Қазақстан ғылым және білім министірлігі



Дата19.02.2022
өлшемі81,03 Kb.
#132497
Байланысты:
1644988564465 Баяндама


Қазақстан ғылым және білім министірлігі
Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті

6В01701-Қазақ тілі мен әдебиеті
Баяндама
Тақырыбы: «Балалар психологиясының қалыптасуындағы Ж.Ж.Руссо идеяларының мәні»

Орындаған:Абыл Гауһар


«Ж.Ж. Руссо баланың қалыптасуы мен дамуы туралы» - алдыңғылардың көзқарастарындағы балаға табиғи қатынастың қалыптасу процесін атап көрсете отырып, XV-XXI ғасырлардағы тарихи-педагогикалық, психологиялық, медициналық және әдеби дереккөздерді талдау нәтижелері және замандастары Жан Жак Руссо, олардың тәрбие мен оқыту теориясының дамуына әсері педагогикалық жүйесіне өз ықпалын тигізді. Руссо «Эмиль, немесе тәрбие туралы», оның өткенді сынаушылардың қайталауы Руссоның жас кезеңінің ерекшеліктерін ашады. 
Бала табиғатын зерттеуге үлкен үлес қосқан Аристотель, Сократ, Я.А. Коменский, Д.Локк, Д.Дидро. Олардың адам танымының даму мәселелерін талдауды, қоршаған әлем туралы білімдерді игерудің өзіндік жолдарын, сенсациялық идеяларды философиялық-психологиялық теориялық негіздеуді және білім берудің табиғи сәйкестігін қамтитын еңбектері педагогикалық жүйенің қалыптасуына әсер етті. Жан Жак Руссо бұл ойшылдар адамның жасын (жас кезеңін), қабілетін, дарыны мен қызығушылығын ескере отырып, оның білімі мен интеллектуалдық дағдыларын қалыптастыруды ұсынды. Олар тәрбиенің мақсатын тек қоршаған дүние құбылыстарын білуге, оларды пайдалана білуге ​​ғана кемітпеді, адамгершілік қасиеттерді қалыптастыруды бірдей маңызды деп санады, онсыз жеке тұлғаның үйлесімділігі бұзылады. Педагогикадан Жан Жак Руссо өз дәуірінің білім беру үрдістері мен ғылыми қайшылықтарын көрсетті. 16-18 ғасырлардағы еуропалық пікірталастарда (15-16 ғасырлардағы дереккөздер бар) баланың табиғаты педагогикалық пікірталастардың негізгі тақырыптарының бірі болып табылады, оның нәтижесінде баланы түсінуден бірте-бірте алшақтау пайда болды. Оның мәні мен мақсатының діни түсіндірмесі. Ағарту дәуірінің ғалымдары қатарында балалық шақтың табиғи ерекшеліктеріне көбірек көңіл бөлу, оларды оқу процесінде ескеру және қоршаған білім әлемі туралы білімдерін жүзеге асыруға шақырулар жиі естілді. 17-16 ғасырлардағы беттерінде баланың табиғаты туралы сөз болған тарихи дереккөздерді үш үлкен топқа бөлуге болады: құқықтық тәрбие туралы әдебиеттер, медицина кітаптары және табиғи дарынды балалар туралы әңгімелейтін әдеби дереккөздер және ерекше қабілеттер мен адамгершілік-педагогикалық әдебиеттер, бала тәрбиесі әлеуметтік ізгіліктердің негізі ретінде әрекет етіп,сүйіспеншіліктің кілті саналды.
Моральдық-педагогикалық әдебиеттерде бала тәрбиесі қоғамдық ізгі қасиеттердің негізі ретінде әрекет етеді, балалар мен ата-ана арасындағы сүйіспеншіліктің кілті болып табылады. Авторлар табиғатқа сәйкес әкелер мен аналарға балаларды тәрбиелеу мен тәрбиелеуде әртүрлі функцияларды береді: ана, әдетте, физикалық дамуға, әке психикалық дамуға, ал ата-ананың екеуі де адамгершілік және діни тәрбиеге жауапты. 
Табиғаттың мақсаттары мен талаптары.
Табиғат балаларды тәрбиелеу әдістеріне тыйым салады отбасында қатыгездікпен кездесуі керек ата-аналар балаларына психикалық зақым келтірмеу үшін мейірімді болуы керек. Мейірімді ата-аналарға қатысты балалар кейіннен құрмет пен сүйіспеншілікке негізделген мойынсұнушылықты көрсетеді. Нағыз ізгілік туыстық байланыста көрініс тауып, атадан балаға мирас болып келеді.
