Аралық бақылау-2 Мәдениет және қазіргі қоғамдағы өзекті мәселелер Қазіргі мәдениетке көзқарастар



бет1/3
Дата15.01.2022
өлшемі25,32 Kb.
#112037
  1   2   3
Байланысты:
культурология рк
Ұлттық ойын, ВСРЗ 10 сынып геометрия каз, 5 3тоқ бжб1

Аралық бақылау-2

Мәдениет және қазіргі қоғамдағы өзекті мәселелер

Қазіргі мәдениетке көзқарастар

Мазмұн тұрғысынан қарастырылған мәдениет әртүрлі салаларға: әдет-ғұрыпқа, тіл мен жазбаға, киімнің сипаты, қоныстар, жұмыс, білім, экономика, әскер сипаты, қоғамдық-саяси құрылымға, сот ісін жүргізуге, ғылымға, технологияға, өнерге, дінге, берілген ұлт рухының көрінуінің барлық түрлеріне бөлінеді. Мәдениеттің дәреже мен күйін тек мәдениет тарихының дамуы негізінде түсінуге болады. Бұл тұрғыда олар қарапайым және жоғары мәдениет туралы айтады, мәдениеттің құлдырауы мәдениетсіздігін немесе «тазартылған мәдениетті» тудырады.

Қазіргі заманғы мәдениет көптеген әртүрлі жаратылған материалдық және рухани құбылыстармен қамтылған. Бұл жаңа еңбек құралдары, жаңа тамақ өнімдері және күнделікті өмірдің, өндірістің материалдық инфрақұрылымының жаңа элементтері және жаңа ғылыми идеялар, идеологиялық тұжырымдамалар, діни нанымдар, адамгершілік мұраттар мен реттеушілер, өнердің барлық түрлерінің шығармалары және т.б.

Әр түрлі дәуірлер мен халықтар мәдениеттерінің ара қатынасы туралы әр түрлі көзқарастар бар. М.Бахтиннің орынды өрнегінде «мәдениет әрдайым басқа мәдениеттермен және дәуірлермен шекарада жатыр». Қазіргі заманғы адам өз халқының мәдени бірдейлігі басқа халықтардың мәдени бірдейлігімен бөлінбейтіндігін, біздің барлығымыз мәдени қарым-қатынас заңдарына бағынатынымызды түсіне бастайды. Неміс әлеуметтанушысы Освальд Шпенглер заманауи мәдениетті біртұтас әмбебап адамзат мәдениеті ретінде емес, сегіз мәдениетке бөлінуді қарастырды. Бұл мәдениеттер - египет, үнді, вавилон, қытай, грек-рим, византия-араб, майя, орыс-сібір. Әр мәдениет эволюцияның қатаң процесіне ұшырайды, оның фазалары туу мен балалық шақ, жастық пен ер жету, кәрілік пен зауалды шақ. Осы негізде әр мәдениетте екі негізгі кезең бөлінді: мәдениеттің өрлеу сатысы (мәдениеттің өзі) және оның төмен түсу сатысы (өркениет). Бірінші кезең - қоғамның барлық салалардағы органикалық дамуы, екіншісі - эволюцияның «механикалық» түрі. Екінші кезеңде мәдениеттің шығармашылық бастаулары «қатып қалады», оның «массаға айналуы» қоғамдық өмірдің барлық салаларына енеді. «Массаға айналуы» символдері - бұл үлкен қалалар, қызмет түрлерінің жаһандануы, кеңістік қағидасының үстемдігі. Осыдан - дүниежүзілік соғыстар, жеңімпаз мемлекеттің әлемдік үстемдігіне ұмтылу.

Питирим Сорокин мәдениеттің барлық жақтарын қамти отырып, «интегралды» әлеуметтану туралы ілімді дамытты. Ол көптеген деңгейдегі мәдени құбылыстардың жүйелерін бөлді. Олардың ең жоғарғы жүйелері (супержүйелер) дүниетанымға негізделген. Тарихтың әр түрлі кезеңдерінде бұл жүйелер әр түрлі даму сатысында болады. Сонымен бірге, мәдениеттің суперсистемаларымен қатар төменгі деңгейдегі бес негізгі мәдени жүйелер бар: тіл, этика, дін, өнер, ғылым. Тарих барысында әлеуметтік-мәдени құбылыстардың үстем жүйелері өздерінің мүмкіндіктерін сарқып, баламалы дүниетанымдармен алмастырылған кезде, бұл жүйелердің ауысуы әлеуметтік институттар мен нормативтік модельдердің түбегейлі өзгеруімен қатар жүреді. Интеграциялық мәдени базаның жойылуы және жаңа мәдени этнос пайда болуы дағдарыстармен, соғыстармен және апаттармен қатар жүреді.

Көптеген зерттеушілер қазіргі заманғы мәдениет - бұл диалог пен бір-бірімен өзара әрекеттесудегі ерекше мәдениеттер жиынтығы, ал диалог пен өзара әрекеттесу тек қазіргі уақыттың осімен ғана емес, сонымен қатар «өткен-болашақ» осінің бойымен жүретіндігімен келіседі.

Бірақ мәдениет дегеніміз - бұл көптеген мәдениеттер ғана емес, бұл сонымен қатар әлемдік мәдениеттер, шумерлерден бүгінгі күнге дейін, шығыстан батысқа, батыстан шығысқа қарай біртұтас мәдени ағын. Бүгінгі күні мәдениет тағдырына қатысты екі түрлі түсінік кристалданды, екі көзқарас, былайша айтқанда «оптимистік» және «пессимистік». Оптимистер әлемдік мәдениеттің дұрыс жолда екенін, болашақ ғылымға, технологияға, ақпаратқа, аймақтық ұйымдастырылған экономикаға тиесілі екенін, батыс мәдениетінің құндылықтары (сәттілік, күш, жеке бостандық, күш т.б.) шындықты алға тартады. Керісінше, Шпенглерден бастап пессимистер бұған керісінше сенімді: заманауи әлемдік мәдениет құлдыраудың алдында тұр.



Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет