Бағдарламасы практикалық тапсырмалар жинағы Касенова А. А өскемен қаласы,2019ж



Pdf көрінісі
бет1/8
Дата08.09.2023
өлшемі1,63 Mb.
#180504
түріБағдарламасы
  1   2   3   4   5   6   7   8
Байланысты:
Әдістемелік нұсқаулық Sketchup
Айтбаева Айжан Жолдыбаевна, ашық с отан


[Введите текст] 
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ 
ШЫҒЫС ҚАЗАҚСТАН ГУММАНИТАРЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ
Sketchup бағдарламасы 
практикалық тапсырмалар жинағы 
Касенова А.А
Өскемен қаласы,2019ж 



ӘӨЖ 004(07532) 
ҚБЖ 73ж75 
К21 
Шығыс Қазақстан Гуманитарлық колледжінің ғылыми әдістемелік 
кеңесі отырысында қарастырылды және мақұлданды. 
Хаттама №____ 2019ж. 
Ғылыми әдістемелік кеңесінің төрайымы Ж.Слямбекова. 
Пікір жазған: Аршын.Ж -ШҚГК информатика және арнайы пәндер оқытушысы 
Sketchup бағдарламасына әзірленген практикалық тапсырмалар жинағы/ 
А.А.Касенова, Өскемен қаласы,2019. Бет
Бұл құралда «Sketchup бағдарламасы» ұғымы және практикалық 
тапсырмалар қарастырылған. Ұсынылып отырған әдістемелік құрал Шығыс 
Қазақстан гуманитарлық колледжінің 0111000 «Негізгі орта білім беру» 
мамандығы, біліктілігі 0111093 «Информатика пәні мұғалімі»білім алушыларына 
арналған. 
©Касенова А.А. 2019ж. 
© ШҚГК 2019ж 




Кіріспе 
Егер сіз осы жолдарды оқыған болсаңыз, онда 3D модельдеуге 
қызығушылық танытатын кез келді! Олар 3D әлеміне әртүрлі тәсілдермен келеді 
- жаңа жанрда, жаңа компьютерлік графикалық бағдарламада, әуес ретінде «жан 
үшін», жаңа жұмыс құралын игерудің кәсіби қажеттілігіне дейін қолын сынап 
көргісі келеді. Сіз бірден сенімді бола аласыз - екі жағдайда да SketchUp таңдау 
арқылы дұрыс жолдасыз! 
Әрі қарай, біз SketchUp бағдарламасының барлық мүмкіндіктері мен 
артықшылықтарын егжей-тегжейлі қарастырамыз. 
Жиі «құрғақ» анықтамалық нұсқаулықтан басқа, Анықтамалық 
нұсқаулықта мәзір элементтерінің сипаттамасы немесе жеке тапсырмаларды 
шешуге арналған кезең-кезеңдік сабақтар сипатталған. Қарапайым, дәйекті, 
қарапайымнан күрделіге дейін , жалпы түсініктен бастап нюанстарға дейін, 
мүмкіндігінше егжей-тегжейлі және практикалық мысалдармен нақты 
суреттелген. Сондықтан, кітапты қиялдағы «студентпен» жаттығу ретінде немесе 
сабақ барысында және түсініктемелері бар типтік сұрақтар мен қиындықтарға 
жауап ретінде құру туралы шешім қабылданды. 



Sketchup бағдарламасы 
SketchUp компьютерлік бағдарламалардың стандарттары бойынша өте 
құрметті жасқа ие - оны жасаушы, американдық @Last Software компаниясы 
алғашқы жұмыс нұсқасын 2000 жылы шығарған. 
2006 жылы @Last Software өзінің жұмысын тоқтатты, өйткені компания 
SketchUp-мен (5-нұсқа) Google-мен бірге болды, 
«Тудың астында» алты жыл ішінде тағы үш нұсқасы жарық көрді. 2012 жылы 
тағы бір (қатарынан үшінші)! Меншіктің өзгеруі - Google SketchUp-ны Trimble-ге 
сатады. Бір жылдан кейін Trimble SketchUp 2013 пайда болады, 
SketchUp 2013 тақырыптары, ал 2014 жылдың соңында ағымдағы SketchUp 
2015. 
SketchUp Google-ден бері пайда болды және екі нұсқада қол жетімді - кәсіби 
SketchUp Pro (кітаптың материалдары соған негізделген) және ақысыз 
(коммерциялық емес мақсаттар үшін) - SketchUp Make. Лицензияны сатып 
алғанға дейін Pro нұсқасы алғашқы қондырғыдан кейін сынақ мерзімінің 30 күнін 
ұсынады. Make-тің ақысыз нұсқасы Pro-дан белгілі бір функционалды 
шектеулермен ерекшеленеді: бірқатар форматтағы файлдардың импорты мен 
экспорты қол жетімді емес немесе шектеулі және SketchUp Pro пакетіне кіретін 
екі «серіктес» бағдарлама жоқ: LayOut және Style Builder. Бірақ сіз бұл 
шектеулердің жаңадан бастағандар үшін маңызды емес екенін бірден байқайсыз, 
сондықтан сіз SketchUp-ды бірден үйреніп қана қоймай, сонымен қатар өз 
жобаларыңызбен толықтай жұмыс жасай аласыз. 
SketchUp деген не және оның басқа 3D редакторларынан айырмашылығы 
неде, олар «бәріне танымал»? Бағдарламаның идеологиясын бастапқыда @Last 
Software әзірлеушілері «... сандық технологияның жылдамдығы мен 
икемділігімен« қолмен »талғампаздық пен дизайн еркіндігінің оңтайлы үйлесімі» 
және екінші танымал бағдарлама ұраны: «3D - барлығына арналған!» Және 
тұжырымдалған. Айта кету керек, бұл қағидалар қарапайым, қарапайым, 
ыңғайлылық пен функционалдылыққа негізделген, қарапайым жылдамдық пен 
дамудың жеңілдігімен, сонымен қатар жұмыс жылдамдығымен 3D редакторына 
тең келмейтін интерфейсте өте керемет жасалған. Осының арқасында SketchUp 
жұмыстың шығармашылық бөлігіне арналған



максималды көлемді қамтамасыз етеді, іс жүзінде таза техникалық іс-
шаралардың минималды құны бойынша «қолыңызды қаламдан алмастан» жасауға 
мүмкіндік береді. Осыдан - егер қолданушылардың көпшілігі үшін үш өлшемді 
модельдеудің жаңа ерекше әлемін құру сөзсіз өте еңбекқор және уақытты қажет 
ететін болса, SketchUp көмегімен ол әлдеқайда қарапайым, оңай, тезірек болады! 
Бағдарламаны бірінші рет сөзбе-сөз ашып, қолданушы жарты сағаттан басталады 
мүмкін, ол тіпті жұмыс істемейді, модельдеуді ойластырады, тіпті егер бұл оның 
алғашқы 3D бағдарламасы болса ...
Редактор 3D жұмыс құралдарының біреуі (немесе негізгісі емес) болатын 
кәсіби қолданушы үшін жасалған - полицейлер немесе тіпті «жан үшін хобби». 
Бұл жағдайда оған «толық» циклдегі «ауыр» әмбебап 3D редакторлардың 
көптеген ауыр функцияларды игеру үшін ұзақ уақытты қажет ете алмайтындығы, 
мүмкін еместігі және түсінбейтіні түсінікті. 
Жалпы, @Last бағдарламалық жасақтамасының әзірлеушілері бір уақытта 
жанрдың әйгілі және перспективалы «тауашасына» қалай «енгенін» білуге болады 
... Ал енді, SketchUp бүкіл идеологияның негізін қалаушы болды деп сенімді 
түрде айта аламыз. қарапайым, дамудың қарапайымдылығына, жылдамдығына 
және 
қолайлылығына 
бағытталған, 
бірақ 
сонымен 
бірге 
қуатты 
функционалдылыққа ие ең ыңғайлы бағдарламалардың бағыттары. Осыған ұқсас 
тәсіл әр түрлі мақсаттағы жаңа 3D редакторларда жиі байқалады. Сонымен қатар, 
олардың кейбірінде сіз интерфейстерді шешудің және жалпы басқару жүйесіндегі 
«эскиз-қалпақ» ерекшеліктерін көре аласыз. 
SketchUp танымалдылығының өсуінде айқын серпіліс 2006 жылдан басталды - 
бағдарламаны Google Интернет-жобаларына «қосу» сәті (3D қоймасының 3D-
қоймасы және Google Earth модельдері - Google Earth, бұл үшін SketchUp-да 
арнайы параметрлер мен құралдар салынды). айтпақшы, бір кездері Google-дің 
SketchUp-ны таңдауы мен сатып алуы оның қарапайымдылығы мен қол 
жетімділігімен байланысты болды - мұндай жобаларға қажетті «танымал» 3D 
редактор рөліне лайықты балама болған жоқ ... иә, мүмкін, әлі де жоқ 2012
жылы Google көшуді шешкен кезде және техникалық шешімдер олардың «үш 
өлшемді» Интернет жобаларды қамтамасыз ету, сондай-ақ ла сату SketchUp 
бүгінгі иесіне proizosh- үшін басқалар да - компания Trimble. 



Сонымен қатар, SketchUp-ді «серіктес» бағдарламаларды үшінші тарап әзірлеушілері 
кеңінен таныды, олар қазір SketchUp-ды өз өнімдерінде немесе тікелей модельдерде 
(файлдарда) қосады немесе арнайы плагиндер арқылы деректермен алмасады. 
2D 
Біз компьютерлік графиканың жалпы принциптерімен, атап айтқанда 3D модельдеудің 
негізгі қағидаларымен танысуды бастаймыз - түсініктер, терминология және «ойын 
ережелері». Бұған бірден назар аударған жөн, өйткені болашақта қарапайым 
«алфавитті» білмеу, нақты құралдар мен модельдеу нұсқаларын игеру кезінде көптеген 
қиыншылықтар туғызады. 
Сонымен, әркім қарындаш алып, қағазға сурет сала алады, мысалы, қарапайым текше. 
Компьютерлік прогрестің белгілі бір кезеңінде компьютерлік графикалық 
технологиялар пайда болды және арнайы бағдарламаларда ұқсас нәтиже алу 
мүмкіндігі пайда болды - графикалық редакторлар, мысалы Adobe Photoshop немесе 
CorelDraw, біздің арамызда жиі кездеседі. Әрине, техникалық жағынан, сол сәттен 
бастап сурет салу құралдары, әдістері және өнімділігі тұрғысынан нақты революция 
басталды, бірақ
мәні сол қалпында қалды - жалпақ негіздегі жалпақ сурет: қағазда, мында - 
редактордың жұмыс кеңістігінде және пайдаланушы - іс жүзінде монитор экранында. 
Енді дәл сол текшенің кескінін алу керек деп ойлаңыз, бірақ басқа көзқараспен (яғни, 
оны басқа жағынан көрсету керек), парақтағы өлшем мен позицияны өзгертіңіз. 
«Қолмен» сызу жағдайында кез-келген жаңа бұрыш тек бір нәрсені білдіреді - бәрі 
қайтадан «нөлден» басталады, қайтадан ... Компьютерлік графикалық редакторда біз 
суретті тез өзгерте және өзгерте алмаймыз, суретті жойып, масштабтай аламыз. 
экранда, бірақ мұнда тағы бір перспектива бар ... және бұл жерде тағы бір жаңа сурет 
салу керек. Төмендегі жол - қағаз бетіне сурет салғанда, біз екі өлшемді (өрістер, 
өлшемдер) деп аталатын қысқартылған белгілеуді - 2D шыққан екі өлшемді жұмыс 
өрісін қарастырамыз. Немесе басқа жолмен, бұл жағдайда біз тек екі өлшемді ұғымдар 
мен өлшемдерді қолданамыз - «ені (ұзындығы)» және «биіктігі». Сол параметрлерде 
2D-графиканы салу факторлар - олардағы кез келген нүктенің сандық мәндегі орны екі 
осьтің бойындағы координаттармен анықталады: көлденең және тік (әдетте X және Y 



арқылы белгіленеді). Сонымен қатар, біз фотосуретті кеңістіктің тереңдігі (мысалы, 
көшенің перспективасы) анық көрінетін редактордан ашсақ та, редакциялау нысаны 
ретінде сурет екі өлшемді болып қалатынын ескертеміз. Әрине, 2D графикасының 
маңызды артықшылығы бар - жұмыс кеңістігінің мәнін түсінуде және сызу 
құралдарын басқаруда салыстырмалы қарапайымдылық. Ақырында, 2D редакциялау 
кәдімгі «қолмен» сызуға ұқсас - мысалы, А нүктесінен В нүктесіне дейін сызық сызып, 
көлденең, тігінен және оны қалай жасау керек болса, болатындығы интуитивті. 
3D 
2D-тен айырмашылығы, үш өлшемді немесе 3D-графика, негізінен, жұмыс кеңістігіне 
қатысты түбегейлі әр түрлі тәсілге негізделген. Бұл жерде екі таныс ұғымдар мен 
өлшемдер - «ені, биіктігі» - үшінші - «тереңдікпен» толықтырылады, және кез-келген 



объектінің элементтерінің орналасуы әр осьте сандық мәндері бар үш кеңістіктік 
координаттармен анықталады (дәстүрлі X, Y, Z) ) Ал үш өлшемді кеңістіктің өзі шын 
мәнінде көптеген 3D редакторларымен аталатын виртуалды әлем - Әлем (Әлем), ал 
оның осьтері - Әлемдік осьтер (Әлемдік балта). 
Сондай-ақ, мұндай кеңістік үшін SketchUp-да «әлем» ұқсас тұжырымдама 
қолданылады - «Сахна». 3D редакторында жұмысты «сурет» емес, «салу» деп атау 
дұрысырақ, өйткені біз сурет емес, тегіс фигура емес, үш өлшемді пішінді 
құрастырамыз. Мұндай форма (немесе «модель»), шын мәнінде, физикалық нақты 
мөлшерде үш өлшемге ие. Жобалық көріністің үшөлшемді кеңістігінде объектіні еркін 
басқаруға мүмкіндік беретін дәл осы. 
КАМЕРА 
Сонымен, үшөлшемді көріністе біз модельдің кеңістіктегі орнын еркін өзгертеміз - біздің 
мысалда үш өлшемді текшені оның кез келген жағын көру үшін жылжытамыз және 
айналдырамыз. Дегенмен, сіз бір текшені немесе кез-келген басқа үш өлшемді нысанды 
3D модельдеудің басқа негізгі механизмін - камера деп аталатын әдісін қолдана отырып, 



басқаша көре аласыз. Бұл нені білдіреді? Негізінде, біз монитордың экранында әр сәтте 
көретініміз, осы жобада құрылған біздің виртуалды әлемге терезе сияқты.
Немесе дәлірек айтқанда: фотокамера объективі арқылы көріністі елестетіп көріңіз. 
Неліктен бұл тек «терезе» емес, мақсат? Камера тетігі виртуалды «объективтің» 
параметрлерін өзгерту арқылы көріністі басқаруға қосымша мүмкіндіктер береді. Яғни, 
нақты камералық оптика параметрлері бойынша диафрагманы, өрістің тереңдігін, 
фокустық ұзындығын, көру өрісін және басқа параметрлерді физикалық түрде 
модельдеуге болады. Сонымен қатар, масштабтау параметрлері бар, яғни экрандағы 
көріністің қалаған бөлігінің кескінін үлкейту, кішірейту (немесе жақындату, жою). Біз 
бұған тоқталмаймыз, бірақ фотографиямен мұқият айналысқан адамдарға бұл терминдер 
көп нәрсені айтады. 


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6   7   8




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет