№11 дәріс. Саяси мәдениет пен мінез-құлық 1.Саяси мәдениет ұғымы және оның атқаратын қызметтері 2. Саяси мәдениеттің типологиясы және саяси мінез-құлық 3.Саяси әлеуметтену ұғымы және оның кезеңдері
Саяси символ (белгі) [грек. symbolon – танымал таңба, белгі] – аса маңызды саяси идеалдардың шартты бейнесі, оларды насихаттау мен орнықтырудың аса маңызды құралы.
Саяси символ (белгі) [грек. symbolon – танымал таңба, белгі] – аса маңызды саяси идеалдардың шартты бейнесі, оларды насихаттау мен орнықтырудың аса маңызды құралы.
Саяси әлеуметтену– адамның қоршаған ортаның құндылықтарын меңгере отырып, сол ортаға бейімделу процесі.
Контрмәдениет ұғымы 1960 жылдары батыс әдебиеттерінде пайда болды. Бұл ұғымның негізін қалаған американдық әлеуметтанушы Теодор Роззак болды.
Соңғы кезеңдерде саяси мәдениеттi дамыған, не дамымаған ел деп екiге бөлу арқылы олардың деңгейiн анықтау саясаттанушылардың арасында кең тарай бастады. Саяси мәдениеттiң саясаттануда үлкен модельдерi бар: тоталитарлы, авторитарлы және либералды-демократиялық.
Бiрiншi типтi патриархалды деп атайды. Екiншi типтi азаматтық сипаты деп атайды. Үшiншi типке саяси мәдениеттi қоғамшыл түрде дамытушылар жатады.
Саяси мінез-құлық – саяси билікті жүзеге асыру, өздерінің саяси мүддесін қорғауға адамдардың әлеуметтік қауымдастығының, тұлғалардың қатысу түрі. Саяси мінез-құлықтың екі негізгі түрі анықталған: саяси іс-әрекет және саяси әрекетсіздік.
Саяси мінез-құлық адам мінез-құлқының жоғары сатысы. Саяси мінез-құлық,жеке тұлғаларға, топтарға, ұйымдарға қатысты айтылады.
Саяси мінез-құлық алға қойылған мақсаттармен реттеледі. Оның мәні, бағыты, құндылығы, сипаты мен ерекшеліктері адамның дүниетанымына тәуелді. Саяси мінез-құлық кең мағында ерекше қызметті білдіреді.
Қоғамның жаңа мүшелеріне саяси мәдениеттің және саяси сананың негізгі элементтерін жеткізу;
• Қоғам мүшелеріне қажетті саяси тәжірибе алуға, саяси іс-әрекет етуге және шығармашылық жасауына қолайлы жағдай жасау;
Саяси мәдениеттің элементтерін өзгерту. Адамның саяси әлеуметтенуі үздіксіз өмір бойы жалғасады.
Ал қосалқы саяси әлеуметтенуде, бұған мемлекет араласпайды, тұлға өз қабілеті мен тілегі бойынша сол қоғамына бейімделіп, сол мемлекеттің құндылықтарын меңгереді. Саяси әлеуметтену процесі үш негізгі мәселені шешуге бағытталады: