«Мәдениетті рәміздер, мәндер, таңбалар мен мағыналар ретінде талдау үшін мәдениеттің ақпараттық-семиотикалық түсінігін негіздеу»
ОРЫНДАҒАН: ТЕМІРХАН А.
ТОБЫ: ҚФ-103
ҚАБЫЛДАҒАН: ЕСБОЛОВА М.
1-СӨЖ
І. Кіріспе. Мәдениет туралы түсінік
ІІ.Негізгі бөлім. Мәдениеттегі рәміздер, мәндер, таңбалар мен мағыналар
ІІІ.Қорытынды. Рәміздер, мәндер, таңбалар,мағыналар мен ақпараттық-семиотикалық байланыс
І.Кіріспе. Мәдениет туралы түсінік
Мәдениет
Философиялық
ілім
Жеке пән ретінде
ХІХ ғ.
ширегінде
қалыптасады
арабтың
“маданият” –
қала, қалалық,
деген сөзінен
енген.
Қазіргі заманғы сөздіктерде мәдениетке (культураға) төмендегідей анықтамалар берілген:
мәдениет – белгілі бір халықтың қол жеткен табыстары мен шығармашылығының жиынтығы;
мәдениет – адамзат қауымының белгілі бір тарихи кеңістіктегі қызметі мен өзіндік ерекшеліктері (палеолит мәдениеті, критмекен мәдениеті, қазақ мәдениеті және т.б.);
мәдениет – адамдық әрекеттің белгілі бір саласының жетілу деңгейі (сөйлеу мәдениеті, еңбек мәдениеті, құқық мәдениеті және т.б.);
агромәдениет (дәнді өсімдіктер мәдениеті, цитрустық мәдениет және т.б.).
ХІХ ғасырда мәдениет мәселелерімен тығыз айналысқан ғалымдардың бірі – ағылшын ойшылы Эдуард Бернетт Тайлор (1832-1917) болды.
Ол “мәдениет жөніндегі ғылым-реформалар жөніндегі ғылым” деп тұжырымдай отырып, мәдениетті үздіксіз жаму үстіндегі процесс деп қарастырды. Тайлор мәдениетке мынадай жалпылама анықтама берді. “Мәдениет пен өркениет кең, әрі этнографиялық мағынада – білімнен, наным-сенімдерден, өнерден, адамгершіліктен, заңдардан, салт-дәстүрлерден және қоғамның мүшесі ретінде адамның игерген дағдылары мен түрлі қабілеттерінен құралады”