Музыкалық білім беруде музыкалық Өлкетанудың маңызы мен мазмұНЫ



бет1/2
Дата16.02.2023
өлшемі30,44 Kb.
#169002
түріӨмірбаяны
  1   2
Байланысты:
新建 Microsoft Word 文档
сұрақтар-Нәкен Жұлдыз

Тақырыбы: МУЗЫКАЛЫҚ білім беруде музыкалық ӨЛКЕТАНУДЫҢ МАҢЫЗЫ мен МАЗМҰНЫ.
"Музыкалық өлкетанудың мәні, - деп санайды М. Этингер, - белгілі бір өлкенің мәдени құбылыстарының жиынтығын, оның ішінде белгілі композиторлар мен орындаушылардың өмірі мен шығармашылығын, белгілі бір дәрежеде осы өлкемен байланысты зерттеуден тұрады. Бәлкім, әдеби және музыкалық өлкетанудың кейбір айырмашылығы мынада: біріншісі үшін жазушылардың өмірбаянына және жергілікті басылымдардың тарихына байланысты мәселелерді зерттеу өте маңызды, екіншісі үшін, біздің ойымызша, музыкалық мәдениетті ұлттық және Интернационалдың кең аспектісінде, концерттік жұмысты ұйымдастыруды, орындаушылық топтардың тарихын қамти отырып зерттеу маңызды(502, 100-бет).
Музыкалық-өлкетану жұмысы музыкалық өнер арқылы шынайы патриоттық тәрбиені білдіреді.
Д. с. Лихачев өлкетануға үлкен мән бергені белгілі, ол былай деп жазды:" туған өлкеге, туған мәдениетке, туған ауылына немесе қаласына, ана тіліне деген сүйіспеншілікті тәрбиелеу-бірінші кезектегі міндет " (244, 82-бет).
Дмитрий Сергеевич сондай-ақ "шынайы патриотизм басқаларды байытуда, өзін рухани байытуда... Міндетті түрде күшті адамдар көп емес, ал әлсіз адамдар аз. Бұл осы халыққа жататын адамдардың қатарында емес, оның ұлттық дәстүрлерінің сенімділігі мен төзімділігінде" (245, 69-бет). Жоғарыда айтылғандар музпсалалық тәрбие мен білім беру процесіне халықтың музыкалық дәстүрлерін және өлкенің музпсалалық мәдениетінің басқа да ерекшеліктерін енгізудің айрықша маңыздылығын көрсетеді, оның сақталмай-ақ, махаббат халық өзінің жеке басын жоғалтып, біртіндеп "жойылуға"ұшырайды. Өкінішке орай, ұлттық ерекшеліктерді, ұлттық сипатты анықтау халықтардың бөлінуіне, шовинистік инстинкттерге ықпал етеді деген қате пікір бар. Керісінше," ұлттық ерекшеліктер халықтарды өздеріне тартып алудан гөрі басқа ұлттардың адамдарын жақындастырады " (245, 26-бет).
Демек, музыкалық өлкетану жүзеге асыратын ұлттық-аймақтық компонентті музыкалық тәрбиеге тарту М интернационализм қағидаттарына сәйкес келеді. Музыкалық өлкетануды оқу-тәрбие процесінде қолдану "жан-жақты дамыған, әлеуметтік белсенді тұлғаны қалыптастыруға" (104, 9-бет) қоршаған шындықты өзгертуге, оның ішінде өз өлкесінің музпс мәдениетін зерттеу және сақтау мәселесіне қатысуға қабілетті музпси мұғаліміне ықпал етеді. Музыкатанушылар, музыка мұғалімдері, студенттер жүргізген музипсальды-өлкетану зерттеулерінің нәтижесінде алынған біздің еліміздің әртүрлі аймақтарының мәдениеті туралы материалдар тұтастай алғанда мемлекеттің музыкалық мәдениеті туралы идеяларымызды байытады. Мұғалімді, оның ішінде музпси мұғалімін даярлау мәселесіне көптеген зерттеулер арналғанын атап өткен жөн. Сонымен, кәсіби қызметті біртұтас құбылыс ретінде түсіну тенденциясы В.А. Сластениния, Н. В. Кузьмина, А. и. Щербаков және т. б. В. А. Сластенин қазіргі педагогикалық білім беру тұжырымдамасын сипаттайды "болжамды функцияларды орындай отырып, бұл тұжырымдама мұғалімнің жеке басын қалыптастырудың біртұтас процесінің құрылуы мен жұмыс істеуін қамтамасыз ететін жүйелік, мәдени, белсенді және жеке көзқарас негізінде құрылады" деп жазды (412, 5-бет).
Жүйелі көзқарас тұрғысынан педагогикалық білім берудің барлық буындары болашақ мұғалімнің жеке басының барлық негізгі құрылымдық компоненттерінің белсенді күйін олардың бірлігінде барынша ынталандыруы керек. Мәдениеттану тәсілі мәдениеттегі студенттің жеке басын анықтау үшін алғышарттар жасауды талап етеді. Іс-әрекет тәсілін жүзеге асыру студенттерді педагогикалық қызметтің берілген құрылымын кәсіби оқыту және тәрбиелеу процесінде модельдеуді ұсынады. Қазіргі педагогикалық білімнің жаппай репродуктивті сипатын жеңе отырып, жеке шығармашылық тәсіл оны жеке деңгейге шығарады, болашақ мұғалімнің шығармашылық даралығын анықтауды және қалыптастыруды қамтамасыз етеді.
Мұғалімнің педагогикалық қызметке кәсіби дайындығын қалыптастыру мәселесіне Е.А. Антипова, Л.М. Ахмедзянова, Е. П.Белозерцев, Н. И. Болдырев, Т. А. Воробьева, а. в. Кан-калик, Н. Н. Кузьмина, Ю. Н. Кулюткина, З. ф. Леонова, н. Д. Никандрова, с.С. Овчинникова, И-Ф. Харламова, а.п. Черных, в. п. Шуман және т. б. б. в. Асафьев, В. Н. Шацкая, О. А. Хаскина және т. б. біздің елімізде Музыкалық білім берудің іргелі негізін қалады.
О.А. Апраксина жүргізген жалпы білім беретін мектепте музыкалық тәрбиенің қалыптасу және даму тарихын, сондай-ақ оның музыка мұғалімін даярлау мәселесі бойынша жұмысын зерттеу маңызды әдіснамалық мәнге ие. Л. г. Арчажникова жалпы білім беретін профессор-оқытушылар құрамы мұғалімінің музыкалық-педагогикалық қызметінің құрылымын талдап, оның негізгі компоненттерін анықтады және осыған байланысты музыка мұғалімінің кәсіби дайындығының мазмұнын анықтады. Л. Г. сәйкес Арчажникова, музпси мұғалімінің кәсіби-педагогикалық қызметі өзінің ерекше құрылымына ие, ол Музыкалық білімнің ерекшелігімен анықталады, бірақ қызмет теориясының жалпы заңдылықтарына бағынады. Музыкалық-педагогикалық қызметтің ерекшелігі- "ол музыкалық өнер арқылы педагогикалық мәселелерді шешеді" (31, 17-18 беттер).
Кешенді сипатта бола отырып, бұл қызмет "алынған білімді өз бетінше жалпылау және жүйелеу қабілетіне негізделген педагогикалық, хормейстерлік, музыкатану, музыкалық-орындаушылық, зерттеу жұмыстарын" қамтиды (31, СЛ7-18). Г. м. Цыпин музпс саласындағы оқушылардың жан-жақты және үйлесімді дамуына тиімді ықпал ететін музыкалық-дидактикалық принциптер жүйесін ұсынды. Ол негізгі музыкалық қабілеттердің құрылымын - музыкалық есту, музыкалық-ритақты сезім, музыкалық есте сақтау қабілетін талдап, музыкалық сабақтар процесінде олардың қалыптасу жолдарын қарастырды (478). Э. Б. Абдуллин жоғары педагогикалық білім беру мәселесін шешуге нақты мамандық мұғалімін (музыка мұғалімі) әдіснамалық даярлаудың жолдары мен құралдарын әзірлеуге мүмкіндік беретін өзекті зерттеу жүргізді.
Бұл әдістемелік дайындықтың мәні " ең алдымен Болашақ музыкант-мұғалімнің жеке және шығармашылық дамуы үшін қажетті жағдайлар жасау, оның музыкалық-педагогикалық шындықтың әртүрлі құбылыстары мен фактілеріне тұтас, диалектикалық көзқарасын дамыту болып табылады. Әдістемелік дайындықтың ерекше функциялары оның жүйелік, пәнаралық байланыстарды орнатуға бағытталуынан тұрады, бұл болашақ музыка мұғалімінің философиялық және жалпы ғылыми біліміне кәсіби бағыт беруге көмектеседі. В. И. Муцмахер музыкант мұғалімінің жеке басының кәсіби маңызды қасиеттерін қалыптастыру теориясы мен әдістемесінің мәселелерін қарастырды, олар арнайы дайындық жағдайында оның танымдық және ерік-жігер салаларының дамуын, ең алдымен зейіннің, қиялдың, есте сақтаудың және Еріктің негізгі қасиеттерін анықтайды (307). Ю.Д. Алиевтің (18) және В. И. Петрушиннің (342) докторлық диссертациялары аға профессорлық-оқытушылық құрамның музыкалық мәдениетін қалыптастыру, олардың музыкалық-эстетикалық тәрбиесі мәселесіне арналған, кіші мектеп оқушыларының музыкалық-шығармашылық қызметін талдау г. С. Ригинаның (387) зерттеулерінде жүргізіледі.
Г. С. Тарасов музыкаға деген қажеттілік мәселесіне жалпы психологиялық көзқарас қалыптастырды. Ол "музыкалық қажеттілік музыкалық қабылдау процестерін анықтайтын және реттейтін тұрақты, жеке білім ретінде анықталады. Дамудың жетілген кезеңінде бұл қажеттілік психикалық күйлер динамикасында жеке маңызды тәжірибені жүзеге асыруды және байытуды қамтамасыз ететін жалпыланған көркемдік-коммуникативті импульстар жүйесі ретінде әрекет етеді" (439). Көптеген зерттеулер мен жарияланымдар музыкалық-педагогикалық факультеттерде оқу-тәрбие процесін жетілдіру жолдарын іздеуге үлкен көңіл бөлетіндігін куәландырады (Ж. М. Дебелая, Е. Ф. Карпова, к. п. Матвеева, Л. А. Рахимбаева, Ж. А. Сокольская, О. П. Соколова, К. А. Цатурян, А. Г. Каузова, и. М. Орппак, г. К. Овакимова, и. М. Ройтерштейн және т. б.), музыкалық қабілеттерді қалыптастыру мәселелерін шешу (р. н. Гржибовская, В. И. Муцмахер, В. И. Пустовит) және музыкалық ойлаудың жекелеген түрлері (н. п. Антонец, Т. В. Воронова); орта мектеп^Арнайы білім мен дағдылардың жалпы педагогикалық біліммен байланысын негіздеудегі есгвендік өзгерістер (О.А. Апраксина, г. м.Цыпин, Н. К.Белова, Л. А. Исаева, и. Н. Немыкина, Н. В. Соколова, В. Л. Яконюк және т. б.). Вигод. Ипсолдағы музпсалалық тәрбие теориясы мен практикасы, сондай-ақ мұғалімді осы жұмысқа дайындау мәселелері үнемі назарда және<ху1едательдер. Музпсальды-өлкетану тәрбиесі үлкен педагогикалық маңызға ие. Музыкалық өлкетануды біз мұғалімнің музыкалық-педагогикалық қызметінің өзіне тән мазмұны мен құрылымы бар жаңа қажетті түрі ретінде қарастырамыз: оны кәсіби дайындаудағы жаңа бағыт ретінде, оны талдауға осы жұмыстың келесі беттерінде көшеміз.


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет