Кеңістіктік мәліметтердің инфрақұрылымы. Мәліметтерді жалпы енгізу. Кеңістіктік мәліметтердің стандартталуы. Географиялық және атрибутивті мәліметтер



Дата20.02.2023
өлшемі6,03 Mb.
#169562
Байланысты:
ФИЛОСОФИЯ (1)




"Антропосоциогенез
Сананың шығу тегі мен мәні.
Сана құрылымы"




АНТРОПОСОЦИОГЕНЕЗ
А НТРОПОСОЦИГЕНЕЗ – адамның шығу тегі мен эволюциясы мәселесіне қатысты қабылданған термин
Антропосоциогенез мәселелерінің ішінде ең көнесі - соңғы жануардан алғашқы адамға өту мәселесі. Адамның сапалық сенімділігінің критерийі ретінде екі аяқтылық, зерделілік, сана, көркем сөйлеу, құрал-саймандық әрекет, техникалық қабілеттер ұсынылды.
Адамның жануарлар әлемінен бөлінуі бірқатар табиғи, биологиялық және әлеуметтік факторларға байланысты болды. Табиғи-климаттық жағдайлардың әсерінен (климаттың өзгеруі, кең аумақтарда тропиктік ормандардың жойылуы) үлкен маймылдардың кейбір түрлері өздерінің өмір салтын түбегейлі өзгертуге мәжбүр болды. Олар ағаштардан жерге көшті, бұл қолдардың босатылуына, екі аяқтылықтың ассимиляциясына әкелді. Бірте-бірте дамып келе жатқан қолдар құрал-саймандарды жасауға және қолдануға арналған органға айналды.
Табиғи факторлармен қатар антропогенездің әлеуметтік факторлары, ең алдымен еңбек қызметі күшіне енеді. Адамның дамуы үшін қарапайым, содан кейін күрделірек еңбек құралдарын жасаудың маңызы зор болды. Еңбек әрекеті барысында адам өзінің қажеттіліктеріне сәйкес табиғатты өзгертеді. Еңбек құралдарын жетілдіре отырып, адамның өзі де дамиды.


Сананың шығу тегі мен мәні: негізгі концепциялары
1.Сыртқы дүние мида түйсік, қабылдау, елестеу, ой-сезім түрінде бейнеледі. Бұлардың бәрін бір сөзбен адамның санасы немесе психикасы деп атайды. Сана- сыртқы дүниенің бейнесі. Біздің миымыз сыртқы әсерлердің бәрін қабылдауға, бейнелеуге қабілетті. Мидағы бейне, образ сол бейнеленген зат пен құбылысқа сәйкес. Сана шындықтың жай суреті, оның жансыз көшірмесі емес, ол адамның миында жүйке жүйесінде жасалы жататын шындықтың күрделі бейнесі.








САНАНЫҢ НЕГІЗГІ ҚАСИЕТТЕРІ
САНА ПСИХИКА ДАМУЫНЫҢ ЖОҒАРҒЫ САТЫСЫ
Жеке адам санасы мен қоғамдық сана диалектикалық, бірлікте болады. Жеке адам санасы оның болмысын ғана бейнелеп қоймайды, сонымен қатар адамзат жинақтаған білімді меңгеру нәтижесі де болып табылады.


Сана психика дамуының жоғарғы сатысы ретінде, ең алдымен, жалпыны және болмыстағы елеуліні тану қабілеті сияқты қасиетімен ерекшеленеді. Жалпыны білу адамның болмыста мейлінше дұрыс бағдар ұстауын қамтамасыз етеді, істі біліп әрекет жасауына, өзін дұрыс алып жүруге мүмкіндік береді. Жалпыны біле отырып адам әрбір жеке міндетті практикалық тұрғыдан шеше алады. Заңдылықтарды біле отырып, белгілі бір оқиғаның болатынын алдын ала болжай да аласыз.


ҚОРЫТЫНДЫ


р етінде, әрекеттерде оларға тән қатынасты бекітеді. Жеке адамның басқа адамдармен, заттар


Сана қарапайым жолмен зерттеуге және түсіндіруге келе бермейтін, ерекше нысан. Ол адам өмірінің «мүшесі» ретінде қызмет атқарғанымен, бірақ оның өмірі, адам дене мүшесімен ғана шектеліп қалмайды, керісінше одан шығатын күштер оның сыртында ,— адамзаттық қарым-қатынастар әлемінде, адамдар әрекеттерінің әдіс-тәсілдерінде, мәдени формалар мен әртүрлі табиғи күштерде көрініс табады.



НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ

Достарыңызбен бөлісу:




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет