Жоба тақырып: Зияткерлік ақпараттық жүйелердің негізгі түрлері және олардың жіктелуі Пәні



Дата23.04.2023
өлшемі21,62 Kb.
#175210
Байланысты:
Жаппар А. Шайхы Қ. Мамытова Г. Практикалық №3
Жылысбек Самал реферат 1, Жылысбек Самал реферат 2, 8.Дербес туындылар, семинар 21 (1), Ïðîáëåìàëû?, íåã³çã³ ñ?ðà?òàð, VernamCipherOverASoftSet (1)

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТРЛІГІ АБАЙ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ ИНСТИТУТЫ

ЖОБА
Тақырып: Зияткерлік ақпараттық жүйелердің негізгі түрлері және олардың жіктелуі

Пәні: Зияткерлік ақпараттық жүйелер
Дайындағандар: Жаппар А., Мамытова Г., Шайхы Қ.
Тобы: ББ АКТ 201
Қабылдаған: PhD., аға оқыт. Жұмаш Ж.
Алматы, 2023 ж.
Жоспары:

I. Кіріспе


II. Негізгі бөлім
1.1. Зияткерлік жүйе
1.2. Зияткерлік жүйенің түрлері және жіктелуі
1.3.
III. Қорытынды
IV. Пайдаланылған әдебиет

КІРІСПЕ
Қазіргі ғылымда адамның зияткерлік мүмкіндіктерін модельдеуге байланысты зерттеулер адамның әртүрлі іс-әрекеттерін ақпараттық қамтамасыз етудің күрделі мәселелерін шеше алатын автоматты құрылымдардың синтезі мәселелерімен айналысатын ғылыми бағытты түсінеді. Әдетте бұл белгілі бір себептермен немесе басқа себептермен дайын ережелер немесе шешім мысалдары жоқ тапсырмалар. Қажетті білімі, тәжірибесі және ақыл-ойы бар адам осындай мәселені шешу ережелерін жасай алады. Бірақ егер сіз компьютерлік модель жасасаңыз, оның жадында осындай адамның білімі болады, оның тәжірибесі мен белгілі бір мәселені шешуге қажетті зияткерлік қабілеттері бағдарламаланған болса, онда бұл модель қазірдің өзінде шешілген сияқты көптеген мәселелерді шешу үшін қолданыла алады. Сонымен қатар, бұл модель басқа проблемалық жағдайларда қолдануға бейімделуі мүмкін. Осындай міндеттердің ішінде адамның ақыл-ойын модельдейтін компьютерлік жүйемен адамның қарым-қатынас құралдарын табиғи тілде жасау және семантикалық және эмоционалды аспектілерді дәл жеткізе отырып, Машинаны бір тілден екінші тілге автоматты түрде аудару міндеті ең қиын және өзекті болып саналады. Бұл бойынша көптеген көрнекті лингвистердің пікірінше, адамның Зияткерлік белсенділігі (оның кез- келген аспектісінде) тіл мен ойлаудың жұмысымен тікелей байланысты. Компьютерлік бағдарламаны орындайтын машинамен адамның қарым-қатынасының табиғи құралдарының көмегімен адамның ақыл-ойы мен ойлау, түйсігі, сана және подсознание сияқты қасиеттерін барабар модельдейтін жүйелер құруға болады. Қазіргі информатикадағы мұндай жүйелер Зияткерлік ақпараттық жүйелер деп аталды. Зияткерлік ақпараттық жүйелер саласындағы іргелі және қолданбалы зерттеулердің қазіргі жағдайы олардың нәтижелері айтарлықтай анықталды деп болжауға мүмкіндік береді. Бұл тұжырымдамалардың салыстырмалы түрде тұрақты жүйесі дамығанын, жобалау, құру және енгізу әдістемесі пайда болғанын, мұндай жүйелер мен олардың компоненттерінің типтік құрылымдары анықталғанын білдіреді. Зияткерлік міндет белгілі бір практикалық немесе теориялық мәселені шешудің белгісіз алгоритмін табу, ол осы мәселеге тән көптеген бастапқы мәліметтерге әмбебап болып табылады.
Зияткерлік жүйе — бұл белгілі бір пән саласына жататын, дәстүрлі түрде шығармашылық деп саналатын мәселелерді шешуге қабілетті техникалық немесе бағдарламалық жүйе, оның білімі осындай жүйенің жадында сақталады. Зияткерлік жүйенің құрылымы үш негізгі блоктан тұрады — білім базасы, шешуші және зияткерлік интерфейс.
Интеллектуалды жүйелердің түрлері:

  • Есептеу-логикалық жүйе

  • Рефлекторлық зияткерлік жүйе

  • Зияткерлік ақпараттық жүйе

  • Гибридті зияткерлік жүйе



1) Есептеу-логикалық жүйе
Есептеу-логикалық жүйелерге жағдайлардың декларативті сипаттамаларына сәйкес басқарушылық және жобалық міндеттерді шеше алатын жүйелер кіреді. Бұл жағдайда пайдаланушы есептеу процесінің барлық кезеңдерін диалог режимінде басқара алады. Бұл жүйелер есептің математикалық моделін автоматты түрде құруға және есепті тұжырымдау арқылы есептеу алгоритмдерін автоматты түрде синтездеуге қабілетті. Бұл қасиеттер функционалды семантикалық желі және дедуктивті шығару және жоспарлау компоненттері түрінде білім базасының болуымен жүзеге асырылады.


2) Рефлекторлық зияткерлік жүйе
Рефлекторлық жүйе - бұл кіріс әсерінің әртүрлі комбинацияларына арнайы Алгоритмдер шығаратын реакцияны құрайтын жүйе. Алгоритм әр енгізу әсеріне реакцияны таңдаудың белгілі ықтималдығы, сондай-ақ кіріс әсерінің кейбір комбинациясы бар көптеген кіріс әсерлеріне зияткерлік жүйенің ең ықтимал реакциясын таңдауды қамтамасыз етеді. Бұл тапсырма перцептрондар жүзеге асыратын тапсырмаларға ұқсайды. Перцептрон — 1957 жылы Фрэнк Розенблатт ұсынған және 1960 жылы "Марк-1" электронды машинасы ретінде енгізілген мидың ақпаратты қабылдауының математикалық және компьютерлік моделі (мидың кибернетикалық моделі). Қарапайымдылығына қарамастан, перцептрон өте күрделі мәселелерді үйренуге және шешуге қабілетті. Рефлекторлық бағдарламалық жүйелер мынадай міндеттерге қолданылады: деректер базасына табиғи-тілдік қолжетімділік, инвестициялық ұсыныстарды бағалау, зиянды заттардың халық денсаулығына әсерін бағалау және болжау, спорт ойындарының нәтижелерін болжау.


3) Зияткерлік ақпараттық жүйе
Зияткерлік ақпараттық жүйе — білімге негізделген жүйе.
4) Гибридті зияткерлік жүйе
Гибридті зияткерлік жүйе дегеніміз-мәселені шешу үшін адамның зияткерлік қызметін модельдеудің бірнеше әдісін қолданатын жүйені түсіну. Осылайша, ГЗЖ-бұл жиынтық:

«Гибридті зияткерлік жүйелер» пәнаралық бағыты басқару және жобалау мәселелерін шешуге бір емес, бірнеше әдістердің қолданылуын зерттейтін ғалымдар мен мамандарды біріктіреді.




Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет