Семинар 7 Пәні: Философия Тақырыбы: Этика. Құндылықтар философиясы



Дата07.02.2022
өлшемі90,88 Kb.
#87866
түріСеминар
Байланысты:
Ержанова А. 203гр.ФМО. Философия 6сөж
Ержанова А. 203гр.ФМО. Философия 6сөж

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
Абылай хан атындағы Қазақ Халықаралық Қатынастар және Әлем Тілдері Университеті


Семинар 7


Пәні: Философия
Тақырыбы: Этика. Құндылықтар философиясы

Орындаған: Ержанова Аэлита Бағдатқызы


Қабылдаған: Изтаева Венера Амангельдиевна

Алматы. 2020-2021ж.


Кант-Бостандық философы
Имануэль Канттың этикасы біз үшін өте маңызды. Бұған көз жеткізу үшін оның "практикалық ақыл-ойды сынға алуы" келесі бетте жазылған: "біреу өзінің еріксіз бейімділігі туралы айтады делік, егер ол өзінің сүйікті заты мен оған сәйкес келетін жағдайға тап болса , ол үшін мүлдем мүмкін емес ; бірақ егер сіз үйдің алдына іліп қойсаңыз, онда оның құмарлығын қанағаттандырғаннан кейін оны іліп қою керек болса , онда ол өзінің бейімділігін жеңе алмас па еді? Ұзақ уақыт бойы ол қандай жауап беретініне күмәнданудың қажеті жоқ. Бірақ сұраңыз, егер оның егемендігі ілу арқылы тез арада өлім қаупі төніп тұрса, оны жалған сылтаулармен өз еркімен құртып жіберген адал адамға қарсы жалған куәлік беруге мәжбүр етсе, ол мүмкін деп санайды. өмірге деген сүйіспеншілігі қаншалықты үлкен болса да, осы бейімділікті жеңу керек пе ? Ол мұны жасады ма, жоқ па, ол өзі айтуға батылы жетпейтін шығар; бірақ ол оған мүмкін деп ойламай – ақ келісуі керек.”
Көріп отырғаныңыздай, Кант мұнда екі күнделікті жағдайды салыстырады. Олардың біріншісінде ол қарапайым құмарлықты білдіреді, бұл адамның іс-әрекетін ынталандыратын Ләззаттың мысалы ретінде, Данте Беатриске немесе Петрархқа Лаураға ұқсас керемет махаббат емес. Екінші жағдайға келетін болсақ, кешегі біз үшін әрең басталған кеңестік шындық оны біздің елімізде шынымен жаппай етті. Репрессия жылдарында мыңдаған адамдар теориялық тұрғыдан емес, іс жүзінде дилемма алдында тұрды: тірі қалудан эфемерлік үміт алу үшін немесе азаптауға қарамастан, декалогтың тоғызыншы өсиетін бұзбау үшін жазықсыз адамдардың қажетті санын брондау: "жалған куә бермеңізъ". Рас , бізде кантондық "егемендіктің" орнына шенеуніктер әрекет етті, ал асудың орнына ату жиі қолданылды, бірақ бұл ұсақ сәйкессіздіктер жағдайды тұтастай өзгертпейді . Кейінірек, алпысыншы және жетпісінші жылдары, режим жеңілдетіліп, өлім жазасы бұдан былай қауіп төндірмеген кезде, самиздаттың өнімдерін оқыған адамдар тергеушінің алдында болу мүмкіндігімен есептесуі керек еді, ол біздің қолымызға тыйым салынған әдебиетті кім берді, мүмкін оны тоқтату үшін біреуді брондауды ұсынады.
"істер". Сонымен, Кант сипаттаған жағдай өте жақында өткен кезде өте өзекті болды, иә, ол қазір де солай болып қала береді, өйткені коммунистік идеологияның кетуімен және Кеңес өкіметінің құлауымен бізде де, бүкіл әлемде де зорлық-зомбылықтың жалпы саны азайған жоқ, және ұлттық, діни немесе кез-келген идея үшін тек тоғызын ғана емес, бәрін де бұзуды қажет ететін "игемонның" қолына түсу қаупі бар.әлемде бар моральдық өсиеттер.
Бірақ Канттың этикасы жай ғана өзекті емес; ол сонымен бірге біздің рухымызды көтереді: Кант адам тіпті өлімге қарсы зорлық-зомбылыққа қарсы тұра алады деп үйретеді. Кант ақылды және бұл өте қиын екенін біледі: ешкім оны бұзбайды, азаптаудың астында "бөлінбейді", өлім қорқынышы басым болмайды деп алдын-ала айтуға батылы жетпейді. Алайда, Канттың айтуы бойынша, кез-келген адам өмірге деген сүйіспеншілігін жеңіп, кез-келген зорлық-зомбылыққа төтеп бере алады: "ол өзі үшін мүмкін деп ойламай келісуі керек". Философ дұрыс па? Менің ойымша, иә, ХХ ғасырда бізде де, оның елінде де шеберлердің көптеген күрделі иықтары оның қателігін дәлелдеу үшін бар күшін салған сияқты. Гестаповтар өз қызметінде адам физика, химия, физиология және психология заңдарына бағынатын, толығымен табиғи тіршілік иесі екендігіне негізделді. Оның мінез-құлқы тек еркін көрінеді, іс жүзінде ол осы заңдармен толығымен анықталған. Егер сіз "ғылыми" мәселеге жүгініп, белгілі бір физикалық, химиялық, фармакологиялық немесе психологиялық әсерлердің адамдардың мінез-құлқына қандай әсер ететінін мұқият зерттесеңіз, оларды тиісті түрде таңдап, мөлшерлеу арқылы кез-келген адамды кез-келген нәрсені жасауға мәжбүр етуге болады. Дөрекі әдістер қарапайым, қарапайым адамдарға әсер етеді, бірақ ең қатал адамдар үшін Сіз әсердің осындай комбинациясын таба аласыз немесе осындай экзотикалық құралды қолдана аласыз, айталық, төзбейтін егеуқұйрық ("1984" Дж. Оруэлл), бұл қажетті әсер бірден қол жеткізіледі.

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет