Жаңа дәуір философиясы



бет1/15
Дата07.03.2022
өлшемі49,07 Kb.
#134514
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15
Байланысты:
annotation11176
4

Жаңа дәуір философиясы


Хасанов М.Ш., доктор философских наук, профессор
Петрова В.Ф., философских наук, профессор
Джаамбаева Б.А., кандидат философских наук, доцент


Таным әдісін іздеу: эмпиризм және рационализм, материализм және идеализм
Жаңа уақыт (XVI-XVIII ғғ.) – бұл кезең капиталистік өндіріс әдісінің қалыптасуының, сауданың, ғылыми уақыт және буржуазиялық революцияның дамуы. Саяси алаңда озық қалыптасқан буржуазия табы ғылыми қисында ойластыру және өзінің мүддесінің құқықтығын қамсыздандыру, ылғи жалдама жұмысшылардың мүддесімен түйіспеген.
Жаңа уақытта ғылымның рөлі қоғамдық өмірде артады: экономиканың қарқынды дамуы және өндірістік қатынастар ғылыми зерттеулерді ынталандырды, ал ғылымның өзі өндірістік күшке айналады және өз кезеңінде өңдеулермен әдіснама танымына мұқтаж болады.
Жаңа уақыттың философиясы ғылыммен тығыз байланыста болды. Оның басты міндеті актуализация танымының тәжірибесі, ортақ әдіснама танымының және әлемнің ғылыми сипатының қисыны болып табылады. Табиғи ғылымдағы жетістіктері, танымға бағдарлануы, практикалық тәжірибеге сүйенетін және ақылдың тәжірибесіне – бұның бәрі механикалық әлем сипатының және метафизикалық таным әдісіне байланысты болады. Философияда басты принцип «субъект-объект» қатынасы болып табылады, зерттеу объектісі (әлем) ғана емес, сонымен қатар (адам) субъектісі қарастырылады.
Жаңа заман философиясында тұтас қағидалы пішінде мүддені және жас буржуазия көзқарасын өзінің пайда болуы туралы тарихи алаңда «еркіндік, абатшылық, бірлік» ұранымен білдірген. Іргелі философиялық мәселемен осы кезде субстанция мәселесі нағыз нақтылық болады, онтологиялық мәртебесі Құдай, адам және табиғат болды. Өзге сөзбен, философия дінмен жаңа қатынастарға кіреді және ғылыммен, өзінің тәуелсіздігін бекіту арқылы ерекшеленді. Бірақ бұл ретте негізгі философиялық жөн-жоралғылар, антикалық жаңа даму үзілмейді.
Жаңа заманда негізгі акцент философиялық зерттеулерде онтологияға (ілім туралы болмыста) емес, гносеология (ілім туралы танымда) және зерттеу жаттығуларына бөлінді. Гносеология шегінде, бастама қалпында, тиянақты білімге ізденіс кезінде екі жолды қолдануға болатын еді: индуктивті әдісті (меншіктіден ортаққа) немесе оған керісінше дедуктивті (ортақтықтан меншіктікке). Екі таным әдісі де үлкен немесе кіші дәрежеде антикалық философияда ұсынылған болатын. Алайда, жаңа заманда олар эмпиризм және рационализм сияқты анықталуда, жаңа мазмұнмен толықтырылуда.


Достарыңызбен бөлісу:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15




©engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет