Этнопедагогика-педагогика ғылымының саласы. Этнопедагогика дегеніміз не?



Дата28.01.2018
өлшемі278,42 Kb.
Этнопедагогика-педагогика ғылымының саласы.
Этнопедагогика дегеніміз не?

A. белгілі бір халықтың, тайпаның өзіне тән ерекшелігі бар дүниетанымдық, тәрбиелік, мәдени мұрасы.

B. Белгілі бір халықтың, тайпаның өзіне тән ұқсастық белгілері

C. Екі елдің тұрып жатқан жеріне салыстыра баға беруі

D. Қазақтың жазу мәдениеті арқылы белгілі болған ұлттық педагогикалық ойлардың пайда болуы

E. Эстетика ғылымының «Этика» деп аталатын үлкен саласының ұлттық мәдениетке тән қисынды баламасы


Қазақ этнопедагогикасы қашан қалыптаса бастады?

A. ХХ ғ. соңы

B. ХХІ ғ.басы

C. ХVІ ғ. аяғы

D. ХХ ғ. басы

E. ХІХ ғ. аяғы


«Этнопедагогика» пәні қай пәнмен тығыз байланысты?

A. педагогикамен

B. мәдениеттанумен

C. әдебиетпен

D. психологиямен

E. әлеуметтанумен


Этнопедагогика қандай ғылым?

A. этностық

B. қоғамдық

C. мәдени

D. азаматтық

E. жеке
«Этнос» сөзінің мағынасы.

A. белгілі бір жүйеге негізделген топ - ұжым

B. мемлекеттің құрылымы

C. әлеумет

D. тарих және табиғат

E. халық ауыз әдебиеті
«Қазақ этнопедагогикасының теориялық негіздері мен тарихы» еңбегінің авторы кім?

A. С.Қалиев

B. Б.Қоянбаев

C. Әбілова

D. Т.Илина

E. Ш.Дүйсенбекова


Қазақ халқының ұлттық бітімінің дарала көрінуін ғалымдар немен байланыстырады?

А. қазақтың өз алдына мемлекет болуымен

B. қазақтың тарихымен

C. халықтың тәлім тәрбиесімен

D. халықтың мәдени мұрасымен

E. тәлім - тәрбиемен


Қазақтың ұлттық тәрбиесінде бала тәрбиелеуді неден бастаған?

A. ауыз - әдебиеттен

B. тарихты оқытудан

C. жанылықпаш айтумен

D. ғылымды үйретуден

E. заттың атын-атап, сан үйретуден


Халық ана тілін ұлттық ойдың көрінісі ретінде қалай көрсете білді?

A. ауыз әдебиетін салт- дәстүрмен арқауластырып

B. көрсете білмеді

C. халықтың мұралары арқылы

D. өлең арқылы

E. ана тілі кітабы арқылы


Сан үйретуді, тіл ширатуды, мақал - мәтелдерді дәстүрге айналдырып, қазақ халқы қандай дәстүрді қалыптастырды?

A. тілашар

B. беташар

C. көніл ашар

D. санамақ

E. ойын
Ұлттық салт-сананың қалыптасуының неше негізі бар?

A. 2

B. 3


C. 5

D. 9


E. 4
Салт - дәстүрдің ұлттық санаға арналған биігі?

A. салт-сана

B. ақыл-ой

C. қиял


D. салт-дәстүр

E. сана
Қазақ халқының тәлім-тәрбиелік кредосы?

A. адамгершілік, ар, үлттық намыс

B. отанды сүю

C. ананы құрметтеу

D. досты құрметтеу

E. табиғатты аялау
Ой маржаны, тәрбиенің ақ алмазы -

A. шешендік сөздер

B. мақал-мәтелдер

C. ұлттық тәрбиесі

D. әңгімелер

E. аңыздар


«Қазақ тілінде қазақтың сары даласы, біресе желсіз түндей тынық, біресе құйындай екпінді тарихы, сары далада үдере көшкен тұрмысы, асықпайтын, саспайтын сабырлы мінезі – бәрі көрініп тұр» осы ойдың авторы кім?

A. М. Жұмабаев (Педагогика 1992)

B. Ш. Дүйсенбекова (Педагогика 1990)

C. Қоянбав (Педагогика 1992)

D. С. Қалиев (Педагогика 1990)

E. Е. Сағындықұлы (Педогогика)


Қазақ халқының ұлттық ерекшеліктеріне сай қалыптасқан этнопедагогика ғылымының негізі?

A. халық педагогикасы

B. халықтар

C. педагогика

D. шешендік ойлар

E. ертегілер


Қазақ халқының ұлттық тәрбие бастау негіздері қайдан басталады?

A. сақ империясы кезімен ғұндар дәуірінен басталады

B. қазақ дәуірінен басталады

C. ғұн дәуірінен басталады

D. сақ дәуірінен басталады

E. қаңлылардың мекен еткен кезінен басталады


Қай кезден бастап, қазақтың тәлім тәрбиедегі этностық ерекшеліктері айқын көрінеді

A. Ұлы Түркі қағанатынан

B. Түркеш қағанатынан

C. 1552 жыцлдан бастап

D. 1781 жылдан бастан

E. XIII ғ. бастап


Қазақ халқының ұлттық бітімінің даралап көрінуін ғалымдар немен байланыстырады?

A.қазақтың өз алдына мемлекет болуымен

B.қазақтың тарихымен

C.халықтың тәлім тәрбиесімен

D.халықтың мәдени мұрасымен

E.тәлім – тәрбиемен


Қазақтың ұлттық тәрбиесінде бала тәрбиелеуді неден бастаған?

A. заттың атын-атап, сан үйретуден

B. тарихты оқытудан

C. жанылықпаш айтумен

D. ғылымды үйретуден

E. ауыз – әдебиеттен


Халық ана тілін ұлттық ойдың көрінісі ретінде қалай көрсете білді

A. ауыз әдебиетін салт- дәстүрмен арқауластырып

B. ана тілі кітабы арқылы

C. көрсете білмеді

D. халықтың мұралары арқылы

E. өлең арқылы


Сан үйретуді, тіл ширатуды, мақал - мәтелдерді дәстүрге айналдырып, қазақ халқы қандай дәстүрді қалыптастырды?

A. Тілашар

B. Беташар

C. Көңілашар

D. Санамақ

E. Ойын


Салт - дәстүрдің ұлттық санаға арналған биігі

A. салт-сана

B. салт-дәстүр

C. ақыл-ой

D. Қиял

E. Сана
Қазақ халқының тәлім-тәрбиелік кредосы?



A. адамгершілік, ар, үлттық намыс

B. отанды сүю

C. ананы құрметтеу

D. досты құрметтеу

E. табиғатты аялау
Ой маржаны, тәрбиенің ақ алмазы -

A. шешендік сөздер

B. мақал-мәтелдер

C. Аңыздар

D. ұлттық тәрбиесі

E. Әңгімелер

Қазақ халқының ұлттық ерекшеліктеріне сай қалыптасқан этнопедагогика ғылымының негізі?

A. халық педагогикасы

B. Халықтар

C. Педагогика

D. Ертегілер

E. шешендік ойлар

Халық педагогикасының арқауы?

A. ауыз әдебиеті, жазба әдебиеті

B. шешендік сөздер

C. беташар

D. Тілашар

E. Ертегілер


Ұлттың мәдени дәрежесін, рухани сапасын көрсетеді

A. ұлттық салт-сана

B. ұлттық педагогика

C. ұлттық мәдениет

D. Таным

E. ой-өріс


Әрбір ұлттың мәдени ірге негізі - әдеп, ұлттық заңның қолданысқа айналуы

A. Дәстүр

B. Салт

C. әдеп


D. Сана

E. Ой


Ұлттық мәдениеттің дәстүрдегі бастау көрінісін көрсетіңіз

A. Сәлемдесу

B. Сыңсу

C. бесік жыры

D. жыр

E. Сыйласу


Этнопедагогика оқулығының тұңғыш авторы:

A. Г. А. Волков

B. Қ. Сәтбаев

C. Н. Құлжанова

D. С. Аманжолов

E. Д. Тұрсынов


Этнопедагогика зерттейді-

A. Этникалық қауым педагогикасының дамуын

B. Педагогикалық дәстүрлерді

C. Педагогика мен халықтық тәрбиенің бірлігін

D. Этникалық өзгешеліктер мен ұлттық даралық жайлы білімі

E. Этнос педагогикасының дамуы


Этнопедагогика ұғымын ғылыми айналымға тұңғыш енгізген ғалым

A. Г.Н.Волков

B. Э.Д.Днеперов

C. А.Ш.Голимов

D. Г.К.Искаков

E. Я.И.Колбиков


Этнопедагогиканың проблемаларымен айналысушы ғалым:

A. А.Э.Измаилов

B. С.Қалиев

C. А.Кобесов

D. Ф.Е.Байман

E. С.Ұзақбаева


Халықтың рухани өмірін анықтаушы жәйттарды атаңыз?

A. Барлық жауап дұрыс

B. Табиғат

C. Еңбек

D. Дарындылық

E. Адамгершілік


Адамгершілік тәрбиесінің құралы?

A. Мақал-мәтелдер

B. Жұмбақтар

C. Мәтелдер

D. Мақалдар

E. Өлеңдер


Ақыл-ой тәрбиесінің құралы?

A. Жұмбақтар

B. Өлеңдер

C. Шығармалар

D. Ертегілер

E. Барлық жауап дұрыс

Халықтық спорттық мерекелер?

A. Барлық жауаптар дұрыс

B. Сайыс

C. Күрес


D. Алтыбақан

E. Бәйге
Балалар мен жастар ортасының аса тиімді құралдарының бірі?

A. Өлең

B. Ойын


C. Жеке жұмыстар

D. Сабақ


E. Әдістер
Тұрмыс салт жырларының түрлері?

A. Барлық жауап дұрыс

B. Үйлену жырлары

C. Діни әдет- ғұрып тудырған жырлар

D. Еңбек жырлары

E. Ұлыс жырлары


Баланың қиялын,рухын тәрбиелейді?

A. Ертегі

B. Өлең

C. Жаңылтпаш



D. Ойын

E. Сабақ
Аталардың қасиетті өсиеті?

A. Бата

B. Тілек


C. Өлең

D. Нақыл сөздер

E. Алғыс
Адамгершілікке тәрбиелеудің негізгі әдістері?

A. Барлық жауап дұрыс

B. Мақал-мәтелдер

C. Ертегілер

D. Әңгімелер

E. Аңыздар


Қазақ этнопедагогикасы


Ежелгі түркілердің ауызекі поэзия дәстүрі бізге ІХ ғасырда ғұмыр кешкен ақын, әрі сазгер, небіртамаша күй шығарған кімнің есімімен байланысты?

A. Қорқыт ата

B. Асан қайғы

C. Бұқар жырау

D. Абай

E. Шәкәрім


Халық педагогикасының арқауы?

A. ауыз әдебиеті, жазба әдебиеті

B. шешендік сөздер

C. беташар

D.тілашар

E. ертегілер


Жүсіп Баласағүнның еңбегін атаңыз

A. «Құтадғу білік»

B. Хибатуя ханайың

C. Даналық кітап

D. Диуани хикмет

E. Қорқыт ата


Қожа Ахмет Иассауидің ұлы еңбегі?

A. Даналық кітабы

B. Құтты білік

C. Оғызнама

D. Қыпшақ тілінің сөздігі

E. Ақиқақ сыйы


Махмұт Қашқаридың ұстаздық еңбегін көрсетіңіз

A. «Диуани Лұғат ат-түрік»

B. «Тарихи Рашиди»

C. «Даналық кітабы»

D. «Күлтегін»

E. «Биіге қаған»


Әлемнің екінші ұстазы кім?

A. Әл-Фараби

B. Аристотель

C. Қорқыт ата

D. Ахмет Иассауи

E. Жүсіп Баласағұн


Ғұламалардың дәлелдеуі бойынша білім беру нені біртұтас әрекет деп айтты.

A. тәрбие беру

B. жұмыс жасау

C. ұстаз болу

D. өсиет айту

E. оқыту
Ұлттың мәдени негіздері, тәрбие мұрасы

A. этнопедагогика

B. тәрбие беру

C. жалпы педагогика

D. педагогика

E. мәдениет
Этномәдени уақыттың рухани дүниетанымдағы кезеңдерін ғылыми түрде айқындаған кім?

A. А.Қасымжанов

B. Ә.Табылдиев

C. Чиусин

D. А.Ғабитов

E. А.Баймұрсынов


Қазақ халқының ХІХ ғасырдағы рухани мәдениетінің маңызды бөлігі

A. ағартушылық

B. тарих

C. мәдениет

D. этнопедагогика

E. әдеп
Ұлттық мәдениет қалай қалыптасады?

A. ұлттық тәрбие

B. ой арқылы

C. оқу арқылы

D. сана-сезім арқылы

E. білім арқылы
Ұлттың адамгершілікке, еңбекке, тіл мәдениетіне құштарлана тәрбиелейтін құдіретті құрал

A. жалпы әдебиет

B. мәдениеттану

C. этнопедагогика

D. қазақ тілі

E. педагогика


Ұлттық намыс қай рәсімге жатады

А. Перзенттік парыз

В. Әдептілік

С. Қайырымдылық

Д. Имандылық

Е. Сенушілік


ХVІІІ ғасырдан ХХ ғ. дейін қазақ халқының ұлттық тәрбиесіне, ұлттық білім беру ісінекесір-кедергілердің пайда болуы неліктен?

A. XVIII-XX ғ.ғ. Ресейдің қол астында болғандық

B. қытаймен қарым-қатынаста болғандықтан

C. ақын-жазушылардың саны аз болғандықтан

D. кедергілер болған емес

E. мектеп болмағандықтан


ХІХ ғ. ұлттың тәрбие беріп, мәдениетті дамытып, оқу білімге шақырып, мектептер ашуға ықпалеткен

A. Абай Құнанбаев, Ыбырай Алтынсарин

B. Қожа Ахмет Иассауи

C. Жүсіпбек Аймауытов

D. Ахмет Байтұрсынов

E. Сұлтанмахмұт Торайғыров


Ғасырлар бойы қалыптасып, одан әрі кемелдене беретін ғылым

A. педагогика

B. психология

C. экология

D. мәдениеттану

E. этнопедагогика


Ұлттың мәдени дәрежесін,рухани сапасын көрсетеді

A. ұлттық салт-сана

B. ұлттық мәдениет

C. ұлттық педагогика

D. ой-өріс

E. таным
Әрбір ұлттың мәдени ірге негізі - әдеп, ұлттық заңның қолданысқа айналуы

A. дәстүр

B. әдеп

C. сана

D. салт


E. ой

Қазақ келіні сәлем ету кезінде инабаттылық көрсетіп, үлкенге шынайы күлімдеп, жылы шырайкөрсеткені нені білдіреді

A. мәдениеттілігінің дәрежесін

B. тәртібін

C. қылығын

D. мінезін

E. дұрыс жауап жоқ
Үлкеннің атына сыйласым мен ізеттілік белгісі ретінде қандай сыйласымдылық жұрнағы қосылған

A. еке


B. ене

C. ете


D. есе

E. тесе
Кішілерге және балаларға айтылатын және тек қазақтарда ғана қолданылатын дәстүрлүк үрдіс

A. айналайын

B. ботам


C. жаным

D. күнім


E. айым


Халықтық педагогика-этнопедагогиканың қайнар көзі


Мына мақалдың жалғасын табыңыз «Халқыңды сүйсең, салтыңды.... »

A. сүй


B. ардақта

C. сақта


D. аяла

E. құрметте


«Өлмейтін өмір кілті - өмірде» деген сөздің авторын көрсетіңіз

A. Қорқыт ата

B. М.Жұмабаев

C. М.Дулатов

D. Шәкәрім Құдайбердиев

E. Абай Құнанбаев


Нағыз ұстаз (хас қажып) аталған кім?

A. Жүсіп Баласағұни

B. Ахмет Иассауи

C. Қорқыт ата

D. Ахмет Байтұрсынов

E. Ыбырай Алтынсарин


Қазақтың тұңғыш ғалымын атаңыз

A. Әл-Фараби

B. А.Байтұрсынов

C. Ш.Уалиханов

D. Ы.Алтынсарин

E. Ә.Табылдиев


«Әліп-би» (1911ж), «Тіл құралы» (1913 ж) оқулықтарының авторы

A. А.Байтұрсынов

B. А. Құнанбаев

C. М.Жұмабаев

D. Ы.Алтынсарин

E. М.Дулатов


«Көк байрақ», «Ел белгілері», «Ант беру», «Серт беру», «Уәделестік» т.б. қазақтың рәсімдері қандай дәстүрге жатады.

A. ұлттық рәсімдерді салтанатты түрде қастерлеу

B. тойларға байланысты қолданылатын рәсім

C. тұрмыстық

D. ырым-тыйым

E. ұлттық рәсім


Қазақтың тұңғыш педагогы

A. Ы.Алтынсарин

B. Мұхамет Хайдар Дулати

C. М.Дулатов

D. А.Құнанбаев

E. А.Байтұрсынов


Қазақ өнері және қазақ әйелдеріне білім беру мәселесі туралы еңбектерді жазған кім?

A. Н.Құлжанова

B. Т.Тәжібаев

C. Х.Досмұхамедов

D. С.Садырбаев

E. Б.Адамбаев


Ғылымды үйрену үшін Әл-Фараби қандай шарт керек деп көрсетеді?

A. адам арының тазалығы

B. адам санасының дайындығы

C. адамгершілік қасеттер

D. жеке бастың дұрыс тарбиесі

E. талап пен шыдамдылық


Әл-Фарабидың ойынша, адамның бақытқа жетуіне қажетті үш нәрсе:

A. денсаулық, білім, еңбек

B. өнер, ғылым, еңбек

C. қанағат, рахым, жігер

D. тәрбие,білім, сана

E. адамгершілік, ақыл-ой төзім


Шипагер ғалым Ө.Тілеуқабылұлының сөзін толықтыр:

не тәтті? ... тәтті?

не мерей? ... мерей

не ләззат? ... ләззат

A. жан, бала, құдай қосқан қосақ

B. жар, бала, тыным

C. тән, ана, құдай қосқан қосақ

D. жан, тіл, денсаулық

E. қиял, дана, құдай берген бақ
Қазақ жерінде алғашқы хрестоматияны шығарған жаңашыл педагог

A. Ы.Алтынсарин

B. А.Байтұрсынов

C. А.Құнанбаев

D. Ш.Уәлиханов

E. М.Жұмабаев


Ы.Алтынсаринның айтуынша, «бала бір нәрсені білмей қалса, оған кінәлі ...»

A. ұстаздың түсіндіре алмауы

B. материал жетіспеушілігі

C. баланың зейінсіздігі

D. табиғат қолайсыздығы

E. сабақтың бала жасына сай еместігі


«Мұсылмандықтың тұтқасы» кітабында Ы.Алтынсарин нені «күнә» деп көрсеткен?

A. түсінбей жаттауды

B. жалған «молда» болу

C. жазу мәдениетін сақтамаудан

D. қыз баланы оқытпауды

E. айта білген сөзді жаза алмау


Ы. Алтынсаринның тәрбиеге байланысты артынан қалдырған қанатты сөзі:

A. «Жақсы мұғалім-мектептің жүрегі»

B. «Оқу - инемен құдық қазғандай»

C. «Өлімнен ұят күшті»

D. «Жұқаны бітеу оңай, жіңішкені үзу оңай»

E. «Тозған мақта бөз болмас, ежелгі жау ел болмас»


Абай қара сөзінде атап өткендей, оқып үйрену, білім алу үшін 3 нәрсені білу керек деген. Берілгендердің қайсысы артық:

A. өз бетіңмен менгеруге тырысу керек

B. ықылас қоя тыңдау керек

C. ой кеселдерінен сақ болу керек

D. дұрыс жауабы жоқ

E. тыңдағанды бірнеше рет ойда қайталау керек


Данышпан, ұлы ақын Абайдың бізге асыл мұра боп жеткен неше қара сөзі бар:

A. 45


B. 27

C. 33


D. 39

E.
Ерте кездегі ел тәрбиешілері, ақылгөй ақындар, әрі елдің қамқоршы ақсақалдары, толғау жанрында көп еңбек сіңірген

A. жырау

B. ақын


C. күйші

D. данышпан

E. жыршы
Ұлы ғұлама Әл- Фараби “ақындарды үш топқа бөлген абзал” дейді. Төмендегілердің қайсысы олардың қатарына жатпайды?

А. Өлеңді жаттаушылар

В. Табиғи дарынды

С.Өлең өнерімен толық таныс

D.Еліктеушілер

Е.Дұрыс жауабы жоқ


Х.Досмұхамедов этнопедагогиканың бастауы неде деп дәлелдейді

A. бесік жыры

B. жұмбақ

C. ертегі

D. санамақ

E. айтыс
“Қазақтың болжамдары мен мақалдары”мақаласын жазған кім ?

A. А.Байтұрсынов

B. С. Торайғыров

C. М. Дулатов

D. Т.Тәжібаев

E.Ешқайсысы
Қазақ халқының 400 жылдық тарихында дүние салған ұлы адамдардың қайталанбас бейнесін көрсететін ,тағылымы мол ”Жоқтау” жинағын Ахмет Байтұрсынов қашан және қайда жариялады?

A. 1926ж. Мәскеу

B. 1895ж. Торғай

C. 1926ж. Орынбор

D. 1989ж. Семей

E. 1895ж. Ақмола

1912 жылы Орынборда халықты сауаттандырудың басты құралы ретінде басылған жинақ қалай аталады?

A. “Қазақша әліппе”

B. “Тіл жұмсар”

C. “Ана тілінің әдісі”

D. “Бастауыш мектеп”

E. “Баяншы”


“Көзіңді аш, оян қазақ көтер басты,

Өткізбей қараңғыда бекер жасты...”деген жыр жолдары қай ақынның өлеңінен үзінді?

A. М.Дулатов

B. Ж.Аймауытов

C. М.Жұмабаев

D. С.Торайғыров

E. А.Құнанбаев
М.Дулатов”Оқудағы басты мақсат жалғыз құрғақ білім беру емес, біліммен бірге жақсы тәрбиені қоса беру”деген тұжырымын кімге арнап айтқан?

A. Мұғалімдерге

B. Жас ұрпаққа

C. Ата-аналарға

D. Замандастарға

E. Ешкімге


Қазақ халқының ұлттық педагогикасының ғылыми ірге тасын қалап «Педагогика» оқулығын жазған ағартушылардың бірі

A. М.Жұмабаев

B. М.Дулатов

C. С.Торайғыров

D. Ж. Аймаутов

E. Х .Досмухамедов


Жан көріністерін М.Жүмабаев 3 топқа бөледі:

A. Сезу, білу, қайрат

B. Ой қорыту,сөйлеу ,ұғыну

C. Әсерлену, салыстыру,елестету

D. Есту, көру,сезу

E. Қиялдау,білу,сезу


Жас баланы ұрғанмен шырылдатып, ойы толмай тұрғанда ақыл өнбес- деген өлең жолдарының авторы , данышпан философ, композитор, асқаралы ақын

A. Ш. Құдайбердиев

B. А. Торайғыров

C. Н Құлжанова

D. М.дулатов

E. М.Жұмабаев


Ш.Құдайбердиев қай мамандық иесінің өмірі жайлы дастан жазып, ұлағатты ғылым деп санаған?

A. Мұғалімнің

B. Дәрігердің

C. Ақынның

D. жазушының

E. Суретшінің


«Надан адам - жарым адам. Елдің анасы - әйел. Жарым әйел бүтім адам жасай алмайды. Елді қатарға кіргізетін білімді, өнерлі еркін әйел тәрбиелеу керек» -деген сөзді айтып, «Ана мен бала» тәрбиесі атты еңбек жазған ағартушы педагог

A. Н.Құлжанова

B. Х.Досмұханбетов

C. С.Женбаев

D. Т.Тәжібаев

E. М.Жолдыбаев


Халықтық педагогиканың негізгі құралдары (мақал-мәтелдер, жұмбақтар), ән-халықтық педагогиканың құралы
Бөбекті жұбату үшін және оған тілек айту үшін шығарылған жыр

A. Бесік жыры

B. Беташар

C. Сыңсу

D. Шілдехана жыры

E. Санамақ


Бесікжырларынмазмұнынақарайқалайтоптауғаболады?

A. Шілдехана жыры, бесіккебөлеужыры, жұбатужәнетілекайту

B. Беташарменсыңсу

C. Бесіккебөлеу, әлеңайту, жұмбақайту

D. Жаңылтпаш, мақал-мәтел, жұмбақтар

E. Тұсаукесерменбеташар


Нақты бір зат туралы тұспалдап, ұқсатып, бейнелеп айту арқылы ойлату, танымдық, білімдікұғымдар мен түсініктерді ой-қиял елегінен өткізіп, тапқырлық пен дүниетанымдық дәрежесінбайқау үшін қолданылатын қандай өлең?

A. Жұмбақ

B. Мақал

C. Мәтел


D. Қара өлең

E. Мақал-мәтел


Радио, самолет, ракета, космос кемелерітуралыжұмбақтарқайғасырдатуды?

A. XIX-XXғ.ғ

B. I-II ғ.ғ

C. XV-XVI ғ.ғ

D. XVIII ғ

E.IX-XI ғ.ғ


Аристотель жұмбақтардықалайдепатады?

A. Жан-жақты жымыңдасқан метафора

B. Отқажанбас, суғабатпас

C. Сан түрлі құпиялы жұмбақтар

D. Құпиялы сыр

E. Жұмбақтар сыры


Нақыл, өсиет түрінде айтылатын философиялық ой түйіндері, сөз мәйегі қалай аталады?

A. Мақалдар

B. Мақал-мәтел

C. Өлең


D. Жұмбақ

E. Санамақ


“Өнерлі өрге жүзеді” мақал-мәтелдің қай түріне жатады?

A . Өнер, білім

B. Төрт-түлік

C. Егіншілік

D. Адамгершілік

E. Батырлық


Мақал-мәтелді аяқта: “Білекті бірді жығар, .....”

A. Білімді мыңды жығар

B. Біреу мыңды жығар

C. Көп біреуді жығар

D. Мың мыңды жығар

E. Білекті мыңды жығар


Қазақ балаларының бірін-бірі мінеуі, сынауы, шенеуі, әжуалауы үшін шығарылған өлен

A. Мазақтама

B. Жұмбақ

C. Жаңылтпаш

D. Мақал-мәтел

E. Санамақ


Мазақтаманың негізгі мақсаты- ...

A. Баланың мінін көрсетіп, сынау, оны тәрбиелеу

B. Баланы әдемілікке тәрбиелеу

C. Баланы әдептілікке, әдемілікке тәрбиелеу

D. Балаларды мазақтамаларға дайындау

E. Балаларды еңбекке үйрету


Арнау шешендік сөздер түрлерін көрсет?

A. Әзіл, сықақ, сын, бата, алғыс, естіру, көңіл айту

B. Беташар, санамақт.б.

C. Алғысайту, әзіл, бата

D. Өсиет, нәсихат

E. Бата беру, көңілайту, сыңсу, т.б.


Ата-бабаның соңғы ұрпаққа айтып қалдырған даналық мұралары?

A. Өсиет

B. Шешендік сөз

C. Толғау

D. Өтірікайту

E. Мазақтама


Терме дегеніміз не?

A. Жырдың үлгі-өнеге, өсиет, насихат ретінде айтылатын түрі

B. Еңбекке, өнерге жұмылдыратын сала

C. Алуан түрлі әдеби жұмыстар

D. Жырдың ой-шешімінайқындайтынтүр

E. Мағынасы терең өлең шұмағы


Бала туғансоңжасалатынқандай той?

A. Шілдехана

B. Бет ашар

C. Сүндетке отырғызу

D. Бесікжыры

E. Тұсаукесер


“Иман” қаңдайұғымдыбілдіреді?

A. Сенім


B. Талғам

C. Сезім


D. Биязы

E. Талғампаз


Батаныңнегізгі ой-мақсатынеде?

A. Жақсылықтілеу, адамгершіліккетәрбиелеуінде

B. Сәт-сапартілепшығарыпсалуында

C. Астан кейінайтылатындығыңда

D. Әдетке айналғандығында

E. Ас алдындаайтылуында


Балдырғанның тілін ширатып, ойын дамыту үшін қолданылатын тәлімдік іс-әрекет?

A. Тілашар

B. Қуырмаш

C. Санамақ

D. Өтірік өлең

E. Жаңылтпаш


“Жаңа күн туды” дегенде қай айды айтамыз ?

A. Наурыз

B. Қаңтар

C. Ақпан


D. Шілде

E. Мамыр
Бата қайдәстүргежатады?

A. Сенім

B. Тыйым


C. Ырым

D. Жөн-жоралғы

E. Жорамал

“Отан - оттан ыстық” қай түрге жатады?

A. Мақал-мәтел

B. Жаңылтпаш

C. Өтірік өлең

D. Өлең


E. Жұмбақ
Халықтын ең көне кәсібі?

A. Аңшылық

B. Садақ ату

C. Ит қосу

D. Құс салу

E. Тұзақ салу


Шешендік талғауларды көрсет?

A. Мұра

B. Сенім

C. Өсиет, нәсихат

D. Өсиет, мұрат

E. Мұрат
Шешендік дау түрлерін көрсет?

A. Жердауы, ел дауы, Отандауы

B. Жердауы, жесірдауы, мал дауы, ар дауы

C. Мал дауы, төрт-түлікдауы

D. Ар дауы, намысдауы, абыройдауы

E. Наным-сенімдаулары
“Жақсының жаттығы жоқ”. Мақал-мәтелдіңқайтүрінежатады?

A. Ерлікке

B. Білімділікке

C. Өнерге

D. Адамгершілікке

E. Батырлыққа


Сүмбілтеректі, жасылжелекті.

Ерденқалмайды, жауғакеректі. Жұмбақтың шешімі

A. Найза

B. Кран


C. Түйе

D. Теледидар

E. Бытыра
Әкеден кейінгі сыйлы адам:

A. Аға


B. Бала

C. Іні


D. Әпке

E. Ата
Халықтық педагогикадағы кемел адам үлгісі


Жас жұбайларға берілетін бата көбінесе қандай қасиеттерге толы?

A. Өсиет, өнегеге

B. Білімділікке

C. Бақыт-берекеге

D. Ізгілікке

E. Мейірімділікке


Жұбайлардың жақын туыс әпкелерін, сіңілілерін, қарындастарын, құдалар кім ретінде құрметтейді?

A. Құдаша

B. Қарындас

C. Әпке


D. Сіңілі

E. Қызы
Ұстазының ұлағатты іс-әрекетін үйреніп, одан білім алушы өрен?

A. Шәкірт

B. Ұстаз


C. Мүдір

D. Пән мұғалімі

E. Ата-ана
Жігіттің неше жұрты болады?

A. 3


B. 2

C. 1


D. 4

E. 5
Жігіттің нағыз жұрты- ....

A. өз жұрты

B. жиенжұрты

C. қайын жұрты

D. күйеу жұрты

E. нағашы жұрты
Ұлттық намыс қай рәсімге жатады?

A. Әдептілік

B. Ізеттілік

C. Қайрымдылық

D. Инабаттылық

E. Үлкенді сыйлау


Жақсылықтан өнеге алып, оған жету үшін жасалынатын әрекет

A. Ырым


B. Сенім

C. Өсиет


D. Насихат

E. Қасиет


Әпкенің іні сияқты жеткіншегі, жансүйер жақыны кім?

A. Сіңілі

B. Апайы

C. Қарындасы

D. Келіні

E. Әпкесі


Адамды жеңіске жеткізетін қозғаушы күш

A. Арман

B. Қиял

C. Мақсат



D. Әрекет

E. Мүдде
Отанға қызмет ету қай рәсімге жатады?

A. Борыш

B. Мақсат

C. Міндет

D. Парыз


E. Дәстүр
Улкенді сыйлау қандай әрекетке жатады?

A. Дәстүр

B. Парыз

C. Әдет


D. Әдет-ғұрып

E. Борыш
Әр заттың құнын, бағасын білмей босқа шашуды білдіретін ұғым?

A. Ысырап

B. Төгу


C. Түсіріп алу

D. Сатып алу

E. Обал
Адамгершілікті сақтай білудің, имандылықтың, жанкүйелік белгісі.

A. Ұят


B. Әдеп

C. Ар


D. Әдет

E. Ұялшақ


Жырдың түрлерін атап көрсет?

A. Өлең, тақпақ, айтыс, дастан, арнау

B. Арнау, Сыңсу, беташар

C. Мысал, өлең, сықақ, айтыс т.б.

D. Өлең, ертегі, сықақ, әңгіме, мысал

E. Өлең, тақпақ, мысал, сықақ, т.б.


Заман өзгерген сайын халық педагогикасы жаңа мазмұнды жұмбақтармен толыса бастады. Бұл қай ғасырларда?

A. 19-20 ғ.ғ

B. 20-21 ғ.ғ

C. 17-18 ғ.ғ

D. 10-11 ғ.ғ

E. 11-12 ғ.ғ


Бесік жырларын мазмұнына қарай 4 топқа топтауға болады. Төмендегі жауаптардың ішінен қатесін тап:

A.Тұсау кесу жыры

B.Шілдехана жыры

C. Бесікке бөлеу жыры

D. Жұбату жыры

E. Тілек айту жыры


Балбөбектің тұсауы қай кезде кесіледі?

A.1 жасқа толып, еркін жүре бастағанда

B. 7-8 айындаеңбектейбасталағанда

C. 1,5 жасында

D. 6-7 айында

E. 3-4 айында


Тұсау кесу рәсімінде баланың тұсауы немен байланады?

A. Ала жіппен немесе қойдың тоқ ішегімен

B. Арқанмен

C. Қара жіппен

D. Ала жіппен немесе қойдың ас ішегімен

E. Матамен


Тұсау кесілген соң баланы ақ жол тілеп және жолы жұмсақ болсын деп ненің үстімен жүргізіп, ата-ана қуаныш білдіріп, арман тілегін айтады?

A.Ақ жайма үстімен немесе қалың кілем үстімен

B. Жұқа кілем үстімен

C. Ала жайманемесеқаражайма үстімен



D. Ақ киімдердің үстімен

E. Ақ тонның үстімен
Каталог: ebook
ebook -> Мамандығына арналған Сұлтанмахмұттану ПӘнінің ОҚУ-Әдістемелік кешені
ebook -> Қазақстан Республикасының
ebook -> Қазақстан Республикасының
ebook -> Студенттерге арналған оқу әдістемелік кешені
ebook -> ПӘннің ОҚУ Әдістемелік кешені 5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына арналған «Ұлы отан соғысы және соғыстан кейінгі жылдардағы қазақ әдебиетінің тарихы (1941-1960)» пәнінен ОҚытушыға арналған пән бағдарламасы
ebook -> ПОӘК 042-18-29 8/03-2013 №1 басылым 05. 09. 2013
ebook -> «Балалар әдебиеті» пәніне арналған оқу-әдістемелік материалдар 2013 жылғы №3 басылым 5 в 050117 «Қазақ тілі мен әдебиеті»
ebook -> ПӘннің ОҚУ-Әдістемелік кешенінің
ebook -> 5 в 011700- Қазақ тілі мен әдебиеті
ebook -> 5 в 011700- Қазақ тілі мен әдебиеті


Достарыңызбен бөлісу:


©engime.org 2017
әкімшілігінің қараңыз

енгізу | тіркеу
    Басты бет


материалдарды жүктеу