Оқушының аты – жөні: __________________________________Сынып: 8 А Мерзімі:
«Бірінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі Азия елдері» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып: Неліктен Мұстафа Кемалді «Ататүрік» деп атады?
Сунь Ятсеннің үш қағидаты Қытайды қалайша өзгертті?
Оқу мақсаты: 8.2.1.1 тарихи кезеңдердің ерекшеліктерін салыстыру арқылы мемлекет пен діннің өзара
қатынасын сипаттау
8.3.1.1 Қоғамдық-саяси ағымдардың (әлеуметтік либерализм, әлеуметтік консерватизм,
марксизм, социал-демократия) қоғамның өміріне ықпалын талдау
Тапсырма:
1. Мәтінге және өз біліміңе сүйеніп, кестені толтыр:
«Мұстафа Кемал Түркия өмірінің саяси, экономикалық және мәдени жақтарына терең өзгерістер енгізуге бағытталған реформалар бастайды. Ол реформалардың басты бағыттары Кемалдың саяси идеологиясында баяндалған. Ататүріктің ұстанған көзқарасы бойынша Түркия мемлекеті осы заманғы, демократиялық және зайырлы ұлттық мемлекет болып құрылуы тиіс болатын. Ол тегін бастауыш мектеп оқытуын құрып, мыңдаған жаңа мектептер ашты. Ол Латын негізіндегі Түрік әліппесін жасап, Осман империясының әліппесін күшінен қалдырды. Түрік әйелдері мұсылман еледрі ішінде тұңғыш рет ерлермен тек азаматтық құқықтарға - сайлау-сайлану құқықтарына ие болды, бұл тіпті көптеген батыс елдеірнен де бұрын болған заманауи реформа. 1930 жылы 3 сәуірдегі № 1580 құжат бойынша, әйелдер сайлауға дауыс бере алатын болды, ал 1934 жылы толық күйде ерлермен бірдей сайлану- сайлау құқын иеледі.
Түріктерді негіз еткен саяси билікті құру арқылы ол тамырлас, біріккен түрік ұлтын құруға негіз салды. Басқа халықтар Ататүріктің бастамасы бойынша түрікше сөйлеп, түрікше оқыды. Жер атаулары, тіпті адам атына дейін түріктесу басталды. Ататүрік атауын Түрік парламенті 1934 жылы Кемалға сыйлады, ол "Түріктердің атасы" деген сөз, сөйтіп оның заманауи Түркияны құрудағы саяси жігері бағаланды».