Әрбір дерлік автор отбасының бала тәрбиесіндегі маңызды рөлін көрсетеді. Тұлғаның қалыптасуы отбасынан басталады, сондықтан адамгершілік, дене және ақыл-ой тәрбиесіне, бастауыш білім берудегі алғашқы дағдыларға барлық жауапкершілік ата-ананың әлеуметтік мінез-құлқының иығына түседі. Батыс Еуропа өз еңбектерінде өсу, даму, денсаулық мәселелерін қамтыған. Балаларды қорғай отырып, табиғатқа мейірімді тәрбие мен оқытуды жүзеге асыруда құнды кеңестер беріп, сол арқылы баланың табиғи көзқарасын қалыптастыруға ықпал етті. Баланың қалыптасуында отбасының өмір сүру салты, қоршаған орта өз ізін қалдыратынын атап өтті. Балаға дұрыс режим, қамқорлық көрсету де маңызды. Жан мен тән адамның құрамдас бөлігі болғандықтан, олардың қажеттіліктері бірдей болуы керектігі табиғи түрде ұсынылды, бұл табиғат заңдылықтарын сақтай отырып, баланың қоршаған әлем туралы білімдерін игеру процесіне жақындау: баланың табиғи күштерін қолдау және дамыту, бірақ мәжбүрлемеу, алдымен қиял мен сезімді, содан кейін ғана есте сақтау мен ақыл-ой қабілеттерін дамыту; ақыл-ой дербестік таныта бастағанша балалардың ойлауын біртіндеп дамыту; баланың жасы мен дамуына сәйкес оқу пәндерін таңдау; объектілердің табиғатынан оқыту құралдарын сызу; назар аударуға XV-XVII ғасырлардағы медицина қызметкерлерінен оқушының қуанышын ояту. Ғалымдар оларды оқу үрдісінде мәжбүрлемейді, оқу процесіне ойды жандандыратын және зейінді шоғырландыратын әсерлердің эмоцияларын енгізеді. Ғалымдардың еңбегін адамгершілікпен емдеу тәжірибесін кеңейту деп тануға болады.Ғалымдардың еңбегін балаларға адамгершілікпен қарау тәжірибесін кеңейту, сондай-ақ отбасындағы жүрексіздікті, ата-аналар мен мұғалімдердің авторитарлық, қатыгездік мінез-құлқын айыптау, оқудағы мәжбүрлеу, мектеп өмірін ресми ұйымдастыру деп тануға болады. Ғалымдар баланы адамгершілік, дене және интеллектуалдық тәрбиелеу мәселелерімен қатар ғылым мен өнердің әртүрлі салаларында ерекше білімі мен қабілеті бар балалардың табиғаты қызықтырды Мұндай балалар жалпы қабылданған нормаларды бұзды, сондықтан олардың таланты, бірқатар авторлардың пікірінше, қоғамда жоғары бағалануы керек. XVII-XVII ғасырларда олар дарынды балалардың есебін жүргізе бастады, олардың қабілеттерін баспасөз беттерінде бағалай бастады, патшалар сарайында оларды таныстырды, ғылыми еңбектерін жариялады, көптеген тексерулер жүргізді, эрудицияны жария түрде сынады. Сонымен қатар, көптеген мұғалімдер балалар дарындылығының көрінуіне қалай қатысы бар екенін білмеді (Дж.-Х. С. Формей). Балалардың табиғи күшті және бейімділігін тануға мүмкіндік бермейтін көзқарас болды.Шәкірттің дарындылығын Құдайдың сирек сыйы деп түсінуге болады, басқа жағдайларда ол педагогикалық әсердің әсерінен пайда болмаған нәрсе ретінде еленбейді, сондықтан қарапайым балалардың көпшілігін тәрбиелеуде аз немесе ештеңені білдірмейді. Табиғат күштерін елемеу, тежеу көбінесе балалардың дарындылығы мен жеке қабілеттерін дамытуға, оларды өзін және қоршаған әлемді тануда пайдалануға мүмкіндік бермеді. Сонымен, тарихи дереккөздердің материалы бойынша Жан Жак Руссо педагогикалық теориясының қалыптасуы көрсетілген. Руссо білім берудегі басымдықтар мен баланы дамыту жолдары туралы әртүрлі қоғамдық пікірлердің күрделі, қайшылықты өзара әрекеттесуінде болды. Баланың табиғи ерекшеліктері мен қажеттіліктерін (оның табиғатын) ескеру білім берудің жаңа парадигмасына айналуда. «Эмиль, немесе тәрбие туралы» педагогикалық романында Жан Жак Руссо баланың жас ерекшелігіне қарай қоршаған дүниені тану процесін түсінуге тырысты. Ол баланың бүкіл оқу және даму процесін жас кезеңдерге бөледі, олардың әрқайсысының өзіндік ерекшеліктері бар, оның ішінде материалды қабылдау, түсіну және игеру ерекшеліктері бар. Дамудың төрт жас кезеңінің әрқайсысында балада іс-әрекеттің жаңа тәсілдері мен әдістерін меңгерудің жеңілдігі мен жылдамдығын анықтайтын жеке тұлғалық қасиеттер мен нақты қабілеттер қалыптасады. Бірінші кезең (дене тәрбиесі кезеңі) туған кезден басталып, 2 жылға дейін созылады. Бұл кезеңде басты назарды Руссо баланың физикалық өсуі мен дамуына назар аударады. Дене тәрбиесінің ережелерін тұжырымдайды (жаттығулар, шынықтыру, киімге және қоршаған ортаға қойылатын талаптар), оны қалай дұрыс ұстау және күту (тамақтандыру, гигиена және т.б.) сипатталады. Екінші кезең (ақылдың ұйқысы) 2 жастан 12 жасқа дейін созылады.Айтуынша Руссо, бұл кезеңде баланың санасы ұйқы күйінде болады және оның әлеммен байланысы сезімдер мен түйсіктер арқылы жүзеге асады. Бұл жаста баланың санасын заттар әлемін игеруге дайындай отырып, негізінен сезім саласын дамыту қажет. Үшінші кезең (интеллекттің қалыптасу кезеңі) 12-15 жас аралығын қамтиды. Бұл оқушының ақыл-ой дайындығына, оның зерттеушілік және практикалық дағдыларын дамытуға, танымдағы дербестікке ең қолайлы кезең. Төртінші кезең (адамгершілік және азаматтық тәрбие беру кезеңі) 15 жастан 24 жасқа дейін созылады. Жас жеткіншекті қоғамдағы белсенді өмірге дайындау, оны адамгершілік, азаматтық сезімге тәрбиелеу маңызды. Жан Жак Руссо алғашқылардың бірі болып баланың жасы мен жеке ерекшеліктеріне сәйкес тәрбиенің мақсаттарын, міндеттерін, әдістерін, құралдарын таңдауға шақырды. Оның жүйесі көпшілікке оғаш болып көрінуі мүмкін, бірақ ол табиғаттың өзіне ілеседі, адам дамуының табиғи бағытын көрсетеді, адамның әр түрлі жасындағы қабілеттерін өлшеуге және оның қабілетіне сәйкес келетін әрекеттерді таңдауға негізделгенін мойындады. Руссо өз заманының айқындаушы дамуының баламасы болды, өйткені ол әдеттегі білім беруден мақсаттары (жүйені белгілі бір балаға бейімдеу), мазмұны (баланы қоршап тұрған сабақ жүйесі), әдістері (олар әзірлеген) жағынан көп жағынан ерекшеленді. дербес ойлау), мұғалім мен оқушы қарым-қатынасы. Оның жүйесімен Руссо дәстүрлі білім берудің тұжырымдамалық (әлеуметтік, психологиялық, философиялық) негіздерін қайта қарау және өзгерту қажеттігін білдірді.
« Жан Жак Руссоның оқу-тәрбие жүйесінде қоршаған дүниені тану процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері. Руссо теориясының білімін дамыту әдістері мен әдістерін талдайды. Руссо балалардың қоршаған әлемді тануындағы сенсорлық қабылдаудың және жеке тәжірибенің маңыздылығын, логикалық тұжырымдарды өз бетінше құрастыру қабілетін дамыту жолдарын қарастырады.Руссоның педагогикалық идеяларын пайдалану мүмкіндіктері айқындалады, соның негізінде қазіргі бастауыш мектеп оқушыларының білімін белсендіруге болады.Руссо қоршаған дүниені тану қабілеті саналы, интеллектуалды тәуелсіз, мәдениетті тұлғаны қалыптастыру процесінде шешуші рөл атқарады деген идеяны дамытты.Ол білімнің ерте жастан дамитынын және балалардың ойлау ерекшеліктерімен байланысты екенін атап өтті.

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет