Сабақтың міндеттері: «Әлем эволюциясы»



бет1/5
Дата25.09.2019
өлшемі326,75 Kb.
түріСабақ
  1   2   3   4   5
11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 1. Философия ұғымы

Сабақтың мақсаты: Философия сөзіне анықтама беру.

Сабақтың міндеттері:



  • «Әлем эволюциясы» ұғымына қысқаша түсінік бере отырып, философиялық танымның ерекшелігіне, негізгі мәселелеріне, материализм мен идеализмнің айырмашылықтарын анықтау.

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, белсенділігі жоғары жеке тұлға қалыптастыру.

  • Оқушылардың дүниеге көзқарасын қалыптастыруда ізденімпаздыққа баулу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: пікір алмасу

Көрнекілік: суреттер

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі


ІІ.Үй тапсырмасын сұрау: /Адам мәселесі/

  • Адамның жануарлардан мәнді айырмашылығы неде?

  • Қазіргі кезеңдегі экологиялық дағдарыстың себебі адамның табиғатқа қатысты менмендік көзқараспен өктемдік жүргізуде тырысуынан болып жатыр деген пікірлерді жиі естуге болады. Бұған қалай қарайсыңдар?

  • Адам өмірінің мән-мағынасы туралы не ойлайсыңдар?

  • Адам мәселесіне қатысты түрлі көзқарастарға қысқаша сипаттама беріңдер

  • Адамның шығу тегіне қатысты материалистік және идеалистік көзқарастардың қайсысын жақтайтындарыңды айтыңдар.

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. «Табиғат», «Әлем», «Дүние» ұғымдары

  2. Дүниенің ғылыми және философиялық суреттемесі

  3. Философияның негізгі суреттемесі. Материализм және иеализм. Монизм және дуализм.

  4. Философия пәні және оның салалары

Сабақты бекіту:

  • «Әлем эволюциясы» ұғымына қысқаша сипаттама беріңдер

  • Философиялық танымның ерекшелігі неде?

  • Философияның негізгі мәселесін атаңдар

  • «Материализм» және «идеализм» ұғымдырын салыстыра отырып, олардың қарама-қарсы мазмұндарын анықтаңдар

  • Төмендегі кестені толтырыңдар

Философияның негізгі салалары

Зерделейтін пәндері





Бағалау:


Үйге тапсырма: конспектіні оқу. Кестені толтыру.

11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 2. Философия ой-сапа мектебі

Сабақтың мақсаты: философия мектептеріне өз үлестерін қосқан ғұламалар жайлы мағлұмат беру.

Сабақтың міндеттері:



  • Философиядағы «материя», қозғалыстың философиялық мәніқозғалыс және оның мәні, шексіз және мәңгілік дүние ұғымдары туралы түсінік беру.

  • Оқушылардың коммуникативтік қабілеттерін шыңдау.

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: сыныптық

Әдісі: әңгіме

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі


  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  1. «Табиғат», «Әлем», «Дүние» ұғымдары

  2. Дүниенің ғылыми және философиялық суреттемесі

  3. Философияның негізгі суреттемесі. Материализм және иеализм. Монизм және дуализм.

  4. Философия пәні және оның салалары

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Философиядағы «материя» ұғымы

    • Левкипп

    • Демокрит

    • Ленин

  1. Қозғалыстың философиялық мәніҚозғалыс және оның түрлері

  2. Шексіз және мәңгілік дүние

  • Кеңістік-материяның объектівтік, яғни адам сана-сезіміне тәуелсіз өмір сүру формасы

Кеңістіктің екі тұғырнамасы мен оның сипаттамалары



Тұғырнама

Сипаттамалар







Сабақты бекіту:

  • «Қозғалыс» ұғымының философиялық мәні неде?

  • Қозғалыстың түрлерін атай отырып, оны белгілі ұстанымдар бойынша топқа бөліңдер

  • А.Эйнштейннің салыстырмалық теориясының қағидаларына қалай қарайсыңдар, олар сендердің көкейлеріңе қона ма?

Бағалау: өзін-өзі

Үйге тапсырма: конспектіні оқу



11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 3. Адам – философияның басты мәселесі

Сабақтың мақсаты: Адам өмірінің мәнін философиялық тұрғыда қарастыру.

Сабақтың міндеттері:



  • Адам мәселесі, адам мәселесінің мәні, шығу тегі, өміріні мәні туралы айту;

  • «Адам» сөзінің мағынасын ажырата отырып, Құран-Кәрімнен, орта ғасырлардағы ғалымдардың адамның жаратылысы туралы ой –толғамдарын, ғылыми зерттеулерін оқушының бойында қалыптастыру.

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: әңгіме, баяндау

Көрнекілік: карта, кітаптар

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі


  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  1. Философиядағы «материя» ұғымы

  2. Қозғалыстың философиялық мәніҚозғалыс және оның түрлері

  3. Шексіз және мәңгілік дүние

Жаңа сабақтың жоспары:

      1. Адам мәселесінің қойылуы.

    • Сократ

    • Ф.Бэкон

    • К.Маркс

    • И.Кант

    • Қасиетті Құран-Кәрімде

2. Адамның мәні

    • Адам-жер бетіндегі материалдық және рухани мәдениеттің жасаушысы, тарихи үдерістің субъектісі, тілі мен ойы дамыған, саналы әрекет ете алатын қабілеті бар биопсихоәлеуметтік тірлік иесі.

    • Адам баласының ой-өрісі кеңейген сайын философияда тереңдей түсті. Философия нақты фактілерге жүгінеді. Сондықтан философия басқа ғылымдар сияқты обьектифті факторларға сүйенеді.

3. Адамның шығу тегі

    • Ч.Дарвин

    • Ф.Энгельс

  1. Адам өмірінің мәні

  • Адам өмірінің мәні-сол өмірді бастан-аяқ адамша сүре білуде: адам болып туған екенсің, сол адамгершілікті, кісілікті сақтай білу, сол кісілік үдеден айнымау, адамдық пейіліңді мықтап ұстап, өмірдің әр сәтінде адам болып қала білу, қандай да бір шым-шытырық, қиын-қыстау жағдайларда да адамдық тұрғысынан таймай, өз кісілігіңді байыту, көркейту, жан-жақты дамыту, толыққанды шығармашылық күй кешу.

  • Мәселенің басқа бір қыры – адам тарихи процестің жемісі. Қазіргі замңғы адам ауадан пайда болған жоқ, ол, қоғамдық-тарихи процестің нәтижесі. Басқаша айытқанда адам және адамзат бір болып саналады.

Сабақты бекіту:



  • Адамның жануарлардан мәнді айырмашылығы неде?

  • Қазіргі кезеңдегі экологиялық дағдарыстың себебі адамның табиғатқа қатысты менмендік көзқараспен өктемдік жүргізуге тырысуынан болып жатыр деген пікірлерді жиі естуге болады. Бұған қалай қарайсыңдар?

  • Адам өмірінің мән-мағынасы туралы не ойлайсыңдар?

  • Адам мәселесіне қатысты түрлі көзқарастарға қысқаша сипаттама беріңдер.

  • Адамның шығу тегіне қатысты материалистік және идеалистік көзқарастардың қайсысын жақтайтындарыңды айтыңдар.

Бағалау:

Үйге тапсырма: конспектіні оқу



11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 4. Адам ойының ізденісі

Сабақтың мақсаты: Адамның үнемі ізденісте болуы, оның даму дәрежесін көрсететіндігі жайлы мәлімдеу.

Сабақтың міндеттері:



  • «Сана», сана мен ми, сана және тіл, сана құрылымысана және бейсаналық ұғымдары туралы түсінік беру;

  • Оқу материалын өнімді меңгеру, ақпараттар мен дәйектерді талдау қабілеттерін дамыту.

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: сыныптық

Әдісі: баяндау

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру кезеңі



  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

      1. Адам мәселесінің қойылуы.

      2. Адамның мәні

      3. Адамның шығу тегі

      4. Адам өмірінің мәні

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. «Сана» ұғымы

  2. Сана және ми

  3. Сана-қоғами-тарихи қалыптасқан адам миы қызметінің идеалдық нәтижесі болып табылады.

  4. Сана және тіл

  5. Сана құрылымы

  6. Сана және бейсаналық

  • Бейсаналық дегеніміз-адам анасына жетпейтін, яғни сана бетіне шықпайтын, сана елегіне ілінбейтін белсенді психикалық күйлер, үдерістер, қимылдар жиынтығы.

Сана құрылымының екі деңгейі

Сезімдік бейнелеу

Рационалдық



















Сабақты бекіту:

  • Сана туралы түрлі көзқарастарды салыстырып, өздерінің көкейлеріңе қонымдысын атаңдар. Сананың айқындамасын жазып алыңдар

  • Сана мен мидің айқындамасын қалай түсінесіңдер

  • Тіл мен ойлау арасындағы байланыстарға қысқаша сипаттама беріңдер

Бағалау: өзін-өзі

Үйге тапсырма: конспектіні оқу



11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 5. Табиғатқа философиялық көзқарас

Сабақтың мақсаты: адамның табиғатқа деген философиялық көзқарастарын анықтау.

Сабақтың міндеттері:



  • Таным, таным теориясының негіздерітаным объектісі және субъектісі, ғылыми таным, ғылыми танымдағы әдіс мәселесінің философия тарихында қойылуы туралы айту;

  • Оқушылардың философиялық, шығармашылық қасиеттерін шыңдау.

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: әңгіме, пікіраламасу

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі


  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  • Сана туралы түрлі көзқарастарды салыстырып, өздерінің көкейлеріңе қонымдысын атаңдар. Сананың айқындамасын жазып алыңдар

  • Сана мен мидің айқындамасын қалай түсінесіңдер

  • Тіл мен ойлау арасындағы байланыстарға қысқаша сипаттама беріңдер

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. «Таным» ұғымы

  • Таным деп адамдардың шындық туралы білімін қалыптастыратын, олардың шығармашылық қызметінің арнайы бір қоғамдық-тарихи үдерісін айтамыз.

  1. Таным теориясының негіздері

  • Иммунал Кант-неміс философы, классикалық неміс идеализмінің негізін салушы. Ол біздікінен басқа галактикалар бар екенін, жердің тәуліктік айналуының баяулайтынын болжап айтты. Оның пайымдауынша, қарама-қарсы шешімдер тең дәлелдермен негізделеді: әлемнің шегі бар және жоқ; Құдай бар және жоқ; адам бір мезетте еркін және еркін емес. Шығармалары: «Критика чистого разума», «Критика практического разума», «Критика способности суждения», т.б.

  1. Таным объектісі және субъектісі

  2. Ғылыми таным

  3. Ғылыми танымдағы әдіс мәселесінің философия тарихында қойылуы.

Сабақты бекіту:

  • «Таным» ұғымына қысқаша түсінік беріңдер.

  • Танымның түрлерін анықтаңдар

  • Таным объектісі мен субъектісіне сипаттама беріңдер

  • Сенсуализм мен рационализм, эмпиризм мен рационализм арасындағы айырмашылықтарды көрсетіңдер.

  • Ғылыми танымның екі деңгейіне сипаттама беріңдер

Бағалау: өзін-өзі. Үйге тапсырма: конспектіні оқу

11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 6. Жаратылыстану ғылыми білімдердің философиялық мәселелері

Сабақтың мақсаты: жаратылыстану ғылымын негіздеген ғалымдар жайлы мағлұмат беру.

Сабақтың міндеттері:



  • Философ ғалымдардың қалдырған құнды еңбектерімен таныстыру.

  • Адам және қоғам туралы ежелгі аңыздар, шығыс философтарының ежелгі дүние және адам туралы ой пікірлері, грек ойшылдарының пайымдаулары, Қорқыттың қоғам туралы ой толғамдары туралы айта отырып, белсенділігі жоғары тұлға қалыптастыру;

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: баяндау

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру кезеңі



  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  1. «Таным» ұғымы

  2. Таным теориясының негіздері

  3. Таным объектісі және субъектісі

  4. Ғылыми таным

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Адам және қоғам туралы ежелгі аңыздар.

  2. Шығыс философтары ежелгі дүние және адам туралы.

  3. Ежелгі грек ойшылдары адам және қоғам туралы

  • Платон (б.з.б. 428-348 жж)-ежілгі грек философы, объективті идеализмнің негізін қалаушы, 30-дан астам философиялық диологтардың авторы. Шығармалары: «Парменид», «Мемлекет», т.б.

  • Аристотель (б.з.б. 384-322 жж.)- ежелгі грек философы, логиканың және көптеген өзге ғылымдардың негізін қалаған энциклопедияшыл ғалым. Платонның шәкірті. Шығармалары: «Саясат», «Метафизика», т.б.

  1. Қорқыт ата тәлімі

  • Қорқыт-ҮІІІ ғасырда өмір сүрген оғыз-қыпшақ тайпасының ұлы философы. Мәңгілік өмір және өлім философиясын жасаушы. Негізгі шығармасы-«Қорқыт ата кітабы»

Сабақты бекіту:

  • Аңыздарда сипатталғандар қазіргі заманғы адамдардың санасынан орын алуы мүмкін бе? Оның себебін немен түсінуге болады?

  • Шығыс және Батыс ойшылдарының мемлекет, қоғам, ондағы адамның орны туралы ойларын салыстырып, олардағы үндестікті табыңдар.

  • Аристотельдің меншікке, байлыққа, билікке, орта тапқа қатысты ойларын қазіргі тұрғылармен салыстырыңдар.

Бағалау: өзін-өзі. Үйге тапсырма: конспектіні оқу

11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 7. Қайталау.

Сабақтың мақсаты: І бөлімде өткен материалдарды қорытындылау

Сабақтың міндеттері:



  • Философия ұғымы, адамның мәні, табиғатқа философиялық көзқарас, философия мектептері тақырыптары туралы, яғни І тарау материалдарын қайталату, пысықтау.

  • Оқушылардың бойында логикалық ойлау қабілетін қалыптастыру.

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қайталау

Әдісі: әңгіме, пікіраламасу

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі


  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  1. Адам және қоғам туралы ежелгі аңыздар.

  2. Шығыс философтары ежелгі дүние және адам туралы.

  3. Ежелгі грек ойшылдары адам және қоғам туралы

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Философия ұғымы

  2. Философия ой-сапа мектебі

  3. Адам мәселесі

  4. Табиғатқа философиялық көзқарас

Сабақты бекіту:



  • Сұрақ-жауап

  • Пресс конференция

  • Ой қозғау.

  • Венн диаграммасы




Білгенім

Үйренгенім

Үйренгім келеді







Бағалау: өзін-өзі



Үйге тапсырма: І тоқсан материалдарын қайталау.


Пән: Адам. Қоғам. Құқық

Сынып: 11

Сабақ: 8

Күні:



Тақырыбы: Әлеуметтану ғылым ретінде

Сабақтың мақсаты: Әлеуметтану ғылымының басқа ғылымдардан айырмашылығын көрсету

Сабақтың міндеттері:

Білімділік: Тақырыптың негізгі идеяларын түсіндіру.

Дамытушылық: Сөйлеу мәдениетін дамыту

Тәрбиелік: Өзара көмек қасиеттерін, бірліктерін арттыру

Сабақтың түрі: сыныптық

Сабақты ұйымдастыру әдісі: баяндау, әңгімелеу

Көрнекілігі: кесте
Сабақтың барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі:

1) Амандасу

2) Оқушыларды сабаққа әзірлеу, сабақтың тақырыбы және мақсатымен танысу

3) Ынта-зейіндерін сабаққа аудару

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: І тарау материалдарын қайталау

ІІІ. Жаңа білімді меңгеру

  1. Әлеуметтану ғылымы

  2. Әлеуметтанудың пәні мен объектісі

  3. Әлеуметтанудың заңдары мен категориялары

  4. Әлеуметтік ғылымның деңгейлері




        1. Әлеуметтану ғылыми білімнің дара саласы ретінде біршама кеш қалыптасты. Оның негізін 19 ғасырдың екінші жартысында Огюст Конт пен Герберт Спенсер қалады. «Әлеуметтану» түсінігі алғаш рет француз философы әрі социологы О.Контпен қолданылды. Қоғам мен әлеуметтік өмір жөнінде ғылым ретінде түсіндірілді. Әлеуметтану пәнінің қалыптасауы мен дамуы әлеуметтік қатынастардың өз аспектісінде қарастыратын, көптеген жаңа әлеуметтік концепциялардың пайда болуы арқылы жүзеге асты. Жалпы бұл теориялар өзінің теоретикалық-әдістемелік мағынасы бойынша бір-біріне қайшы келді, бірақ әлеуметтанудың ғылым ретінде тарихи қалыптасуына әр теориялардың ролі айрықша келеді. Әлеуметтануды қоғамдағы әлеметтік қауымдар, қатынас, құрылым, жүйе мен ұйымдардың дамуы жөнінде зерттейтін ғылымы деп белгілейді.





        1. Әлеуметтік қатынастарды зерттеу негізіне байланысқа түскен объективті қалыптасқан әлеуметтік байланыстар мен фактілер құрылымын зерттеу жатады. Қоғамда шексіз көп әртүрлі әлеуметтік жүйелер бар. Осындай байланыстардың елеулі бөлігі уақытша және кезекті сипатқа ие болады. Әлеуметтанудың ғылым ретінде ерекшелігінің мәні, әлеуметтік қатынастар және байланыстар әлеуметтік заңдар мен зандылықтар деңгейінде зерттеледі.

Әлеуметтік заң – бұл әлеуметтік заңдар мен құбылыстардың, ең алдымен, адамдардың әлеуметтік әрекетінің байланысы немесе олардың өзіндік әлеуметтік әрекеттерінің жалпы және қажетті байланыстарын айқындауы.Әлеуметтік заңдар тек үлкен адам бұқарасы қамтылған жағдайда ғана айқындалады және статистикалық сипатқа ие болады.

        1. Әлеуметтік ғылым дегеніміз не және оның деңгейі қандай? деген сұрақтың жауабы әлеуметтану пәнін түсіну мен оны зерттеу ерекшелігінен айқындалады. Егер әлеуметтануды – әлеуметтік қауымдар, олардың арасындағы әлеуметтік қатынастар, әрекеті мен бұқаралық тәртібі жөнінде ғылым деп саналса, онда әлеуметтік білім әлеуметтік қауымдастықтар мен олардың қалыптасу мен даму механизмнің білімі ретінде белгіленеді. Осы мәселелерді шешу көбінесе жалпы ғылыми және айрықша әлеуметтік әдістер арқылы жүзеге аасырылады. Әлеуметтану ғылымының 3 деңгейі ажыратылады:

1) жалпы әлеуметтік қағида;

2) арнайы әлеуметтік қағида;

3) нақты әлеуметтік зерттеу (эмпирикалық зерттеу) – бұл әлеуметтік білімнің эмпирикалық деңгейін белгілейді. Бұл деңгейлер әлеуметтік білімнің вертикальды білім срезін құрайды. Көлденең срезі қоғамның жеке өмір әрекет салаларын зерттейтін, салалық әлеуметтанудың саның құрайды.

IV. Жаңа сабақты бекіту.


  1. Әлеуметтану ғылым ретінде басқа ғылымдардан айырмашылығы қандай?

  2. Әлеуметтанудың объектісіне не жатады?

  3. Әлеуметтану ғылымы қандай қағидаларға сүйенеді?

  4. Әлеуметтік заңдылықты түсіндіріп бер.

V. Үй тапсырмасын беру: Әлеуметтану ғылым ретінде

VI. Бағалау.


11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 9. Әлеуметтанулық білім

Сабақтың мақсаты: әлеуметтану ғылымының негізін ашып көрсету.

Сабақтың міндеттері:



  • Әлеуметті зерттейтін ғылым-социология туралы, оның басқа ғылымдармен байланысы, бұл ғылымның атқаратын қызметі туралы оқушыларға егжей-тегжейлі жеткізу;

  • Белсенділігін арттырып, білімдерін жетілдіру;

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: аралас

Әдісі: әңгіме, жаңа мәлімет беру

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру кезеңі



  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  1. Әлеуметтану ғылымы

  2. Әлеуметтанудың пәні мен объектісі

  3. Әлеуметтанудың заңдары мен категориялары

  4. Әлеуметтік ғылымның деңгейлері

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Әлеуметті зерттейтін ғылым.

  • Тұтас қоғамның және әлеуметтік қауымдастықтардың қалыптасу заңдылықтарын, қызметі мен дамуын зерттейтін ғылым.

  • Конт Огюст (1798-1857 жж) француз философы, социолог, методолог, ғылымды насихаттаушы, позитивизмнің негізін салушы.»Социология» терминін ғылыми айналымға енгізе отырып,, қоғамдық өмірде болып жататын құбылыстарды философия тарихы мен тарихи фактографияның ақылға салатын топшылауларынан және саяси-құқықтық ойлардың түрлі эмпириялық шолуларынан өзгеше ғылыми зерттеуді ұсынды.

  1. Социологияның өзге ғылым салаларымен байланысы

  2. Социология ғылымының атқаратын қызметтері

  3. «Социум» ұғымы

  • Адамдардың өмірлік қызмет жағдайларының бірлігі және мәдениеттің ортақтығы мен сипатталатын үлкен және орташа әлеуметтік қауымдастық.

Сабақты бекіту:

  • Социологияның қандай ғылым екендігін, оның нені зерттейтінін анықтау.

  • «Социология ғылымының атқаратын қызметтері» деп аталған тақырыпшадағы ғылым салаларының нені зерттейтінін айтыңдар.

  • «Социум» ұғымы нені білдіреді?

Бағалау: өзін-өзі.

Үйге тапсырма: конспектіні оқу


11-сынып. Адам. Қоғам. Құқық

Сабақтың тақырыбы: 10. Қоғам-өзара байланыс жүйесі

Сабақтың мақсаты: адамның қоғамда алатын орнын айқындау.

Сабақтың міндеттері:



  • Еңбек қоғамы,Томас Мордың, К.Маркстың қоғам туралы ойлары, идеялары, ашыө және жабық қоғамдар, орта тапты қоғам құру идеялары туралы оқушыларға түсіндіру;

  • Белсенділігі жоғары азамат қалыптастыру;

  • Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: сыныптық

Әдісі: дәріс

Көрнекілік: кітап, нақыл сөздер

Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру кезеңі



  • Оқу құралын тексеріп түгелдеу

  • Әнұран орындау, «Хабар»

  • Оқушылар зейінін сабаққа аудару

ІІ.Үй тапсырмасын сұрау:

  • Әлеуметті зерттейтін ғылым

  • Социологияның өзге ғылым салаларымен байланысы

  • Социология ғылымының атқаратын қызметтері

  • «Социум» ұғымы

Жаңа сабақтың жоспары:

  1. Еңбек қоғамы.

  • Шотланд экономисі әрі философы Адам Смит (1723-1790 жж.)

  • Әркім өізі үшін еңбек ете отырып, өзгелер үшін де тер төгуге мәжбүрленеді және керісінше, өзгелер үшін еңбек ете отырып,, өзі үшін де еңбектенеді.

  • Адамдар эмоциясындағы басты нәрсе-әділдік, өзгелерге нұқсан келтіріп алмауды түсіну болып табылады.

  1. Әділетті қоғам жолында

  • Т.Мор

  1. Қоғам туралы маркстік ілім

  2. Ашық қоғам және жабық қоғам

  • Ашық қоғам-сыртқы ортадағы ахуалға бейімделіп отыратын, сыншыл рух жайлаған, үнемі өзгеріп, жаңарып отыратын, десократиялық қоғам.

  • Жабық қоғам-дамудың жоғарырақ сатысында тұратын, өзге қоғамдармен қатынасы мейлінше шектеулі, догматикалық идеялар ұстанған, авторитарлы қоғам.

  1. Тұтынатын қоғам

  2. Молшылық қоғам

Сабақты бекіту:



  • А.Смит алға қойған мақсаттардың қайсысы осы күнге дейін өзектілігін жойған жоқ, қайсысы ескірді деп ойлайсыңдар?

  • Сен-Симон мен Фурьенің және олардың ізбасарларының ілімдерін неге утопиялыққа жатқызады? Олар көтерген бағалы идеяларды көрсетіңдер.

  • Марксизмнің пайда болуына ХІХ ғасырдың ортасындағы қоғамдық тарихи-даму үдерісіндегі нақтылы жағдай әсер етті дегенге қалай қарайсыңдар?

  • Тұтынатын қоғам деген не?

  • Молшылық қоғам мен орта таптық қоғым ұғымдарын салыстырыңдар.

  • Ашық және жабық қоғамның белгілерін саралай отырып, қазіргі көршілес Ресей, Қытай, Қырғыстан, Өзбекстан елдеріне осы ұғымдар тұрғысынан сипаттама беріңдер.

Бағалау: өзін-өзі

Үйге тапсырма: конспектіні оқу




Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5




©engime.org 2020
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет