культур…
  • Тема та ідея творів бароко.
  • Пафос.
  • Поширені мотиви поезії:
  • Жанри:
  • Складові чинники і елементи бароко
  • Поширені мотиви поезії: різноманітні природні катаклізми, соціальні потрясіння, трагічні суперечності в душі людини.
  • Ідеологічна передумова – контрреформація
  • Активні пропагандисти бароко – єзуїтський орден.
  • Бароко – синтез культур середньовіччя та античності.
  • Тема. Відображення життя в його контрастній
  • різноманітності.
  • Ідея. Прославлення монархічного або релігійного правопорядку та боротьби за національну єдність в різних країнах Європи.
  • Пафос. Похмурий, песимістичний.
  • Жанри: пасторальна поезія та драма, пасторальний
  • роман, філософська лірика, сатирична бурлескна поезія,
  • комічний роман, трагікомедія, філософська драма
  • Своєрідні
  • ознаки
  • бароко
  • Людина не протиставляється
  • Богові, а вважається
  • найдосконалішим
  • його творінням.
  • Тяжіння до контрастів,
  • метафоричність,
  • алегоризм
  • Поєднання релігійних
  • і світських мотивів,
  • образів.
  • Мінливість,
  • поліфонічність,
  • ускладнена форма
  • Прагнення вразити
  • читача
  • пишним,
  • барвистим стилем
  • Трагічна напруженість
  • і трагічне
  • світосприйняття
  • Настрої песимізму,
  • скепсису,
  • розчарування
  • Людина не ідеальна – її внутрішній світ сповнений різноманітних відтінків.
  • В ній часто поєднуються риси, які виключають одна одну.
  • Її психологія, часто досить дивна і суперечлива, дисгармонійна.
  • Погляд на людину

П. Кальдерон

  • П. Кальдерон
  • Ф. де Кеведо
  • Л. Гонгора
  • Іспанія
  • Джамбатісто Маріно
  • Італія
  • Україна
  • Ф. Прокопович
  • Г. Сковорода
  • М. Довгалевич
  • І. Величковський
  • Польща
  • Я. Кохановський
  • Я. Морштин
  • Німеччина
  • А. Гріфіус
  • М. Опіц
  • Франція
  • Т. А. Д’Обіньє
  • Джон Донн
  • Велика Британія
  • Видатні архітектори бароко
  • Головні об'єкти барочної архітектури
  • Асоціативний ряд “Архітектура бароко”
  • Характерні ознаки архітектури бароко
  • Архітектура
  • Великий італійський архітектор і скульптор, найбільший представник римського і всього італійського бароко.
  • Його творчість може служити еталоном естетики бароко.
  • Джованні Берніні

Найбільш уславлена споруда, створена Берніні, площа Сан-П'єтро у Римі.

  • Фонтан «Чотири річки». Чотири сидячі фігури є уособленням річок Дунаю, Гангу, Нілу і Ріо де ла Плата.
  • Архітектор італійського походження, народився у Парижі найвизначніший представник пізнього бароко в Російській Імперії.
  • Растреллі Бартоломео
  • Зимовий палац
  • Строгановський палац
  • Палац Воронцових
  • Видатні архітектори бароко
  • Головні об'єкти барочної архітектури
  • Асоціативний ряд “Архітектура бароко”
  • Джованні Берніні, Растреллі Бартоломео
  • Палаци, фонтани, майдани, площі, сходи
  • Розкіш, велич, монументальність, урочистість, краса, складність
  • Застосування скульптурних мотивів,
  • створення колірних контрастів,
  • переважання складних форм,
  • перетинання різних геометричних фігур
  • Архітектура
  • Портрет Людовіка ХІV
  • Аполлон і Дафна
  • Скульптура
  • Живопис
  • Представники барочного живопису
  • Сюжети картин
  • Жанри живопису
  • Асоціативний ряд “живопис бароко”
  • Фламандський живописець втілив рухливість, нестримну життєвість і чуттєвість європейського живопису епохи бароко.
  • Пітер Пауль Рубенс
  • Автопортрет з Ізабелою Франт”
  • “Осінній пейзаж”
  • “Персей і Андромеда”
  • Був головним та найвідомішим придворним живописцем в Англії.
  • Ван Дейк є відомим майстром аристократичного й інтимного портрету, знаменитий своїми портретами членів королівської родини.
  • Антоніс Ван Дейк
  • “Портрет Карла І (Карл І на полюванні)”
  • «Марія Клариса, з дитиною,1625»
  • “Мойсей та мідний змій”
  • Нідерландський художник доби бароко.
  • Його творчість пройнята прагненням до глибоко філософського осягнення життя, внутрішнього світу людини з усім багатством його душевних переживань.
  • Рембрант
  • “Зняття з хреста”
  • “Музичні алегорії”
  • Представники живопису бароко
  • Сюжети картин
  • Жанри живопису
  • Асоціативний ряд “живопис бароко”
  • Живопис
  • Пітер Пауль Рубенс, Антоніс Ван Дейк, Рембрант
  • Релігійні, міфологічні
  • Пейзаж, портрет
  • Барвистість, патетика, урочистість, героїчність, пишність
  • В барочній музиці переважає драматична патетика.
  • Головною ознакою музичного бароко була поліфонія.
  • Вся вона будується на контрасті звукових ефектів і тяжіє до монументальності.
  • Найяскравіше бароко проявилось в опері.
  • Бароко в музиці
  • Італійський композитор, скрипаль-віртуоз.
  • Священик, автор більш як сорока опер, кантат, ораторій.
  • Творець жанру сольного інструментального концерту.
  • Антоніо Лучіо Вівальді
  • Композитор німецького походження епохи бароко, який жив у Великобританії.
  • Найвідоміший твір — «Месія», ораторія на тексти Біблії короля Якова, що звичайно виконується на Різдво.
  • Георг Фрідріх Гендель
  • Німецький композитор, органіст і скрипаль, представник стилю бароко.
  • Один із творців світової музичної класики,
  • Вважається одним із найвизначніших композиторів світу.
  • Йоганн Себастьян Бах

Собор Святого Юра

  • Собор Святого Юра
  • Українське бароко

Виконайте тестові завдання.

  • Виконайте тестові завдання.
  • Дайте відповіді на запитання, які ми поставили на початку уроку.
  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Чи досягли ми мети уроку?
  • Чому саме слова Д. Наливайка стали епіграфом нашого сьогоднішнього уроку.
  • Підсумок
  • Митці бароко жили у світі, де… «розпалася гармонія», у світі оголених
  • протиріч і антиномій, що мисляться ними як норма буття і водночас як естетичний принцип, що реалізується в поетиці контрастів.
  • Д.Наливайко

Опрацюйте матеріали підручника про мистецтво бароко.

  • Опрацюйте матеріали підручника про мистецтво бароко.
  • Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: «Метафора – королева літератури бароко», «Мистецтво бароко – коштовна перлина в скарбниці світової літератури».
  • Домашнє завдання
  • Барб'є П. Венеція Вівальді: Музика та свята епохи бароко : Видавництво Івана Лімбаха, 2009. - С. 280.
  • Берестовська Культурологія: Навчань. посібник. - Сімферополь, 2003.
  • Дасса, Ф. Бароко. Архітектура між 1600 і 1750 роками, Москва, 2004.
  • Закович М.М.. Культурологія: зарубіжна та українська. Навчальний посібник. К.: Знання, 2007.
  • Кононенко Б.І. Основи культурології: Курс лекцій. - М-код.,2002.
  • Культурологія: Навчальний посібник /Під ред. А.А. Радугіна. - М., 2008.
  • Петрова М.М. Теорія культури: Конспект лекцій. - З.-П., 2000.
  • Назарець В. М. Література бароко. Зарубіжна література, №7-8., 2010
  • Самохвалова В.І. Культурологія: Короткий курс лекцій. - М-код.,2002.
  • Скворцова. Теорія і історія культури: Підручник. - М., 1999.
  • http://www.google.com.ua/search?num
  • http://rybens.ru/
  • http://smallbay.ru/rubens.html
  • http://uk.wikipedia.org/wiki/Антоніс_ван_Дейк
  • http://uk.wikipedia.org/wiki/Рембрандт
  • http://bibliotekar.ru/Krembrandt/index.htm
  • http://znaimo.com.ua/Музика_епохи_бароко
  • http://alinabruyaka.wordpress.com/2010/12/23/архітектура-бароко-2/
  • http://ukr-arts.com/finearts/history-fine-arts/523-barokko.html
  • Література


Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет