Мазмұны
|
|
Кіріспе
|
4
|
1 Теориялық бөлім
|
5
|
Үлестірілген ақпараттық жүйелер
|
5
|
1.2 Үлестірілген ақпараттық жүйелердің үшярусты және көпярусты архитектуралар
|
5
|
1.3Үлестірілген ақпараттық жүйелерде қатынау әдістері
|
6
|
1.4Мобильді қосымшаларды құру процесін талдау
|
8
|
Android Studio бағдарламалық құралы
|
12
|
2.1 Android Studio бағдарламалық құралының функционалы
|
13
|
2.2 Android Studio-да қосымшаны әзірлеу
|
15
|
3 «Popular Movies» мобильдік қосымшасын әзірлеу
|
18
|
3.1 Мобильді қосымшаны бағдарламалау
|
18
|
3.2 Қосымшаның құрылымы
|
25
|
Қорытынды
|
28
|
Қолданылған әдебиеттер тізімі
|
29
|
Қосымшалар
|
|
Кіріспе
Қазіргі заманғы ақпараттық әлемде, кез келген уақытта байланыста жүру, қажетті ақпаратқа қол жеткізу, жалпы қоғамды ақпараттандыру үшін мобильдік құрылғылар арқылы мобильді қосымшаларды пайдалану мен оны дамыту өте маңызды. Мобильді құрылғыларға арналған ақпараттық технологияларды дамыту белсенді түрде дамып келеді. Курстық жобаны құру барысында мобильді қосымшалардың пайдалану тұрғысынан және олардың құрылымы бойынша жіктелуі қарастырылған. Сонымен қатар, мобильді құрылғылар мен қосымшалардың маңыздылығы талқыланады. Мобильді қосымшаларды бағдарламау кезінде Front-end және Back-end жобалау жүйесі ұсынылған. Мобильді қосымшаны тестілеудің төрт негізгі түрлері сипатталынған. Сонымен қатар, мобильдік қосымшаларды әзірлеуге арналған қолданыстағы құралдарды талдау қарастырылған.
Қазіргі уақытта Android операциялық жүйесімен жұмыс істейтін смартфондар мен планшеттерде жұмыс істеуге арналған мобильді қосымшаларды әзірлеу және құру өте өзекті және сұранысқа ие.
Көптеген жағдайларда, бұл қосымшалардың коды Java бағдарламалау тілінде жазылады, ол үнемі дамып келеді, сонымен қатар осы бағдарламалау тілін негізгі тіл ретінде қолданатын мобильді қосымшаларды әзірлеу ортасы дамиды.
Зерттеу тақырыбының маңыздылығы мобильді қосымшаларды құру үшін қолданылатын Android Studio интеграцияланған даму ортасында жұмыс істеу ерекшеліктерін меңгеру болып табылады.
Курстық жобаның мақсаты. Бұл курстық жобаның мақсаты Android Studio бағдарламалау ортасында «Popular Movies» мобильдік қосымшасын әзірлеу процесін жобалау болып табылады. Бұл мақсатқа жету үшін келесі тапсырмаларды орындау керек:
Android ОЖ-не арналған қосымшаны әзірлеудің ерекшеліктері мен құрал-жабдықтарын, оның архитектурасын зерттеу;
Қолданушының интерфейсін жасау;
Жасалған қосымшаны тестілеуден өткізу.
Теориялық бөлім
Үлестірілген ақпараттық жүйелер
Үлестірілген ақпараттық жүйелер қабат бойынша құрылады: презентационды қабат, қолданбалы логиканың қабаты және ресурстармен басқару қабаты. Қабаттар абстрактты болуы мүмкін, бірақ программалық қамтамасыздандыруда жеке ішкі жүйелер ретінде көрінуі мүмкін.
Презентационды қабат. Ақпараттық жүйелер басқа жүйелермен қатынасу керек. Қатынасудың үлкен бөлігі ақпараттың қайта құрылуымен және тұтынушыларға ұсынылуымен байланысты. Осы қызметтілікті қаматамасыз ететін ақпараттық жүйелердің компоненттері презинтационды қабатты құрайды.
Қолданбалы логиканың қабаты. Ақпараттық жүйелер клиентпен презентационды қабат арқылы тапсырылған операцияларды құратын программамен деректерді өңдейді. Кейде бұл программаларды қызмет деп атайды. Күрделілігіне қарай бұл қабат үрдіспен бизнес, логикамен бизнес, ережелермен бизнес немесе жай сервер деп аталады. Осы барлық аттар тек нақты құруларға жатады.
Ресурстармен басқару қабаты. Жұмыс істеу үшін ақпараттық жүйеге деректер қоймаларында және файлдық жүйелердегі деректерді қажет етеді.
Ресурстармен басқару қабаты деректердің түрлі қайнар-көздерімен жұмыс істейді. Басқа ақпараттық жүйелерден тұратын ақпараттық жүйелерді рекурсивті құруға мүмкіндік береді.
Үлестірілген ақпараттық жүйелердің үшярусты және көпярусты архитектуралар
Үш ярустылар архитектураның клиент аралық бағдарламалардың қабат кіріспесімен және сервермен жергілікті ақпараттық ау барлық серверлерінің интеграция проблемасын шешеді. Барлық үш ярусты жүйеге қабаттар бөлінген. Презентационный қабат клиентте орналасып отырады, қалай екі сатылы сәулетте. Қолданбалы қисын орта қабатта араласады, аралық қабатпен аталады (middleware) немесе жүйелік сүйеу қабатымен. Басқару қабаты қорлармен үшінші қабатта орналасады және барлық серверлерден түзеледі, интегралдау жүйеде. Жүйе сондай артықшылығы: өскен мүмкіншіліктің масштабтаумен. Әрбір қабат жұмыс істей алады ЭЕМмен бөлекте. Қолданбалы қабат әр түрлі компьютерлермен мүмкін үлестірілген немесе кластерлерге. Қолданбалы қисын көбірек - басқарудың қорлармен.
Басқару үш ярусты жүйе қорларымен айқын интерфейстерге тиісті бағыну, логика мамандары қолданбалы бағдарламалар тиісті пайдалану, орнында болғандар аралық қабатта . үш ярусты жүйелер қорлармен басқару қабаты интерфейстерінің стандарттауына ертіп әкелді.
Үш ярусты сәулет артықшылықтары проявляются әр текті қорлардың интеграциясы жанында. Аралық қабаттардың замандас бағдарламалары функционалдылықты асырайды, қажеттіні кіріспеге арналған бұлар қосымша қасиеттердің қабаттары: арналған кепілдіктердің транзакциялық, теңестірудің жабдықтау тиеулері, мүмкіншіліктердің оқиғалардың тіркеуімен, репликациялар, тап осы және көптеген басқа амандықтың. Объектті - хабарланған жақын келу негізінде глобальды қасиеттер және әр түрлі жүйелік платформалар аралық интерфейстерді стандартталған (мысалы, егжей-тегжейін ашуы). Дербес әрекеттестік үлгілерінің жасауы жанында барлық бағдарламаламау жүйелік сүйеу қолдануы рұқсат етеді.
Орын бөлісінде үш ярусты жүйелердің негізгі артықшылығы үшін интеграциялықтың логика мамандары. Өнімділікте жоғалтудың компенсируются иілгіштікпен және сүйеумен, олар қолданбалы қабатқа көрсетеді. Өнімділікте жоғалтудың басқарумен әрекеттестік жанында қорлармен орны толтырылу мүмкіншіліктермен әр түрлі желілі түйіндерге бірыңғай үлгі таратуымен, масштабируемостьқа әсер ете және сенімділік. Үш ярусты жүйелер бірнеше әрекеттер жанында интегралдау үш ярусты жүйелердің үлгі шектелгендігі көрсетілді, сонымен қатар интернет деңгейіне шығу жанында.
Үлестірілген ақпараттық жүйелерде қатынау әдістері
ASP.NET орналастыруды ортамен, мүмкiндiк беретiн қолданушылармен қолдануға болып табылады.вебке қарап сөйлеу үшiн NET Framework - қосымшаларға. Басқарылатын код көмегiмен объекттердiң интернет үлестірілген түйiндердiң веб-нiң өңдеуi үшiн толық архитектура жеткiзiлiп берiледi. Және Web Forms, және XML-шы қызметтiң веб-лерi қосымшалар үшiн жариялауларды тетiк сияқты ASP.NET IISтердi пайдаланады; екi жағдайларға.NET Framework қолдайтын класстарды коллекцияда болады.
Сонымен бiрге .NET Framework класстар және XML-шы қызметтердiң веб-сi өндеп қосымшаны пайдалануға болысушы құралдардың коллекциясын iлiгедi. XML-шы қызметтiң веб-сi стандарттар, (алып тастаған процедураны шақыруды хаттама) сондай SOAPлардың негiзi, (кеңейтiлетiн мәлiмет қалыбы) XML және (қызметтердiң веб-сi сипаттама тiлi) WSDLлерге өндейдi. .NET Framework шешiмдермен өзара әрекеттесудi қамтамасыз ету үшiн стандарттар бұл тұрақтанады, Майкрософт корпорация игерiлген емес.
Кезектердiң екi негiзгi дәрежелерi бар болады - желiнiң жасалған қолданушыларымен және жүйелiк кезектер. Қолданбалы кезектер келесi түрлерге жiктеледi:
– Ашық кезектер қатынастардың кезектерiнiң барлық желiсi арналған көбейтедi және барлық веб үшiн мүмкiндiгi бойынша бола алады - желi қосылған түйiндер;
– Кезектiң бөлiндiлерi барлық желi арналған жарияланбайды. Орналастырған компьютерлерiмен түсiнiктi тек қана олар. Кезектiң бөлiндiлерi толық жол немесе кезектiң таңбаларын бiлетiн қосымшалар үшiн түсiнiктi тек қана бола алады;
– Әкiмшiлiк кезектер қатынастардың кезектерiнiң iшiнде нақты желiсiнiң жiберiлген қатынастарының қабылдауы туралы баяндаушы қатынастарда болады. Егер қатынастардың кезектерiнiң компоненттерi әкiмшiлiк кезектердi қолдану үшiн керек болса, оның аты көрсету керек;
– Ескертулердi кезектер бастапқы қатынас қабылданғанда қосымшаға жiберетiн ескертетiн қатынастар болады. Егер MessageQueueның компоненттерi ескертулер кезектi пайдалану үшiн керек болса, оның аты көрсету керек.
Кезектер жүйе жасалған келесi дәрежелерге түсiп қалады:
– Журналдың кезектерi сiздi кезек алып тастаған қатынастардың көшiрмесi де жiберетiн қатынастардың көшiрмесi саралап сақталады. Кезектердiң әрбiр клиентiнде осы компьютерден жiберiлген қатынастардың көшiрмесiн сақталатын журналдың бiр кезегi қатынас барып тұр. Журналдың кезегiнiң бiр-бiрденi серверде бекiтiлген кезектiң ол алып тастаған қатынастар зерттеп отырған әрбiр жеке кезекке от алады;
– Архивтi кезек мүмкiн емес апарып берген қатынастардың көшiрмесi немесе әсер мерзiмi ағып кеткен қатынастар сақталады. Егер мұндай қатынас транзакция болса, ол архивтi кезектердiң арнайы бiр түрiнде сақталады - транзакция архивтi кезегi. Өткен әсер мерзiмi бар қатынастар ол ағып кеткен компьютерiнде күту мерзiмдерi және өткен әсер мерзiмi бар қатынастар туралы қосымша мәлiметтердiң алуы үшiн сақталады;
– Есеп беру кезектерi маршрутпен тағайындалу орынына дейiн қатынасы өткен туралы қатынастарда болады, сонымен бiрге тестiлiк қатынастары бола алады. Бiр компьютерде бiр-ақ есеп беру кезегi бола алады;
– Жүйелiк кезектер бөлiндiлер - бұл әкiмшiлiк және қатынастардың кезектерiнiң желiнiң жұмысқа қабiлеттiлiгiнiң сүйемелдеуi үшiн жүйеге қажеттi ескертетiн қатынастар қажеттi болатын кезектердiң бөлiндiлерiнiң топтамасы.
Қосымшада ашық кезектер және олардың қатынастарымен жұмыс iстейдi. Алайда, тезiрек жинағы, арнайы процесстер тағы басқалар ескертулердiң журнал қосымшаның қажеттiктерiне байланысты жазып күн сайынғы операциялардағы бiрнеше әртүрлi жүйелiк кезектерiн қолданылады.
Асинхрондық өзара әрекеттесу бiрiгу есептерi және торлық қызметтердiң шешiмi үшiн жақсы жақындайды. Қатынастардың кезектерiнiң жүйелерi асинхрондық сақталған байланыстың ұлғаймалы қолдауларын құрады. Олар қатынастардың аралық сақтаулары жiберушi және алушыдан берiлу белсендiлiк уақытында талап етпей мүмкiндiк бередi. "Клиент" аралығында айырмашылық және "сервер" клиенттер әдiстерге қарайтын, берiлетiн сервер өзара әрекеттесудiң басқа формаларынан айырмашылығы болады ретiнде жоғалады.
Қатынастардың кезектерiнiң бiрлескен жүйесi транзакциялардың тетiктерi мiндеттi түрде тұру тиiстi. Қолданбалы программа арнайы опцияның өз алынатын және аттанатын қатынастарының бөлiгiн белгiлейдi - қатысушы транзакцияларда. Бұл қатынастың қосымшасы қосымша алған қатынастар қосымшалар "невидимыми" басқалар үшiн iс жүзiнде болып табылады кезектерден жүзеге асатындай бошаламауға жiберiлген транзакциялар аяқтауға команданың қосымшасының орындауларына дейiн. Кезектегi транзакция, қатынасының шегiнуiне команданың қосымшасының орындаулары жағдайда транзакцияның басына күйлерге қалпына келедi.
Мобильді қосымшаларды құру процесін талдау
Мобильді қосымша - белгілі бір тұтынушылар тобына арналып құрастырылып, олардың қандай да бір мәселелері мен қиындығын шешуге бағытталған. Мобильді қосымша - нақты платформаға орнатылған, белгілі бір әрекеттерді шешуге болатын функционалдығы бар арнайы бағдарлама. Бұл әртүрлі ақпаратпен өзара әрекеттесуге көмектесетін жүйенің бір түрі. Осыған байланысты мынадай түрлерге жіктеледі:
- қосымша-оқиға: әртүрлі іс-шараларды, оқиғаларды көрсетуге мүмкіндік береді, мысалы, спорттық, мәдени, білім-ғылымға қатысты орын алған оқиғаның көрсетілімі және т.б.;
- қызметтік қосымша: ұйымдардың қызметін көрсететін сайттарға ұқсас сервистік қосымшалар;
- үйретуге, дамытуға арналған әртүрлі ойындарға арналған қосымшалар; - онлайн режимде сатылым жасауға арналған интернет дүкендер;
- әртүрлі брендтерді жарнамалауға қолданылатын промо-қосымшалар;
- бизнес-қосымша: ұйымның үдерісін оңтайландыруға, бизнес ақпаратқа қол жетімділікті қамтамасыз етуге және деректер базасымен біріктіруге мүмкіндік береді;
- жүйелік қосымша: телефон мен оның бағдарламалық жасақтамасы үшін кеңейтілген параметрлер мен опцияларды пайдалану;
- телефонды толық навигатор ретінде пайдалануға мүмкіндік беретін GPS модулін пайдаланатын шарлау және іздеу қызметтері бар қосымща;
- бейне және аудио ақпаратпен жұмыс істеу кезінде телефонның мүмкіндігін кеңейтетін мультимедиалық бағдарламаладағы қосымшалар;
- әлеуметтік желілер, байланыс үшін онлайн қызметтер, ақпарат таратуы және әлеуметтік қатынастарды ұйымдастырушы қосымшалар;
- контенттік қосымшалар және т.б. Әрбір құрастырылатын қосымшалар қолданылуы ортасы мен пайдалану мақсатында әртүрлі және құрастырылу әдіснамаларыда үнемі өзгеріп отырады, бірақ бұл мобильді қосымшаларды әзірлеу мен бағдарламалау кезіндегі процесс стандартты келеді. Мобильді қосымшаларды әзірлеу процесін шиыршықталған түрде бейнелеуге болады (1.1-сурет).
Сурет 1.1 - Мобильді қосымшаларды әзірлеу процесі
Осы процеске жеке-жеке тоқталып өтсек:
Идея. Кез келген құрастырылған қосымшалар болсын, дайын бағдарламалық өнім болсын ең алдымен идея ретінде басталады. Егер бағдарламалық өнім немесе мобильді қосымша құру идеясы жоқ болса, онда мұндай жұмысты бастаудың тиімдісі проблемалар және әлеуетті шешімдер тұрғысынан заттарды ойлауға даярлау болып табылады. Егерде белгілі бір жағдайларға байланысты туынған мәселелерге қызығушылық танытып, «бұл мәселенің туындауына не себеп?» «бұл мәселені шешудің жақсы жолы бар ма?» деген секілді сұрақтар арқылы мәселелер мен нарықтық тиімсіздікті анықталса, онда идеяның жартысына қол жеткізгендік болып табылады.
Келесіде бұл мәселенің неліктен екенін түсіну және бұрын соңды бұл мәселе бойынша қосымша жасалғаны жөнінде ақпарат іздестіру. Мәселе кеңістігіне мүмкіндігінше көп зерттеу жүргізу. Мәселені толық түсінгеннен кейін, мобильді қосымша мәселені қалай шеше алатынын бағалауды бастау.
Модельдеу. Бұл кезеңде алдымен қосымшаның ақпараттық архитектурасын жобалап алған жөн. Ақпараттық архитектура - бұл қосымшада қандай деректер мен функцияларды ұсыну керектігін және осы деректер мен функциялардың қалай ұйымдастырылғандығын анықтайтын процесс. Әдетте, бұл процесті бағдарламаны орындауда қатысатын функциялардың тізімін және қосымшада қандай жерде көрсетілетінін көрсету арқылы басталады. Бұл қосымшаны модельдеу кезіндегі сұлбаның негізгі құрастырушы блогы болып саналады. Әрі қарай қосымшаның терезесін жасауды және әр функцияларды және деректерді тағайындауды бастау қажет.
Пайдаланушылар қосымшамен жұмыс істеу кезіндегі қолайсыздық болған жағдайларға алдын ала талдау жасап шығу қажет. Қосымшада әрбір нысан мен мәзірлер ішіндегі орын алатын click-термен бастапқы бетке ауысу немесе кез келген беттен іс-әрекетті аяқтау үшін қанша click қажет екенін көргіңіз келетін нәрселердің әрқайсысын қарастыру керек. Бұл жердегі click –нысанды басу, шерту дегенді білдіреді.Әрбір басудың интуитивті екенін тексерген жөн. Егер қандай да бір әрекетті жасау үшін бір реттік шерту болса, онда ол қолданушыға ыңғайлы, бірақ жалпы тапсырмаларды орындау үшін бірнеше рет шерту ұсынылмайды.
Келесі қадам – шерту арқылы ауысу моделі. Шерту арқылы ауысу моделі жұмыс үрдістеріңізбен қосымша жобасын тексеруге көмегін тигізеді. Олар негізінен қосымшаның интерфейсін телефон арқылы сынақтан өткізу үшін шынайы тестілеу әдісі болып табылады. Мысалы, тұтынушылар жай телефон арқылы қосымша ашылған кезде олардың шеңберінен шығуға мүмкіндік беретін сілтеме алады. Қосымша қазірде ешқандай функционалдық болмаса да, олар қосымшаның әр бетін шертуге және бағдарламаның шарлауын бастайды. Бұл қадамда қиындықтар туындағанда қосымшаның сұлбасына өзгертулер енгізу керек.
Стиль нұсқаулықтары - бұл бағдарламаның дизайнының құрылыстық блоктарына негізделген. Дыбыс стилі нұсқаулығы қолданбаны қолдануда өте пайдалы болады.Бірыңғай дизайн тілінің арқасында пайдаланушылар қосымшаны пайдалануда өзін ыңғайлы сезінеді. Өйткені мобильді қосымшаның «өмір сүру» ұзақтығына да оның жасалған дизайны әсерін тигізеді [2].
Бағдарламалау. Жоғары деңгейдегі техникалық жобалау. Ұялы қосымшаны жасау үшін қолданылатын көптеген тәсілдер, технологиялар және бағдарламалау тілдері бар. Олардың әрқайсысы өзінің күшті және әлсіз жақтары бар. Олардың кейбіреулері пайдалануға арзан болуы мүмкін, бірақ өнімділігі төмен, ал басқалары көп уақытты қажет етеді және сапалы, кәсіби түрде болады. Қосымшаны құрудағы ең нашар мүмкіндік - сенімсіз технологиялық стэкті пайдалану, қазіргі таңда мұндай қызмет түрі өте көп. Яғни ешқандай бағдарламалық кодтаусыз-ақ дайын шаблондар арқылы әртүрлі тақырыпта қосымшалар құруға болады[6]. Алайда мұндай дайын шаблондары бар программалармен құрылған қосымшалардың кері тұстары көп: толыққанды басқарудың жоқтығы, берілген дизайнге тәуелділілік, шектеулі интерфейстер және т.б.
Сонымен қатар, мобильді қосымшаларды бағдарламау кезінде Front-end және Back-end жобалау жүйесі бар.
Frond-end жобалау - бұл тұтынушы бөлігінің қосымшасын жобалау. Басқаша айтқанда, бұл пайдаланушы мен сервердің қосымша арасындағы интерфейсін құрастыру. Ол пайдаланушының қандай да бір деректерді енгізуін, сондай-ақ оның бастапқы өңдеуін және тиісті API (application programming interface-қосымшаны бағдарламалау интерфейсі) арқылы серверге жіберуді жүзеге асырады.
Back-end жобалау - бұл пайдаланушылардың немесе ресурстардың арасында деректерді беру үшін жауап беретін қосымшаның сервер жағының дамуы.Төменде кодты жазуды бастамас бұрын ескеру қажет бірнеше нәрселер бар:
- Программалау тілдері - API жасау үшін қолдануға болатын ондаған тілдер бар. Ең жиі қолданылатын тілдер Java, C#, Javascript, PHP және Python.
- Мәліметтер қоры - қазіргі заманғы дерекқорлардың екі негізгі түрі бар. SQL және noSQL. SQL барлық жағдайларда дәстүрлі және жақсы таңдау ретінде саналады. Жалпы SQL нұсқаларын MSSQL, MYSQL және PostgreSQL қамтиды.
- Хостинг ортасы (Инфрақұрылым) - бұл қадамда API және дерекқордың қайда және қалай орналастырылатынын шешу қажет. Мұнда қабылданған шешімдер хостинг шығындарын, масштабталуын, орындалуын және өтінімінің сенімділігін анықтауға көмектеседі. Жалпы хостингпровайдерлерге Amazon AWS және Rackspace кіреді. Провайдерді таңдаудан тыс, жүйенің қаншалықты кеңейтілетінін жоспарлау қажет. Бұлтқа негізделген шешімдер ресурстарды пайдалы деп санап, қажет болғанда жоғары және төмен қарай ауқымды түрде төлеуге мүмкіндік береді. Олар сондай-ақ дерекқор сақтық көшірмелерін, сервердің жұмыс уақытын және операциялық жүйенің жаңартуларын жасауға көмектеседі [3].
Түпнұсқалық (native) қосымшалар - белгілі бір платформаға арналған бағдарламалау тілдерінде жазылған және операциялық жүйеге кіріктірілген, тез және дұрыс жұмыс жасайды және басқа мобильді қосымшалардың функционалдығы мен жылдамдығының артықшылығына ие. Олар осы платформа үшін ең қарапайым түрде бағдарламаның интерфейсі мен жалпы іс-әрекетін жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, қосымшалар аппараттық құралдарға қол жетімді: бейне камера, микрофон, акселерометр, телефон кітапшасы және т.б.
Мұндай қосымшаларда өзіне тән құралдары мен бағдарламалау тілдері бар. Мысалы, Android операциялық жүйесіне арналған бағдарлама жазу үшін көбіне Android Studio, Java тілі қолданылады, ал iOS үшін Xcode және Objective-C, сонымен қатар соңғы кезде көп танымалдыққа ие болып келе жатқан Swit қолданылады, Windows Phone үшін Visual Studio және C# программалау тілдері қолданылады.
Кейде бірнеше платформада жұмыс жасауға мүмкіндігі бар, native қосымшалардан бөлек қысқа мерзімде қосымша құруға тура келетін жағдайлар болады. Мұндай кезде, гибридті немесе вебқосымшалар таңдалынады, ал құрастыру үшін кроссплатформалы мобильді фреймворктар қолданылады [4].
Мобильді қосымшаларды құрастырудың заманауи технологиясы дамып, кешенді түрде қолданып келе жатыр. Технологияның қарыштаған заманында күн сайын мыңдаған мобильді қосымшалар құрастырылып, Google Play және Apple App Stores-қа жарияланып, кең қолданысқа шығуда. Бұл мобильді қосымшалардың ең көп тарағандары әртүрлі ойындар мен қарым-қатынас жасауға арналған әлеуметтік желілер және көптеген электрондық коммерциялық қосымшаларды атауға болады. Барлық қосымшалар, егер кәсіби түрде құрастырылса, мобильді қосымшалар адам өміріндегі күнделікті ісәрекетін жеңілдету үрдісіне пайдасы мол болмақ
Android Studio бағдарламалық құралы
Android Studio - бұл бірнеше қосымша элементтерді қамтитын Android негізіндегі құрылғыларға арналған қосымшаларды құруға арналған арнайы кешен. Бұл ортада барлық дерлік операциялық жүйелерде қолдануға және толыққанды бағдарламалар жасауға болады.
Бұл кешен әзірлеушілер арасында өте кең таралған. Мұнда көптеген шаблондар, GitHub-тен мысалдарды жүктеу мүмкіндігі бар кіріктірілген код редакторы, әртүрлі форматтағы мобильді гаджеттердің экрандық эмуляторы және әртүрлі өндірушілердің біріктірілген құрылғы профильдері бар. Сонымен қатар, сіз жобаны тікелей бағдарламада тексеріп, теңшей аласыз.
Android Studio қосымшаларды құруға арналған интерфейсті ұсынады және күрделі файлдарды басқарудың көп бөлігін алады. Сіз Java-ны бағдарламаларды бағдарламалау үшін қолданасыз. Автоматтандыруға қарамастан, қосымшаның көптеген мүмкіндіктерін өзіңіз кодтауға тура келеді.
Сонымен қатар, Android Studio Android SDK-ға қол жеткізуге мүмкіндік береді, бұл Java кеңейтімі, ол қосымшаларға құрылғыда жұмыс істеуге және оның жабдықтарын пайдалануға мүмкіндік береді. Сіз Тестілеу бағдарламаларын эмуляторда немесе компьютерге қосылған телефонда бірден іске қоса аласыз. Сонымен қатар, Android Studio кодтау кезінде әртүрлі кеңестер береді, мысалы, қателіктерге баса назар аударады.
Орнату барысында Java компоненттерін орнату қажет болады. Кешеннің дұрыс жұмыс істеуі үшін JDK орнату қажет. Егер мұндай пакет бұрын орнатылған болса, оған жолды орнату керек. Егер бұл болмаса, онда сіз осы құралдар жиынтығын жүктеп, орнатуыңыз керек.
Келесі терезеде Android Virtual Device элементінің жанында белгі қалдыру керек. Бұл элемент мобильді құрылғыларды эмуляциялауға арналған. Сонымен қатар, жұмысқа кіріспес бұрын барлық жаңартуларға сену керек. Ол үшін Help мәзіріне өтіп, жаңарту үшін тексеру түймесін басыңыз.
Егер осы уақытқа дейін мұндай бағдарламалармен жұмыс тәжірибесі болмаса, онда сіз арнайы әдебиеттерді оқып шығуыңыз керек. Әзірлеушілер өз өнімдеріне жұмыс істеу үшін көптеген функцияларды енгізгенімен, сапалы қосымшаларды құру үшін дұрыс даму алгоритмін білу қажет.
Бұл жиынтықта кіріктірілген Android SDK пакеті бар. Сондай-ақ, бұл орта Grandle негізінде икемді құру алгоритмін ұсынады. Сонымен қатар, Бағдарлама Google Cloud Platform қолдайды. Сонымен қатар, Google қызметтерінің және әртүрлі гаджеттердің біріктірілген үлгілері бар. Сонымен қатар, кіріктірілген орналасу редакторы бар.
Бағдарлама экрандағы пернелерді еліктей алады. Сонымен қатар, дамудың әртүрлі нұсқаларын жасауға болады. Сондай-ақ, бағдарлама қолтаңбаларын қосу мүмкіндігі бар. Сонымен қатар, өнімділікті реттеуге және үйлесімділік мәселелерін шешуге арналған Lint функциясы бар. Сонымен қатар, әртүрлі операцияларға арналған орта нұсқалары бар.
Жағымсыз жақтардың ішінде орыс тілді локализацияның жоқтығын атап өткен жөн. Пакеттің барлық құралдары дискіде көп орынды қажет етеді.
Android Studio бағдарламалық құралының функционалы
Android Студио - бұл Google-дің ақысыз бағдарламалық жасақтамасы, онда құрылғылардың келесі түрлеріне арналған қосымшалар жасалады: Смартфондар, планшеттер, смарт-сағаттар. Бағдарлама 2014 жылдан бастап Android ОЖ үшін ресми орта болды, бұрын Eclipse платформасы қолданылды.
Бағдарламаның функционалы:
Android Эмуляторының көмегімен қосымшаны смартфонға орнатпай-ақ ДК-мен жұмыс істеу кезеңдерін қараңыз.
APK анализаторы файлдардың санын және олардың мөлшерін бақылауға арналған.
Екі пакетті салыстыру режимі қол жетімді, мысалы, ескірген және жаңартылған нұсқа.
Орналасу редакторы-интерфейсті теңшеу құралы.
Нақты уақыттағы профиль бағдарлама қанша ресурстарды тұтынатындығын көрсетеді.
Android Studio Bundle-ден қосымшаларды жариялаудың жаңа форматы, оның көмегімен оңтайландыру кодты өзгертпестен жүзеге асырылады.
IDE Android Studio мобильді бағдарламалық жасақтаманы жасау үшін қолданылатын SDK құралдарын қамтиды. Буманы әр ОС үшін мұрағаттан бөлек жүктеуге болады.
Сурет 2.1 – Android Studio бағдарламасының логотипі
Даму ортасы тегін. Бастау үшін бағдарламалық жасақтама компанияның ресми сайтынан жүктеледі және орнатылады. Оқырманға ұсынылады сабақтар пайдалану бойынша бағдарлама. IDE орыс тіліне бейімделмеген, сондықтан интерфейс ағылшын тілінде.
Сурет 2.2 – Android Studio бағдарламасының басты беті
Жүйелік талаптар
Android Studio жүйесінің әр амалдық жүйеге қойылатын талаптары әртүрлі. Бағдарламаны орнатпас бұрын ұсынылған сипаттамалар зерттеледі.
Бағдарлама 4 нұсқада ұсынылған:
64 биттік және 32 биттік Windows үшін;
Mac OS үшін (64 бит);
64 биттік Linux үшін.
Студияның әр нұсқасын толығырақ қарастырсақ.
Windows Үшін
32 биттік және 64 биттік ОЖ үшін қол жетімді.
Жұмыс үшін қажет жедел жады 3 Гб - тан басталады.
ДК-де ұсынылатын жедел жады-8 Гб-тан.
Бағдарлама үздіксіз жұмыс істеуі үшін дискіде > 2 Гб бос орын қажет.
Экранның ең кіші ажыратымдылығы-1280 x 800.
Linux Үшін
64 биттік ОЖ-де қолданылады.
ЖЖҚ-кем дегенде 3 Гб,
кем дегенде 8 Гб ұсынылады.
Егер қатты дискіде > 2 Гб жад бос болса, орта дұрыс жұмыс істейді. Ұсынылған-4 Гб бастап.
Экранның ажыратымдылығы-1280 x 800.
Mac OS үшін
Операциялық жүйенің нұсқасы Mac® OS X® 10.10 (Yosemite) төмен емес.
Қажетті жедел жады кемінде 3 Гб, қолайлы — 8 Гб және одан жоғары.
Орнату алдында дискіде > 2 Гб бос орын босатылады.
Экранның ажыратымдылығы, алдыңғы ОС сияқты, 1280 x 800-ден басталады.
Android Studio-да қосымшаны әзірлеу
Android Studio-да қосымшаны әзірлеу ресми түрде екі кезеңнен тұрады: терезе пішіндерін немесе Activity құру және бағдарлама құрылымына кіретін файлдарды таңдау кезінде олардың арасында ауысуға мүмкіндік беретін жұмыс аймағында жүзеге асырылатын бағдарламалық модульдердің коды.
Android Studio-да жаңа мобильді қосымшаны құру File — New — New Project мәзір элементін таңдаудан басталады…
Әрі қарай, сіз жобаның атын, сондай-ақ ол орналасқан қалтаға жолды көрсетуіңіз керек.
Содан кейін қосымшаны іске қосу үшін қажет Android амалдық жүйесінің минималды нұсқасын таңдау керек.
Содан кейін Android Studio қол жетімді бағдарламалар ішінен үлгі үлгісін таңдауды сұрайды. Оқу мақсатында Empty Activity деп аталатын шаблон немесе бос терезе өте жақсы. Қалай ғана үлгісі таңдалады жөн қою аты терезесінің батырмасын басу керек "Finish".
Осы әрекеттерді орындағаннан кейін 2.3-суреттегі терезе пайда болады.
Сурет 2.3 - Android Studio дамыту ортасы
Android Studio терезесінің сол жағында бағдарлама құрылымы файл қалталары түрінде көрсетіледі, олардың әрқайсысын терезенің оң жағында көруге немесе өңдеуге ашуға болады. Ашық файлдар арасында ауысу тиісті бетбелгілерді таңдау арқылы жүзеге асырылады.
Android Studio-да жасалған қосымшаның құрылымына келесі негізгі элементтер кіреді:
AndroidManifest файлы.manifests қалтасында орналасқан және қосымшаның Ғаламдық параметрлерін өңдеуге арналған xml, мысалы: қосымшаның атауы, негізгі терезе мен дизайн стилін таңдау және т. б.;
браузердің .java қалтасында орналасқан java. Бұл файлдар коды Java бағдарламалау тілінде жазылған бағдарламалық модульдер болып табылады;
браузердің .RES — layout қалтасында орналасқан және XML форматында қолданбада қолданылатын терезелер мен басқару элементтеріне арналған параметрлер бар xml (ағылшын тілінен. eXtensible Markup Language).
string файлы.res-values қалтасында орналасқан xml қолданбада қолданылатын мәтіндік тұрақтыларды сақтау үшін қолданылады.
Терезе пішінінің дизайны оған әртүрлі басқару элементтерін немесе терезе пішінінің редакторының сол жағында орналасқан құралдар палитрасында орналасқан радио түймелері, мәтіндік өрістер, қосқыштар, түймелер және т.б. сияқты көріністерді орналастыру арқылы жүзеге асырылады.
Қосу үшін элементті басқару нысанын таңдап, оның тізімінде түймешігін басып, оған тышқанмен, содан кейін сүйреп апарыңыз оның нысаны.
Басқару элементін немесе компонентті орналастырғаннан кейін, оның қасиеттерін терезе пішінінің редакторының оң жағындағы тиісті қойындыда конфигурациялау керек, сонымен қатар тінтуірдің көмегімен оның орнын және (немесе) өлшемдерін өзгертуге болады.
Сипаттың мәнін өзгерту үшін оның атауына қарама-қарсы өрісті нұқып, содан кейін қажетті мәнді енгізу керек.
Терезе пішініне орналастырылған барлық компоненттер төменгі сол жақ бұрышта орналасқан объектілер ағашында көрсетіледі. Терезе пішіндерін өңдеу режимдері арасында ауысу: XML форматында немесе редактор режимінде тиісті бетбелгілерді ауыстыру арқылы жасалады: Text және Design, Android Studio даму ортасының төменгі жағында орналасқан. Терезе пішінінің редакторының пайда болуы 2.4 -суретте көрсетілген.
.
Сурет 2.4 - Терезе пішінінің редакторы немесе activity
Өздері, формада орналастырылған View басқару элементтері ешқандай әрекет жасамайды. Мұны істеу үшін олардың нақты оқиғаларға реакциясын бағдарламалау керек, мысалы, тінтуірдің батырмасын басу. Сонымен, бағдарлама коды кез-келген оқиғаны өңдеу әдістерін сипаттайды, содан кейін олардың атын көрсету арқылы OnClick сипатындағы компонентке байланыстырылуы керек. Әр басқару элементіне Жеке ат қоюға болады, оған сәйкес бағдарламадан ID сипатында қол жеткізуге болады. бағдарламалық мобильді қосымша коды.
Басқару элементтері немесе View әдепкі бойынша activity құрайтын Layout (қабаттар немесе View топтары) деп аталады. Layout-тың әр қабаты View-ті орналастыруға байланысты өзіндік ерекшеліктерге ие. Әдепкі бойынша, Android Studio 2.3 нұсқасында Constraint Layout қолданылады. Әрекет формасына орналастырылған негізгі басқару элементтеріне мыналар жатады: TextView (мәтіндік жазба), Button (батырма), editText (мәтін енгізу өрісі), checkBox (құсбелгіні орнату/алып тастау өрісі) және т.б., олар мақаланың екінші бөлімінде қарастырылады. Сонымен қатар, Android Studio бағдарламалаушыларға Мобильді қосымшаларды әзірлеуді, тестілеуді және күйін келтіруді жеңілдететін көптеген функцияларды ұсынады.
«Popular Movies» мобильдік қосымшасын әзірлеу
Мобильді қосымшаны бағдарламалау
Android Studio ортасында қарапайым қосымша құру алгоритмін қарастырайық. Ол үшін алдымен осы бағдарламалау ортасының интерфейсі мен жобаның құрылымына сипаттама беріп өтейік.
«Popular Movies» мобильдік қосымшасында фильмдерді танымалдық немесе рейтинг бойынша сұрыптауға мүмкіндік беру арқылы көруге болатын тамаша фильмді табуға көмектеседі. Ол тіпті фильмдерді таңдаулыларға қосуға мүмкіндік береді, осылайша сіз өзіңізге ұнайтын және көргіңіз келетін нәрсені бақылай аласыз.
Мобильді қосымшаның бағдарламау бастамасында біз Android Studio бағдарламалау ортасында виртуалды девайстың конфигурациясын баптап алу қажет. Себебі мобильді қосымшаны тестілеу кезінде виртуалды девайсты пайдалану әлде қайда тезірек болады. Виртуалды эмулятор пайдаланудың ең үлкен ерекшілігі – android платформасының версияларына келу-келмеуіне қарай диагностика немесе стресс-тест алуға болады. Яғни көптеген кәзіргі android платформасында жұмыс істейтін заманауи смартфондардың ішкі жүйесінде қалай орындалады және мобильді қосымшаның көлемінің дәлдігі туралы қозғалады (Cурет - 3.1).
Cурет 3.1 - Аппаратураны таңдау
Төмендегі суретте жұмыс ортасына виртуалды девайсты орнату скрины көрсетілген (Cурет -3.2).
Cурет 3.2 - Android платформасының версиясын таңдау
Кез-келген android studio IDE-сінде келетін мобильді қосымшаны жасау MainActivity.java файлынан басталуы керек. Ал сол файлды құру үшін біз «Create Project» арқылы жобаның атауын және конфигурациясын таңдаймыз.
Бүкіл баптауларды енгізіп болғаннан соң бітіру батырмасын басамыз. Жұмыс ортасына өткен соң бізге activity_main.xml файлы арқылы бірінші беттің түрі мен дизайнын тереміз (верстка). Алайда, идеямыз бойынша біздің мобильді қосымшамыз ерекшеленуі үшін жәнеде индвидуалды түрге келу үшін оный артқы фонына немесе background аргументіне параметр арқылы жұмыс бетінің артына қойылатын фондағы суретті таңдап сілтеме жасаймыз. Ал сол сілтеме бірігетін жерде ресурстар ішінде керекті сурет немесе сұлба болу үшін сол сұлбаны импорттау қажет.
Cурет 3.3 - Activity_main.XML
Бұл .xml файлдың ішінде көріп отқандарыңыздай мобильді қосымшаның басты компоненттері мен негізі орнатылған. Бұл бетте қолданылған компоненттердің қатарында EditView, TextView, ImageView жәнеде FrameLayout компоненті орнатылды.
Cурет 3.4 - DetailActivity.java
Барлық модельдеу мен бағдарламалау процесі біткеннен соң бізге жобаны сақтап мобильді қосымшаны виртуалды девайс арқылы қосып тексеріп көру қажет. Ол үшін біз эмуляторды ашып виртуалды девайсты қосуға болады немесе Android қосымшасына қосуға болады.
Жобаның мобильді қосымшасы Samsung Android A51 қосымшасында қосылды.
Cурет 3.5 - Бағдарламаның мобильді қосымша түрі
«Popular Movies» мобильдік қосымшасында кірген бетте фильмдерді танымалдық немесе рейтинг бойынша сұрыптауға мүмкіндік беретін басты бет ашылады.
Cурет 3.6 - «Popular Movies» мобильді қосымшасының басты беті
Мобильді қосымшаның жұмыс барысы бойынша фильмға басу арқылы ол туралы толығырақ ақпараттты көруге болады.Оның ішінде фильм аты, рейтингі, шыққан күні және фильм сипаттамасын көруге болады. Сонымен қатар төменгі жақта фильм трейлеріне сілтеме көрсетілген, яғни сілтемені басу арқылы YouTube желісіне кіріп трейлер көруге болады.
Cурет 3.7 – Фильм туралы толық ақпарат
Сонымен қатар, бағдарлама фильмдерді таңдаулыларға қосуға мүмкіндік береді, осылайша сіз өзіңізге ұнайтын және көргіңіз келетін нәрсені бақылай аласыз.
Cурет 3.8 – Фильмді таңдаулыларға қосу батырмасы
Cурет 3.9 – Фильм таңдаулыларға қосылды
Таңдаулыларға қосылған фильмдерді көру үшін басты беттегі оң жақтағы үш нүктеге басып, соның ішіндегі Избранное-ға басу арқылы көре аламыз.
Cурет 3.10 – Избранное бетіне кіру
. Қосымшаның құрылымы
Бағдарламаның листингісінен үзінді:
Достарыңызбен бөлісу: |